E-ÖĞRENMEDE ÖĞRENCİ DESTEK HİZMETLERİ: AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ BİLGİ YÖNETİMİ ÖNLİSANS PROGRAMI ÖRNEĞİ


Creative Commons License

Beyaz Korkut M., Mutlu M. E., Öndeş P.

AKADEMİK BİLİŞİM 2004, Trabzon, Türkiye, 11 - 13 Şubat 2004, ss.10

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Trabzon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.10
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yükseköğretimde e-öğrenme uygulamaları giderek yaygınlaşmaktadır. E-öğrenme teknolojilerinin uzaktan ve açık öğretimde kullanımı öğrenim süreçlerinde önemli eğitsel ve işlemsel katkı potansiyeli taşımaktadır. E-öğrenmede, zengin eğitsel içeriğin varlığı, yoğun akademik danışmanlık ve oluşturmacı yaklaşımla tasarlanmış eğitsel ortamlar gibi temel öğelerin yanı sıra diğer bir temel öğe de öğrenciye sağlanan teknik destektir. Öğrenci destek hizmetleri, öğrencilerin e-öğrenme sürecine yönlendirilmesi için gerçekleştirilen çalışmalardan, öğrencilerin bilgisayarındaki ve internet bağlantısındaki sorunlara çözüm üretilmesine kadar geniş çeşitlilik gösterebilmektedir. Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesindeki ilk internete dayalı program olan Bilgi Yönetimi Önlisans Programındaki öğrenci destek hizmetlerinde yaşanan iki yıllık deneyim ele alınmaktadır. Uygulamadaki temel öğrenci destek hizmetlerinin yanı sıra, deneysel olarak gerçekleştirilen destek hizmetlerine de yer verilmektedir. 

 

Anahtar Sözcükler: E-Öğrenme, Öğrenci Destek Hizmetleri