Eğitim Bilgileri
2006 - 2012
2006 - 2012Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2003
1998 - 2003Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
İlköğretim fen ve teknoloji dersinde araştırma temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci dirençlerine etkisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında fen bilgisi öğretiminin etkililiği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorKoordinatör Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Professional Development for Multicultural Education: Lessons from a Blended In-Service Teacher Training Programme
Baldan Babayiğit B., SEVER D., ÇAM AKTAŞ B., KİP KAYABAŞ B., ŞENEL E. A., GÜVEN M.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.165, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20232. What happens in 650 multicultural primary classrooms?: A critical incident technique
Güven M., Babayigit B., Sever D., Çam Aktaş B., Kip Kayabaş B., Şenel E. A.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.130, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20223. Multicultural Teacher Competencies Scale for Primary Teachers: Development and Implementation Study
Güven M., Çam Aktaş B., Babayiğit B., Şenel E. A., Kip Kayabaş B., Sever D.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.441-472, 2022 (TRDizin)
2021
20214. The Perceptions of Gifted Students about Distance Education: A Metaphor Analysis
SEVER D., ATILGAN G., ATILGAN Y. O.
International Technology and Education Journal , cilt.5, sa.2, ss.55-66, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Program Evaluation Experts’ Competencies: A Delphi Study
SEVER D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.8, sa.2, ss.131-142, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20206. The Competencies of Science Teacher: A Delphi Study
SEVER D., BOSTANCI K. T.
European Journal of Educational Studies , cilt.7, sa.6, ss.82-112, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Eğitim Programları ve Öğretim Lisansüstü Eğitim Programlarının İncelenmesi
ATİK KARA D., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., SEVER D.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.163-190, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20198. Problems of Program in Curriculum Development and Instruction According to the Field Experts and Suggestions for the Problems
SEVER D., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ATİK KARA D.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.48, sa.1, ss.419-451, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
20199. Eğitim Programları ve Öğretim Alan Uzmanlarının Görüşlerine göreAlanın Sorunları ve Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri
SEVER D., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ATİK KARA D.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.48, sa.1, ss.419-451, 2019 (TRDizin)
2018
201810. Küreselleşme Sürecinde Eğitim Alanında Atılan Adımlar: Türkiye ve Eğitimde Başarılı Ülke Örnekleri
Sever D., Baldan B., Tuğlu B., Kabaoğlu K., Alagöz Hamzaj Y.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, sa.3, ss.1583-1603, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201811. University Students' Resistance Behaviors: Sample of Anadolu University
SEVER D.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.9, sa.2, ss.125-146, 2018 (TRDizin)
2016
201612. Türkiye de Program Değerlendirme Çalışmalarında Eğilimler ve Sorunlar Alan Uzmanlarının Gözüyle
KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ATİK KARA D., SEVER D.
Uluslarası Eğitim programları ve öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.6, sa.12, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Başladıklarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar
SEVER D., ÇAM AKTAŞ B., TUNCA N., ALKIN ŞAHİN S., DARENDELİLER F. F., BAŞ F., et al.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.5, sa.2, ss.1-23, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201514. Problems that Pedagogical Formation Certificate Program Students Think that They will Encounter in Their Professional Lives
SEVER D., ÇAM AKTAŞ B., TUNCA N., ALKIN ŞAHİN S., ŞENCAN İ., BATIREL A., et al.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.5, sa.2, ss.1-23, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201515. Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerin etik değerlere uyma düzeyleri
ALKIN ŞAHİN S., TUNCA N., SEVER D., ÇAM AKTAŞ B.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.11, sa.2, ss.398-419, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201416. Effect of Inquiry-based Learning Approach on Student Resistance in a Science and Technology Course
Sever D., Güven M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.4, ss.1601-1605, 2014 (SSCI, TRDizin)
2013
201317. Science teacher candidates' thoughts about global warming studying in Turkey and United Kingdom Türkiye ve Ingiltere'deki fen bilimleri alaninda öǧrenim gören öǧretmen adaylarinin küresel isinmaya yönelik düşünceleri
SEVER D.
