Halkla İlişkiler Uygulama Teknikleri, Berrin Özkanal, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.154-179, 2023
İnternet ve Web’in gelişimi iletişim sürecinde içeriğin, zaman ve mekân anlamında değişimini beraberinde getirdi. Dijital ortamlarda, kullanıcılar artık sadece içerik üretmekle kalmadı aynı zamanda bu içeriği başka kullanıcılarla paylaşma ve etkileşim kurma imkânı da buldu. Bu sayede, dijital iletişim süreci tek yönlü bir yapıdan çift yönlü bir boyuta evrilerek kaynak ve hedef kitlenin etkileşimli olabildiği bir ortam oluşturdu. Özellikle dijital medya mesajların üretimini, dağıtımını, paylaşımını ve arşivlenmesini kolaylaştırarak halkla ilişkiler ve benzeri iletişim alanlarını daha hızlı, etkili ve ekonomik bir iş akışını benimsemeye yöneltti. Kurumların hedef kitleyle sürekli olarak iletişim hâlinde olmasını sağlayan bir iletişim disiplini olan halkla ilişkiler, internetin yeni interaktif yapısından önemli ölçüde etkilendi. Öyle ki kurumsal halkla ilişkiler, geleneksel yolların yanı sıra internet tabanlı yeni dijital medya araçlarının da yaygın olarak kullanılması ile sürekli bir evrim döngüsü içerisine girdi. Bu çalışmada ise halkla ilişkiler alanında çalışmalar yürütürken dikkate almanız gereken dijital medya uygulamalarına odaklanacağız.
The development of the Internet and the Web has brought about a change in the content in the communication process in terms of time and space. In digital environments, users not only produce content but also have the opportunity to share and interact with other users. In this way, the digital communication process has evolved from a one-way structure to a two-way dimension, creating an environment where the source and the target audience can interact. In particular, digital media facilitated the production, distribution, sharing and archiving of messages, leading public relations and similar communication fields to adopt a faster, more effective and economical workflow. Public relations, a communication discipline that enables organisations to be in constant communication with the target audience, has been significantly affected by the new interactive structure of the Internet. So much so that corporate public relations has entered into a continuous cycle of evolution with the widespread use of new digital media tools based on the internet as well as traditional ways. In this study, we will focus on digital media practices that you should consider while working in the field of public relations.