İktisadi ve İdari Bilimlerde Araştırma, Yöntem ve Analiz-2025, Doç.Dr. Aysel ÖZTÜRKÇÜ AKÇAY, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.23-34, 2025
Emlak sektöründe hem üretim hem de pazarlama aşamalarında ihtiyaç
duyulan bilgi ve veri miktarı artmaktadır. Müşterilerin değişen
ihtiyaçlarına yönelik üretim yapabilmek için sürekli olarak veri ve bilgi
toplanması gerekmektedir. Teknolojik gelişmeler ile birlikte verilerin toplanması,
sınıflandırılması ve karar vericiler için kullanılır hale getirilmesi kolaylaşmıştır.
Pazarlama artık ne üretirsem satarım mantığından müşterilerin istediği ve
beklediği ürünleri tasarlamak boyutuna doğru gelişim göstermiştir. Kitlesel
üretim yerini daha kişiselleştirilmiş ürünlerin tasarlanmasına bırakmıştır. Emlak
sektöründe de müşterilerin istediği ve beklediği ürünlerin tasarlanması ve hatta
daha kişiselleştirilmiş bina mimarisi ve özelliklerinin düşünülmesi konusunda
inşaat firmaları çalışmalar yürütmektedir. Müşterilerin ihtiyaç duyduğu ürünlerin
üretilmesi, etkili bir veri tabanı sisteminin kurulması ile mümkün olmaktadır.
Karar verebilmek için veri toplanması, verilerin sektörde kullanılması için üst
bilgi haline dönüştürülmesi gerekmektedir. Rekabette öne geçmek ve başarılı
olmak isteyen inşaat firmaları ve gayrimenkul pazarlamacıları için veri tabanı
oluşturmak hayati önem taşımaktadır.