Erkin, cilt.1, sa.1, ss.49-60, 2023 (Hakemli Dergi)
Dijital dünya dönüşümleri çerçevesinde holistik yaklaşımla var olma, kimi yeni
dönüşümsel süreçleri algılamak ve bu dönüşüme dayalı yeni yeterlikleri sorgulamakla olanaklı hale gelmektedir. Dijital teknolojiye dayalı yakın gelecek stratejileri
de güncellenen yeterlikleri birçok disiplinde karşımıza çıkarmaktadır. Bu yeterliklerin temelinde ise dijital görsel kültüre dayalı var olma, varlığa ilişkin kanıt ortaya koyma ve sorgulama yer alır. Günümüz dijital medya bombardımanına karşı
alternatif bir yol olarak dijital temsil gücü kavramını yeniden tanımlama gereğini
de beraberinde getirir. Dijital görsel ileti süreçlerindeki her ileti biçiminin etkisi
ve dönüştürme gücü eleştirel analize dayalı çerçeveyi genişletmeyi gerekli kılar.
Bu bağlamda çok yönlü sorgulama süreçleri çok yönlü dijital dönüşüm süreçlerini
algılamaya dayalı yeterliklerle birlikte işe koşulmalıdır. Dijital dönüşüm ve dijital
görsel kültürün günümüz teknolojilerine dayalı genişleyen yapısı sanat eğitimi süreçlerini ve bu çerçevedeki pedagojik yaklaşımları da dönüştürmüştür. Dijital sanat
eğitimi pedagojisi, dijital eleştirel pedagoji, dijital görsel kültür pedagojisi, çağdaş
sanat pedagojisi bu dönüşümlerin temelini oluşturan yaratıcı pedagojik yaklaşımlardır.