Eğitim Bilgileri
2017 - 2024
2017 - 2024Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI, Türkiye
2017 - 2024
2017 - 2024Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilim. Ens., Türkiye
2009 - 2013
2009 - 2013Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların babalarına sunulan ETEÇOM programı çevrimiçi grup müdahalesinin etkililiği
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim
2013
2013Yüksek Lisans
Özel eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapan öğretmen adaylarına iş başında eğitim yoluyla ayrık denemelerle öğretimi uygulama becerisi kazandırma
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Teknotizm: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Ekran Bağımlılığı ve Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma ve Bilgilendirme Platformu
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., EYÜBOĞLU D., EYÜBOĞLU M., KURNAZ E., KAYMAK A., et al.
35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Examining the Relationship Between Screen Addiction and Parent-Child Interaction in Children With Autism Spectrum Disorder
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., EYÜBOĞLU M., EYÜBOĞLU D., KURNAZ E., KAYMAK A., et al.
8th ISEI Early Childhood Intervention Conference, Lisbon, Portekiz, 02 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2023
20233. OSB’li Bireyin de Dahil Olduğu Grupla Yürütülen Kurs Süreçlerinin Kurs Eğitmenleri Gözünden Değerlendirilmesi-Multidisipliner Bir Bakış
AKYÜZ N. A., KAYMAK A., KAYABAL B., ÖZÇETİN M.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. COVİD-19 PANDEMİSİNDE SOSYAL İZOLASYON SÜRECİNİN OTİZMLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ, DAVRANIŞLARI VE EBEVEYN YETERLİK ALGISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ
KAYMAK A., KUTLU M., ARI E., TAŞLIBEYAZ H. F.
5. ELMİS Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., KALAYCI C., ÇELİK S., YETKİN A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Doğal Öğretim Projesi: Erken Çocukluk Alanında Çalışan Profesyonelleri için Kanıt Temelli Stratejilerin Transfer Edilmesi ve Yaygınlaştırılması)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., KALAYCI C., ÇELİK S., YETKİN A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., AKSOY V., YANARDAĞ M., GÜNDEN U. O., KAYMAK A., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2019
20198. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan öğrencilerin okulöncesi kaynaştırmaya hazırlık becerileri neler olmalıdır?
AKSOY V., KAYMAK A.
ULUSLARARASI JILSES KONGRESi, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2019, ss.43-44, (Özet Bildiri)
2018
20189. Rutin-Etkinlik-Geçiş Temelli Fırsat Öğretimine Dayalı Grup Eğitimi Modeli
DİKEN İ. H., KAYMAK A., İNCE G.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongeesi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, ss.140, (Özet Bildiri)
2018
201810. Replikli Öğretim ve Tolkido Kullanımı
İNCE G., KAYMAK A.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveyn Görüşlerine Göre Öncelikli Arttırılmak ya da Azaltılmak İstenen Davranışları
KAYMAK A., İNCE G.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Birimi Aile Memnuniyet Anket Sonuçları
KAYMAK A., İNCE G.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Birimi Müdahale Modeli
DİKEN İ. H., KAYMAK A., İNCE G.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocuklarda Problem Davranışlarla Baş Etme
KAYMAK A.
3. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu (GeYeSe 2017), Konya, Türkiye, 30 Mart - 02 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201615. Interactional Behaviors of Parents of Children with Developmental Disability and Implementation of the Responsive Teaching Program in Turkey
DİKEN İ. H., KAYMAK A.
Oral presentation at the International Society on Early Intervention 2016 Conference ISEI2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201616. Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Biriminde Yürütülen Erken Müdahale Uygulamaları
KAYMAK A., DİKEN İ. H.
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi- UDEMKO2016, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201517. TERSİNE KAYNAŞTIRMA: BİR VAKA SUNUMU
AKSOY V., ŞAHİN Ş., KAYMAK A., YÜKSEL E.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201518. Otizmli Çocukların Eğitiminde Şekil Verme Yönteminin Kullanımı
KAYMAK A.
1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201419. Özel Eğitim Kurumlarında Öğretmenlik Uygulaması Yapan Öğretmen Adaylarına İş Başında Eğitim Yoluyla Ayrık Denemelerle Öğretim Uygulama Becerisi Kazandırma
KAYMAK A., ERBAŞ D., BİRKAN B.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201320. Otizmli Bir Kız Çocuğunun Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı.
