Dr. Öğr. Üyesi ESİN PEKTAŞ KARABEKİR


ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ

ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ


WoS Araştırma Alanları: Temel Bilimler (SCI)


Avesis Araştırma Alanları: Özel Eğitim, Zihin Engelliler Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

38

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

14

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

10

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

37

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

 Pektaş Karabekir lise öğrenimi Manisa Anadolu Öğretmen Lisesi’nde tamamlamıştır. 2010 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’ndan lisans derecesini almıştır. 2010-2012 yılları arasında Kütahya Çinikent Özel Eğitim Okulu’nda özel eğitim öğretmeni olarak görev yapmıştır. Aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü’nde 2012 yılından 2022 yılına kadar araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. Şu anda Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü’nde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Programı’ndan yüksek lisans derecesini almıştır. 2021 yılında ise Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Eğitimi alanında doktora derecesini almıştır. Otizm spektrum bozukluğu (OSB) ve diğer gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla grup ve bireysel olmak üzere toplam on iki yıllık sistematik öğretim sunma deneyimi bulunmaktadır. Aynı zamanda çalıştığı kurumda OSB olan çocukların değerlendirme sürecinde ve çocukların ebeveynlerinin eğitim sürecinde de yer almaktadır. OSB ve diğer gelişimsel yetersizliği olan bireylerin eğitimi, davranış yönetimi, ebeveyn koçluğu, bilimsel dayanaklı uygulamalar ve uygulamalı davranış analizi bilimsel ilgi alanları arasında yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

2014 - 2021

2014 - 2021

Bütünleşik Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2013 - 2016

2013 - 2016

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi (Yl) (Tezli), Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Bütünleşik Doktora

Çocuklarında Otizm Spektrum Bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çiftleri üzerindeki etkileri

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI

2016

2016

Yüksek Lisans

Akıllı tahta aracılığıyla sunulan video modelle öğretimin otizmli çocuklara sosyal tepki davranışlarının öğretimindeki etkililiği

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Özel Eğitim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Enstitü Müdür Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Seminer

Problem Davranışlarla Başa Çıkmada İşleve Dayalı Müdahaleler

Dönem Projesi

Tez

Tez

Uzmanlık Alan

Dönem Projesi

Tez

Uzmanlık Alan

Seminer

Otizmde uygulamalı davranış analizi uygulamaları I

Seminer

Otizmi klinik ortamlarda tanıma

Tez

Seminer

Lisans

Lisans

Bireyselleştirilmiş eğitim programları

Uygulamalı Davranış Analizi

Öğrenmeye hazırlık becerileri

Öğretmenlik uygulaması II

Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Sürdürülebilir Kalkınma

Kapsayıcı Eğitim ve Özel Gereksinimli Bireyler Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlik Uygulaması II

Çocuk Psikolojisi

Öğretmenlik Uygulaması I

Kapsayıcı Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlik Uygulaması I

Makaleler

Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

2. Otizm dostu kütüphane hizmetlerine ilişkin paydaş görüşleri

Ergenekon Y., Kaptan N., Pektaş Karabekir E., Yılmaz A.

III. Erişilebilir Kütüphaneler Çalıştayı, Bartın, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Jest ve Yüz İfadesi Öğretiminde Video Modelin Etkililiği

PEKTAŞ KARABEKİR E., AKMANOĞLU N.

II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI), Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Farklı Ülkelerin Uygulamalı Davranış Analizine Yönelik Uygulamalara Bakışı

PEKTAŞ KARABEKİR E., KAYA Ö.

27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Teaching verbal behaviors to children with autism.

AKMANOĞLU N., PEKTAŞ KARABEKİR E.

Education and New Developments-END, Lizbon, Portekiz, 24 - 26 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Özel Eğitimde Tam Deneysel Araştırmalar Alanyazın Taraması

GÜLBOY E., YÜKSEL E., PEKTAŞ KARABEKİR E., ŞAHİN Ş.

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinler arası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. Using Video Prompting Via IPad To Teach Drawing a Six Part Body To Children With Autism

AKMANOĞLU N., PEKTAŞ KARABEKİR E.

