Sosyal Medya Eğitiminin Dünyada Nasıl Verildiğine İlişkin İçerik Taraması ve Özel Sektörün Beklentileri


Özkoçak L.

1st International Conference on Cultural Informatics, Communication & Media Studies, Aydın, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.681

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Aydın
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.681
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sosyal medyanın hayatımızda aldığı yerin önemi giderek ticarileşirken, buna yön veren iletişimcilerin birçok alanda yaptıkları

uygulamalar ve yarattıkları içerikler farklılık gösterme gereksinimi içindedir. Pazarlama iletişimi alanında farklılaşmayı her

zaman ön planda tutan kurum ve kuruluşlar yine bu konuda eğitim alanları işe koşma eğilimindedirler. Bu nedenle sosyal medya

eğitimlerinin iletişim fakültelerinde nasıl ve hangi yöntem ile verileceği giderek önem kazanan bir konu haline gelmiştir.

Bu çalışmanın amacı dünyanın önde gelen üniversitelerinde yer alan iletişim fakültelerinde verilen sosyal medya ders

içeriklerinin taramasını ortaya koymak ve ders içerikleri hakkında bilgi edinmektir. Bu amaca THE 500-2017 (Times Higher

Education-2017) listesinde yer alan üniversitelerin iletişim fakülteleri incelenerek ulaşılacaktır. Diğer yandan 7 dijital medya

ajansın üst düzey yöneticileri ile yapılacak derinlemesine görüşme ile özel sektörün, iletişim fakültelerinden mezun

öğrencilerden beklentileri ve bilgi düzeyleri ortaya konacaktır.