Culture Perception of Art and Design Students Come in Turkey through International Erasmus Program Uluslararası Erasmus Programı Çerçevesinde Türkiye ye Gelen Sanat ve Tasarım Öğrencilerinin Türk Kültürü Algıları


Creative Commons License

Erişti S. D.

Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.4, sa.2, ss.82-107, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2014
  • Doi Numarası: 10.18039/ajesi.81150
  • Dergi Adı: Anadolu Journal of Educational Sciences International
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM), Education Index (EI), Sobiad Atıf Dizini
  • Sayfa Sayıları: ss.82-107
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde çok kültürlü etkileşimler, kültürel farkındalığa dayalı kültürlerarası iletişim ve bağlantıları içermektedir. Bireylerin çok kültürlü bir yaklaşım içerisinde farklı kültürler içerisinde etkin olmak adına kültürel iletişim becerilerine sahip olmaları ise bir gereklilik halini almış ve eğitim-öğretim ortamlarında uluslararası işbirlikleri, etkileşimler, uygulamalar ve projeler önem kazanmıştır. Bu bağlamda bu araştırmanın temel amacı, Erasmus değişim programı aracılığıyla Anadolu Üniversitesi’ne gelen sanat ve tasarım öğrencilerinin yeni karşılaştıkları kültüre ait farkındalıklarını, günlük yaşam deneyimleri doğrultusunda ve karşılaştıkları yeni kültüre ilişkin gözlemlerine dayalı olarak belirlemek ve karşılaştıkları yeni kültürün etkilerini sanatsal olarak ne şekilde ifade ettiklerini görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. Bu temel amaca dayalı olarak araştırmanın örneklemini 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde Anadolu Üniversitesi’ne gelen Erasmus öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma amacı çerçevesinde öğrencilerin yeni karşılaştıkları kültüre ilişkin kültürel farkındalıklarını ve edinimlerini, düşünceleri ve tasarım projeleri çerçevesinde ortaya koymaları istenmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemine dayalı yarı yapılandırılmış görüşmeler, tasarım projeleri ve tasarım projelerine dayalı yazılı görüşleri (doküman) çerçevesinde toplanmıştır. Elde edilen bulgular tematik analiz çerçevesinde çözümlenmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin kültürel farkındalıklarını Türk kültürü, Türk kültürüne dayalı kültürel ve geleneksel değerlere ilişkin derin bir anlamlandırma çerçevesinde açıkladıkları söylenebilir.