Partisyon ve Sayısal İşaret İşlemesinin Karşılıklı Etkileşimi: Jean-Claude Risset Variants


Creative Commons License

Dülger O.

Müzik-Bilim Dergisi, cilt.1, sa.7, ss.125-150, 2017 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 7
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Müzik-Bilim Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.125-150
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu makalede Jean-Claude Risset’nin solo keman ve “sayısal iaret ilemesi”1 için yazılmıolan Variants isimli eserinin elektronik ve enstrümantal kısımları, “tersine mühendislik”2 (reverse engineering) ve müzik analizi yöntemleriyle kar- ılatırılarak analiz edilmitir. Bu analiz ile enstrümanda ve elektronik ortamda kullanılan müzikal fikirlerin ne ekilde etkileimde oldukları aratırılmıtır. 

This article explores the interaction of the musical ideas in the electronic and instrumental parts of the J.C. Risset’s piece Variants, which is written for a solo violin and digital signal processing, by analyzing electronic and instrumental parts with reverse engineering and musical analysis methods.