Elementary Education Online
, cilt.12, sa.4, ss.1212-1221, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201318. Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisi Projeleri Uygulamalarının ve Kazanımlarının Değerlendirilmesi
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., SEVER D.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.12, sa.46, ss.1-23, 2013 (TRDizin)
2013
201319. Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının ve kazanımlarının değerlendirilmesi
SEVER D., GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.12, sa.46, ss.1-23, 2013 (TRDizin)
2013
201320. Türkiye ve İngiltere deki Fen Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Küresel Isınmaya Yönelik Düşünceleri
SEVER D.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.12, sa.4, ss.1212-1221, 2013 (Scopus, TRDizin)
2011
201121. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Programlarının Değerlendirilmesi
HAKAN A., SAĞLAM M., SEVER D., VURAL L.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.19-34, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201022. Teacher Candidates Opinions Abut Student Resistance
Sever D., Kücükyılmaz E. A., Sağlam M., Güven M.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , cilt.2, sa.2, ss.4604-4612, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı 2023-2024 mezunlarının program değişiklerine ilişkin görüşleri: Anadolu Üniversitesi örneği
ERGENEKON Y., BEKAR R., KARATAŞ R., UZUNER Y., SEVER D.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2022
20222. Çokkültürlü Öğretmen Yeterliklerinin Geliştirilmesinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Tasarımı
Güven M., Kip Kayabaş B., Çam Aktaş B., Sever D., Şenel E. A., Babayiğit B.
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2019
20193. Determination of Science Teachers’ Competencies: A Delphi Technique
BOSTANCI K. T., SEVER D.
2nd International Conference on Advanced Research in Teaching and Education, Viyana, Avusturya, 03 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. Opinions of Social Studies Teacher Candidates on the Concept of Global Citizenship
ALBAYRAK S., SEVER D.
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20185. Avrupa Komisyonu genel Öğretmenlik Yeterliklerine Dayalı Bir Ölçek Geliştirme çalışması
ALAN B., SEVER D.
V. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Eğitim Fakültesi Programlarının Öğretmenlik yeterliklerini Kazandırma Durumu (Anadolu Üniversitesi Örneği)
SEVER D., ALAN B.
V. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. Eğitim Programları ve Öğretim Lisansüstü Programlarının Değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesinde Bir Uygulama
ATİK KARA D., SEVER D., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.329-330, (Özet Bildiri)
2017
20178. Evaluation of Curriculum And Instruction Graduate Programs According to Opinions of Lecturers, Graduates and Students
SEVER D., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ATİK KARA D.
1st International Educational Sciences Conference, 15 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2016
20169. Eğitim Programları ve Öğretim Lisansüstü Programlarının Alan Uzmanlarının Görüşlerine Göre Değerlendirmesi
SEVER D., ATİK KARA D., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Eğitim Programları ve Öğretim Lisansüstü Programlarının Alan Uzmanlarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
SEVER D., ATİK KARA D., KÜRÜM YAPICIOĞLU D.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Three Basic Problems of Teaching Profession and Solution Suggestions of Class Teachers
SEVER D., ÇAM AKTAŞ B.
XVIII. Uluslararası AMSE-AMCE-WAER Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201512. Eğitim Programları Ve Öğretim Lisansüstü Programlarının Değerlendirilmesi Belge İncelemesi
KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ATİK KARA D., SEVER D.
3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2013
201313. University Students' Resistance Behaviors
SEVER D.
International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, Londrina, Brezilya, 05 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
201214. The Metaforic Meanings of Teaching as given by Students of Teacher Certification Programs: A sample of Anadolu University
SEVER D.
19th International Conference on Learning, Londrina, Brezilya, 14 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)
2011
201115. Pedagojik Formasyon Programının Öğrenci Görüşlerine göre Değerlendirilmesi
GÜVEN M., SEVER D., ÇAM AKTAŞ B.
First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201116. Öğretmenlik Sertifikası Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
SAĞLAM M., GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., SEVER D.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2010
201017. Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Uygulamalarının ve Kazanımlarının Değerlendirilmesi 1 13 15 Mayıs 2010 Balıkesir 2010
GÜVEN M., ÇAM AKTAŞ B., SEVER D.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2010
201018. Teacher Candidates Opinions Abut Student Resistance
ŞENEL E. A., SEVER D., GÜVEN M., SAĞLAM M.
