Eğitim Bilgileri
2007 - 2016
2007 - 2016Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Dr), Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Lisans
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Mobil bilgi servisleri adına yapılan SMS reklam/tanıtımlarının tüketici tutumuna etkisini belirleyen bir araştırma
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Dr)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, ESKİŞEHİR MESLEK YÜKSEKOKULU, PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2017 - 2019
2017 - 2019Öğretim Görevlisi Dr.
Anadolu Üniversitesi, ESKİŞEHİR MESLEK YÜKSEKOKULU, PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, ESKİŞEHİR MESLEK YÜKSEKOKULU, PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi, ESKİŞEHİR MESLEK YÜKSEKOKULU, PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
Ön Lisans
Tüketici Davranışları
Ön Lisans
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Perakende İşletmeciliği
Turizm Pazarlaması
Uluslararası Pazarlama
Turizm Pazarlaması (Turizm Otelcilik Programı)
Pazarlama Bilgi Sistemleri
Tüketici Davranışları
Dijital Pazarlama
Uluslararası Pazarlama (Dış Ticaret Programı)
Hizmet Pazarlaması (Turizm Otelcilik Programı)
Hizmet Pazarlaması
Pazarlama Mevzuatı
Müşteri İlişkileri Yönetimi (Emlak Yönetimi Programı)
Hizmet Pazarlaması (Pazarlama ve Reklamcılık Programı)
Pazarlamada İletişim
Yönetim ve Organizasyon
Makaleler
Tümü (12)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. DIGITAL MARKETING CHANNELS: BASIC METHODS AND APPLICATIONS
DURUCASU R. R.
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi , cilt.11, sa.17, ss.71-93, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Sosyal Medya Kullanım Amaçları ile Sosyal Medya Bağımlılığının Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi
Atmacan B., Durucasu R. R.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.83, ss.349-366, 2025 (TRDizin)
2024
20243. FARKLI SEKTÖRLERDEKİ MARKALARIN SOSYAL MEDYA PAZARLAMA AKTİVİTELERİNİN TÜKETİCİ ALGISINA ETKİSİ
DURUCASU R. R.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
, cilt.59, sa.4, ss.3203-3221, 2024 (TRDizin)
2024
20244. INSTAGRAM FENOMENLERİNİN, KULLANICILARIN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ: TÜRKİYE VE AZERBAYCAN KARŞILAŞTIRMASI1
DURUCASU R. R., ISAYEVA U.
Scientific Journal of Innovation and Social Sciences Research , cilt.4, sa.2, ss.202-216, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. A bibliometric analysis of studies on social media marketing and tourism published in Web of Science Database
DURUCASU R. R.
Journal of Tourism, Leisure and Hospitality , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Teknoloji Kabulünün, Kişisel ve Sosyal Faktörlerin Dijital Müzik Platformlarını Satın Alma Niyetine Etkisi
DURUCASU R. R., TEK V.
Anadolu Strateji Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.305-330, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. Dijital Pazarlama Kampanyaları için Risk Analizi: Bulanık HTEA Yaklaşımı
DURUCASU R. R., YAŞLI ŞEN F.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.23, ss.1093-1114, 2024 (TRDizin)
2024
20248. COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE E-TİCARET VE DİJİTAL PAZARLAMANIN TÜRKİYE’DEKİ ÖNEMİ
DURUCASU R. R.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi , 2024 (TRDizin)
2020
20209. Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutumları: Anadolu Üniversitesi Örneği
DURUCASU R. R., AYDIN S., ER G.
Journal of Management Theory and Practices Research– JMTPR , cilt.1, sa.1, ss.1-9, 2020 (Hakemli Dergi)
2016
201610. İllere Göre Aylık Konut Satış Sayılarının Çoklu Uyum Analizi
Er F., Durucasu R. R.
Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.1-15, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Yöneticilerin Yaratıcılık Yeteneklerinin Karar Grupları Üzerinden Okunmasına Yönelik Bir Araştırma
KARA H., DURUCASU R. R.
