Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Üstün Zekalıların Eğitimi (Dr), Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
BİLİMSEL ÜRETKENLİK TESTİNİN 3, 4 ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNE UYGUN FORMUNUN GELİŞTİRİLMESİ VE ÖN PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Üstün Zekalıların Eğitimi (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Bilimsel üretkenlik testinin ilköğretim 6. sınıf düzeyinde psikometrik özelliklerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAnadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2011 - 2019
2011 - 2019Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
2014Objective measure of scientific creativity: Psychometric validity of the Creative Scientific Ability Test
AYAS M. B., SAK U.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.13, ss.195-205, 2014 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020An Investigation of the Threshold Hypothesis Using ASIS and Creative Imagination Cards
YILMAZ G., AYAS M. B., SAK U.
Talent (Online) , cilt.10, sa.2, ss.143-161, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020An Investigation of the Criterion Validity of Anadolu Sak Intelligence Scale (ASIS): The Case of EPTS
KÖPRÜ F., AYAS M. B.
Talent (Online) , cilt.10, sa.2, ss.110-128, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Alana Özgü Yaratıcılık: Bilimsel Yaratıcılık Örneği ve Göstergeleri
AYAS M. B.
Yeni Türkiye Dergisi , sa.116, ss.266-277, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020EPTS Curriculum Model: Optimum curriculum differentiator for the education of gifted students
SAK U., Ayas B.
Gifted Education International
, cilt.36, sa.2, ss.154-169, 2020 (Scopus)
2018
2018Evaluating the Gifted Students’ Understanding Related to Plasma State Using Plasma Experimental System and Two-Tier Diagnostic Test
KORKMAZ S. D., AYAS M. B., AYBEK E. C., PAT S.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH , cilt.4, sa.1, ss.46-53, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Analogical and Selective Thinking in Science: The Use of the Selective Problem Solving in Science Courses
KILIÇ A., AYAS M. B.
Talent (Online) , cilt.7, sa.2, ss.126-140, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015Türkiye de Üstün Yeteneklilerin Eğitiminin Eleştirel Bir Değerlendirmesi
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.
Talent (Online) , cilt.5, sa.2, ss.110-132, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013Creative Scientific Ability Test C-SAT: A new measure of scientific creativity
SAK U., AYAS M. B.
Psychological Test and Assessment Modeling , cilt.3, sa.55, ss.316-329, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023YARATICILIĞIN ÖLÇÜLMESİNDE ALTIN STANDART: KONSENSÜS DEĞERLENDİRME TEKNİĞİ
ATAKAYA M. A., AYAS M. B.
8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Türkiyede Özel Yeteneklilerin Eğitimi: ÜYEP Örneği
AYAS M. B.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2020
2020Türkiye'de Özel Yeteneklilerin Eğitimi: Eleştiriler ve Öneriler
AYAS M. B.
3. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2019
2019Anaokulu Öğrencilerinin Zeka Puanlarının Bazı Değişkenler Bağlamında İncelenmesi
AYAS M. B.
6. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Bilimsel Yaratıcılık, Alan Bilgi Ve Fen Bilimlerine Yönelik İlgi
AYAS M. B.
5. Uluslararası Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Comparison of different creativity indexes obtained from Creativity Scientific Ability Test (C-SAT) and expert judges.
ATAKAYA M. A., SAK U., AYAS M. B.
The 15th Asia Pacific Conference on Giftedness (APCG 2018), Bangkok, Tayland, 20 - 24 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Relations of ASIS with academic achievement in Identification of gifted students: the use of ASIS intelligence test.
DEMİREL Ş., SAK U., AYAS M. B.
The 15th Asia Pacific Conference on Giftedness., Bangkok, Tayland, 20 - 24 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Construct and developmental validity of ASİS
AYAS M. B.
The 15th Asia Pasific Conference on Giftedness, Bangkok, Tayland, 20 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Anadolu Sak Zeka Ölçeği: Geliştirilme Süreci ve Psikometrik Özellikleri
AYAS M. B.
