Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Üstün Zekalıların Eğitimi (Dr), Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIĞINI ÖLÇMEYE YÖNELİK MATEMATİKSEL ÜRETKENLİK TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2012
2012Yüksek Lisans
SEÇİCİ PROBLEM ÇÖZME (SPÇ) TEKNİĞİNİN İLKÖĞRETİM 6. VE 7.SINIF ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK MATEMATİK EĞİTİMİNDEKİ SOSYAL GEÇERLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2021 - 2024
2021 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Zeka, Üstün Zeka ve Yaratıcılık Kuramları
Çocukta yaratıcılık
Uzmanlık Alan Dersi-A
Tez-A
Çocukta Yaratıcılık
Seminer
Üst.Zeka.Öğr. II: Yaratıcı Düşünme Modelleri
Kapsayıcı Eğitim ve Özel Gereksinimli Bireyler
Özel Yetenek Tanımları ve Tanılama
Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirme Stratejileri
Özel Yetenek Tanımları ve Tanılama
Öğretmenlik Uygulaması I
Öğretmenlik Uygulaması II
Özel Yeteneklilerde Erken Çocukluk Döneminde Tanılama ve Eğitim
Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitimi
Öğrenme Güçlüğü ve Özel yetenek
Özel Yeteneklilerin Eğitimi Modelleri
Kariyer Planlama
Özel Teteneklilerde Erken Çocukluk Döneminde Tanılama ve Eğitim
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I
Özel Yeteneklilerin Eğitimine Giriş
Özel Öğretmenlik Uygulaması II
Makaleler
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (3)
Scopus (2)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (5)
2025
20251. Factorial Invariance of the ASIS Across Years
BAL SEZEREL B., ARSLAN D., SAK U.
Measurement
, cilt.23, sa.2, ss.116-123, 2025 (ESCI, Scopus)
2023
20232. A Comparasion of Scientific Literacy Levels of Gifted and Nongifted Students
ATEŞGÖZ N. N., BAL SEZEREL B.
Anadolu University Journal of Education Faculity
, cilt.7, sa.4, ss.842-858, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. The cognitive profiles of gifted children: A latent profile analysis using the ASIS
ÖPENGİN E., BAL SEZEREL B.
Journal of Pedagogical Research (JPR)
, cilt.7, sa.4, ss.400-413, 2023 (Scopus)
2023
20234. SÖZEL ZEKÂYI YORDAYAN BİLİŞSEL BECERİLERİN İNCELENMESİ
BAL SEZEREL B., ATEŞGÖZ N. N.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.519-533, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Intelligence Differences across Years: A Trend Analysis
BAL SEZEREL B., ATEŞGÖZ N. N., KİRİŞÇİ N.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.107-126, 2023 (TRDizin)
2023
20236. THE IMPACT OF GENDER AND GRADE LEVEL ON STUDENTS'GENERAL INTELLIGENCE, VERBAL POTENTIAL, VISUAL POTENTIAL, AND MEMORY CAPACITY
Bal Sezerel B., Bozbey Esmeroğlu S., Ateşgöz N. N.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.8, sa.22, ss.1625-1648, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Mathematical Creativity Test (MCT) development for middle school students
BAL SEZEREL B., SAK U.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.11, sa.4, ss.242-268, 2022 (ESCI)
2020
20208. An Investigation of the Relationship Between Speed-Based Verbal Reasoning Subtest of Anadolu-Sak Intelligence Scale and Perceptual Speed Tests
KILIÇARSLAN S., BAL SEZEREL B., SAK U.
Talent (Online) , cilt.10, sa.2, ss.129-142, 2020 (TRDizin)
2020
20209. Social Validity Study of the Anadolu-Sak Intelligence Scale (ASIS)
TAMUL Ö. F., BAL SEZEREL B., SAK U., Karabacak F.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.49, sa.49, ss.393-412, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201910. Validity of the Anadolu-Sak Intelligence Scale in the identification ofgifted students
SAK U., BAL SEZEREL B., DÜLGER E., SÖZEL H. K., AYAS M. B.