Journal of Strategic Research in Social Science , cilt.2, sa.2, ss.1-16, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201612. SMS reklamları ve Mobil Bilgi Servislerine Yönelik Tüketici Tutumunu Belirleyen Bir Araştırma
ERSOY N. F., DURUCASU R. R.
Aksaray Üniverisitesi İktisadi ve İdari Bİlimler Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.1-13, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Examining the Marketing Strategies of the Major Open and Distance Higher Education Providers
DURUCASU R. R.
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Mart 2025, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. NEW OPPORTUNITIES OF AI IN RETAIL STORES
DURUCASU R. R.
14TH INTERNATIONAL İSTANBUL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. 2024 Trends in CRM: Today and Tomorrow of CRM
DURUCASU R. R.
4th International Conference on Frontiers in Academic Research, Konya, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. THE IMPORTANCE OF E-COMMERCE AND DIGITAL MARKETING IN TURKEY DURING THE COVID-19 PANDEMIC PROCESS
DURUCASU R. R.
8th International Congress on Humanities and Social Sciences, İzmir, Türkiye, 07 Ocak 2023, (Özet Bildiri)
2021
20215. Another Way to Encourage Entrepreneur: Affiliate Marketing
DURUCASU R. R., ER F.
Global Conference on Education and Research, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 08 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. The Importance of Social Media as a Digital Marketing Channel
DURUCASU R. R., ER F.
Global Conference on Education and Research 2021, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 08 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2019
20197. Attitudes of Anadolu University Open Education Students Towards English Learning
ER G., DURUCASU R. R., AYDIN S.
Global Conference on Business and Economics GLOBE 2019, İstanbul, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. ATTITUDES OF UNDERGRADUATE STUDENTS TOWARDS MOBILE INFORMATION SYSTEMS
DURUCASU R. R.
International Conference on Social and Education Sciences (IConSES), Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. The Effect on Consumer Attitude of SMS Advertising
DURUCASU R. R.
Global Conference on Business and Economics: Advances in Global Business And Economics, 4 - 08 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Arama Motoru Optimizasyonu
DURUCASU R. R.
Dijital Pazarlama, , Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.53-74, 2021
2021
20212. Satış Ortaklığı Pazarlaması ve Dijital Marka
DURUCASU R. R.
Dijital Pazarlama, , Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.313-330, 2021
2021
20213. Aile İşletmeleri ve Sosyal Medya Pazarlaması
DURUCASU R. R.
Aile İşletmelerinde Dijital Pazarlama Süreçleri, , Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.161-181, 2021
2021
20214. Veriye Dayalı Halkla İlişkiler Yönetimi
DURUCASU R. R.
Veriye Dayalı İşletme Yönetimi, Kişi, Nermin, Editör, Gazi Kitabevi, ss.257-279, 2021
2019
20195. Küresel Ölçekli ve Örgütlerüstü Denetlenemez Olaylar Karşısında Kurumsal Otobiyografik Bellek Mekanizmasının İşletilmesi
KARA H., DURUCASU R. R.
Küresel İşletmecilik, Hakan KARA, Uğur KESKİN, Editör, Merdiven Yayın, Ankara, ss.98-112, 2019
2019
20196. Küresel İşletmelerde Pazarlama
DURUCASU R. R.
Küresel İşletmecilik, KARA HAKAN, KESKİN UĞUR, Editör, Merdiven Yayın, ss.42-61, 2019
2017
20177. Mobil Pazarlama
DURUCASU R. R.
İşletmecilik Platformu Disiplinlerarası İşletmecilik Çalışmaları, KARA HAKAN, KESKİN UĞUR, Editör, Merdiven Yayın, ss.14-27, 2017
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026
Eskişehire Özgü Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Yaratıcı Mutfak Uygulamaları Kapsamında Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Şallı G. (Yürütücü), Güldemir O., Durucasu R. R., Yıldız E., Tugay O.