Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors

Teacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023

Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey

Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023

Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı (NİKO)’nun Down Sendromlu Çocuğu Olan Ebeveynler ve Çocukları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesinde Saptanan Ön Bulgular

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, ss.179

Çoklu Örnek Öğretimi

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 Mayıs 2022

Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programı (NİKO)

5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020

Erken Okuryazarlıkta Önemli Bir Beceri: Fonolojik Farkındalık

5.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020

Bir Dil Edinim Teorisi: Sözel Davranış

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 Haziran 2020

Fonolojik Farkındalık Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar

29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın,Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019

Erken Bütünleştirme Projesi

II. International Congress on Early Childhood Intervention. 29 Mart-1 Nisan 2018, Antalya/Türkiye., 29 Mart - 01 Nisan 2018

Dil ve Konuşma Becerilerinin Öğretiminde Doğal Yaklaşımlar

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.175

Dil Becerilerinin Öğretiminde Davranışçı (Yapılandırılmış)Yaklaşımlar

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.174

Down Sendromlu Bireylerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama İle Fonolojik Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişki

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, cilt.1, ss.157

Karşılıklı Öğrenme ile Erken BütünleştirmeEarly Inclusion Through Learning Each Other

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.316

Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016

Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi'ne (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.303-304

Ebeveyn Yetişkin Davranışını Dğerlendirme ÖlçeğiTürkçe Versiyonu EDDÖ TV Çocuk Davranışını Değerlendirme Ölçeği Türkçe Versiyonu ÇDDÖ TV

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası 3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.55

Erken Çocuklukta Müdahale Dil ve Konuşma Bozuklukları

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.69-73

Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği 2 Türkçe Versiyonu GOBDÖ 2 TV Kursu

Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, cilt.1, ss.52

Avrupa da Zihinsel Yetersizlik Alanında Öğretmenlere Yönelik Bütünleştirme Eğitimi Bir ERASMUS Projesi

Uluslararası Katılımlı 3.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016)., Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2016

Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016

Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016

Early Childhood Intervention Practices and DEC Recommended Practices in Turkey

DEC’s 31st Annual International Conference on Young Children With Disabilities and Their Fami lies, 7 - 10 Ekim 2015

Gelişimsel destek programı GEDEP

International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 Nisan 2014

Gelişimsel destek programı (GEDEP)

International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014

Pilot study of the Turkish Version of the Autism Behavior Checklist

Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia., ST PETERSBURG, Rusya, 01 Temmuz 2013

Mothers' self efficacy beliefs & Mother Child interaction : A Turkish Perspective

Council for Exceptional Children Convention Salt Lake City, Utah, USA, SALT LAKE CITY, Amerika Birleşik Devletleri, 02 Nisan 2005

Kitap & Kitap Bölümleri

Zihin Yetersizliği Olan Öğrenciler

Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.54-75, 2022

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler

Dil ve Konuşma Bozuklukları: Okul Öncesinden Okul Dönemine Sınıf Ortamında Destek Sunma Yolları, DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.80-96, 2022

Sözcük Bilgisi

Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Kargın, Tevhide Altun, Dilek Güldenoğlu, Birkan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.26-39, 2021

Dilin Değerlendirilmesi

özel eğitimde ölçme ve değerlendirme, Tevhide Kargın, Birkan Güldenoğlu, Editör, PEGEM, Ankara, ss.232-257, 2021

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler

DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRETMENLERİNE (Okul Öncesi ve Okul Dönemi-İlkokul, Ortaokul ve Lise) YÖNELİK MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI, Diken, Özlem, Editör, MEB, Ankara, ss.47-66, 2020

DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE KARMA YAKLAŞIMLAR

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.252-269, 2019

DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÇOCUK MERKEZLİ (DOĞAL) YAKLAŞIMLAR

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.230-248, 2019

DİL VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDEUZMAN/YETİŞKİN MERKEZLİ YAKLAŞIMLAR

Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, ACARLAR, FUNDA DİKEN, ÖZLEM, Editör, PEGEM, Ankara, ss.202-223, 2019

Doğal Dil Öğretim Teknikleri

İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, Özlem Diken, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.157-185, 2017

0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi

Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.58-86, 2017

Kurumda özbakım becerilerini destekleme

3-6 YAS ÖGRENCILERE KURUMDAGELISIMSEL DESTEK(Egtmcler/Uzmanlar Içn), Burcu Ülke-Kürkçüoğlu, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.144-163, 2017

Doğal Dil Öğretim Teknikleri

iletişim ve alternatif iletişim sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.157-185, 2017

Dil ve KonuşmaBozukluğu OlanBireyler

Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.19-55, 2017

Yapılandırılmış Dil Öğretimi

İletişim ve Alternatif İletişim Sistemleri, DİKEN, ÖZLEM, Editör, anadolu üniversitesi, Eskişehir, ss.185-209, 2017

0-3 Yaş Çocuklarda Dil Gelişimive İletişim BecerilerininKurumda Desteklenmesi

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE YÖNELİK 0-3 YAŞ ÖĞRENCİLERE KURUMDA GELİŞİMSEL DESTEK, DİKEN, İBRAHİM HALİL, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.145-170, 2017

Metrikler

Yayın

99

Atıf (WoS)

70

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

48

H-İndeks (Scopus)

4

Proje

24

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları