16. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Simkent, Kazakistan, 4 - 06 Eylül 2018, ss.104
Eğer hizmet sunumu gülümseme yapılıyorsa çalışanın yaptığı işten mutlu olduğu ve eğer hizmeti
alan müşteri de gülümsüyor ise aldığı hizmetten mutlu olduğu söylenilebilir. Ancak gerçekte “durum
bu mudur?” araştırma sorusu üzerine kurguladığımız araştırma modeli çalışanın gülmesi, müşterinin
gülüşü samimi olarak algılaması, gülümseyen çalışana gülümseyerek karşılık vermesi ve daha yüksek
bir tatmin değerlendirmesi yapması üzerine kurgulanmıştır. Çalışan gülümsemesi, gülüşün algılanan
samimiyeti, mikro ifadeler, gülümsemenin bulaşması gibi anahtar kavramlar üzerinde yapılandırılan
bu model önerisi, hazırlanacak bir fotoğraflı senaryo yardımı ile deneysel tasarım aracılığı ile test
edilecektir.