1st International Eucation Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Examination of Threshold Theory with a New Measure of Intelligence
YILMAZ G., AYAS M. B.
15th Internatinal Conference on Excellence in Education, Lizbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.33, (Özet Bildiri)
2017
2017External Validity of ASIS: Correlational Studies with Other Measures of Intelligence
AYAS M. B.
15th Internatinal Conference on Excellence in Education, Lizbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.35, (Özet Bildiri)
2017
2017Perfectionism levels of gifted and talented students.
ATAKAYA M. A., AYAS M. B.
15th Internaitonal Conference on Excellence in EduCATion (ICIE), sözlü bildiri, 3-5 july, Lisboa, Portugual, Lizbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Perceptions of the Teachers of Gifted Students on Creativity
AYAS M. B.
14th Asia Pasific Conference on Giftedness, Makao, MAKAO, 12 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Relationships Between the Severity of Autism Spectrum Disorder and Sensory Cognitive Motor Characteristics of Children
ULUYOL M., YANARDAĞ M., AYAS M. B.
ISEI2016, 8 - 10 Haziran 2016
2016
2016Threshold Theory in the Area of Science Creative Potential of School Children
AYAS M. B.
13th International Conference on Innovation and Excellence, Rijeka, Hırvatistan, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015First European Talent Point in Turkey EPTS
AYAS M. B.
First International Conference for Teachers: Alternative Methos of Teaching, Ljubljana, Slovenya, 26 - 28 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Evaluation of EPTS Identification Model According to Some Sociodemographic Variables
ÖPENGİN E., AYAS M. B., TOKMAK F.
The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 11 - 13 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Characteristics of Leaders of Top 100 Universities in the World
TOKMAK F., ÖPENGİN E., AYAS M. B.
The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 11 - 13 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Blind variation view of creativity Scientific creativity of 6th graders
AYAS M. B., ÖPENGİN E., TOKMAK F.
The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 11 - 13 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Research Findings About Creative Scientific Ability Test C SAT
SAK U., AYAS M. B.
12th International Conference on Excellence in Education: The Creativity –Innovation Challenge, Krakow, Polonya, 6 - 08 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Türkiye’de Üstün Zekalıların Eğitimi: Yapılanlar, Yapılmayanlar, Yapılması Gerekenler
AYAS M. B.
4. Ulusal Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Psychometric Validity of The Creative Scientific Ability Test
AYAS M. B.
14th International ECHA Conference, Ljubljana, Slovenya, 17 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Creativity as a subject area in Turkey: An analysis of dissertations
AYAS M. B.
11th Internatinal Conference on Excellence in Education, Paris, Fransa, 07 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Early Identification and Its Effect ın Gifted Children/Erken Çocuklukta Üstün Zekalı Çocukların Tanılanması ve Etkileri
SAK U., AYAS M. B., DEMİREL Ş., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N.
International Congress on Early Childhood Intervention/Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Erken Çocuklukta Üstün Zekalı Çocukların Tanılanması ve Etkileri
SAK U., AYAS M. B., DEMİREL GÜRBÜZ Ş., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N.
Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
2014
2014Critisims of Identification Tools for Gifted in Early Childhood
AYAS M. B.
International Conference on Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 03 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Dünden Bugüne ÜYEP Uygulamalar ve Bilimsel Çalışmalar
SAK U., DEMİREL Ş., BAL SEZEREL B., AYAS M. B., ÖZDEMİR N. N.
Third International Conference on Talent Development Excellence/Uluslararası Yetenek Gelişimi ve Mükemmellik Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
2013Dünden Bugüne ÜYEP Bilimsel Çalışmalar ve Uygulamalar
SAK U., DEMİREL Ş., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
Uluslararası Yetenek Gelişimi ve Mükemmellik Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
2013ÜYEP Fen Bilimleri Dersinin Değerlendirilmesi
AYAS M. B., ÖZDEMİR N. N.
