Aesthetic and Technical Dimensions of Digital Media Tools in Public Relations


Kayabaş İ.

in: Public Relations Application Techniques, Berrin Özkanal, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.118-153, 2023

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter TextBook
  • Publication Date: 2023
  • Publisher: Anadolu Üniversitesi
  • City: Eskişehir
  • Page Numbers: pp.118-153
  • Editors: Berrin Özkanal, Editor
  • Anadolu University Affiliated: Yes

Abstract

İnsan yaşamına dair pek çok unsur, sanal ve gerçek arasında sınırları yeniden çizilen dijital bir evrende dönüşüm içerisindedir. Temelde bilgisayar ve iletişim teknolojilerin yön verdiği bu dönüşümün en önemli çıktılarından biri dijital medyadır. Bireysel ve kitlesel iletişim ihtiyaçlarının anlık, çift yönlü, zaman ve mekân sınırı olmadan yürütülebilmesine olanak sağlayan dijital medya, günümüz halkla ilişkiler uygulamalarında kritik öneme sahiptir. Kitabın bu bölümünde sizlerle dijital medya kavramını halkla ilişkiler bağlamında mercek altına alarak inceleyeceğiz. İçerik akışında öncelikle dijital medyanın halkla ilişkilerdeki yerini ve önemini anlamaya çalışacağız. Ardından dijital halkla ilişkiler kavramını ve tasarımını tüm boyutlarıyla keşfedeceğiz. Son olarak günümüz halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan dijital medya araçlarını teknik açıdan değerlendirerek bu bölümü tamamlamış olacağız.