Psychological Test and Assessment Modeling , cilt.61, sa.3, ss.263-282, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Üstün Yeteneklilerin Tanılanması
ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.
Talent (Online) , cilt.8, sa.1, ss.83-85, 2018 (TRDizin)
2016
201612. A CRITICAL ASSESSMENT OF THE EDUCATION FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS IN TURKEY
SAK U., Ayas B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., Ozdemir N. N., Demirel-Gurbuz S.
GIFTED EDUCATION IN ASIA: PROBLEMS AND PROSPECTS
, ss.167-190, 2016 (SSCI)
2015
201513. Türkiye de Üstün Yeteneklilerin Eğitiminin Eleştirel Bir Değerlendirmesi
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.
Talent (Online) , cilt.5, sa.2, ss.110-132, 2015 (TRDizin)
2014
201414. Kitap İncelemeleri Yaratıcılık Gelişimi ve Geliştirilmesi
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
Talent (Online) , cilt.4, sa.2, ss.126-127, 2014 (TRDizin)
2014
201415. Yaratıcılık Gelişimi ve Geliştirilmesi
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
Talent (Online) , cilt.4, sa.2, ss.126-127, 2014 (TRDizin)
2013
201316. Matematiksel Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
BAL SEZEREL B.
Eğitimci Öğretmen Dergisi , sa.18, ss.32-34, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201217. The Selective Problem Solving Model SPS and Its Social Validity in Solving Mathematical Problems
BAL SEZEREL B., SAK U.
KOREAN JOURNAL OF THINKING & PROBLEM SOLVING , cilt.23, sa.1, ss.71-86, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Davetli Sempozyum: Özel Yetenekli Bireylerde Tanılama ve Değerlendirme
BAL SEZEREL B.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Zekâ Testinde Aileler: Beklentileri, İstekleri ve Yönlendirenler
BAL SEZEREL B., ARSLAN D., BAYAR S., KILIÇARSLAN S.
IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Yaratıcılığın Seri-Sıra Etkisi Alana Özgü Yaratıcılıkta Da İşliyor Mu?
BAL SEZEREL B., ATEŞGÖZ N. N., ATAKAYA M. A.
IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Çocukların Zeka Gelişimine Etki Eden Çevresel Etmenlerin İncelenmesi
Kocatürk E., BAL SEZEREL B.
VIII. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Ebeveyn Olma Yaşının Çocukların Zeka Puanlarına Etkisi
DAVIS G., BAL SEZEREL B.
VIII. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Farklı Zeka Düzeylerine Sahip Olan Çocukların Zeka Düzeylerinin Gelişimsel Etmenler Açısından İncelenmesi
Kocatürk E., BAL SEZEREL B.
International Education Conference (EDU Congress), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1618-1619, (Özet Bildiri)
2023
20237. Cinsiyet, Sınıf ve Yetenek Düzeyi Değişkenlerinin Bilimsel Okuryazarlık Düzeyine Etkisi
BAL SEZEREL B.
International Education Conference (EDU Congress), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1634-1635, (Özet Bildiri)
2023
20238. Özel Yeteneğin Uzaktan Destekle Eğitim Modeli (ÖY-DEM)
BAL SEZEREL B.
14th International Congress on New Trends in Education (iconte), Türkiye, 31 Ağustos - 03 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20239. Using the Anadolu Sak Intelligence Scale (ASIS)
BAL SEZEREL B.
Creativity and Education Symposium, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 27 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2022
202210. Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM) Öğrenci Seçim ve Yerleştirme Sürecinin Tarihsel Gelişiminin İncelenmesi
KOCATÜRK E., BAL SEZEREL B.
VII. ULUSAL Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi (ÜYEK), Konya, Türkiye, 08 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Cinsiyet ve Sınıf Düzeyinin Öğrencilerin Genel Zekâlarına, Sözel Potansiyellerine, Görsel Potansiyellerine ve Bellek Kapasitelerine Etkisi
BOZBEY ESMEROĞLU S., BAL SEZEREL B., ATEŞGÖZ N. N.
IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (EJER CONGRESS), İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, ss.1055, (Özet Bildiri)
2021
202112. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK MATEMATİKTE ZENGİNLEŞTİRME UYGULAMALARI
BAL SEZEREL B., ATEŞGÖZ N. N.
International Congress on Gifted and Talented Education, 11 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Sözel Iq ile Görsel Iq Arasındaki İlişkinin Cinsiyet ve Eğitim Kademelerine Göre Karşılaştırılması
ATEŞGÖZ N. N., BAL SEZEREL B.
International Congress on Gifted and Talented Education, Türkiye, 11 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202114. Ortaokul Öğrencilerinin Yaratıcılığını Ölçmeye Yönelik Matematiksel Yaratıcılık Testi’nin (MYT) Geliştirilmesi
BAL SEZEREL B.
VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online (EJER 2012 CONGRESS), Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2019
201915. Sözel IQ’yu En İyi Yordayan Bilişsel Becerinin İncelenmesi: Anadolu Sak Zeka Ölçeği (ASİS)
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
VI. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
201816. Okul Öncesi Dönemindeki Öğrencilerin Sözel ve Görsel Potansiyel Endekslerinin Karşılaştırılması: ASİS Örneklemi
BOZBEY ESMEROĞLU S., KİRİŞÇİ N., ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Yaratıcılık: Uzman Görüşleri
ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B., KİRİŞÇİ N., BOZBEY ESMEROĞLU S.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Erken Çocuklukta Özel Yeteneği Tanılama
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N., BOZBEY ESMEROĞLU S., KİRİŞÇİ N.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Okul Öncesi Dönemde Özel Yeteneklilerin Eğitimi: Öğretmenler için Öneriler
KİRİŞÇİ N., BOZBEY ESMEROĞLU S., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201720. 4-12 YAŞ GRUBU ARASINDA ASİS ÖLÇEĞİNE GÖRE GENEL ZEKÂYI EN ÇOK YORDAYAN BECERİNİN ARAŞTIRILMASI
BAL SEZEREL B., BOZBEY ESMEROĞLU S., ÖZDEMİR N. N.
I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. CİNSİYETE GÖRE ZEKÂ FARKLILIKLARI: ASİS ÖRNEKLEMİ
ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B., BOZBEY ESMEROĞLU S.
I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. 2-12 YAŞ ARALIĞINDA YER ALAN ÇOCUKLARIN ZEKÂ DÜZEYLERİNİN VE EBEVEYNLERİNİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ
BOZBEY ESMEROĞLU S., ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.
I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARIVE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Why do Parents want to know their Children’s IQ Level?
ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.
Excellence, Innovation, Creativity in Basic-Higher Education Psychology, Lisbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. Evaluation of the Identification Component of the Education Programmes of the Talented Students
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
Excellence, Innovation, Creativity in Basic-Higher Education Psychology, Lisbon, Portekiz, 3 - 05 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2016
201625. A Review on the Assessment of Mathematical Creativity Oral presentation
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
13th Excellence & Innovation in Basic-Higer Education & Psychology, 18 - 21 Mayıs 2016
2016
201626. Key Themes within the Studies of Mathematical Creativity Oral presentation
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
13th Excellence & Innovation in Basic-Higer Education & Psychology, 18 - 21 Mayıs 2016
2016
201627. A Review on the Assessment of Mathematical Creativity
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
13th Excellence Innovation in Basic-Higer Education Psychology, Rijeka – Croatia, Hırvatistan, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Key Themes within the Studies of Mathematical Creativity
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
13th Excellence Innovation in Basic-Higer Education Psychology, Rijeka – Croatia, Hırvatistan, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201529. Gender differences in scientific creativity among gifted
ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.