KAYMAK A., PATPAT E.
10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul., Türkiye, 13 Nisan 2013, ss.31, (Özet Bildiri)
2012
201221. Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Destek Modeli Kılavuzu
BİRKAN B., KAYMAK A., ÇELİK A.
9. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul., Türkiye, 31 Mart 2012, (Özet Bildiri)
2010
201022. Otizmli Çocukların Eğitiminde Veriye Dayalı Uygulamalı Davranış Analisti Yetiştirme ve Değerlendirme
KAYMAK A., BİRKAN B., ERDEN Z., ONUR D.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2008
200823. Teaching sight- word reading to children with Autism: Effects of stimulus and stimulus fading procedure
BİRKAN B., KAYMAK A.
2nd International Conference on Special Education, Marmaris, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE VE SPOR DESTEK EĞİTİM PROGRAMI
YANARDAĞ M., MİRZEOĞLU A. D., TEZCAN KARDAŞ N., KAYMAK A.
ALPASLAN OTİZM VAKFI YAYINLARI, Sakarya, 2022
2022
20222. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Sosyal Etkileşim Becerileri
DİKEN İ. H., KURNAZ E., TOPER Ö., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., ÜNLÜ E., TOPUZ Ç., et al.
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA, Diken İbrahim Halil, Kurnaz Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.41-59, 2022
2021
20213. Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi
KAYMAK A., ÇOLAK A., AYKUT Ç., ACAR Ç., SAZAK DUMAN E., BOZKUŞ GENÇ G., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2021
2021
20214. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Duyusal Sorunları için Uygulamalı Davranış Analizine Dayalı Eğitsel Müdahaleler
YANARDAĞ M., HURİ M., ÖZBÖKE C., BUMİN G., EKİCİ ÇAĞLAR G., KAYMAK A.
Otizm Spektrum Bozukluğunda Duyu-Algı-Motor Sorunlar ve Müdahale Süreci, Yanardağ Mehmet, Huri Meral, Editör, ALPASLAN OTİZM VAKFI YAYINLARI, Sakarya, ss.366-408, 2021
2021
20215. Davranış Yönetimi
ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞAHİN Ş., ÜNLÜ E., KAYMAK A.
Uygulamalı Davranış Analizi, Ayten Düzkantar, Editör, NOBEL, İstanbul, ss.87-140, 2021
2021
20216. Replikli Öğretim
BOZKUŞ GENÇ G., ACAR Ç., KUTLU M., OLÇAY S., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., ÇELİK S., et al.
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Acar Çimen, Sani-Bozkurt Sunagül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-223, 2021
2021
20217. Özel Eğitim ve Kaynaştırmada Fiziksel Aktivite ve Sporla İlgiliKullanılan Öğretim Yöntemleri
YANARDAĞ M., İNCE G., DERETARLA GÜL E., AYDIN AVCI M., HOŞ G., KAYMAK A.
Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İnce Gonca, Deretarla Gül Ebru, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.136-157, 2021
2020
20208. Orta – Ağır Otizm Spektrum Bozukluğu 1, 2 ve 3. Kademe Özel Eğitim Öğretmenleri Eğitim Kitabı
DÜZKANTAR A., KAYMAK A., İNCE G., KURNAZ E.
Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve GeliştirmeGenel Müdürlüğü, Ankara, 2020
2020
20209. Orta – Ağır Otizm Spektrum Bozukluğu1, 2 ve 3. Kademe Özel Eğitim Öğretmenleri Etkinlik Kitabı
DÜZKANTAR A., KAYMAK A., İNCE G., KURNAZ E.
Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve GeliştirmeGenel Müdürlüğü, Ankara, 2020
2017
201710. Fiziksel Eğitim ve Sporda Öğretim Yaklaşımları
KAYMAK A., TÜZÜN E. H., İNAL H. S., BİRKAN B., ERGUN N., TARSUSLU ŞİMŞEK T., et al.
Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor, Doç. Dr. Mehmet Yanardağ, Prof. Dr. İlker Yılmaz, Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.151-201, 2017
2017
201711. 6-12 Yaş Arasındaki Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Özellikleri
ÜNLÜ E., KAYMAK A., ŞAHİN S., SÖNMEZ KARTAL M., ODLUYURT S., YANARDAĞ M., et al.
GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.74-94, 2017
2017
201712. Engelli Bireyler İçinİletişim, Barınma, Yiyecek Hazırlama ve Temizlik ve Mali Yönetim
KAYMAK A., KORKMAZ F., ARAS B., ŞİMŞEK İ. E., TARSUSLU ŞİMŞEK T., ATASAVUN UYSAL S.
Temel Bakım ve Rehabilitasyon-I, Yanardağ Mehmet, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.163-187, 2017
2016
201613. Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu
KAYMAK A., AKALIN S., ÖNCÜL N., ALAK G., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR Ş., et al.
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2016
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027Rutin-Etkinlik-Geçiş (RETGE) Temelli Grup Eğitimi Modelinin OSB Olan Çocuklar ile Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
İnce G., Diken İ. H., Kaymak A. (Yürütücü)
2025 - 2027
2025 - 2027OSB Olan Çocuklara İşitselGörsel Koşullu Ayırt Etme Öğretiminde Resimli Kartlar ile Robot Kullanımının Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
İnce G. (Yürütücü), Sağdıç Z. A., Kaymak A., Köse H., Diken İ. H.
2022 - 2024
2022 - 2024
Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
(Proje Özeti)
İnce G., Kaymak A., Diken İ. H. (Yürütücü), Kalaycı G. Ö., Çelik S., Sinoğlu Günden T., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Diken Ö., Kalaycı C., Kaymak A., Sani Bozkurt S., Çavuşoğlu T., Ünlü E., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Günden U. O., Kaymak A., İnce G., Kalaycı G. Ö., Diken İ. H. (Yürütücü), Yanardağ M., et al.
2018 - 2020
2018 - 2020
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi (Eğitimde İş Birliği Protokolü). I. Kademe Oyun, Spor ve Fiziki Etkinlikler Eğitim Materyali, II. Kademe Spor ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programı Eğitim Materyali, III. Kademe Spor ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programı Eğitim Materyali Geliştirme
TÜBİTAK Projesi
KAYMAK A.
2018 - 2020
2018 - 2020
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi
YILDIZ G., YANARDAĞ M., ULUYOL M., ÇOLAK A., ERGENEKON Y., ACAR Ç., et al.
2018 - 2020
2018 - 2020
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri
DİKEN İ. H. (Yürütücü), KAYMAK A., YANARDAĞ M.
2017 - 2018
2017 - 2018Supporting the planning, implementation and monitoring of intervention for children with disabilities (Ref: ToR PRO-TURA-2016-S)
Diğer Uluslararası Fon Programları
DİKEN İ. H. (Yürütücü), KAYMAK A.
2017 - 2018
2017 - 2018Support the Planning, Implementation and Monitoring of Interventions for Children with Disabilities (Ref: ToR PRO-TURA-2016-S)-43219309
Diğer Uluslararası Fon Programları
ADIGÜZEL O. C., KAYMAK A., AKSOY V., YANARDAĞ M., DÜZKANTAR A.
2017 - 2018
2017 - 2018
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi (Okul Öncesi Motor Gelişim Öğretim Programı)
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
KAYMAK A.
2017 - 2018
2017 - 2018
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi (Oyun, Spor ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı)
TÜBİTAK Projesi
KAYMAK A.
2017 - 2018
2017 - 2018
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi (Eğitimde İş Birliği Protokolü). I. Kademe Oyun, Spor ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programı, II. Kademe Spor ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programı, III. Kademe Spor ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programı,
TÜBİTAK Projesi
KAYMAK A., YANARDAĞ M.
2014 - 2017
2014 - 2017ITIDE Inclusion Training in Intellectual Disability for Educators in Europe
KAYMAK A.
2015 - 2015
2015 - 2015Developing a Specialized Transformation Programme For Children Living in Care Institutions For Autistic Persons REF: PRO/TURA/2014-J
Diğer Uluslararası Fon Programları
KAYMAK A.
2010 - 2011
2010 - 2011Kaynaştırma/Bütünleştirmenin Etkililiğinin Artırılması için Politika ve Uygulama Önerileri
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
KAYMAK A.
Ödüller
Sanatsal Etkinlik