“ABAI’s 8th International Conference” Uygulamalı Davranış Analizi 8. Uluslararası Konferans Programı, Kyoto, Japonya, 27 - 29 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

13. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Yürütülen PECS Uygulama Örneği ve Ailenin Uygulamaya Katılımı

PEKTAŞ E.

Uluslararası Otizm Konferansı(ULOK), Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. The EffectS of iPad Based Video Modelling For Teaching Self Care Skills to a Child With Autism Spektrum Disorders

TEKİN İFTAR E., PEKTAŞ E.

“ABAI’s 40th Annual Convention” Uygulamalı Davranış Analizi 40. Yıllık Toplantısı Konferans Programı, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

16. Otizmli Çocuklara Yönelik Bir Erken Müdahale Programı Olarak ESDM Modeli

ŞAHİN Ş., Koldaş M., PEKTAŞ KARABEKİR E.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2010

2010

19. A The effectiveness of using simultaneous prompting with video modeling in teaching Returning someone s greeting skills to children with autism

Akmanoğlu N., Pektaş E.

The Second Asian Conference on Education’de sunulan poster bildiri, Osaka, Japonya, Osaka, Japonya, 20 - 22 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ

Pektaş Karabekir E.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ 0-3 YAŞ GRUBU, ERGENEKON YASEMİN,TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Milli eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.88-118, 2024

2024

2024

2. SOSYAL ETKİLEŞİM VE OYUN BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ

Pektaş Karabekir E.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ 0-3 YAŞ GRUBU, ERGENEKON YASEMİN,TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.122-155, 2024

2024

2024

3. İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ

Pektaş Karabekir E.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ I. KADEME, ERGENEKON YASEMİN,TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.74-106, 2024

2024

2024

4. İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ

Pektaş Karabekir E.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ 4-6 YAŞ, ERGENEKON YASEMİN,TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.90-123, 2024

2024

2024

5. SOSYAL ETKİLEŞİM VE OYUN BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ

Pektaş Karabekir E.

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU AİLE EĞİTİMİ KİTAP SETİ 4-6 YAŞ, ERGENEKON YASEMİN,TİMUÇİN ERSİN UFUK, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.128-158, 2024

2023

2023

6. Güvenlik Becerileri Çalışılırken Öğretilmesi Gereken Temel Beceriler

Pektaş Karabekir E.

Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Güvenlik Becerileri , NAİME GÜNEŞ ÖZLER, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.313-356, 2023

2022

2022

7. Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim

Kaptan N., PEKTAŞ KARABEKİR E., Yılmaz A., ERGENEKON Y.

Özel gereksinimli bireylerin bilgiye erişimi: Disiplinler arası çalışmalar ve güncel yaklaşımlar, Bezirci Pervin, Kanık Leyla, Alaca Erdinç, Palo Gürcan, Soylu Demet, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.17-40, 2022

2021

2021

8. UDA ve tek denekli araştırma modelleri

PEKTAŞ KARABEKİR E.

Uygulamalı davranış analizi, Ayten DÜZKANTAR, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.185-206, 2021

2020

2020

9. Sosyal Davranış Özellikleri

PEKTAŞ KARABEKİR E.

Asperger Sendromu ve Otizm: Çocukluktan Yetişkinliğe, Nurgül AKMANOĞLU, Editör, Eğiten Yayınları, Ankara, ss.29-65, 2020

2020

2020

10. Video Modelle Öğretim

GENÇ TOSUN D., PEKTAŞ KARABEKİR E.

Otizmde Etkili Eygulamalar, EMRE ÜNLÜ, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.85-116, 2020

2018

2018

11. Veri Toplama

PEKTAŞ KARABEKİR E., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B.

Etkili Davranış Yönetimi, Funda AKSOY, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir, ss.54-90, 2018

2017

2017

12. Engelli bireylere yönelik eğitsel, bakım ve rehabilitasyon uygulamaları: Dünya ve Türkiye

PEKTAŞ KARABEKİR E., AKMANOĞLU N.

Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-I, İbrahim Halil DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.43-58, 2017

2017

2017

13. Bakım PlanlarıGeliştirmede İşbirliği ve İletişim

PEKTAŞ KARABEKİR E., ŞAHİN Ş.

Engelli Bakım ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel AKSOY, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.61-83, 2017

Desteklenen Projeler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 11

h-indeksi (WOS): 2