International Journal of Research in Fine Arts, cilt.1, sa.1, ss.98-112, 2018 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı görsel sanatlar alanındaki öğretmen adaylarının Eğitim Fakültelerinde
açılan pedagojik formasyon programına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel
araştırma paradigmasına dayalı temel yorumlamacı nitel araştırma modeline dayalı olarak
gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede araştırmada katılımcıların görüşleri yaşadıkları deneyimler
ve bu deneyimlere dayalı öngörülerini yorumlamaları çerçevesinde belirlenmiştir. Bu amaçla
araştırma verileri 2015-2016 güz döneminde Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel
Sanatlar Eğitimi Bölümü’nde araştırmacı tarafından yürütülen Bilimsel Araştırma Yöntemleri
dersi kapsamında 34 öğretmen adayından elde edilmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde
amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt örnekleme
yöntemi belirlenen ölçütleri katılımcıların karşılama durumlarına göre işe koşulmaktadır
(Yıldırım ve Şimşek, 2006, s.112). Bu araştırmada ölçüt; katılımcıların Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü öğrencileri olması ve deneyimsel bakış açılarını hem gözlem hem de öngörüleri
çerçevesinde ortaya koyabilmeleri amacıyla 2. ve 3. Sınıf öğrencileri olmalarıdır. Araştırma
verileri sosyal paylaşım ağları aracılığı ile ve açık uçlu sorulardan oluşan anket formları
aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiz
tekniği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının pedagojik formasyon programına yönelik
görüşleri mesleki inanç düzeylerinin negatif bağlamlar içermesine dayalı olarak çoğunlukla
olumsuz ve eleştirel bir bakış açısı ortaya koymaktadır.