Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, vol.9, no.4, pp.857-881, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışmada, Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) alanlarında eğitim gören
üniversite öğrencilerinin kariyer seçme nedenleri, kariyer bilgisini hangi kaynaklardan aldıkları ve
mezuniyet sonrasında yapabilecekleriyle ilgili ne tür kariyer bilgilerine gereksinim duydukları
sorularına yanıt aranmıştır. Katılımcılar iki devlet üniversitesinde FeTeMM alanlarında eğitim veren
fakültelerdeki 378 (% 57.4) kadın 281 (% 42.6) erkek olmak üzere toplam 658 öğrencidir. Araştırmada
veriler Kişisel Bilgi Formu ile toplanmış, verilerin analizinde açık uçlu sorular için içerik analizi, diğer
sorular için ise frekans, yüzde ve sıralama teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre
FeTeMM öğrencilerinin bölüm seçme nedenlerinin başında bireysel etmenler gelirken onu sırasıyla
sistemik, sosyal ve şans etmenleri izlemektedir. Öğrencilerin kendini tanıma ve mezuniyet sonrası
yapılabileceklere ilişkin bilgileri ebeveynlerinden aldıkları, üst eğitim kurumları ve mesleklerle ilgili
bilgileri ise en fazla öğretmenler/öğretim üyelerinden, sonra İnternetten edindikleri görülmektedir.
Katılımcılar, mezuniyet sonrası için en fazla çalışma dünyasıyla ilgili bilgilere ihtiyaç duymaktadırlar.
Bulgular alanyazına göre tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler. FeTeMM öğrencileri, kariyer gelişim ihtiyaçları, kariyer bilgi kaynakları, kariyer
seçme nedenleri.