Biography
Prof. Dr. Özlem Diken is a full-professor of speech and language pathology and special education at Anadolu University. She graduated as special educator in 1999 and finished her master degree 2004 and her PhD in 2009 in the field of speech and and language pathology. She has been teaching both in special education and speech and language undergraduate and graduate courses since 1999.
She has been editing and writing several boks and articles and has been part of several national and international projects.
Education Information
2004 - 2009
2004 - 2009Doctorate
Anadolu University, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil Ve Konuşma Terapisi (Dr), Turkey
2001 - 2004
2001 - 2004Postgraduate
Anadolu University, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil Ve Konuşma Terapisi (Yl) (Tezli), Turkey
1995 - 1999
1995 - 1999Undergraduate
Anadolu University, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Turkey
Dissertations
2009
2009Doctorate
Ebeveyn Davranışını Değerlendirme Ölçeği ve Çocuk Davranışını Değerlendirme Ölçeği’xxnin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
Anadolu University, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil Ve Konuşma Terapisi (Dr)
2004
2004Postgraduate
Birincil bakıcıların felçli afazili bireyin sözel olmayan davranışlarına ilişkin görüşleri
Anadolu University, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil Ve Konuşma Terapisi (Yl) (Tezli)
Research Areas
Health Sciences
Special Education
Academic Titles / Tasks
2020 - Continues
2020 - ContinuesProfessor
Anadolu University, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2016 - Continues
2016 - ContinuesAssociate Professor
Anadolu University, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2012 - Continues
2012 - ContinuesAssistant Professor
Anadolu University, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2011 - Continues
2011 - ContinuesAssistant Professor
Anadolu University, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2000 - Continues
2000 - ContinuesLecturer PhD
Anadolu University, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Courses
Advising Theses
2023
2023Doctorate
ZAYIF FONOLOJİK FARKINDALIK BECERİLERİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK WEB TABANLI FONOLOJİK FARKINDALIK EĞİTİM PROGRAMININ (FONFAR) GELİŞTİRİLMESİ
Diken Ö. (Consultant)
G.ÖZGE(Student)
2022
2022Postgraduate
Nitelikli kitap okuma (Niko) erken müdahale programının down sendromlu çocuğu olan ebeveynlerin kitap okuma ve çocukların etkileşimsel davranışları üzerindeki etkileri
Diken Ö. (Consultant)
H.YİGİT(Student)
2019
2019Postgraduate
36-78 aylık otizm spektrum bozukluğu(OSB) olan çocukların OSB'den etkilenme, sosyal beceri ve problem davranış düzeyi ile annelerinin etkileşim davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Diken Ö. (Consultant)
E.BÜŞRA(Student)
2019
2019Postgraduate
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda sözel uyarana tepki (intraverbal) öğretiminin ters yönlü sözel uyarana tepkinin ortaya çıkması üzerindeki etkisi
Diken Ö. (Consultant)
C.KALAYCI(Student)
2018
2018Postgraduate
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda sözel olmayan uyarana tepki (tact) öğretiminin sözel uyarana tepkinin (intraverbal) ortaya çıkması üzerindeki etkisi
Diken Ö. (Consultant)
C.KALAYCI(Student)
2016
2016Postgraduate
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve babalarının etkileşimsel davranışlarının incelenmesi
Diken Ö. (Consultant)
S.ARSLAN(Student)
2016
2016Postgraduate
Down sendromlu bireylerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama ile fonolojik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki
Diken Ö. (Consultant)
G.ÖZGE(Student)
2016
2016Postgraduate
Zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerinin pragmatik dil becerileri ile sosyal becerileri, problem davranışları ve akademik yeterlilikleri arasındaki ilişki
Diken Ö. (Consultant)
Ü.EMRE(Student)
2015
2015Postgraduate
Prematüre / düşük doğum ağırlığı olan çocuğa sahip anneler ile normal gelişim gösteren çocuğa sahip annelerin çocuklarıyla olan etkileşimlerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi
Diken Ö. (Consultant)
M.ÖZTÜRK(Student)
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2022
2022Relations between the Levels of Fluent Reading and Reading Comprehension and the Levels of Phonological Awareness of Individuals with Down Syndrome in Turkey
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY DEVELOPMENT AND EDUCATION, vol.69, no.2, pp.707-721, 2022 (SSCI)
2016
2016Early Childhood Inclusion in Turkey
DİKEN İ. H., RAKAP S., DİKEN Ö., TOMRİS G., ÇELİK S.
