Sanat ve Tasarım Dergisi, vol.15, no.1, pp.650-669, 2025 (ESCI)
Hasan Uçarsu’nun Solo Flüt ve Piyano için “...Zamansal Çelişkiler Kenti, İstanbul...” adlı eseri, bestecinin farklı eserlerinde de etkileri görülen “İstanbul” kenti üzerinden tematik olarak incelenmiştir. 1930’lu yıllardaki İstanbul’un aynı zaman dilimindeki birbirine tezatlık oluşturan farklı hayatlarını ve farklı tarihsel boyutlarını bu eserinde yansıtmak isteyen Uçarsu, bir taraftan Osmanlı Saray Müziği’nin figürleri ve değerlerine yer verirken, bir taraftan da çağdaşlaşmaya başlayan İstanbul’un müzikal simgesi olarak Seyyan Hanım Çalıkuşu Tangosu’ndan alıntılar yaparak dinleyicilere bu tezatlığı yansıtmak istemiştir. Besteci, Türk Makam Müziğini makam esintili dörtlü beşli aralıkların kullanımlarıyla ifade etmiştir. Türk Makam Müziği motifleri ve makamları kullanılan bu eserde, teknik ve müzikal öğeler incelenmiş olup yorumcuya yol göstermek amacıyla bir kaynak oluşturulması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda hazırlanan çalışma bu eseri yorumlamak isteyen yorumcunun bilgisine sunulmuştur. Ayrıca, bestecinin İstanbul temalı başka eserler de bestelediği tespit edilmiş; böylece, bestecinin İstanbul’a olan ilgisi ve bu kente duyduğu aidiyet duygusu kapsamlı bir şekilde değerlendirilerek çalışmaya dahil edilmiştir. Sonuç olarak, eserin adında da yer alan “çelişki” kelimesinin, Geleneksel Türk Müziği'nin Osmanlı Sarayı’ndan gelen öğeleri ile Modern Batı Müziği’nin çağdaş unsurlarından oluşan bileşimi tam anlamıyla ifade ettiği görülmüştür.