World Council for Gifted and Talented Children/21th World Conference Educating Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. Relationship between mathematical ability and subcomponents of general intelligence
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
World Council for Gifted and Talented Children/21th World Conference Educating Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2014
201431. Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP)’nda Yürütülen İleri Matematik Derslerinin Sosyal Geçerliği
BAL SEZEREL B.
IV. Ulusal Üstün Zekâlı ve Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201432. The Social Validity of Advanced Mathematics in the Education Programs for Talented Students (EPTS)
BAL SEZEREL B.
14th International European Council For High Ability-ECHA-Conference: Rethinking giftedness, giftedness in digital age, Ljubljana, Slovenya, 17 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201433. The Relationship between Mathematical Ability and Mathematical Creativity.
BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
The 11th International Conference on: Excellence in Education The Creativity-Inovation Challenge, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2014
201434. The Social Validity of Science Course in the Education Programs for Talented Students (EPTS)
ÖZDEMİR N. N., BAL SEZEREL B.
11th International Conference on Excellence in Education: The Creativity –Innovation Challenge, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2014
201435. Early Identification and Its Effect ın Gifted Children/Erken Çocuklukta Üstün Zekalı Çocukların Tanılanması ve Etkileri
SAK U., AYAS M. B., DEMİREL Ş., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N.
International Congress on Early Childhood Intervention/Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201336. Dünden Bugüne ÜYEP Bilimsel Çalışmalar ve Uygulamalar
SAK U., DEMİREL Ş., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
Uluslararası Yetenek Gelişimi ve Mükemmellik Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201337. Dünden Bugüne ÜYEP Uygulamalar ve Bilimsel Çalışmalar
SAK U., DEMİREL Ş., BAL SEZEREL B., AYAS M. B., ÖZDEMİR N. N.
Third International Conference on Talent Development Excellence/Uluslararası Yetenek Gelişimi ve Mükemmellik Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201338. Perceptions of Gifted Students About Selective Problem Solving Technique in Mathematics
BAL SEZEREL B.
13th International ECHA Conference on Giftedness, Münster, Almanya, 12 - 15 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201239. İlköğretim 6 ve 7 Sınıfların Matematik Eğitiminde Kullanılan SPÇ Tekniğine Yönelik Algıları
BAL SEZEREL B.
3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
201240. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematik Eğitiminde Uygulanan Seçici Problem Çözme Yöntemine Yönelik Algıları
BAL SEZEREL B.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201241. Perception of Gifted Students about Selective Problem Solving Technique in Mathematics
BAL SEZEREL B.
13th International ECHA Conference, Münster, Almanya, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201242. Investigation of Selective Problem Solving Techniques’xx Social Validity in Mathematics Education among Sixth and Seventh Grade
BAL SEZEREL B.
International Conference on Talent Development and Excellence, Beijing, Çin, 19 - 22 Nisan 2012
2011
201143. The investigation of Social Validity of Selective Problem Solving (SPS) Technique in Mathematics Education Intended for 6th and 7th Grade Students / Seçici Problem Çözme (SPÇ) Tekniği nin İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Matematik Eğitimindeki Sosyal Geçerliliğinin Araştırılması
BAL SEZEREL B.
International Conference on Excellence in Education 2011: Giftednes-Creativity-Development, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Ortaokul Öğrencilerinin Alana Özgü Yaratıcılıklarını Ölçmeye Yönelik Matematiksel Yaratıcılık Testi
BAL SEZEREL B.
Eğitim Yayınevi, 2024
2023
20232. Üst Düzey Düşünme Becerilerini Değerlendirme
BAL SEZEREL B.
Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirme Stratejileri, Bilge Bal Sezerel, N. Nazlı Ateşgöz, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.208-225, 2023
2021
20213. Matematikte Zenginleştirme Uygulamaları
BAL SEZEREL B.
