The Journal of Academic Social Sciences, cilt.10, sa.126, ss.34-42, 2022 (Hakemli Dergi)
Fotoğrafların öğrenme malzemesi olarak kullanılması durumunda başlangıç aşaması viyolonsel eğitiminde yaratacağı katkıların belirlenmesi araştırmanın amacıdır. Bu amaca uygun olarak başlangıç seviyesi viyolonsel eğitimine yönelik, fotoğraflarla zenginleştirilmiş bir metod kitap hazırlanmıştır. Kitap başlangıç seviyesi viyolonsel öğrencilerinden oluşan uygulama gruplarında ders kitabı olarak kullanılmıştır. Öğrenciler derslerinde gözlemlenmiş, viyolonsel öğretmeninin derslerdeki gözlemleri görüşmeler yapılarak öğrenilmiştir. Elde edilen veriler başlangıç seviyesi çalgı eğitim kazanımları çerçevesinde değerlendirilmiş ve uygulama grupları karşılaştırmalı olarak yorumlanmıştır. Fotoğrafların çalgı eğitiminde kullanılabilecek etkili görsel öğrenme malzemeleri olduğu anlaşılmış, öğrencilerin dikkat ve konsantrasyonlarının olumlu yönde etkilendiği belirlenmiştir. Fotoğrafın doğru çalma pozisyonunu bedene kazandırma ve vücut kontrolünü sağlamada olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.