1st International Conference on Cultural Informatics, Communication & Media Studies, Aydın, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.681
Sosyal medyanın hayatımızda aldığı yerin önemi giderek ticarileşirken, buna yön veren iletişimcilerin birçok alanda yaptıkları
uygulamalar ve yarattıkları içerikler farklılık gösterme gereksinimi içindedir. Pazarlama iletişimi alanında farklılaşmayı her
zaman ön planda tutan kurum ve kuruluşlar yine bu konuda eğitim alanları işe koşma eğilimindedirler. Bu nedenle sosyal medya
eğitimlerinin iletişim fakültelerinde nasıl ve hangi yöntem ile verileceği giderek önem kazanan bir konu haline gelmiştir.
Bu çalışmanın amacı dünyanın önde gelen üniversitelerinde yer alan iletişim fakültelerinde verilen sosyal medya ders
içeriklerinin taramasını ortaya koymak ve ders içerikleri hakkında bilgi edinmektir. Bu amaca THE 500-2017 (Times Higher
Education-2017) listesinde yer alan üniversitelerin iletişim fakülteleri incelenerek ulaşılacaktır. Diğer yandan 7 dijital medya
ajansın üst düzey yöneticileri ile yapılacak derinlemesine görüşme ile özel sektörün, iletişim fakültelerinden mezun
öğrencilerden beklentileri ve bilgi düzeyleri ortaya konacaktır.