Öğr. Gör. Dr. ALİ KAYMAK


ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

40

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Proje

21
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2017 - 2024

2017 - 2024

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI, Türkiye

2017 - 2024

2017 - 2024

Doktora

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilim. Ens., Türkiye

2009 - 2013

2009 - 2013

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2024

2024

Doktora

Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların babalarına sunulan ETEÇOM programı çevrimiçi grup müdahalesinin etkililiği Sürdürülebilir Kalkınma

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim

2013

2013

Yüksek Lisans

Özel eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapan öğretmen adaylarına iş başında eğitim yoluyla ayrık denemelerle öğretimi uygulama becerisi kazandırma Sürdürülebilir Kalkınma

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi Dr.

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Otistik Çocukların Eğitimine Giriş

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

7. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi

DİKEN İ. H., DİKEN Ö., AKSOY V., YANARDAĞ M., GÜNDEN U. O., KAYMAK A., et al.

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan öğrencilerin okulöncesi kaynaştırmaya hazırlık becerileri neler olmalıdır?

AKSOY V., KAYMAK A.

ULUSLARARASI JILSES KONGRESi, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2019, ss.43-44, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Rutin-Etkinlik-Geçiş Temelli Fırsat Öğretimine Dayalı Grup Eğitimi Modeli

DİKEN İ. H., KAYMAK A., İNCE G.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongeesi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, ss.140, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Replikli Öğretim ve Tolkido Kullanımı

İNCE G., KAYMAK A.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveyn Görüşlerine Göre Öncelikli Arttırılmak ya da Azaltılmak İstenen Davranışları

KAYMAK A., İNCE G.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Birimi Aile Memnuniyet Anket Sonuçları

KAYMAK A., İNCE G.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Birimi Müdahale Modeli

DİKEN İ. H., KAYMAK A., İNCE G.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocuklarda Problem Davranışlarla Baş Etme

KAYMAK A.

3. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu (GeYeSe 2017), Konya, Türkiye, 30 Mart - 02 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Interactional Behaviors of Parents of Children with Developmental Disability and Implementation of the Responsive Teaching Program in Turkey

DİKEN İ. H., KAYMAK A.

Oral presentation at the International Society on Early Intervention 2016 Conference ISEI2016, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

16. Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Destek Biriminde Yürütülen Erken Müdahale Uygulamaları

KAYMAK A., DİKEN İ. H.

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi- UDEMKO2016, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

17. TERSİNE KAYNAŞTIRMA: BİR VAKA SUNUMU

AKSOY V., ŞAHİN Ş., KAYMAK A., YÜKSEL E.

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Otizmli Çocukların Eğitiminde Şekil Verme Yönteminin Kullanımı

KAYMAK A.

1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2013

2013

20. Otizmli Bir Kız Çocuğunun Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı.

KAYMAK A., PATPAT E.

10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul., Türkiye, 13 Nisan 2013, ss.31, (Özet Bildiri)

2012

2012

21. Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Destek Modeli Kılavuzu

BİRKAN B., KAYMAK A., ÇELİK A.

9. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul., Türkiye, 31 Mart 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

22. Otizmli Çocukların Eğitiminde Veriye Dayalı Uygulamalı Davranış Analisti Yetiştirme ve Değerlendirme

KAYMAK A., BİRKAN B., ERDEN Z., ONUR D.

20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

2008

2008

23. Teaching sight- word reading to children with Autism: Effects of stimulus and stimulus fading procedure

BİRKAN B., KAYMAK A.

2nd International Conference on Special Education, Marmaris, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

2. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Sosyal Etkileşim Becerileri

DİKEN İ. H., KURNAZ E., TOPER Ö., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., ÜNLÜ E., TOPUZ Ç., et al.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA, Diken İbrahim Halil, Kurnaz Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.41-59, 2022

2021

2021

4. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Duyusal Sorunları için Uygulamalı Davranış Analizine Dayalı Eğitsel Müdahaleler

YANARDAĞ M., HURİ M., ÖZBÖKE C., BUMİN G., EKİCİ ÇAĞLAR G., KAYMAK A.

