Eğitim Bilgileri
2003 - 2010
2003 - 2010Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye
1995 - 1996
1995 - 1996Yüksek Lisans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli), Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Incidental Vs. intentional vocabulary acquisition: An investigation on input enhancement and word-focused tasks
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
1996
1996Yüksek Lisans
Teachers and students preferences for written error correction techniques
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
İngilizce Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Çocuklara Dil Öğretiminde Yaklaşımlar
İngilizce Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Çocuklara Dil Öğretiminde Yaklaşımlar
İngilizce Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Çocuklara Dil Öğretiminde Yaklaşımlar
İngilizce Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Çocuklara Dil Öğretiminde Yaklaşımlar
Lisans
Lisans
Özel Öğretim Yöntemleri: Konuşma-Yazma Öğretimi
Okul Deneyimi
Mikro Öğretim
ELT'de Eleştirel Okuma
Materyal DEğerlendirme ve Uyarlama
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi
MAKRO-ÖĞRETİM
MATERYAL DEĞERLENDİRME
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE TEMEL İLKELER
Mikro-Öğretim
Özel Öğrt. Yöntemleri: Okuma-dinleme Öğretimi
ELT DE ELEŞTİREL OKUMA
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ/KONUŞMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (6)
2024
20241. PREPARING STUDENT TEACHERS TO TEACH: A TECHNOLOGY-ENHANCED, REFLECTIVE, AND COLLABORATIVE MODEL
Kara S.
European Journal of Education Studies , cilt.6, sa.11, ss.13-33, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Principles of Teaching English to Young Learners: Preservice Teachers' Applications in Young Learner Classrooms*
KARA S.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.60, 2024 (ESCI, TRDizin)
2019
20193. Pre-service Teachers’ Coursebook Evaluation and Adaptation: An Evaluation of 9th Grade English Coursebook
KARA S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.564-577, 2019 (TRDizin)
2018
20184. BLENDED LEARNING: A MODEL TO ENHANCE ENGAGEMENT IN READING CLASS
KARA S.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.953-970, 2018 (TRDizin)
2015
20155. Professional Anxiety of Pre Service Teachers: How Do They Cope With Their Anxiety ?
KARA S., YILMAZ GÜNGÖR Z.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.8, sa.39, ss.665-678, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20156. Reading Strategies: Prospective Teachers and Their Teaching Practices.
KARA S.
Journal of Educatıonal and Instructıonal Studıes in the World , cilt.5, sa.3, ss.20-28, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
20137. The Role Explicit Teaching of Signals Play on Reading Comprehension
KARA S.
TEM JOURNAL-TECHNOLOGY EDUCATION MANAGEMENT INFORMATICS
, cilt.2, sa.1, ss.28-34, 2013 (ESCI)
2013
20138. The Relationship Between Text Comprehension and Second Language Vocabulary Acquisition Word focused Tasks
KARA S.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.1, ss.39-53, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
20139. Writing Anxiety A Case Study on Students Reasons for Anxiety in Writing Classes
KARA S.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.3, sa.1, ss.103-111, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201010. Teachers’ Beliefs on Foreign Language Teaching Practices in Early Childhood Education: A case study
CANER M., SUBAŞI G., KARA S.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.1, sa.1, ss.62-76, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. A Study on FFL Students' Perceptions of Interactive Activities
Yılmaz Güngör Z., Arabacıoğlu B., Kara S., Köşker G., Ander Taşkesen S.
International Conference on French Language and Linguistics (ICFLL-25), Marseille, Fransa, 28 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2016
20162. How And Why? Edmodo As A Blended Learning Tool: A Brief Overview Of Usage And Research.
KARA S.
ISERD International conference, Balvi, Letonya, 09 Mayıs 2016, ss.10-12, (Tam Metin Bildiri)
2013
20133. The Relationship Between Text Comprehension and Second Language Vocabulary Acquisition: Word-focused Tasks
KARA S.
IISES-The International Institute of Social and Economic Sciences, Buenos Aires, Arjantin, 03 Şubat 2013, (Tam Metin Bildiri)
2010
20104. A CASE STUDY ON WRITING ANXIETY: STUDENTS’ REASONS FOR THEIR FAILURE AND ANXIETY IN WRITING CLASSES
KARA S.
The Asian Conference on Arts and Humanities, Osaka, Japonya, 18 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
20095. Learning styles and teaching styles: A case study in foreign language classroom
KARA S.
International IJAS Conference for Academic Disciplines, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Haziran 2009, (Tam Metin Bildiri)
2007
20076. Teachers’ and Students’ Preferences for Written Error Correction Techniques
KARA S.
10th International Conference for Teachers of English, Arica, Şili, 09 Ağustos 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Digital Materials
Kara S.
Course Content Design and Materials Development in ELT, Gonca Subaşı, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.274-296, 2023