Eğitim Bilgileri
2015 - 2019
2015 - 2019Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Almanca Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2007 - 2015
2007 - 2015Lisans
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Bayerische Julius-Maximilians-Universitaet Würzburg, Germanistik Als Fremdsprache, Almanya
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
EINE DESKRIPTIVE STUDIE ZUM BEDARF VOM DOPPELSTUDIUM FÜR ANGEHENDE DEUTSCHLEHRER AN TÜRKISCHEN DAF-ABTEILUNGEN
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Almanca Öğretmenliği (Dr)
2013
2013Yüksek Lisans
Zum Code-Switching im universitären Kontext-Exemplarische Untersuchung
Bayerische Julius-Maximilians-Universitaet Würzburg, Germanistik Als Fremdsprache
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
C2 Ustalık
C2 UstalıkAlmanca
Araştırma Alanları
Almanca Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2014 - 2022
2014 - 2022Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2020 - 2023
2020 - 2023Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Lisans
EOS206 - Türk Kültürü ve Uygarlığı
ALÖ249 - Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi
ALÖ242 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri II
ALÖ131 - Almanca Yazma Becerileri I
ALÖ241 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri I
ALÖ132 - Almanca Yazma Becerileri II
EOS205 - İlkçağ Uygarlıkları
ALÖ444 - Öğretmenlik Uygulaması II
ALÖ336 - Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler
EOS205 - İlkçağ Uygarlıkları
ALÖ241 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri I
ALÖ131 - Almanca Yazma Becerileri I
TAR125 - Türk Tarihi ve Kültürü
ALÖ442 - Almanca Öğretiminde Makro Öğretim Uygulamaları
ALÖ443 - Öğretmenlik Uygulaması I
PDF722 - Öğretmenlik Uygulaması II
ALÖ437 - Almanca Öğretiminde Mikro Öğretim Uygulamaları
ALÖ432 Öğretmenlik Uygulaması II
ALM184 Almanca II
ALÖ126 Yazma Becerileri II
PDF721 - Öğretmenlik Uygulaması I
ALÖ234 Akademik Almanca
ALÖ116 Yazma Becerileri II
KÜL304 Türk Kültür Coğrafyası
ALÖ408 Makro Öğretim
ALÖ406 Öğretmenlik Uygulaması
ALÖ431 Öğretmenlik Uygulaması I
ALM183 Almanca I
ALÖ233 Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi
ALÖ125 Yazma Becerileri I
ALÖ409 Mikro Öğretim
ÖMB407 Okul Deneyimi
ALÖ220 Karşılaştırmalı Dilbilgisi
Lisans
EOS206 - Türk Kültürü ve Uygarlığı
ALÖ249 - Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi
ALÖ242 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri II
ALÖ131 - Almanca Yazma Becerileri I
ALÖ241 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri I
ALÖ132 - Almanca Yazma Becerileri II
EOS205 - İlkçağ Uygarlıkları
ALÖ444 - Öğretmenlik Uygulaması II
ALÖ336 - Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler
EOS205 - İlkçağ Uygarlıkları
ALÖ241 - Almanca İleri Sözlü İletişim Becerileri I
ALÖ131 - Almanca Yazma Becerileri I
TAR125 - Türk Tarihi ve Kültürü
ALÖ442 - Almanca Öğretiminde Makro Öğretim Uygulamaları
ALÖ443 - Öğretmenlik Uygulaması I
PDF722 - Öğretmenlik Uygulaması II
ALÖ437 - Almanca Öğretiminde Mikro Öğretim Uygulamaları
ALÖ432 Öğretmenlik Uygulaması II
ALM184 Almanca II
ALÖ126 Yazma Becerileri II
PDF721 - Öğretmenlik Uygulaması I
ALÖ234 Akademik Almanca
ALÖ116 Yazma Becerileri II
KÜL304 Türk Kültür Coğrafyası
ALÖ408 Makro Öğretim
ALÖ406 Öğretmenlik Uygulaması
ALÖ431 Öğretmenlik Uygulaması I
ALM183 Almanca I
ALÖ233 Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi
ALÖ125 Yazma Becerileri I
ALÖ409 Mikro Öğretim
ÖMB407 Okul Deneyimi
ALÖ220 Karşılaştırmalı Dilbilgisi
Makaleler
Tümü (5)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. Erfahrungen von Deutschlehramtskandidat:innen mit der Flipped-Classroom-Methode
Şahin H.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.15, sa.2, ss.507-532, 2025 (TRDizin)
2020
20202. Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Bakış Açısından Çift Anadal Programları
Şahin H., Öztürk K.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, sa.Özel Sayı 85 Jahre Germanistik in der Türkei, ss.92-124, 2020 (TRDizin)
2018
20183. Kongress-Bericht über den XIV. Türkischen Internationalen Germanistik-Kongress „Ex Oriente Lux: Orient in der deutschen Sprache, Literatur und Kultur” in Erzurum
Şahin H., Karacabey S.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, cilt.6, sa.2, ss.236-240, 2018 (TRDizin)
2018
20184. Vom Dreyfus-Fall bis zur Dolchstoßlegende: Der Antisemitismus in Europa und seine Auswirkungen in der Literatur
Şahin H.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, cilt.6, sa.2, ss.48-57, 2018 (TRDizin)
2018
20185. Grimm Masallarındaki Cadı İmajı (The Witch Image in Grimms’ Fairy Tales)
Şahin H.
