MENTIS journal of education research , vol.1, no.1, pp.29-42, 2025 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmanın amacı, Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği ders kitabında yer alan küresel sorunlar ve
çözüm önerilerini belirlemektir. Doküman inceleme yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın veri
kaynağını, 2022 yılından itibaren okutulmaya başlanan “Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği” dersi kitabı
oluşturmaktadır. Bu ders kitabından elde edilen veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın
sonucunda, çevre eğitimi ve iklim değişikliği ders kitabında; küresel ısınma ve iklim değişikliği, afetler,
çevre kirliliği, su, israf, salgın hastalıklar, göç, açlık, enerji, savaş, yoksulluk ve çölleşmeye bağlı sorunlara
yer verildiği tespit edilmiştir. Bu sorunlar içerisinde ise küresel ısınma ve iklim değişikliği, afetler ve
çevre kirliliği ile ilgili sorunlara dair içerik ve görsellere daha fazla yer verilirken; diğer sorunlara ait
içerik ve görsellere daha az yer verildiği görülmüştür. Ayrıca değinilen küresel sorunlar içerisinde çevre
kirliliği, küresel ısınma ve iklim değişikliği ve afetler ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerine içerik
ve görsellerle daha fazla değinilirken; israf, salgın hastalıklar, göç, çölleşme, enerji, su ve açlığa bağlı
sorunların çözümüne yönelik içerik ve görsellere daha az yer verildiği; savaş ve yoksulluğa bağlı
sorunların çözümüne yönelik olarak ise herhangi bir içerik ve görsele yer verilmediği tespit edilmiştir.
Keywords: Çevre Eğitimi, İklim Değişikliği Eğitimi, Ders Kitabı, Küresel Sorunlar, Çözüm Önerileri