INFANTS & YOUNG CHILDREN, vol.29, no.3, pp.231-238, 2016 (SSCI)
2012
2012Exploring the Validity and Reliability of Turkish Version of Gilliam Autism Rating Scale-2: Turkish Standardization Study
DİKEN İ. H., Ardic A., DİKEN Ö., Gilliam J. E.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.37, no.166, pp.318-328, 2012 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2022
2022Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., VURAN S., YILDIZ G., ÇELİK S., Diken İ. H., et al.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol.23, no.1, pp.133-164, 2022 (ESCI)
2020
2020Examination of Interactional Behaviours Between Turkish Fathers and Their Children with Autism Spectrum Disorder
Arslan S., DİKEN Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION, vol.12, no.1, pp.1-19, 2020 (ESCI)
2019
2019Describing and comparing pragmatic language skills ofTurkish students with typicaldevelopment and inclusive education students withmild intellectual disability
DİKEN Ö.
International Journal of Progressive Education, vol.15, no.2, pp.157-166, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Zihinsel Yetersizliği Olan İlkokul Kaynaştırma Öğrencilerinin Pragmatik Dil Becerileri İle Sosyal Becerileri, Problem Davranışları Ve Akademik Yeterlilikleri Arasındaki İlişki
KIYAK Ü. E., DİKEN Ö.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE, vol.17, no.1, pp.239-254, 2018 (Scopus)
2014
2014Adaptation and examining psychometrical properties of pragmatic language skills inventory (PLSI) in Turkey Pragmatik dil becerileri envanteri'nin Türkiye uyarlamasi{dotless} ve psikometrik özelliklerinin i̇ncelenmesi
Alev G., DİKEN İ. H., Ardiç A., DİKEN Ö., ŞEKERCİOĞLU G., Gilliam J.
Elementary Education Online, vol.13, no.1, pp.258-273, 2014 (Scopus)
2014
2014Pragmatic Language Skills of Children with Developmental Disabilities: A Descriptive and Relational Study in Turkey
DİKEN Ö.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, no.55, pp.109-122, 2014 (ESCI)
2014
2014Otizm Davranış Kontrol Listesi Autism Behavior Checklist ABC Modifiye Edilmiş Türkçe Versiyonu nun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Pilot Uygulama Sonuçları Reliability and Validity of Modified Turkish Version of Autism Behavior Checklist ABC Results of Pilot Study
ÖZDEMİR O., DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ŞEKERCİOĞLU G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION, vol.5, no.2, pp.168-186, 2014 (Scopus)
2014
2014Adaptation and Examining Psychometrical Properties of Pragmatic Language Skills Inventory PLSI in Turkey Pragmatik Dil Becerileri Envanteri nin Türkiye Uyarlaması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
ALEV SAVTAK G., DİKEN İ. H., ARDIÇ A., DİKEN Ö., ŞEKERCİOĞLU G., GİLLİAM J.
Elementary Education Online, vol.13, no.1, pp.258-273, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Reliability and Validity of Modified Turkish Version of Autism Behavior Checklist (ABC): Results of Pilot Study
ÖZDEMİR O., DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ŞEKERCİOĞLU G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION, vol.5, no.2, pp.168-186, 2013 (ESCI)
2012
2012VALIDITY AND RELIABILITY OF TURKISH VERSION OF GILLIAM AUTISM RATING SCALE-2: RESULTS OF PRELIMINARY STUDY
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., Gilliam J. E., Ardic A., Sweeney D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol.27, no.2, pp.207-215, 2012 (ESCI)
2009
2009Validity and Reliability of Turkish versions of Maternal Behavior Rating Scale and Child Behavior Rating Scale
DİKEN Ö., Topbas S., DİKEN İ. H.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol.10, no.2, pp.41-64, 2009 (ESCI)
2008
2008TURKISH MOTHERS' VERBAL INTERACTION PRACTICES AND SELF-EFFICACY BELIEFS REGARDING THEIR CHILDREN WITH EXPRESSIVE LANGUAGE DELAY
DİKEN İ. H., DİKEN Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol.23, no.3, pp.110-117, 2008 (ESCI)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2022
2022Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı (NİKO)’nun Down Sendromlu Çocuğu Olan Ebeveynler ve Çocukları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesinde Saptanan Ön Bulgular
YİGİT H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., SİNOĞLU GÜNDEN T.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022, pp.179
2022
2022Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., KALAYCI C., ÇELİK S., YETKİN A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022
2022
2022Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., AKSOY V., YANARDAĞ M., GÜNDEN U. O., KAYMAK A., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 May 2022
2020
2020Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı (NİKO)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., SİNOĞLU GÜNDEN T., GÜNDEN U. O.
