Metrikler
Eğitim Bilgileri
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorYüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EDEBİYAT FAKÜLTESİ, SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ, Türkiye
2016 - 2022
2016 - 2022Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye
2015 - 2021
2015 - 2021Lisans
Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Sosyoloji Bölümü, Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Fransızca Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2007 - 2012
2007 - 2012Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Doktora
L'integration de la theorie de l'enonciation dans la formation initiale des enseignants de fle: Une recherche-action
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2016
2016Yüksek Lisans
Une etude de cas qualitative sur l utilisation des consignes scolaires dans une classe de Fle
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Fransızca Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
C1 İleri
C1 İleriFransızca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2024
2024L'Approche Neurolinguistique (ANL)
Mesleki Eğitim
French in Normandy (Rouen)
2024
2024Ecole d'été en Sémiotique
Mesleki Eğitim
Galatasaray Üniversitesi
2016
2016Stage d'été 2016
Mesleki Eğitim
Alliance Française Paris
2015
2015Université d'été 3
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi
Araştırma Alanları
Fransızca Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Evaluation des Habiletés Phonétiques des Etudiants Turcophones en FLE
Ercanlar M.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.14, sa.1, ss.345-364, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
2022THE INTEGRATION OF THE FRENCH ENUNCIATION THEORY IN THE PRE-SERVICE FRENCH TEACHER EDUCATION PROGRAM: AN ACTION RESEARCH
ERCANLAR M., GÜLMEZ G.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.2, ss.466-491, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Preparing and Implementing Instruction Reading Activities in French Language Classes: An Action Research with Pre-Service French Teachers
AYDOĞU C., ERCANLAR M., CAVKAYTAR S.
ADVANCES IN LANGUAGE AND LITERARY STUDIES , cilt.13, sa.1, ss.56-69, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020LES MARQUES DE REPETION ET DE PROGRESSION DANS LES TEXTES DES ETUDIANTS DE FLE
ERCANLAR M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.29, sa.3, ss.226-238, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçe’ye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği
AYDOĞU C., Gündoğdu B., ERCANLAR M.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.1-16, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Özyeterlilik İnançları
ERCANLAR M.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, sa.4, ss.239-252, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017An Application of the Action-Based Approach in French Language Teaching: A Qualitative Case Study
AYDOĞU C., ERCANLAR M., AYDINALP E. B.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.4, ss.760-779, 2017 (ESCI)
2017
2017Dynamiser l Oral par la Perspective Actionnelle: un Exemple d Exploitation en Classe de FLE
AYDOĞU C., ERCANLAR M.
The Journal of International Social Research , cilt.10, sa.49, ss.396-407, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024L’inventaire des ressources numériques utilisées pour l’enseignement de la prononciation du Français Langue Etrangère
Ercanlar M., Kara F.
4e Congrès européen de la FIPF, Bucuresti, Romanya, 4 - 07 Eylül 2024, (Yayınlanmadı)
2023
2023Foreign Language Teaching in the Age of Globalization: Mobile Applications in Language Teaching
ERCANLAR M.
3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2023, Balıkesir, Türkiye, 20 - 24 Haziran 2023, ss.45, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Örnek Olay İnceleme Yönteminin Kültürlerarası İletişim Derslerinde Kullanımı Üzerine Bir Uygulama Önerisi
ERCANLAR M.
3. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Fransızca Yabancı Dil Sınıfında Eğitsel Yönergelerin Kullanılması Üzerine Nitel Bir Durum Çalışması
AYDOĞU C., ERCANLAR M.
3. International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology, Antalya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2017, ss.45-53, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Yabancı Dil Öğrencilerine Yönerge Okumayı Öğretmek Mümkün Müdür?
ERCANLAR M.
Prague International Academic Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 09 Eylül 2015, ss.386, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Le Français du Tourisme /Turizm İçin Fransızca
Yılmaz Güngör Z., Ercanlar M., Dündar A. E., Dündar O. İ., Aydoğu C., Aslım Yetiş V., et al.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, 2022
2022
2022Aborder et guider un touriste
ERCANLAR M.
Turizm için Fransızca /Le Français du Tourisme, Aslım Yetiş Veda, Karadağ Necdet, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.37-64, 2022
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Frankofoni: Kültürel ve dilsel çeşitliliğe açılan bir kapı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ercanlar M.
2025 - 2026
2025 - 2026Fransızca Öğretmenlerinin Dilsel Güvensizliğe Yönelik Deneyimleri ve Başa Çıkma Stratejileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ercanlar M. (Yürütücü)
2019 - 2021
2019 - 2021Fransızca Yabancı Dilde Yönerge Okuma Becerisinin Yönerge Okuma Etkinlikleriyle Geliştirilmesi: Bir Eylem Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AYDOĞU C. (Yürütücü), ERCANLAR M.
2016 - 2017
2016 - 2017Fransızca Yabancı Dil Öğretiminde Eylem-Odaklı Yaklaşıma Dayalı Bir Uygulama Örneği: Nitel Bir Durum Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AYDOĞU C. (Yürütücü), ERCANLAR M., AYDINALP E. B.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam Ediyor