Anadolu University Journal of Education Faculty
, cilt.2, sa.Prof. Dr. Seyyare DUMAN (Özel Sayı), ss.113-127, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Opinions of Pre-Service Teachers About the Ethical Use of GenAI for Assignments
Şahin H.
The 11th Asian Conference on Education & International Development (ACEID2025), Tokyo, Japonya, 24 - 29 Mart 2025, ss.197, (Özet Bildiri)
2023
20232. Is ChatGPT the End of Online Assignments? Exploring Its Capacity in German Writing Skills Course
Şahin H.
The 17th International Conference: Language, Individual & Society , 2023, Burgas, Bulgaristan, 23 Ağustos 2023 - 26 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. The Experiences of Foreign Language Teacher Candidates During the Emergency Remote Teaching
Şahin H.
Internatonal Conference on Educaton and New Developments 2023, Lisbon, Portekiz, 24 - 26 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2019
20194. The Opinions of Undergraduate Students of German Language Teaching About Double Major Programs
Şahin H.
Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning (MAC-ETL 2019 Prague), Praha, Çek Cumhuriyeti, 13 - 15 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Double Major Bachelor’s Programs: What do Foreign Language Educators Think?
Şahin H.
International Academic Conference on Teaching, Learning and E-learning, Budapest, Macaristan, 15 - 16 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2018
20186. Motivation Factors Affecting the Decisions of German Language Teacher Candidates to do a Double Major
Şahin H.
Third International Conference on Language Education and Testing, Antwerp, Belçika, 26 - 28 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Vom Dreyfus-Fall bis zur Dolchstoßlegende: Der Antisemitismus in Europa und seine Auswirkungen in der Literatur
Şahin H.
XIV. Türkischen Internationalen Germanistik Kongress, Erzurum, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. A Focus on Double Major Programs Within German Language Teacher Education: The Benefits and Difficulties
Şahin H.
6th Teaching Education Conference, Vienna, Avusturya, 1 - 04 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2016
20169. Alman Edebiyatında Yabancı İmajına Coğrafi Bir BakışTürk İmajı ve Çin İmajı Karşılaştırması
Şahin H.
XIII. Internationaler Türkischer Germanistik-Kongress, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201510. Forming world-view by language An investigation on Nineteen Eighty-Four andNewspeak of George Orwell
Şahin H.
VIII. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, Belgrade, Sırbistan, 3 - 06 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. My New Research Buddy ChatGPT
Şahin H.
Trakya germanistik studien : Künstliche intelligenz in der sprache und bildung (Trakya Germanistik araştırmaları: Dil ve eğitimde yapay zekâ), ASUTAY HİKMET,ARABACI CANDAN BİNNUR,AKOL GÖKTAŞ SELMA,ŞENTÜRK RAHİM, Editör, Trakya Üniversitesi Yayınları, Edirne, ss.153-180, 2024
2020
20202. Zur Rezeption von Günter Grass in der Türkei
Şahin H.
Germanistik in der Türkei Band 9- Rezeption der deutschsprachigen Literatur in der Türkei II, Ali Osman Öztürk,Cemal Sakallı,Mehmet Tahir Öncü, Editör, Logos Verlag, Berlin, ss.195-220, 2020
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Eskişehirde Çoğul Dilli Eğitimin Durumu Ebeveynlerin Çoğul Dilli Eğitime İlişkin Görüş ve Beklentileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ercanlar M. (Yürütücü), Gökalp E., Şahin H., Sevimel Şahin A.