İşletme Bilgi Sistemleri, Necdet Sağlam,Özlem Oktal, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.159-181, 2020
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimine paralel olarak yaygınlaşan mobil cihazlar, güçlenen internet altyapıları ve artan erişilebilirlik imkânlarıyla hem bireysel hem de kurumsal alanda alışveriş alışkanlıklarımızı etkilemiştir. Bugün artık e-ticaret, internetin ana akım iş alanlarından birine dönüşmüştür. Sektör gözetmeksizin hemen hemen her türlü alım/satım faaliyetleri e-ticaretin sunduğu avantajlardan yararlanmak üzere yeniden biçimlendirilmektedir. Her geçen gün yeni bir e-ticaret girişimi, müşterilerine özel, fark yaratacak ürünler ya da hizmetler sunmak üzere yola çıkmaktadır. Kurumsal alanda yaşanan bu yoğun e-ticaret hareketliliği aynı oranda müşteriler tarafında da karşılık bulmaktadır. Daha net bir ifadeyle, arz ve talep birbirini beslemektedir. Günümüzde internet kullanıcılarının çoğu normal bir mağazaya gitmektense, oturdukları yerden mobil cihazlarını kullanarak sipariş vermeyi daha çok tercih etmektedir. Hatta pek çok kişi için cep telefonuyla sanal pazar yerlerinde birkaç tur atmak gündelik bir rutin hâline gelmiştir. Kitabımızın bu bölümünde e-ticaret kavramını detaylı bir şekilde ele alacağız. Öncelikle “e-Ticaret nedir?” sorusunun altında yatan unsurlar incelenecek, ardından güncel e-ticaret uygulamalarını mercek altına alarak “e-Ticaret nasıl yapılır?” sorusuna cevap aranacaktır. Son bölümde ise “e-Ticaret nasıl yönetilir?” konusu ele alınarak, içerikten müşteri ilişkilerine kadar her türlü e-ticaret bileşeninin nasıl yapılandırılması gerektiği ile pazarlama ve ölçümleme teknikleri üzerinde durulacaktır.
Mobile devices, which have become widespread in parallel with the development of information and communication technologies, have affected our shopping habits in both individual and corporate areas with their strengthening internet infrastructures and increasing accessibility. Today, e-commerce has become one of the mainstream business areas of the internet. Regardless of the sector, almost all kinds of buying/selling activities are being reshaped to take advantage of the advantages offered by e-commerce. Every day, a new e-commerce initiative sets out to offer special, distinctive products or services to its customers. This intense e-commerce activity in the corporate field is also reciprocated by the customers. To put it more clearly, supply and demand feed each other. Nowadays, most internet users prefer to place orders from their mobile devices rather than going to a regular store. In fact, it has become a daily routine for many people to make a few rounds in virtual marketplaces with their mobile phones. In this part of our book, we will discuss the concept of e-commerce in detail. Firstly, the underlying elements of the question "What is e-Commerce?" will be examined, and then the answer to the question "How to do e-Commerce?" will be sought by examining current e-commerce applications. In the last part, "How to manage e-Commerce?" will be discussed and how all kinds of e-commerce components from content to customer relations should be structured and marketing and measurement techniques will be emphasised.