World Conference on Educational Sciences, 4 - 08 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201019. Teacher candidates' opinions about student resistance
SEVER D., Kucukyilmaz E. A., SAĞLAM M., GÜVEN M.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4604-4612, (Tam Metin Bildiri)
2008
200820. Türkiye de Öğrenme Stillerine İlişkin Yapılan Araştırmaların Kullanılan Envanterler Boyutunda İncelenmesi
GÜVEN M., ÇARDAK Ç. S., SEVER D., VURAL L.
International Conference on Educational Sciences, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 27 Haziran 2008, ss.932-943, (Tam Metin Bildiri)
2009
200921. The Metaphors Ascribed to the Concepts “Online Course”, “Computer”, “Instructor”, and “Learner” by PhD Candidates Taking Online Courses
SEVER D.
The Sixteenth International Conferences on Learning, Barselona, İspanya, 01 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
2008
200822. Anadolu Üniversitesinde Yürütülen Çevrimiçi ve Çevrimiçi Destekli Derslerde Tartışma Yönteminin Kullanımına Yönelik Öğretim Elemanlarının Görüşleri
Sağlam M., SEVER D., ÇARDAK Ç. S.
Second International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 16 Nisan - 18 Şubat 2008, ss.86-95, (Tam Metin Bildiri)
2008
200823. Metaphoric Meanings of Globalization Given by Science and Technology Teachers in Teaching-Learning Process
SAĞLAM M., SEVER D.
15th International Congress: Globalization and Education: Towards a Society of Knowledge, Marakeş, Fas, 02 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2007
200724. Effectiveness of Science Instruction in Elementary Schools
SEVER D.
Sixth Annual Meeting of the American Association for the Advancement of Curriculum Studies, Şikago, Amerika Birleşik Devletleri, 06 Nisan 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Program Geliştirmede Değerlendirme
Sever D.
Eğitimde Program Geliştirme, Hale Sucuoğlu, Meltem Gökdağ Baltaoğlu, Editör, Lisans Yayınevi, Ankara, ss.227-467, 2021
2016
20162. Instructional Tactics
SEVER D.
Instructional Process and Concepts in Theory and Practice, Celal Akdeniz, Editör, Springer, ss.233-262, 2016
2013
20133. Modüler Öğretim Yaklaşımı
SEVER D.
Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri, Gülay Ekici, Meral Güven, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.444-467, 2013
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027Antrenör Temel Eğitiminde Öğrenci Performansını Arttırmaya Yönelik İnteraktif Öğrenme Materyallerinin Tasarımı Ve Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kip Kayabaş B. (Yürütücü), Kayabaş İ., Güven M., Sever D., Ertan H., Açıkalın S., et al.
2020 - 2023
2020 - 2023Çokkültürlü Öğretmen Yeterliklerinin Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarıyla Kazandırılmasına Yönelik Bir Hizmetiçi Eğitim Programı: Tasarım, Uygulama ve Değerlendirme
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Sever D., Babayiğit B., Çam Aktaş B., Kip Kayabaş B., Güven M. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİNİN BELİRLENMESİ: BİR DELPHİ ÇALIŞMASI
SEVER D.
2015 - 2017
2015 - 2017Eğitim Programları ve Öğretim Lisanüstü Programlarının Değerlendirilmesi Anadolu Üniversitesinde Bir Uygulama
SEVER D., KÜRÜM YAPICIOĞLU D. (Yürütücü), ATİK KARA D.
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 13
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2023
Mayıs 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Muhammet Fatih Doğan TİK Üyeliği - Anadolu Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Mehmet Ürünibrahimoğlu TİK Üyeliği - Anadolu Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Z. Melis Demir TİK Üyeliği - Anadolu Üniversitesi
Şubat-2022
Şubat 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Betül Babayiğit TİK Üyeliği - Anadolu Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Arzu Pekğöz Çeviker TİK Üyeliği - Anadolu Üniversitesi
Mart-2021
Mart 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Tuğba Sönmez TİK Üyeliği - Anadolu Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021