3rd International Conference on Talent Development and Excellence, Antalya, Türkiye, 25 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
2012ÜYEP Fen Bilimleri Müfredatının Değerlendirilmesi
AYAS M. B.
3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Sınıfı İçi Performansın Yaratıcı Test Performansı ile Karşılaştırılması
AYAS M. B.
22. Ulusal özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Scoring of Creativity: Comparison of Different Methods
AYAS M. B.
13th International ECHA Conference, Münster, Almanya, 12 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Gender Differences in Creative Scientific Ability
ÖZDEMİR N. N., AYAS M. B.
13th International ECHA Conference, Münster, Almanya, 12 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Assessment of Scientific Creativity
AYAS M. B.
The International Conference on Talent Development and Excellence, Pekin/Beijing, Çin, 19 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2011
2011The Investigation of The Psychometric Properties of Scientific Ability Test at 6th Graders
AYAS M. B.
International Conference on Excellence in Education 2011: Giftedness, Creativty, Development, İstanbul, Türkiye, 06 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2009
2009Bilimsel Üretkenlik Testi Teorik Altyapısı, Geliştirilme Süreci ve Psikometrik Özellikleri
AYAS M. B., SAK U.
Üstün Yetenekli Çocuklar 2. Ulusal Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 25 - 27 Mart 2009, (Özet Bildiri)
2008
2008Test of Scientific Creativity: Its Development and Psychometric Properties
AYAS M. B., SAK U.
4th International Conference on Intelligence and Creativity, Münster, Almanya, 09 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Bilişsel işlevler ve zekanın değerlendirilmesi
AYAS M. B., CİRIK M.
Otizm spektrum bozukluğunda değerlendirme, veysel aksoy, Editör, vize akademik, Ankara, ss.260-277, 2022
2021
2021özel yetenekli öğrencilere yönelik türkçe öğretiminde kullanılabilecek farklılaştırma stratejileri
AYAS M. B.
özel eğitimde türkçe öğretimi, macid ayhan melekoğlu, hüseyin anılan, Editör, eğiten kitap, Ankara, ss.615-635, 2021
2021
2021özel yetenekli öğrencilere yönelik ilk okuma yazma öğretim teknikleri/stratejileri
AYAS M. B., YILMAZ G.
Özel eğitimde ilk okuma yazma öğretimi, macid ayhan melekoğlu, hüseyin anılan, Editör, vize akademik, Ankara, ss.425-449, 2021
2019
2019Development of Gifted Education in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL Ş.
The SAGE Handbook of Gifted and Talented Education, Wallace, B., Dorothy, A.S., Senior, J, Editör, Sage Publishing, London, ss.492-507, 2019
2019
2019Development of Gifted Education in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N., ÖPENGİN E., DEMİREL DİNGEÇ Ş.
The SAGE Handbook of Gifted and Talented Education, Belle Wallace, Dorothy A. Sisk, John Senior, Editör, SAGE, London, ss.492-501, 2019
2019
2019ÖZEL EĞİTİMDE FORMEL DEĞERLENDİRME
AYAS M. B., ÖPENGİN E.
Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitiminde Değerlendirme, Dr. Öğretim Üyesi Veysel Aksoy, Editör, MAYA, Ankara, ss.59-89, 2019
2018
2018Üstün Yeteneklileri Tanılamaya Giriş
AYAS M. B.
Üstün Yeteneklilerin Tanılanması, Uğur sak, Editör, Vize, Ankara, ss.1-14, 2018
2017
2017ÜYEP öğretim programı modeli
SAK U., AYAS M. B.
Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Tasarımı, Serap Emir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.124-147, 2017
2017
2017Özel Yeteneklilerin Özellikleri ve Tanılanması
AYAS M. B., KİRİŞÇİ N.