Özel Yeteneklilerde Matematik Öğretimi ve Matematiksel Yaratıcılığın Desteklenmesi, Şengil Akar Şeyma, Batdal Karaduman Gülşah, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.134-155, 2021
2019
20194. Development of Gifted Education in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL Ş.
The SAGE Handbook of Gifted and Talented Education, Wallace, B., Dorothy, A.S., Senior, J, Editör, Sage Publishing, London, ss.492-507, 2019
2018
20185. Özel Yetenekliler ve Eğitim Müdahaleleri
SAK U., BAL SEZEREL B.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla Cavkaytar, Deniz Tekin Ersan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.221-257, 2018
2018
20186. Özel Yeteneklilerin Erken Tanılanması
BAL SEZEREL B.
Üstün Yeteneklilerin Tanılanması, Uğur Sak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.147-166, 2018
2017
20177. Creativity in the Domain of Mathematics
SAK U., AYVAZ Ü., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
The Cambridge Handbook of Creativity Across Domains, Kaufman James C., Glaveanu Vlad P., Baer John, Editör, Cambridge University Press, New York, ss.276-298, 2017
2017
20178. Özel Yeteneklilerin Eğitminde Öğretim Programı Farklılaştırması
AVCI DOĞAN G., BAL SEZEREL B.
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Macid Ayhan Melekoğlu, Uğur Sak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.194-211, 2017
2017
20179. Creativity in the Domain of Mathematics
SAK U., AYVAZ Ü., BAL SEZEREL B., ÖZDEMİR N. N.
The Cambridge Handbook of Creativity Acsross Domains, James C. Kaufman, Vlad P. Glaveanu, John Baer, Editör, Cambridge University Press, New York, ss.261-275, 2017
2016
201610. ASİS Anadolu Sak Zeka Ölçeği Uygulayıcı Kitabı
SAK U., BAL SEZEREL B., AYAS M. B., TOKMAK F., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş., et al.
Alf Kırtasiye Basım, Eskişehir, 2016
2016
201611. A Critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.
Gifted Education in Asia Problems and Prospects Chinese American Educational Research and Development Association Book Series, Dai David Yun, Kuo Ching Chih, Editör, Information Age Publishing, ss.167-190, 2016
2016
201612. A Critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL GÜRBÜZ Ş.
Gifted Education in Asia Problems and Prospects, David Yun Dai, Ching Chih Kuo, Editör, Information Age Publishing, ss.167-190, 2016
Desteklenen Projeler
2024 - 2026
2024 - 2026Proje ASİS 2: Türkiye'nin İlk Yerli Zeka Ölçeği ASİS'in İkinci Sürümünün Standardizasyon Çalışması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Sak U. (Yürütücü), Ayas M. B., Ateşgöz N. N., Bal Sezerel B., Demirel Dingeç Ş., Karabacak F., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024Gücümüz, Geleceğimizdir! Bilim Ve Sanat Merkezleri Öğretim Süreçlerinin Güçlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Bal Sezerel B.
2022 - 2023
2022 - 2023TUBİTAK Yayınlı Popüler Matematik Kitaplarının İçerik İncelemesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Bal Sezerel B.
2018 - 2018
2018 - 2018Okul Çapı Zenginleştirme Modelinin Fen Alanındaki Bilsem Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerine Etkisi
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Bal Sezerel B.
2017 - 2018
2017 - 2018Ortaokul Öğrencilerinin Yaratıcılığını Ölçmeye Yönelik Matematiksel Üretkenlik Testinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAL SEZEREL B., SAK U. (Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Proje IQ: Türkiyenin İlk yerli Zeka Ölçeğini geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Sak U. (Yürütücü), Duy B., Akbulut Y., Kanlı E., Leanan Taşçılar M. Z., Bal Sezerel B., et al.
2007 - 2010
2007 - 2010Proje MBE3: Üstün Zekalı Öğrencilerin Tanılanmasında ve Eğitimlerinde Üçlü Yetenek Tanılama ve Öğretim Modeli
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Öksüz C., Karabacak F., Kılıç A., Sak U. (Yürütücü)