EMPLOYEE SMILE, CUSTOMER HAPPINESS, LOYALTY AND CUSTOMER SATISFACTION IN SERVICE DELIVERY PROCESS EMOTION CONTAGION RELATIONSHIPS: A MODEL PROPOSAL


Barış G.

16. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Simkent, Kazakhstan, 4 - 06 September 2018, pp.104, (Summary Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Summary Text
  • City: Simkent
  • Country: Kazakhstan
  • Page Numbers: pp.104
  • Anadolu University Affiliated: Yes

Abstract

Eğer hizmet sunumu gülümseme yapılıyorsa çalışanın yaptığı işten mutlu olduğu ve eğer hizmeti

alan müşteri de gülümsüyor ise aldığı hizmetten mutlu olduğu söylenilebilir. Ancak gerçekte “durum

bu mudur?” araştırma sorusu üzerine kurguladığımız araştırma modeli çalışanın gülmesi, müşterinin

gülüşü samimi olarak algılaması, gülümseyen çalışana gülümseyerek karşılık vermesi ve daha yüksek

bir tatmin değerlendirmesi yapması üzerine kurgulanmıştır. Çalışan gülümsemesi, gülüşün algılanan

samimiyeti, mikro ifadeler, gülümsemenin bulaşması gibi anahtar kavramlar üzerinde yapılandırılan

bu model önerisi, hazırlanacak bir fotoğraflı senaryo yardımı ile deneysel tasarım aracılığı ile test

edilecektir.