5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Turkey, 27 - 29 June 2020
2020
2020Erken Okuryazarlıkta Önemli Bir Beceri: Fonolojik Farkındalık
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
5.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Turkey, 27 - 29 June 2020
2019
2019Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., et al.
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 6 - 09 November 2019
2019
2019Fonolojik Farkındalık Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın,Kuşadası, Turkey, 6 - 09 November 2019
2019
2019Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Sözel Olmayan Uyarana Tepki Öğretiminin Sözel Uyarana Tepkinin Ortaya Çıkması Üzerindeki Etkisi
KALAYCI C., DİKEN Ö.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 6 - 09 November 2019
2019
2019Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., ÇELİK S., TOMRİS G., et al.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Turkey, 6 - 09 November 2019
2018
2018Erken Bütünleştirme Projesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., TOMRİS G., TUNA D. M.
II. International Congress on Early Childhood Intervention. 29 Mart-1 Nisan 2018, Antalya/Türkiye., 29 March - 01 April 2018
2017
2017Down sendromlu bireylerde akıcı okuma, okuduğunu anlama ve fonolojik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 8 - 10 November 2017
2017
2017Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., et al.
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017
2017
2017Dil ve Konuşma Becerilerinin Öğretiminde Doğal Yaklaşımlar
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, pp.175
2017
2017Dil Becerilerinin Öğretiminde Davranışçı (Yapılandırılmış)Yaklaşımlar
KALAYCI C., DİKEN Ö.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, pp.174
2017
2017Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., TOMRİS G., ÇELİK S., ÇUHADAR C., ARIKAN A., et al.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, pp.51
2017
2017Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017, vol.1, pp.157
2016
2016Erken Çocuklukta Müdahale Dil ve Konuşma Bozuklukları
DİKEN Ö.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016, pp.69-73
2016
2016Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği 2 Türkçe Versiyonu GOBDÖ 2 TV Kursu
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ARDIÇ A.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016, vol.1, pp.52
2016
2016Ebeveyn Yetişkin Davranışını Dğerlendirme ÖlçeğiTürkçe Versiyonu EDDÖ TV Çocuk Davranışını Değerlendirme Ölçeği Türkçe Versiyonu ÇDDÖ TV
DİKEN Ö.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası 3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016, pp.55
2016
2016Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016, pp.303-304
2016
2016Karşılıklı Öğrenme ile Erken BütünleştirmeEarly Inclusion Through Learning Each Other
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., TOMRİS G., TUNA D. M.
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016, pp.316
2016
2016Prematüre Düşük Doğum Ağırlığı Olan Çocuğa Sahip Anneler ileNormal Gelişim Gösteren Çocuğa Sahip Annelerin Çocuklarıyla OlanEtkileşimlerinin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi
ÖZTÜRK M., DİKEN Ö.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
2016
2016Avrupa da Zihinsel Yetersizlik Alanında Öğretmenlere Yönelik Bütünleştirme Eğitimi Bir ERASMUS Projesi
DİKEN İ. H., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., KURNAZ E., ÖĞÜLMÜŞ K., görgün b.
Uluslararası Katılımlı 3.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016)., Eskişehir, Turkey, 1 - 03 April 2016
2016
2016Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 March - 03 April 2016
2015
2015Early Childhood Intervention Practices and DEC Recommended Practices in Turkey
DİKEN İ. H., DİKEN Ö.
DEC’s 31st Annual International Conference on Young Children With Disabilities and Their Fami lies, 7 - 10 October 2015
2014
2014Gelişimsel destek programı GEDEP
DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., BOZKURT F., et al.
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 April 2014
2013
2013Turkish version of the autism screening instrument for educational planning
AKSOY V., DİKEN İ. H., ŞEKERCİOĞLU G., DİKEN Ö., ARDIÇ A., TUNCEL A.
ISEI Conference 2013, ST PETESBURG, Russia, 1 - 03 July 2013
2013
2013Pilot study of the Turkish Version of the Autism Behavior Checklist
ÖZDEMİR O., DİKEN İ. H., ŞEKERCİOĞLU G., DİKEN Ö.
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Russia, 01 July 2013
2005
2005Mothers' self efficacy beliefs & Mother Child interaction : A Turkish Perspective
DİKEN İ. H., DİKEN Ö.
Council for Exceptional Children Convention Salt Lake City, Utah, USA, SALT LAKE CITY, United States Of America, 02 April 2005
Books & Book Chapters
2022
2022Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö., KALAYCI C., MAVİŞ İ., AYDIN UYSAL A., ÇEVİK D., et al.
