Makaleler
12
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (1)
6. Social Validity Study of the Anadolu-Sak Intelligence Scale (ASIS)
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.49, sa.49, ss.393-412, 2020 (ESCI, TRDizin)
8. Üstün Zekalı ve Normal Zekalı Öğrencilerin Matematik Dersinde Seçici Problem Çözme Tekniği Memnunyet Düzeylerinin Karşılaştırılması.
Talent (Online)
, cilt.9, sa.2, ss.131-144, 2019 (TRDizin)
9. Generalized SIP-modules
HACETTEPE JOURNAL OF MATHEMATICS AND STATISTICS
, cilt.48, sa.4, ss.1137-1145, 2019 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
11. On SIP and SSP Modules
Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi :B-Teorik Bilimler
, cilt.6, sa.2, ss.124-128, 2018 (TRDizin)
12. Generalizations of Extending Modules in the Category Sigma (M)
East-West journal of Mathematics
, cilt.4, sa.2, ss.165-175, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
18
1. Use of selective problem solving model in mathematics education for gifted and average -ability students
Pedagogia 2019, 4 - 08 Şubat 2019, (Özet Bildiri)
2. On modules with the GSSP
New trends in rings and modules I, Gebze, Türkiye, 20 - 24 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
3. Modules have S2 property
International conference on mathematical advances and applications, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
4. S1 özelliğne sahip modül aileleri üzerine
2. International Rating Academy Congress on HOPE, Çanakkale, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
5. The research processes of 6th grade students for non routine mathematics problems
III. Conference on interdisciplinary research in education, Milan, İtalya, 29 - 31 Ekim 2014
6. a general frame work for the use of open-ended problems in mathematics,
Hong Kong International Conference on Education , Psyhology and Society, 19 - 21 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
7. lköğretim 6. sınıf matematik ders kitaplarında yer alan pergel ve çizgeç kullanarak yapılan çizimlerin bir incelenmesi
XI Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
8. The Erasmus Program: A case from Turkey.
International Conference Innovation in Teaching, Research and Management in Higher Education, 14 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
9. Ders programoı ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları : çizilemeyen çokgenler örneği
9. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
10. Ders programları ve ders kitaplarında dikkate alınmayan matematiksel sorunlar ve bunların sınıf ortamına yansımaları Çizilemeyen çokgenler örneği
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
11. What research says about education programs for talented students.
Perspectives on the Evaluation of Giftedness: from Binet to Today, 7 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
12. Development of Mathematical Creative problem solving ability,
International Conference on Arts, Social Science and Technology, 24 - 25 Şubat 2010
13. Üstün yetenekliler eğitimi programları (ÜYEP) tanılama, öğretim ve değerlendirme biçimleri ve programın öğrenciler üzerindeki etkileri,
Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Mart 2009, (Özet Bildiri)
14. Test of mathematical talent: Its development and psychometric properties.
4th International Conference on Intelligence and Creativity (ICIC), 9 - 11 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
15. On SIP-Extending modules
Rings and Modules in honour of Patrick F. Smith’s 65 th birthday, Lizbon, Portekiz, 16 - 19 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
16. Creativity in mathematics
CREATE’xx08, 3 - 08 Ocak 2008, (Özet Bildiri)
17. Extending Modules
Recent Advances in Noncommutative Ring Theory/ Goldie Memorial Meeting, Coventry, İngiltere, 20 - 24 Mart 2006
18. Matrix rings with the summand intersection property
Antalya Algebra Days IV, Antalya, Türkiye, 22 - 26 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
3
1. Polynomial Functions
Mathematics I, Barış Erbaş, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.48-70, 2017
2. Temel Matematik I
Okul Öncesinde Matematik Eğitimi, Özdaş, Aynur, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.1-26, 2011
3. Matematik Hakkında
Matematik, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Aynur Özdaş, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.1-15, 2008
