Yeni Medya/Dijital Medya Eğitiminde Kazandırılacak Yeterliliklerin İletişim Akademisyenleri Düzeyinde Önemlilik Derecesi


Özkoçak L.

3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication and Medya Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, ss.174

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Aydın
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.174
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dijital dünyada her geçen gün artan ve değişen iletişim araçlarının, üniversitelerde verilen eğitim kapsamında da değişmesi ve gelişmesi beklenmektedir. Çalışmanın amacı sosyal medya/yeni medya/dijital medya eğitimimizin özel sektörün mezunlarımızdan beklentilerini öğrenmek, bu beklentilerin akademik bağlamda karşılığını araştırmak ve akademisyenlerimizin verilen eğitim boyutları konusundaki görüşlerini almaktır. Dijital dünyanın değişen ve gelişen süreci içinde eğitim alan öğrencilerimizin, profesyonel hayata hazırlıkları giderek önem kazanmaktadır. Bu bağlamda özel sektörün mezunlarımızdan beklentilerinin neler olduğu tam anlamı ile bilinmemektedir. Çalışmanın ilk aşamasında, dijital iletişim ajanslarının (7 ajans) üst düzey yöneticileri ile derinlemesine görüşmeler yapılmış, öğrenci profili ve aldıkları ders içerikleri hakkında beklentilerinin neler olduğu ortaya konmuştur. Akademisyenlere yönelik yapılan anket çalışmasında ise bu beklentilerin ve yeni medya/dijital medya programlarında bilgi beceri etkinlikler ve yeterlilikler boyutlarının önem derecesi araştırılmıştır. Anket çalışmasında ele alınan konular İLEDAK tarafından geliştirilen “Yeni Medya, Dijital Medya Programları Yeterlilik Konuları” bağlamında değerlendirilmiştir. Anket çalışması Türkiye’deki iletişim fakülteleri arasından tesadüfi örneklem yolu ile seçilmiş 20 iletişim fakültesi öğretim üyesi ve öğretim elemanlarına uygulanmıştır. Çalışmanın dijital ajans yöneticileri ile yapılan derinlemesine görüşme bölümünde genel bağlamda sosyal medya/yeni medya/dijital medya eğitimine ilişkin bilgi ve fikirleri, iletişim fakültesi mezunlarının bilgi ve beceri düzeylerinde donanım düzeyinde beklentilerine ilişkin sorular sorulmuştur. Çalışmanın anket boyutu hale hazırda devam etmektedir.

The increasing and changing communication tools in the digital world are expected to change and develop within the scope of education provided in universities. The aim of the study is to learn the expectations of the private sector from our graduates regarding our social media/new media/digital media education, to investigate the academic equivalent of these expectations and to obtain the opinions of our academicians on the dimensions of the education provided. The preparation of our students who receive education in the changing and developing process of the digital world for professional life is increasingly gaining importance. In this context, it is not fully known what the private sector expects from our graduates. In the first stage of the study, in-depth interviews were conducted with senior managers of digital communication agencies (7 agencies) and their expectations regarding the student profile and the content of the courses they take were revealed. In the survey study conducted with academicians, the importance of these expectations and the dimensions of knowledge, skills, activities and competencies in new media/digital media programs were investigated. The topics covered in the survey study were evaluated in the context of “New Media, Digital Media Programs Competency Topics” developed by İLEDAK. The survey study was applied to 20 faculty members and lecturers of communication faculties selected by random sampling from among the communication faculties in Turkey. In the in-depth interview section of the study conducted with digital agency managers, questions were asked about their general knowledge and ideas about social media/new media/digital media education, and their expectations of communication faculty graduates in terms of knowledge and skill levels. The survey part of the study is still ongoing.