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2022
2022
2022Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö.
in: Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editor, PEGEM, Ankara, pp.54-75, 2022
2022
2022Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
DİKEN Ö., KALAYCI C.
in: Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editor, PEGEM, Ankara, pp.80-96, 2022
2021
2021NİKO Programı: Okulöncesi Dönem Çocuklar İçin Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., SİNOĞLU GÜNDEN T.
Vize Akademik, Ankara, 2021
2021
2021Okul Öncesi Dönem Çocukları için Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı (NİKO)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., SİNOĞLU GÜNDEN T., GÜNDEN U. O.
Vize Akademik, Ankara, 2021
2021
2021NIKO Programı: Okulöncesi Dönem Çocuklar Için Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., SİNOĞLU GÜNDEN T., GÜNDEN U. O.
Vize Akademik, Ankara, 2021
2021
2021Dilin Değerlendirilmesi
DİKEN Ö., TOKER M.
in: özel eğitimde ölçme ve değerlendirme, Tevhide Kargın, Birkan Güldenoğlu, Editor, PEGEM, Ankara, pp.232-257, 2021
2021
2021Sözcük Bilgisi
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
in: Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Kargın, Tevhide Altun, Dilek Güldenoğlu, Birkan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.26-39, 2021
2020
2020Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
KALAYCI C., DİKEN Ö.
in: DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRETMENLERİNE (Okul Öncesi ve Okul Dönemi-İlkokul, Ortaokul ve Lise) YÖNELİK MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI, Diken, Özlem, Editor, MEB, Ankara, pp.47-66, 2020
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDEUZMAN/YETİŞKİN MERKEZLİ YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI C.
in: Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editor, PEGEM, Ankara, pp.202-223, 2019
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK MERKEZLİ (DOĞAL) YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI G. Ö.
in: YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editor, PEGEM, Ankara, pp.230-248, 2019
2019
2019DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE KARMA YAKLAŞIMLAR
DİKEN Ö., KALAYCI C., KALAYCI G. Ö.
in: YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editor, PEGEM, Ankara, pp.252-269, 2019
2018
20180-36 aylık gelişimi risk altında olan çocuklar için gelişimsel destek programı
DİKEN İ. H., VURAN S., YANARDAĞ M., DİKEN Ö., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.
Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü Yayınları, 2018
2017
20170-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
TOMRİS G., DİKEN İ. H., AKSOY F., ÇELİK S., ÜNLÜ E., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., et al.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
2017
2017Nitelikli Yetişkin Davranışları
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2017
2017
2017Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okuöncesi Çocuklar (0-6 Yaş) ve Özellikleri
TUNA D. M., AKSOY F., ÇATTIK E., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., ÇUHADAR S., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., et al.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, 2017
2017
2017Doğal Dil Öğretim Teknikleri
TUNA D. M., DİKEN Ö.
in: İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, Özlem Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, pp.157-185, 2017
2017
2017Dil ve KonuşmaBozukluğu OlanBireyler
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
in: Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editor, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, pp.19-55, 2017
2017
2017Doğal Dil Öğretim Teknikleri
TUNA D. M., DİKEN Ö.
in: iletişim ve alternatif iletişim sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editor, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, pp.157-185, 2017
2017
2017Yapılandırılmış Dil Öğretimi
KALAYCI G. Ö., DİKEN Ö.
in: İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editor, anadolu üniversitesi, Eskişehir, pp.185-209, 2017
2017
20170-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi
YANARDAĞ M., ÇELİK S., BAKKALOĞLU H., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., DİKEN Ö., AKSOY F., et al.
in: Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.58-86, 2017
2017
20170-3 Yaş Çocuklarda Dil Gelişimive İletişim BecerilerininKurumda Desteklenmesi
DİKEN Ö.
in: GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE YÖNELİK 0-3 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA GELİŞİMSEL DESTEK, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editor, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, pp.145-170, 2017
2017
2017Kurumda özbakım becerilerini destekleme
KURT O., SUBAŞI YURTÇU A. B., DİKEN Ö., ÇİFCİ TEKİNARSLAN İ., ÖZEN A., YANARDAĞ M., et al.
in: 3-6 YAS ÖGRENCILERE KURUMDAGELISIMSEL DESTEK(Egtmcler/Uzmanlar Içn), Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.144-163, 2017
2016
2016Okul öncesi öğretmenlerine yönelik nitelikli yetişkin davranışları
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Çevresel Düzenlemeler
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Okul Öncesi Ögretmenlerine Yönelik Nitelikli Yetişkin Davranışları
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Nitelikli Yetişkin Davranışları
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., Ankara, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Gelişimsel Yetersizlik Türlerinin Tanım ve Özellikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Gelişimsel Yetersizlik Türlerinin Tanım ve Özellikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., Ankara, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Sürecine Giriş
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., Ankara, 2016
2016
2016Doğal Öğretim Süreci Seti
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitabevi, Ankara, 2016
2016
2016okulöncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Stratejileri ve Teknikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., Ankara, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Sürecine Giriş
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Çevresel Düzenlemeler
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., TOMRİS G., et al.
Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Tic. Ltd. Şti., Ankara, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Strateji ve Teknikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2014
20140-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (GEDEP)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., VURAN S., YANARDAĞ M., ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU B., AKSOY F., et al.
Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 2014
Supported Projects
Continues
ContinuesOkul öncesi dönemde Dil ve Konuşma Güçlüğü Olan Çocukların İyileştirilmesi ve Kaynaştırma Uygulamalarına Yönelik Eğitim Modelleri Geliştirme
DİKEN Ö.
2023 - 2025
2023 - 2025
Proje Dilda: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Dil Becerilerini Destekleme Ve Problem Davranışları Ile Başetmede İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Çevrimiçi Platformun Geliştirilmesi Ve Etkililiğinin Sınanması (Proje no: 122K952)
TUBITAK Project
(Project Abstract)
Diken İ. H. (Executive), Diken Ö., Çuhadar C., Toper Ö., Onur Sezer G., Kürüm Yapıcıoğlu D., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024
Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Project
(Project Abstract)
İnce G., Kaymak A., Diken İ. H. (Executive), Kalaycı G. Ö., Çelik S., Sinoğlu Günden T., et al.
2020 - 2021
2020 - 2021Proje EV-DES: Erken Çocukluk Döneminde Gelişimsel Gerilik/Yetersizlik Tanılı Çocukların Ebeveynlerine Yönelik Çevrim içi Evde Destek Programının Tasarlanması ve Uygulanması
TUBITAK Project
Diken Ö., Yanardağ M., Diken İ. H. (Executive), Gürgür H., Adıgüzel O. C., Tomris G., et al.
2018 - 2020
2018 - 202037-78 Ay Okul Öncesi Dersi Alıcı Dil, İfade Edici Dil Alanlarına Ait Eğitim Materyalleri Geliştirme Projesi
GÜRGÜR H., DİKEN Ö.
2018 - 2020
2018 - 20200-36 Ay Erken Çocukluk Dersi Alıcı Dil, İfade Edici Dil Alanlarına Ait Eğitim Materyalleri Geliştirme Projesi
GÜRGÜR H., DİKEN Ö.
2017 - 2018
2017 - 2018Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi. Alıcı Dil Gelişim ve İfade Edici Dil Gelişim Öğretim Programları Geliştirme Çalışmaları
DİKEN Ö., GÜRGÜR H.
2017 - 2018
2017 - 2018Gelişimsel Yetersizlikleri olan Çocuklar için Erken Çocuklukta Müdahale Projesi
DİKEN Ö.
2016 - 2018
2016 - 2018DOĞAL ÖĞRETİM PROJESİ OKUL ÖNCESİ KAYNAŞTIRMA SINIFLARINDA ÖĞRETMENLER İÇİN DOĞAL ÖĞRETİM SÜRECİ
DİKEN Ö.
2015 - 2018
2015 - 2018
Let’s Try I©T Mobile APPs and Tools for Early Childhood Education Care
DİKEN İ. H., YETKİN A. İ., CEVHER Z., DİKEN Ö., KURNAZ E.
2015 - 2018
2015 - 2018Early Inclusion Training and Methods Sharing for Early Inclusion
Erasmus Project
(Project Abstract)
Diken İ. H. (Executive), Diken Ö., Tomris G.
2016 - 2017
2016 - 2017Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Project Supported by Higher Education Institutions
DİKEN Ö. (Executive), KALAYCI G. Ö.
2014 - 2017
2014 - 2017DOĞAL ÖĞRETİM PROJESİ: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci (Proje no: 114K164)
ARIKAN A., DİKEN İ. H. (Executive), DİKEN Ö.
2014 - 2017
2014 - 2017Inclusion Training in Intellectual Disability for Educators in Europe (ITIDE)
Erasmus Project
Diken İ. H. (Executive), Yanardağ M., Diken Ö., Kurnaz E.
2012 - 2015
2012 - 2015Social Online Skill Training ICT based Team Learning in ICF CY Europen Union Lifelong Learning Programme Leonardo da Vinci Transfer of Innovation
DİKEN Ö., YANARDAĞ M.
2011 - 2013
2011 - 2013European Competence Initiative Early Childhood Intervention 2 0
YANARDAĞ M., DİKEN Ö.
2011 - 2013
2011 - 2013