Talent (Online), vol.2, no.2, pp.102-117, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırma üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerinin ‘geleceğin dünyası/teknolojisi’ temasına ilişkin algılarını bilgisayar destekli tasarım
eğitimi bağlamında ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma katılımcılarını Anadolu
Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitim Programlar (ÜYEP)’nda öğrenim görmekte olan
6.,7. ve 8. sınıf 35 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Bunlar
(1) tasarım eğitimi süreci (2) uygulama süreci
ve (3) değerlendirme sürecidir. Araştırma verileri öğrencilerin tasarım sürecinde ortaya koydukları ürünlerin uzman görüşlerine dayalı
olarak yorumlanmasına dayalı metaforlar,
sürece ilişkin öğrencilerle gerçekleştirilen yarı
yapılandırılmış görüşmeler ve gözlem yoluyla
toplanmıştır. Araştırmanın tasarım süreci sonucunda ortaya koydukları görsel verileri
sanat temelli araştırma desenine dayalı olarak
çözümlenmiştir.