SPOR PAZARLAMASINDA İNTERNETİN KULLANIMI: TÜRKİYE FUTBOL SÜPER LİGİ TAKIMLARININ AĞ ORTAMINDA PAZARLAMA AÇISINDAN İNCELENMESİ


Kutlu Ö.

Research in Sport Education and Sciences, cilt.11, sa.4, ss.11-20, 2010 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Research in Sport Education and Sciences
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.11-20
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu aratırmada, spor pazarlamasında internet’in önemi açıklanarak, spor kulüplerinin internet aı (web) üzerindeki faaliyetleri, pazarlama açısından incelenmitir. Aratırma ayrıca profesyonel futbol kulüplerine gelecekte olabilecek pazarlama faaliyetleri ile ilgili interneti kullanma ile ilgili öneriler vermeyi amaçlamıtır.

Çalıma 2008 – 2009 sezonlarında Türkiye Süper Liginde mücadele eden futbol takımları üzerinde yürütülmütür. Aratırmada veri toplamak için nitel aratırma tekniklerinden doküman ve içerik analizi yöntemi kullanılmıtır. Analizler Beceh, Chadwick ve Tapp’ın (2000) gelitirdii kodlama eması ile gerçekletirilmitir. Aratırma sonuçlarına göre: Dokuz kulübün web sitesinde üyelik sitemi bulunmaktadır. Bu sayede bu kulüpler web sitelerini veri tabanı olarak kullanmaktadırlar. Online ürün satıını 7 kulüp gerçekletirmektedir. Bazı kulüpler, web sitelerinin teknik altyapılarının yetersizlii nedeniyle ürün satılarını alıveriş siteleri üzerinden yapmaktadırlar. Bilet satılarına bakıldıında 8 kulübün online bilet satıını gerçekletirdii görülmektedir. Konyaspor hariç tüm kulüpler web sitelerinde sponsorlarının logolarını veya isimlerini göstermektedirler.

Dergi tutundurma çalıması olarak 9 kulübün sitesinde dergilerini belirttikleri ve dergi üyelii ile ilgili bilgi ve üyelik hizmet verdii tespit edilmitir. Taraftar tutundurma çabaları ile ilgili olarak 9 kulüp kulübün web sitelerinde üyelik sistemi bulundurdukları tespit edilmitir.