Yayınlar & Eserler

Makaleler 19
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (7)
Scopus (14)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (3)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 42

5. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey

Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

6. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors

Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

7. Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı (NİKO)’nun Down Sendromlu Çocuğu Olan Ebeveynler ve Çocukları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesinde Saptanan Ön Bulgular

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.179, (Özet Bildiri)

9. Çoklu Örnek Öğretimi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

10. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar: AFIRM Modüllerinin Uyarlanması ve Kullanıcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

12. Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı (NİKO)

5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

13. Erken Okuryazarlıkta Önemli Bir Beceri: Fonolojik Farkındalık

5.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

14. Bir Dil Edinim Teorisi: Sözel Davranış

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

16. Fonolojik Farkındalık Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar

29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın,Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

17. Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

19. Erken Bütünleştirme Projesi

II. International Congress on Early Childhood Intervention. 29 Mart-1 Nisan 2018, Antalya/Türkiye., 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

21. Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

22. Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, cilt.1, ss.157, (Özet Bildiri)

24. Dil ve Konuşma Becerilerinin Öğretiminde Doğal Yaklaşımlar

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.175, (Özet Bildiri)

25. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.51, (Özet Bildiri)

26. Dil Becerilerinin Öğretiminde Davranışçı (Yapılandırılmış)Yaklaşımlar

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.174, (Özet Bildiri)

27. Prematüre Düşük Doğum Ağırlığı Olan Çocuğa Sahip Anneler ileNormal Gelişim Gösteren Çocuğa Sahip Annelerin Çocuklarıyla OlanEtkileşimlerinin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

28. Ebeveyn Yetişkin Davranışını Dğerlendirme ÖlçeğiTürkçe Versiyonu EDDÖ TV Çocuk Davranışını Değerlendirme Ölçeği Türkçe Versiyonu ÇDDÖ TV

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası 3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.55

29. Karşılıklı Öğrenme ile Erken BütünleştirmeEarly Inclusion Through Learning Each Other

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.316

30. Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

31. Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği 2 Türkçe Versiyonu GOBDÖ 2 TV Kursu

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, cilt.1, ss.52

32. Erken Çocuklukta Müdahale Dil ve Konuşma Bozuklukları

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.69-73

33. Avrupa da Zihinsel Yetersizlik Alanında Öğretmenlere Yönelik Bütünleştirme Eğitimi Bir ERASMUS Projesi

Uluslararası Katılımlı 3.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016)., Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

34. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

35. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

37. Early Childhood Intervention Practices and DEC Recommended Practices in Turkey

DEC’s 31st Annual International Conference on Young Children With Disabilities and Their Fami lies, 7 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

38. Gelişimsel destek programı (GEDEP)

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

39. Gelişimsel destek programı GEDEP

International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014

41. Pilot study of the Turkish Version of the Autism Behavior Checklist

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

42. Mothers' self efficacy beliefs & Mother Child interaction : A Turkish Perspective

Council for Exceptional Children Convention Salt Lake City, Utah, USA, SALT LAKE CITY, Amerika Birleşik Devletleri, 02 Nisan 2005, (Özet Bildiri)
Kitaplar 44

1. Down Sendromu: Dil ve İlişkili Özellikleri, Değerlendirme ve Terapi

Kuramdan Uygulamaya Klinik Dil ve Konuşma Terapisi I. cilt, TOPBAŞ SAİME SEYHUN, MAVİŞ İLKNUR, SELVİ BALO SEMRA, İYİGÜN UZUNÖZ EDA, Editör, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, ss.546-559, 2024

3. Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler

Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.54-75, 2022

4. Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler

Dil ve Konuşma Bozuklukları Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, Diken, Özlem, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.53-77, 2022

5. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler

Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.80-96, 2022

9. Sözcük Bilgisi

Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Kargın, Tevhide Altun, Dilek Güldenoğlu, Birkan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.26-39, 2021

10. Dilin Değerlendirilmesi

özel eğitimde ölçme ve değerlendirme, Tevhide Kargın, Birkan Güldenoğlu, Editör, PEGEM, Ankara, ss.232-257, 2021

11. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler

DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRETMENLERİNE (Okul Öncesi ve Okul Dönemi-İlkokul, Ortaokul ve Lise) YÖNELİK MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI, Diken, Özlem, Editör, MEB, Ankara, ss.47-66, 2020

12. DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK MERKEZLİ (DOĞAL) YAKLAŞIMLAR

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.230-248, 2019

13. DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDEUZMAN/YETİŞKİN MERKEZLİ YAKLAŞIMLAR

Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.202-223, 2019

14. DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE KARMA YAKLAŞIMLAR

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.252-269, 2019

19. 0-3 Yaş Çocuklarda Dil Gelişimive İletişim BecerilerininKurumda Desteklenmesi

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE YÖNELİK 0-3 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA GELİŞİMSEL DESTEK, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.145-170, 2017

20. Doğal Dil Öğretim Teknikleri

İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, Özlem Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.157-185, 2017

21. 0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi

Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017

22. Kurumda özbakım becerilerini destekleme

3-6 YAS ÖGRENCILERE KURUMDAGELISIMSEL DESTEK(Egtmcler/Uzmanlar Içn), Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.144-163, 2017

23. Doğal Dil Öğretim Teknikleri

iletişim ve alternatif iletişim sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.157-185, 2017

24. Yapılandırılmış Dil Öğretimi

İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editör, anadolu üniversitesi, Eskişehir, ss.185-209, 2017

25. Dil ve KonuşmaBozukluğu OlanBireyler

Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.19-55, 2017
Metrikler

Yayın

114

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

14

Atıf (WoS)

70

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

48

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Diğer Toplam)

635

Proje

24

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları