Veri Tabanına Dayalı Emlak Pazarlaması


Atmacan B.

İktisadi ve İdari Bilimlerde Araştırma, Yöntem ve Analiz-2025, Doç.Dr. Aysel ÖZTÜRKÇÜ AKÇAY, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.23-34, 2025

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2025
  • Yayınevi: Livre de Lyon
  • Basıldığı Şehir: Lyon
  • Sayfa Sayıları: ss.23-34
  • Editörler: Doç.Dr. Aysel ÖZTÜRKÇÜ AKÇAY, Editör
  • Anadolu Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Emlak sektöründe hem üretim hem de pazarlama aşamalarında ihtiyaç

duyulan bilgi ve veri miktarı artmaktadır. Müşterilerin değişen

ihtiyaçlarına yönelik üretim yapabilmek için sürekli olarak veri ve bilgi

toplanması gerekmektedir. Teknolojik gelişmeler ile birlikte verilerin toplanması,

sınıflandırılması ve karar vericiler için kullanılır hale getirilmesi kolaylaşmıştır.

Pazarlama artık ne üretirsem satarım mantığından müşterilerin istediği ve

beklediği ürünleri tasarlamak boyutuna doğru gelişim göstermiştir. Kitlesel

üretim yerini daha kişiselleştirilmiş ürünlerin tasarlanmasına bırakmıştır. Emlak

sektöründe de müşterilerin istediği ve beklediği ürünlerin tasarlanması ve hatta

daha kişiselleştirilmiş bina mimarisi ve özelliklerinin düşünülmesi konusunda

inşaat firmaları çalışmalar yürütmektedir. Müşterilerin ihtiyaç duyduğu ürünlerin

üretilmesi, etkili bir veri tabanı sisteminin kurulması ile mümkün olmaktadır.

Karar verebilmek için veri toplanması, verilerin sektörde kullanılması için üst

bilgi haline dönüştürülmesi gerekmektedir. Rekabette öne geçmek ve başarılı

olmak isteyen inşaat firmaları ve gayrimenkul pazarlamacıları için veri tabanı

oluşturmak hayati önem taşımaktadır.