Makaleler
19
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (7)
Scopus (14)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (3)
3. Exploring Primary School Teachers’ Perspectives on Behavioral Problems and Speech and Language Difficulties of Their Students in Inclusive Classrooms: Experience-Based Insights and Technology-Based Resource Needs in Turkey
6. Expert Perspectives on Distance Special Education Interventions for Students with Special Needs and Their Families in Turkey During the COVID-19 Pandemic
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
7. Examination of Interactional Behaviours Between Turkish Fathers and Their Children with Autism Spectrum Disorder
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.1-19, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
9. Zihinsel Yetersizliği Olan İlkokul Kaynaştırma Öğrencilerinin Pragmatik Dil Becerileri İle Sosyal Becerileri, Problem Davranışları Ve Akademik Yeterlilikleri Arasındaki İlişki
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, sa.1, ss.239-254, 2018 (Scopus, TRDizin)
12. Otizm Davranış Kontrol Listesi Autism Behavior Checklist ABC Modifiye Edilmiş Türkçe Versiyonu nun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Pilot Uygulama Sonuçları Reliability and Validity of Modified Turkish Version of Autism Behavior Checklist ABC Results of Pilot Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.5, sa.2, ss.168-186, 2014 (Scopus, TRDizin)
15. Reliability and Validity of Modified Turkish Version of Autism Behavior Checklist (ABC): Results of Pilot Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.5, sa.2, ss.168-186, 2013 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
42
3. Examining the Relationship Between Screen Addiction and Parent-Child Interaction in Children With Autism Spectrum Disorder
8th ISEI Early Childhood Intervention Conference, Lisbon, Portekiz, 02 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
4. The Effects of the Quality Book Reading (NIKO) Early Intervention Program on Turkish Mothers of Children With Down Syndrome and Their Children
8th ISEI Early Childhood Intervention Conference, Lisbon, Portekiz, 02 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
5. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
6. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors
Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
8. Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
9. Çoklu Örnek Öğretimi
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
10. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
11. Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Doğal Öğretim Projesi: Erken Çocukluk Alanında Çalışan Profesyonelleri için Kanıt Temelli Stratejilerin Transfer Edilmesi ve Yaygınlaştırılması)
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
13. Erken Okuryazarlıkta Önemli Bir Beceri: Fonolojik Farkındalık
5.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
14. Bir Dil Edinim Teorisi: Sözel Davranış
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
15. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
16. Fonolojik Farkındalık Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın,Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
18. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Sözel Olmayan Uyarana Tepki Öğretiminin Sözel Uyarana Tepkinin Ortaya Çıkması Üzerindeki Etkisi
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
19. Erken Bütünleştirme Projesi
II. International Congress on Early Childhood Intervention. 29 Mart-1 Nisan 2018, Antalya/Türkiye., 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
20. Down sendromlu bireylerde akıcı okuma, okuduğunu anlama ve fonolojik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
21. Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
22. Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, cilt.1, ss.157, (Özet Bildiri)
23. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci
27. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
24. Dil ve Konuşma Becerilerinin Öğretiminde Doğal Yaklaşımlar
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.175, (Özet Bildiri)
26. Dil Becerilerinin Öğretiminde Davranışçı (Yapılandırılmış)Yaklaşımlar
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.174, (Özet Bildiri)
28. Ebeveyn Yetişkin Davranışını Dğerlendirme ÖlçeğiTürkçe Versiyonu EDDÖ TV Çocuk Davranışını Değerlendirme Ölçeği Türkçe Versiyonu ÇDDÖ TV
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası 3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.55
29. Karşılıklı Öğrenme ile Erken BütünleştirmeEarly Inclusion Through Learning Each Other
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.316
30. Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
31. Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği 2 Türkçe Versiyonu GOBDÖ 2 TV Kursu
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, cilt.1, ss.52
32. Erken Çocuklukta Müdahale Dil ve Konuşma Bozuklukları
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.69-73
34. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
36. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler İçin Doğal Öğretim Süreci
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
37. Early Childhood Intervention Practices and DEC Recommended Practices in Turkey
DEC’s 31st Annual International Conference on Young Children With Disabilities and Their Fami lies, 7 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
38. Gelişimsel destek programı (GEDEP)
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
39. Gelişimsel destek programı GEDEP
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014
40. Turkish version of the autism screening instrument for educational planning
ISEI Conference 2013, ST PETESBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
41. Pilot study of the Turkish Version of the Autism Behavior Checklist
Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
42. Mothers' self efficacy beliefs & Mother Child interaction : A Turkish Perspective
Council for Exceptional Children Convention Salt Lake City, Utah, USA, SALT LAKE CITY, Amerika Birleşik Devletleri, 02 Nisan 2005, (Özet Bildiri)
Kitaplar
44
1. Down Sendromu: Dil ve İlişkili Özellikleri, Değerlendirme ve Terapi
Kuramdan Uygulamaya Klinik Dil ve Konuşma Terapisi I. cilt, TOPBAŞ SAİME SEYHUN, MAVİŞ İLKNUR, SELVİ BALO SEMRA, İYİGÜN UZUNÖZ EDA, Editör, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, ss.546-559, 2024
2. Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
3. Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler
Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine
Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.54-75, 2022
4. Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler
Dil ve Konuşma Bozuklukları Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, Diken, Özlem, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.53-77, 2022
5. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine
Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.80-96, 2022
9. Sözcük Bilgisi
Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Kargın, Tevhide Altun, Dilek Güldenoğlu, Birkan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.26-39, 2021
11. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler
DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRETMENLERİNE (Okul Öncesi ve Okul Dönemi-İlkokul, Ortaokul ve Lise) YÖNELİK MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI, Diken, Özlem, Editör, MEB, Ankara, ss.47-66, 2020
12. DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK MERKEZLİ (DOĞAL) YAKLAŞIMLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.230-248, 2019
13. DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDEUZMAN/YETİŞKİN MERKEZLİ YAKLAŞIMLAR
Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.202-223, 2019
14. DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE KARMA YAKLAŞIMLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.252-269, 2019
16. 0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
17. Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okuöncesi Çocuklar (0-6 Yaş) ve Özellikleri
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, 2017
18. Nitelikli Yetişkin Davranışları
Eğiten Kitap, Ankara, 2017
19. 0-3 Yaş Çocuklarda Dil Gelişimive İletişim BecerilerininKurumda Desteklenmesi
GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE YÖNELİK 0-3 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA GELİŞİMSEL DESTEK, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.145-170, 2017
20. Doğal Dil Öğretim Teknikleri
İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, Özlem Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.157-185, 2017
21. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi
Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017
22. Kurumda özbakım becerilerini destekleme
3-6 YAS ÖGRENCILERE KURUMDAGELISIMSEL DESTEK(Egtmcler/Uzmanlar Içn), Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.144-163, 2017
23. Doğal Dil Öğretim Teknikleri
iletişim ve alternatif iletişim sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.157-185, 2017
24. Yapılandırılmış Dil Öğretimi
İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editör, anadolu üniversitesi, Eskişehir, ss.185-209, 2017
25. Dil ve KonuşmaBozukluğu OlanBireyler
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.19-55, 2017
27. Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Sürecine Giriş
Eğiten Kitap, 2016
28. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim strateji ve teknikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
29. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanımı ve özellikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
30. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
34. Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Çevresel Düzenlemeler
Eğiten Kitap, 2016
36. Doğal Öğretim Süreci Seti
Eğiten Kitabevi, Ankara, 2016
37. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik nitelikli yetişkin davranışları
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
38. Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Strateji ve Teknikleri
Eğiten Kitap, 2016
40. okulöncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
41. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik çevresel düzenlemeler
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
42. Okul Öncesi Ögretmenlerine Yönelik Nitelikli Yetişkin Davranışları
Eğiten Kitap, 2016
44. 0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (GEDEP)
Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, 2014