Doç. Dr. BİLGE BAL SEZEREL


EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI


WoS Araştırma Alanları: EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, EĞİTİM, BİLİMSEL DİSİPLİNLER, EĞİTİM, ÖZEL


Avesis Araştırma Alanları: Özel Eğitim

E-posta: bbal@anadolu.edu.tr
İş Telefonu: +90 222 335 0580 Dahili: 1915
Web: https://avesis.anadolu.edu.tr/bbal
Posta Adresi: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok No: 121 Tepebaşı Eskişehir

Metrikler

Yayın

72

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

9

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

38

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

30

Proje

8

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Üstün Zekalıların Eğitimi (Dr), Türkiye

2008 - 2012

2008 - 2012

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIĞINI ÖLÇMEYE YÖNELİK MATEMATİKSEL ÜRETKENLİK TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

2012

2012

Yüksek Lisans

SEÇİCİ PROBLEM ÇÖZME (SPÇ) TEKNİĞİNİN İLKÖĞRETİM 6. VE 7.SINIF ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK EĞİTİMİNDEKİ SOSYAL GEÇERLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Araştırma Alanları

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2021 - 2024

2021 - 2024

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Tez 900BB

Çağdaş Üstün Zeka Kuramları

Uzmanlık Alan Dersi

Tez

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Zeka, Üstün Zeka ve Yaratıcılık Kuramları

Çocukta yaratıcılık

Uzmanlık Alan Dersi-A

Tez-A

Çocukta Yaratıcılık

Seminer

Üst.Zeka.Öğr. II: Yaratıcı Düşünme Modelleri

Kapsayıcı Eğitim ve Özel Gereksinimli Bireyler Sürdürülebilir Kalkınma

Özel Yetenek Tanımları ve Tanılama

Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirme Stratejileri

Özel Yetenek Tanımları ve Tanılama

Öğretmenlik Uygulaması I

Öğretmenlik Uygulaması II

Özel Yeteneklilerde Erken Çocukluk Döneminde Tanılama ve Eğitim

Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitimi

Öğrenme Güçlüğü ve Özel yetenek

Özel Yeteneklilerin Eğitimi Modelleri

Kariyer Planlama

Özel Teteneklilerde Erken Çocukluk Döneminde Tanılama ve Eğitim

Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem Sürdürülebilir Kalkınma

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I

Özel Yeteneklilerin Eğitimine Giriş

Özel Öğretmenlik Uygulaması II

Makaleler

Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (3)
Scopus (2)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Davetli Sempozyum: Özel Yetenekli Bireylerde Tanılama ve Değerlendirme

BAL SEZEREL B.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Zekâ Testinde Aileler: Beklentileri, İstekleri ve Yönlendirenler

BAL SEZEREL B., ARSLAN D., BAYAR S., KILIÇARSLAN S.

IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Yaratıcılığın Seri-Sıra Etkisi Alana Özgü Yaratıcılıkta Da İşliyor Mu?

BAL SEZEREL B., ATEŞGÖZ N. N., ATAKAYA M. A.

IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Çocukların Zeka Gelişimine Etki Eden Çevresel Etmenlerin İncelenmesi

Kocatürk E., BAL SEZEREL B.

VIII. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Ebeveyn Olma Yaşının Çocukların Zeka Puanlarına Etkisi

DAVIS G., BAL SEZEREL B.

VIII. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Farklı Zeka Düzeylerine Sahip Olan Çocukların Zeka Düzeylerinin Gelişimsel Etmenler Açısından İncelenmesi

Kocatürk E., BAL SEZEREL B.

International Education Conference (EDU Congress), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1618-1619, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Cinsiyet, Sınıf ve Yetenek Düzeyi Değişkenlerinin Bilimsel Okuryazarlık Düzeyine Etkisi

BAL SEZEREL B.

International Education Conference (EDU Congress), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1634-1635, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Özel Yeteneğin Uzaktan Destekle Eğitim Modeli (ÖY-DEM)

BAL SEZEREL B.

14th International Congress on New Trends in Education (iconte), Türkiye, 31 Ağustos - 03 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Using the Anadolu Sak Intelligence Scale (ASIS)

BAL SEZEREL B.

Creativity and Education Symposium, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 27 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM) Öğrenci Seçim ve Yerleştirme Sürecinin Tarihsel Gelişiminin İncelenmesi

KOCATÜRK E., BAL SEZEREL B.

VII. ULUSAL Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi (ÜYEK), Konya, Türkiye, 08 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Cinsiyet ve Sınıf Düzeyinin Öğrencilerin Genel Zekâlarına, Sözel Potansiyellerine, Görsel Potansiyellerine ve Bellek Kapasitelerine Etkisi

BOZBEY ESMEROĞLU S., BAL SEZEREL B., ATEŞGÖZ N. N.

IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (EJER CONGRESS), İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, ss.1055, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK MATEMATİKTE ZENGİNLEŞTİRME UYGULAMALARI

BAL SEZEREL B., ATEŞGÖZ N. N.

International Congress on Gifted and Talented Education, 11 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

13. Sözel Iq ile Görsel Iq Arasındaki İlişkinin Cinsiyet ve Eğitim Kademelerine Göre Karşılaştırılması

ATEŞGÖZ N. N., BAL SEZEREL B.

International Congress on Gifted and Talented Education, Türkiye, 11 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. Ortaokul Öğrencilerinin Yaratıcılığını Ölçmeye Yönelik Matematiksel Yaratıcılık Testi’nin (MYT) Geliştirilmesi

BAL SEZEREL B.

VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online (EJER 2012 CONGRESS), Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Sözel IQ’yu En İyi Yordayan Bilişsel Becerinin İncelenmesi: Anadolu Sak Zeka Ölçeği (ASİS)

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

VI. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Yaratıcılık: Uzman Görüşleri

ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B., KİRİŞÇİ N., BOZBEY ESMEROĞLU S.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Erken Çocuklukta Özel Yeteneği Tanılama

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N., BOZBEY ESMEROĞLU S., KİRİŞÇİ N.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Okul Öncesi Dönemde Özel Yeteneklilerin Eğitimi: Öğretmenler için Öneriler

KİRİŞÇİ N., BOZBEY ESMEROĞLU S., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. 4-12 YAŞ GRUBU ARASINDA ASİS ÖLÇEĞİNE GÖRE GENEL ZEKÂYI EN ÇOK YORDAYAN BECERİNİN ARAŞTIRILMASI

BAL SEZEREL B., BOZBEY ESMEROĞLU S., ÖZDEMİR N. N.

I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. CİNSİYETE GÖRE ZEKÂ FARKLILIKLARI: ASİS ÖRNEKLEMİ

ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B., BOZBEY ESMEROĞLU S.

I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. 2-12 YAŞ ARALIĞINDA YER ALAN ÇOCUKLARIN ZEKÂ DÜZEYLERİNİN VE EBEVEYNLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

BOZBEY ESMEROĞLU S., ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.

I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARIVE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Why do Parents want to know their Children’s IQ Level?

ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.

Excellence, Innovation, Creativity in Basic-Higher Education Psychology, Lisbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Evaluation of the Identification Component of the Education Programmes of the Talented Students

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

Excellence, Innovation, Creativity in Basic-Higher Education Psychology, Lisbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. A Review on the Assessment of Mathematical Creativity Oral presentation

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

13th Excellence & Innovation in Basic-Higer Education & Psychology, 18 - 21 Mayıs 2016

2016

2016

26. Key Themes within the Studies of Mathematical Creativity Oral presentation

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

13th Excellence & Innovation in Basic-Higer Education & Psychology, 18 - 21 Mayıs 2016

2016

2016

27. A Review on the Assessment of Mathematical Creativity

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

13th Excellence Innovation in Basic-Higer Education Psychology, Rijeka – Croatia, Hırvatistan, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. Key Themes within the Studies of Mathematical Creativity

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

13th Excellence Innovation in Basic-Higer Education Psychology, Rijeka – Croatia, Hırvatistan, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

29. Gender differences in scientific creativity among gifted

ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.

World Council for Gifted and Talented Children/21th World Conference Educating Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

30. Relationship between mathematical ability and subcomponents of general intelligence

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

World Council for Gifted and Talented Children/21th World Conference Educating Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

31. Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP)’nda Yürütülen İleri Matematik Derslerinin Sosyal Geçerliği

BAL SEZEREL B.

IV. Ulusal Üstün Zekâlı ve Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Eylül 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

32. The Social Validity of Advanced Mathematics in the Education Programs for Talented Students (EPTS)

BAL SEZEREL B.

14th International European Council For High Ability-ECHA-Conference: Rethinking giftedness, giftedness in digital age, Ljubljana, Slovenya, 17 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

33. The Relationship between Mathematical Ability and Mathematical Creativity.

BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

The 11th International Conference on: Excellence in Education The Creativity-Inovation Challenge, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

34. The Social Validity of Science Course in the Education Programs for Talented Students (EPTS)

ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.

11th International Conference on Excellence in Education: The Creativity –Innovation Challenge, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

35. Early Identification and Its Effect ın Gifted Children/Erken Çocuklukta Üstün Zekalı Çocukların Tanılanması ve Etkileri

SAK U., AYAS M. B., DEMİREL Ş., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N.

International Congress on Early Childhood Intervention/Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

36. Dünden Bugüne ÜYEP Bilimsel Çalışmalar ve Uygulamalar

SAK U., DEMİREL Ş., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

Uluslararası Yetenek Gelişimi ve Mükemmellik Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

37. Dünden Bugüne ÜYEP Uygulamalar ve Bilimsel Çalışmalar

SAK U., DEMİREL Ş., BAL SEZEREL B., AYAS M. B., ÖZDEMİR N. N.

Third International Conference on Talent Development Excellence/Uluslararası Yetenek Gelişimi ve Mükemmellik Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

38. Perceptions of Gifted Students About Selective Problem Solving Technique in Mathematics

BAL SEZEREL B.

13th International ECHA Conference on Giftedness, Münster, Almanya, 12 - 15 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

39. İlköğretim 6 ve 7 Sınıfların Matematik Eğitiminde Kullanılan SPÇ Tekniğine Yönelik Algıları

BAL SEZEREL B.

3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

41. Perception of Gifted Students about Selective Problem Solving Technique in Mathematics

BAL SEZEREL B.

13th International ECHA Conference, Münster, Almanya, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

42. Investigation of Selective Problem Solving Techniques’xx Social Validity in Mathematics Education among Sixth and Seventh Grade

BAL SEZEREL B.

International Conference on Talent Development and Excellence, Beijing, Çin, 19 - 22 Nisan 2012

Kitaplar

2023

2023

2. Üst Düzey Düşünme Becerilerini Değerlendirme

BAL SEZEREL B.

Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirme Stratejileri, Bilge Bal Sezerel, N. Nazlı Ateşgöz, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.208-225, 2023

2021

2021

3. Matematikte Zenginleştirme Uygulamaları

BAL SEZEREL B.

Özel Yeteneklilerde Matematik Öğretimi ve Matematiksel Yaratıcılığın Desteklenmesi, Şengil Akar Şeyma, Batdal Karaduman Gülşah, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.134-155, 2021

2019

2019

4. Development of Gifted Education in Turkey

SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL Ş.

The SAGE Handbook of Gifted and Talented Education, Wallace, B., Dorothy, A.S., Senior, J, Editör, Sage Publishing, London, ss.492-507, 2019

2018

2018

5. Özel Yetenekliler ve Eğitim Müdahaleleri

SAK U., BAL SEZEREL B.

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla Cavkaytar, Deniz Tekin Ersan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.221-257, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

6. Özel Yeteneklilerin Erken Tanılanması

BAL SEZEREL B.

Üstün Yeteneklilerin Tanılanması, Uğur Sak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.147-166, 2018

2017

2017

7. Creativity in the Domain of Mathematics

SAK U., AYVAZ Ü., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

The Cambridge Handbook of Creativity Across Domains, Kaufman James C., Glaveanu Vlad P., Baer John, Editör, Cambridge University Press, New York, ss.276-298, 2017

2017

2017

8. Özel Yeteneklilerin Eğitminde Öğretim Programı Farklılaştırması

AVCI DOĞAN G., BAL SEZEREL B.

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Macid Ayhan Melekoğlu, Uğur Sak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.194-211, 2017

2017

2017

9. Creativity in the Domain of Mathematics

SAK U., AYVAZ Ü., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.

The Cambridge Handbook of Creativity Acsross Domains, James C. Kaufman, Vlad P. Glaveanu, John Baer, Editör, Cambridge University Press, New York, ss.261-275, 2017

2016

2016

11. A Critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey

SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.

Gifted Education in Asia Problems and Prospects Chinese American Educational Research and Development Association Book Series, Dai David Yun, Kuo Ching Chih, Editör, Information Age Publishing, ss.167-190, 2016

2016

2016

12. A Critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey

SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.

Gifted Education in Asia Problems and Prospects, David Yun Dai, Ching Chih Kuo, Editör, Information Age Publishing, ss.167-190, 2016

Desteklenen Projeler

2024 - 2024

2024 - 2024

Gücümüz, Geleceğimizdir! Bilim Ve Sanat Merkezleri Öğretim Süreçlerinin Güçlendirilmesi

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Bal Sezerel B.

2022 - 2023

2022 - 2023

TUBİTAK Yayınlı Popüler Matematik Kitaplarının İçerik İncelemesi

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Bal Sezerel B.

2018 - 2018

2018 - 2018

Okul Çapı Zenginleştirme Modelinin Fen Alanındaki Bilsem Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerine Etkisi

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Bal Sezerel B.

2017 - 2018

2017 - 2018

Ortaokul Öğrencilerinin Yaratıcılığını Ölçmeye Yönelik Matematiksel Üretkenlik Testinin Geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BAL SEZEREL B., SAK U. (Yürütücü)

2015 - 2017

2015 - 2017

Proje IQ: Türkiyenin İlk yerli Zeka Ölçeğini geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Sak U. (Yürütücü), Duy B., Akbulut Y., Kanlı E., Leanan Taşçılar M. Z., Bal Sezerel B., et al.

2007 - 2010

2007 - 2010

Proje MBE3: Üstün Zekalı Öğrencilerin Tanılanmasında ve Eğitimlerinde Üçlü Yetenek Tanılama ve Öğretim Modeli

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Öksüz C., Karabacak F., Kılıç A., Sak U. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 14

h-indeksi (WOS): 2