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Macid Ayhan Melekoğlu, Uğur Sak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.154-171, 2017
2017
2017ÜYEP Öğretim Programı Modeli
SAK U., AYAS M. B.
Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Tasarımı, Serap Emir, Editör, Pegem, Ankara, ss.171-198, 2017
2016
2016ASİS Anadolu Sak Zeka Ölçeği Uygulayıcı Kitabı
SAK U., BAL SEZEREL B., AYAS M. B., TOKMAK F., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş., et al.
Alf Kırtasiye Basım, Eskişehir, 2016
2016
2016Anadolu Sak Zeka Ölçeği Uygulayıcı Kitabı
SAK U., BAL SEZEREL B., AYAS M. B., TOKMAK F., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş., et al.
Alf Kırtasiye Basım, 2016
2016
2016Anadolu Sak Intelligence Scale ManuelAnadolu Sak Zeka Ölçeği Kullanıcı Ktabı
SAK U., BAL SEZEREL B., AYAS M. B., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL Ş., ÖPENGİN E.
Alf Yayın Evi, 2016
2016
2016A critical assessment of the education for gifted and talented students in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.
Gifted Education in Asia, D. Dai, C. Kuo, Editör, Information Age Publishing, Charlottetown, ss.167-190, 2016
2016
2016A Critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.
Gifted Education in Asia Problems and Prospects, David Yun Dai, Ching Chih Kuo, Editör, Information Age Publishing, ss.167-190, 2016
2016
2016A Critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.
Gifted Education in Asia Problems and Prospects Chinese American Educational Research and Development Association Book Series, Dai David Yun, Kuo Ching Chih, Editör, Information Age Publishing, ss.167-190, 2016
2016
2016A critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.
Gifted Education in Asia Problems and Prospects, , Editör, Information Age Publishing, ss.167-190, 2016
2013
2013Üstün zekalılar ve eğitimleri
DEMİREL DİNGEÇ Ş., AYAS M. B.
Özel Eğitim, Sezgin Vuran, Editör, Maya Akademi, ss.363-397, 2013
2013
2013Üstün Zekalılar ve Eğitimleri.
DEMİREL Ş., AYAS M. B.
Özel Eğitim, Sezgin Vuran, Editör, Maya Akademi Yayınları, ss.365-395, 2013
Desteklenen Projeler
2007 - Devam Ediyor
2007 - Devam EdiyorÜstün Zekalı Öğrencilerin Tanılanmasında ve Eğitimlerinde Üçlü Matematiksel ve Bilimsel Yetenek Modeli
AYAS M. B.
2024 - 2026
2024 - 2026Proje ASİS 2: Türkiye'nin İlk Yerli Zeka Ölçeği ASİS'in İkinci Sürümünün Standardizasyon Çalışması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Demirel Dingeç Ş., Ünal N. E., Kirişçi N., Ateşgöz N. N., Akbulut Y., Koçak H. K., et al.
2019 - 2019
2019 - 2019Anadolu- Sak Zekâ Ölçeği (ASİS) Tablet Uygulamasının (ASİS-TU) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AYAS M. B.
2018 - 2019
2018 - 2019Özel Yetenekli Öğrenciler için Öğretim Programları Geliştirme Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
AYAS M. B.
2015 - 2017
2015 - 2017Bilimsel Üretkenlik Testinin 3 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerine Uygun Formunun Geliştirilmesi ve Ön Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AYAS M. B., SAK U. (Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Proje IQ: Türkiyenin İlk yerli Zeka Ölçeğini geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Sak U. (Yürütücü), Duy B., Akbulut Y., Kanlı E., Leanan Taşçılar M. Z., Bal Sezerel B., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Proje IQ: Türkiye’nin İlk Yerli Zekâ Ölçeğini Geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAL SEZEREL B., AVCI G., AKBULUT Y., ATEŞGÖZ N. N., KİRİŞÇİ N., ÖPENGİN E., et al.
2011 - 2012
2011 - 2012