Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisi Sürecinde Üniversiteler: Dünyadaki Başlıca Uygulamalar ve Türkiye’de Uzaktan Öğretim Faaliyetleri


Creative Commons License

Agacsapan B., Ağaçsapan A.

ATLAS Journal International Refereed Journal On Social Sciences, cilt.7, sa.39, ss.1609-1621, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Tüm  dünyayı  etkisi  altına  alan ve  DSÖ  tarafından  11  Mart  2020  tarihinde  pandemi  olarak  duyurulan yeni  tip koronavirüs (Kovid-19) salgını kapsamında uluslararası örgütler ve hükümetler tarafından sosyal yaşamı ksıtlayan acil önlemler alınmıştır. Pandemiden etkilenen başlıca alanlardan biri de eğitim öğretim faaliyetleridir. 207 adet üniversitesi olan ve 7,5 milyon öğrencinin eğitim aldığı ülkemizde de Yüksek Öğretim Kurumu ve üniversiteler tarafından salgının yayılmasının  önlenmesi,  örgün  öğrenimin  kesintiye  uğramamasını  sağlamak için  çeşitli  önleyici  faaliyetler geliştirilmiştir. Bu çalışmada çeşitli ülkelerdeki üniversitelerin pandemi sürecinde eğitim öğretim faaliyetlerini yönetim biçimi, Türkiye’ deki üniversitelerde pandemi sürecinde alınan önlemler ve uzaktan eğitim faaliyetlerinin teknolojik ve içerik özelliklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada yeni koronavirüs (Covid 19) salgının başlaması ve takip eden süreçte üniversitelerin uzaktan eğitim kabiliyetleri, stratejileri, uygulama biçimleri incelenmiş ve tanımlanmıştır. itim ve öğretimin sürdürülebilmesi amacıyla dünyada ve ülkemizde pandemi nedeniyle eğitim-öğretim faaliyetlerinin durma riskine karşı üniversitelerin aldığı önlemler, eğitim-öğretim  faaliyetlerinin durumu, uzaktan öğretimin teknolojik ve içerik özellikleri ele alınmıştır.

Within  the  scope  of  the  new  type  of  coronavirus  (Covid-19)  epidemic,  which  affected  the  whole world  and  announced  as  a pandemic  by  WHO  on  11  March  2020,  urgent  measures  have  taken by international  organizations  and  governments  to  restrict  social  life.  Education  is  one  of  the  main areas  affected  by  the  pandemic.  In  our  country,  which  has  207  universities  and  where  7.5  million students  receive  education,  various  preventive  activities  have  been  developed  by  the  Higher Education  Institution  and  universities  to  prevent  the  spread  of  the  epidemic  and  to  ensure  that formal  education  is  not  interrupted.In  this  study,  management  paterns  of  universities  in  various countries considering educational  activities,  measures  taken in  universities  during the  pandemic  in Turkey  and  technological  and  content  features  of  distance  education  activities  are  aimed  to  be examined.In the study, the distance education capabilities, strategies and implementation styles of universities  at  the  beginning  of  the  new  coronavirus  (Covid  19)  epidemic  and  afterwards  are examined  and  defined.  Measures  taken  by  universities  in  order  to  sustain  education  and  training against the risk of stopping these activities due to the pandemic in the world and in our country, the state  of  educational  activities,  the  technological  and  content  features  of  distance  education  were discussed.