Otizm Spektrum Bozukluğunda Duyu-Algı-Motor Sorunlar ve Müdahale Süreci, Yanardağ Mehmet, Huri Meral, Editör, ALPASLAN OTİZM VAKFI YAYINLARI, Sakarya, ss.366-408, 2021

2021

2021

5. Davranış Yönetimi

ODLUYURT S., DÜZKANTAR A., ŞAHİN Ş., ÜNLÜ E., KAYMAK A.

Uygulamalı Davranış Analizi, Ayten Düzkantar, Editör, NOBEL, İstanbul, ss.87-140, 2021

2021

2021

6. Replikli Öğretim

BOZKUŞ GENÇ G., ACAR Ç., KUTLU M., OLÇAY S., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., ÇELİK S., et al.

Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, Acar Çimen, Sani-Bozkurt Sunagül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-223, 2021

2021

2021

7. Özel Eğitim ve Kaynaştırmada Fiziksel Aktivite ve Sporla İlgiliKullanılan Öğretim Yöntemleri

YANARDAĞ M., İNCE G., DERETARLA GÜL E., AYDIN AVCI M., HOŞ G., KAYMAK A.

Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İnce Gonca, Deretarla Gül Ebru, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.136-157, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

8. Orta – Ağır Otizm Spektrum Bozukluğu 1, 2 ve 3. Kademe Özel Eğitim Öğretmenleri Eğitim Kitabı

DÜZKANTAR A., KAYMAK A., İNCE G., KURNAZ E.

Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve GeliştirmeGenel Müdürlüğü, Ankara, 2020

2020

2020

9. Orta – Ağır Otizm Spektrum Bozukluğu1, 2 ve 3. Kademe Özel Eğitim Öğretmenleri Etkinlik Kitabı

DÜZKANTAR A., KAYMAK A., İNCE G., KURNAZ E.

Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve GeliştirmeGenel Müdürlüğü, Ankara, 2020

2017

2017

10. Fiziksel Eğitim ve Sporda Öğretim Yaklaşımları

KAYMAK A., TÜZÜN E. H., İNAL H. S., BİRKAN B., ERGUN N., TARSUSLU ŞİMŞEK T., et al.

Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor, Doç. Dr. Mehmet Yanardağ, Prof. Dr. İlker Yılmaz, Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.151-201, 2017

2017

2017

11. 6-12 Yaş Arasındaki Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocukların Özellikleri

ÜNLÜ E., KAYMAK A., ŞAHİN S., SÖNMEZ KARTAL M., ODLUYURT S., YANARDAĞ M., et al.

GELİŞİMSEL DESTEĞE GEREKSİNİMİOLAN OKUL DÖNEMİ ÖĞRENCİLER(6-12 YAŞ) VE ÖZELLİKLERİ, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.74-94, 2017

2017

2017

12. Engelli Bireyler İçinİletişim, Barınma, Yiyecek Hazırlama ve Temizlik ve Mali Yönetim

KAYMAK A., KORKMAZ F., ARAS B., ŞİMŞEK İ. E., TARSUSLU ŞİMŞEK T., ATASAVUN UYSAL S.

Temel Bakım ve Rehabilitasyon-I, Yanardağ Mehmet, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.163-187, 2017

Desteklenen Projeler

2025 - 2027

2025 - 2027

Rutin-Etkinlik-Geçiş (RETGE) Temelli Grup Eğitimi Modelinin OSB Olan Çocuklar ile Etkililiği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

(Proje Özeti)
İnce G., Diken İ. H., Kaymak A. (Yürütücü)

2015 - 2018

2015 - 2018

Early Inclusion

KAYMAK A.

2011 - 2012

2011 - 2012

OÇEM Kaliteli Eğitim

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

KAYMAK A.

Ödüller

Ekim 2013

Ekim 2013

Doç Dr. Mithat Enç Araştırma Ödülü

Trakya Üniversitesi