A QUALITATIVE STUDY ON THE PERCEPTIONS OF PRESERVICE EFL TEACHERS AND PRACTICUM ADVISORS ON PREPAREDNESS


Creative Commons License

Subaşı G., Kaya İ.

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, cilt.14, sa.2, ss.741-755, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Mevcut araştırma, açıklayıcı araştırma tasarımı kullanılarak yürütülen nitel bir çalışmadır. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmen adaylarının algılanan hazırlık düzeylerini ve "öğretmeye hazırlık" kavramını incelemektir. Araştırma her iki grup da aynı bölümün üyesi olan staj danışmanları ve hizmet öncesi yabancı dil öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşme oturumları şeklinde gerçekleştirilmiştir. Çevrimiçi yarı yapılandırılmış görüşmelerde sekiz staj danışmanı ve toplam on sekiz hizmet öncesi yabancı dil öğretmeni yer almıştır. "Öğretmeye hazır olma" tanımına odaklanan yarı yapılandırılmış bir görüşme analizi, eğilimler/kişisel özellikler, pedagojik bilgi/beceriler, ön hazırlık ve kişilerarası yetenekler dahil olmak üzere birçok temel unsuru açıklamaktadır. Buna ek olarak eğitim politikası, öğretmen yetiştirme programları, uygulama/staj ve bireysel özelliklerin öğretmen adaylarının hazır bulunuşluk algılarının üzerinde etkisi olduğu saptanan diğer unsurlardır.