Dr. Öğr. Üyesi HAMDULLAH ŞAHİN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Almanca Eğitimi

Metrikler

Yayın

17

Atıf (Scholar)

3

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

9

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

7

Proje

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2015 - 2019

2015 - 2019

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Almanca Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2007 - 2015

2007 - 2015

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ, Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Bayerische Julius-Maximilians-Universitaet Würzburg, Germanistik Als Fremdsprache, Almanya

2007 - 2011

2007 - 2011

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

EINE DESKRIPTIVE STUDIE ZUM BEDARF VOM DOPPELSTUDIUM FÜR ANGEHENDE DEUTSCHLEHRER AN TÜRKISCHEN DAF-ABTEILUNGEN

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Almanca Öğretmenliği (Dr)

2013

2013

Yüksek Lisans

Zum Code-Switching im universitären Kontext-Exemplarische Untersuchung

Bayerische Julius-Maximilians-Universitaet Würzburg, Germanistik Als Fremdsprache

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

C2 Ustalık

C2 Ustalık

Almanca

Araştırma Alanları

Almanca Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2014 - 2022

2014 - 2022

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2020 - 2023

2020 - 2023

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

EOS206 - Türk Kültürü ve Uygarlığı Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ249 - Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ242 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri II Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ131 - Almanca Yazma Becerileri I Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ241 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri I Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ132 - Almanca Yazma Becerileri II Sürdürülebilir Kalkınma

EOS205 - İlkçağ Uygarlıkları Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ444 - Öğretmenlik Uygulaması II Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ336 - Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler Sürdürülebilir Kalkınma

EOS205 - İlkçağ Uygarlıkları Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ241 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri I Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ131 - Almanca Yazma Becerileri I Sürdürülebilir Kalkınma

TAR125 - Türk Tarihi ve Kültürü Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ442 - Almanca Öğretiminde Makro Öğretim Uygulamaları Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ443 - Öğretmenlik Uygulaması I Sürdürülebilir Kalkınma

PDF722 - Öğretmenlik Uygulaması II Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ437 - Almanca Öğretiminde Mikro Öğretim Uygulamaları Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ432 Öğretmenlik Uygulaması II Sürdürülebilir Kalkınma

ALM184 Almanca II Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ126 Yazma Becerileri II Sürdürülebilir Kalkınma

PDF721 - Öğretmenlik Uygulaması I Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ234 Akademik Almanca Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ116 Yazma Becerileri II Sürdürülebilir Kalkınma

KÜL304 Türk Kültür Coğrafyası Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ408 Makro Öğretim Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ406 Öğretmenlik Uygulaması Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ431 Öğretmenlik Uygulaması I Sürdürülebilir Kalkınma

ALM183 Almanca I Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ233 Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ125 Yazma Becerileri I Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ409 Mikro Öğretim Sürdürülebilir Kalkınma

ÖMB407 Okul Deneyimi Sürdürülebilir Kalkınma

ALÖ220 Karşılaştırmalı Dilbilgisi Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (5)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)

2018

2018

5. Grimm Masallarındaki Cadı İmajı (The Witch Image in Grimms’ Fairy Tales)

Şahin H.

Anadolu University Journal of Education Faculty , cilt.2, sa.Prof. Dr. Seyyare DUMAN (Özel Sayı), ss.113-127, 2018 (Hakemli Dergi) Sürdürülebilir Kalkınma

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Opinions of Pre-Service Teachers About the Ethical Use of GenAI for Assignments

Şahin H.

The 11th Asian Conference on Education & International Development (ACEID2025), Tokyo, Japonya, 24 - 29 Mart 2025, ss.197, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. Is ChatGPT the End of Online Assignments? Exploring Its Capacity in German Writing Skills Course

Şahin H.

The 17th International Conference: Language, Individual & Society , 2023, Burgas, Bulgaristan, 23 Ağustos 2023 - 26 Ağustos 2024, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. The Experiences of Foreign Language Teacher Candidates During the Emergency Remote Teaching

Şahin H.

Internatonal Conference on Educaton and New Developments 2023, Lisbon, Portekiz, 24 - 26 Haziran 2023, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

4. The Opinions of Undergraduate Students of German Language Teaching About Double Major Programs

Şahin H.

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning (MAC-ETL 2019 Prague), Praha, Çek Cumhuriyeti, 13 - 15 Aralık 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

5. Double Major Bachelor’s Programs: What do Foreign Language Educators Think?

Şahin H.

International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning, Budapest, Macaristan, 15 - 16 Mart 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

6. Motivation Factors Affecting the Decisions of German Language Teacher Candidates to do a Double Major

Şahin H.

Third International Conference on Language Education and Testing, Antwerp, Belçika, 26 - 28 Kasım 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

7. Vom Dreyfus-Fall bis zur Dolchstoßlegende: Der Antisemitismus in Europa und seine Auswirkungen in der Literatur

Şahin H.

XIV. Türkischen Internationalen Germanistik Kongress, Erzurum, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

8. A Focus on Double Major Programs Within German Language Teacher Education: The Benefits and Difficulties

Şahin H.

6th Teaching Education Conference, Vienna, Avusturya, 1 - 04 Ekim 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

9. Alman Edebiyatında Yabancı İmajına Coğrafi Bir BakışTürk İmajı ve Çin İmajı Karşılaştırması

Şahin H.

XIII. Internationaler Türkischer Germanistik-Kongress, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

10. Forming world-view by language An investigation on Nineteen Eighty-Four andNewspeak of George Orwell

Şahin H.

VIII. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, Belgrade, Sırbistan, 3 - 06 Eylül 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2024

2024

1. My New Research Buddy ChatGPT

Şahin H.

Trakya germanistik studien : Künstliche intelligenz in der sprache und bildung (Trakya Germanistik araştırmaları: Dil ve eğitimde yapay zekâ), ASUTAY HİKMET,ARABACI CANDAN BİNNUR,AKOL GÖKTAŞ SELMA,ŞENTÜRK RAHİM, Editör, Trakya Üniversitesi Yayınları, Edirne, ss.153-180, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

2. Zur Rezeption von Günter Grass in der Türkei

Şahin H.

Germanistik in der Türkei Band 9- Rezeption der deutschsprachigen Literatur in der Türkei II, Ali Osman Öztürk,Cemal Sakallı,Mehmet Tahir Öncü, Editör, Logos Verlag, Berlin, ss.195-220, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler