Anadolu Yayınları, Eskişehir, 2021
Sanayi devrimi ile birlikte ortaya çıkan halkla ilişkilerin profesyonel bir meslek olarak anılması 20. yüzyılın başlarına rastlamaktadır. Tarihsel süreç içerisinde sürekli bir değişim içerisinde olan halkla ilişkiler alanı, özellikle küreselleşme ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte kurum/kuruluşlar ile hedef kitleleri arasında stratejik bir iletişim yönetimine odaklanmaktadır. Kurum ve hedef kitlesi arasında karşılıklı yarar sağlayan, iki yönlü iletişime ve güvene dayalı, dürüst ve sorumlu uygulamalarla kamuoyunu etkilemeyi amaçlayan bir “yönetim fonksiyonu” olarak tanımlanan halkla ilişkilerin günümüzdeki gelişimi halkla ilişkilerle ilgili olan çeşitli kavram ve konuların da değişimini gündeme getirmektedir. Bu ders kitabında bu değişimin bir sonucu olarak halkla ilişkiler; etkinlik yönetiminden pazarlama amaçlı halkla ilişkilere, dijital halkla ilişkilerden finansal halkla ilişkilere, sponsorluktan lobiciliğe, etik ilkelerden uluslararası halkla ilişkilere kadar geniş bir alan içerisindeki değişen kavram ve uygulamalar ile ele alınmaktadır