Dijital Çağda Reklam, Dr. Öğr. Üyesi Serdar Yıldız, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.161-187, 2021
Arama motorları hayatımıza girdiğinden itibaren birçok alışkanlığımız artık eskisi gibi değildir. Ürünleri satın almadan önceki davranışlardan tutun da işe giriş sürecine karar vermeden önce işe girmek istediğimiz şirketi arama motorlarında arayıp bilgi edinmeye kadar birçok yeni davranış ile karşılaşmaya başladık. Bundan 10-15 sene önce alınması düşünülen arabadan, gidilecek tatilden bir sonraki telefon satın alma kararına kadar süreçlerin hepsinde yakın çevreye sorarak veya bir bilene danışarak ilerlenirdi. Sonrasında ise satın alma kararı verilirdi. Sadece satın alma da değil, girilecek sınav için ek bir şeyler öğrenmeye çalışılırken veya bir konu çok merak edildiğinde hemen telefon ile iyi bilen bir kişi aranıp bilgi almaya çalışılırdı. Aslında bu süreçlerin hepsi o dönemde bilgi alma kaynaklarının sadece yakın çevre ile sınırlı kalmasını sağlamaktaydı. İşte tam bu zamanlarda hayatımıza arama motorları girdi. Ülkemizdeki %96 pazar payından kaynaklı olarak, arama motorları denilince aklımıza çoğunlukla Google gelmektedir. Aslında Dünya üzerinde çalışmakta olan bing.com, baidu.com, yandex.com vb. birçok arama motoru bulunmaktadır. Fakat Google, dünya üzerindeki pazar payı ile de en büyük arama motoru konumundadır. Bu nedenle, bu bölümde bahsedilecek çoğu kavram Google üzerinden anlatılacaktır.