İnsan ve İnsan, cilt.8, sa.27, ss.27-49, 2021 (TRDizin)
Bu çalışmanın amacı eğitim politikalarındaki güncel eğilimleri ortaya
koymak ve olası bir geleceğin resmini çizmektir. Bu kapsamda “21.
yüzyıldaki büyük değişimler” klişesini eğitimsel doğurguları bağlamında
ele almak üzere, büyük ölçüde Kuzey Amerika ve Avrupa temelli kapsamlı
araştırma ve güncel raporlar üzerine bir doküman incelemesi
gerçekleştirilmiştir. İncelemede günümüzde öğrenmenin somutlaştırılmış,
bireysel, bağlamsal ve hayat boyu bir niteliğe sahip olması gerektiği
sonucuna ulaşılmış olup, elde edilen bulgular eğitim politikasının temel
ilkeleri açısından değerlendirilmiştir. Öğrenmeye yönelik bu tür bir
paradigma değişikliğinin yenilikçi eğitim süreçleri, öğrenen
özellikleri, eğitimci nitelikleri, teknolojinin eğitimsel kullanım
alanları ve biçimleri ile ölçme ve değerlendirme üzerinde önemli
etkileri olabileceği öngörülmektedir. Çalışma, eğitim sistemlerinin
dönüşümlerine yönelik potansiyel senaryolar ve çıkarımlarla ilgili
değerlendirmeler yapılmıştır.