ATLAS Journal International Refereed Journal On Social Sciences, cilt.7, sa.39, ss.1609-1621, 2021 (Hakemli Dergi)
Tüm
dünyayı etkisi altına
alan ve
DSÖ tarafından 11
Mart 2020 tarihinde
pandemi olarak duyurulan yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını
kapsamında uluslararası örgütler ve hükümetler tarafından sosyal yaşamı
ksıtlayan acil önlemler alınmıştır. Pandemiden etkilenen başlıca
alanlardan biri de eğitim öğretim faaliyetleridir. 207 adet üniversitesi olan ve 7,5 milyon
öğrencinin eğitim aldığı ülkemizde de Yüksek Öğretim Kurumu ve
üniversiteler tarafından salgının yayılmasının önlenmesi,
örgün öğrenimin kesintiye
uğramamasını sağlamak için çeşitli
önleyici faaliyetler geliştirilmiştir. Bu çalışmada çeşitli ülkelerdeki
üniversitelerin pandemi sürecinde eğitim öğretim faaliyetlerini
yönetim biçimi, Türkiye’ deki üniversitelerde pandemi
sürecinde alınan önlemler ve uzaktan eğitim faaliyetlerinin teknolojik ve içerik özelliklerinin
incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada yeni koronavirüs (Covid 19) salgının
başlaması ve takip eden süreçte üniversitelerin
uzaktan eğitim kabiliyetleri, stratejileri, uygulama biçimleri incelenmiş ve tanımlanmıştır. Eğitim ve öğretimin
sürdürülebilmesi amacıyla dünyada ve ülkemizde pandemi
nedeniyle eğitim-öğretim faaliyetlerinin durma riskine karşı üniversitelerin
aldığı önlemler, eğitim-öğretim faaliyetlerinin durumu, uzaktan öğretimin teknolojik ve içerik özellikleri ele alınmıştır.
Within the
scope of the
new type of
coronavirus (Covid-19) epidemic,
which affected the
whole world
and announced as a pandemic by
WHO on 11
March 2020, urgent
measures have taken by international organizations
and governments to
restrict social life.
Education is one
of the main areas affected
by the pandemic.
In our country,
which has 207
universities and where
7.5 million students receive
education, various preventive
activities have been
developed by the
Higher Education
Institution and universities
to prevent the
spread of the
epidemic and to
ensure that formal education
is not interrupted.In this
study, management paterns of
universities in various countries considering
educational activities, measures
taken in universities during the
pandemic in Turkey and
technological and content
features of distance
education activities are
aimed to be examined.In the study, the distance education
capabilities, strategies and implementation styles of universities at
the beginning of the new
coronavirus (Covid 19)
epidemic and afterwards
are examined
and defined. Measures
taken by universities
in order to
sustain education and
training against the risk of
stopping these activities due to the pandemic in the world and in our country,
the state of educational
activities, the technological
and content features
of distance education
were discussed.