Türkiye'de İnternet Konferansı, İstanbul, Turkey, 9 - 11 December 2005, pp.100-110
Yükseköğretimde e-öğrenme uygulamaları giderek
yaygınlaşmaktadır. E-öğrenme teknolojilerinin uzaktan ve açık öğretimde
kullanımı öğrenim süreçlerinde önemli eğitsel ve işlemsel katkı potansiyeli
taşımaktadır. E-öğrenmede, zengin eğitsel içeriğin varlığı, yoğun
akademik danışmanlık ve oluşturmacı yaklaşımla tasarlanmış eğitsel
ortamlar gibi temel öğelerin yanı sıra diğer bir temel öğe de öğrenciye
sağlanan teknik destektir. Öğrenci destek hizmetleri, öğrencilerin eöğrenme sürecine yönlendirilmesi için gerçekleştirilen çalışmalardan,
öğrencilerin bilgisayarındaki ve internet bağlantısındaki sorunlara çözüm
üretilmesine kadar geniş çeşitlilik gösterebilmektedir. Bu çalışmada
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesindeki ilk internete dayalı
program olan Bilgi Yönetimi Önlisans Programındaki öğrenci destek
hizmetlerinde yaşanan iki yıllık deneyim ele alınmaktadır. Uygulamadaki
temel öğrenci destek hizmetlerinin yanı sıra, deneysel olarak
gerçekleştirilen destek hizmetlerine de yer verilmektedir.
Anahtar Sözcükler: E-Öğrenme, Öğrenci Destek Hizmetleri