Metrikler
Eğitim Bilgileri
2001 - 2003
2001 - 2003Sanatta Yeterlik
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Tiyatro Sanat Dalı (Sy), Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Sahne Sanatları Anasanat Dalı (Yl) (Tezli), Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Sanatta Yeterlik
Hayvanat Bahçesi Masalı-Edward Albee
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
1997
1997Yüksek Lisans
Ceyhun Atuf Kansu`nun ”Sakarya Meydan Savaşı” adlı destanının oyunlaştırılması
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Sahne Sanatları Anasanat Dalı (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Sanat
Sahne ve Görüntü Sanatları
Tiyatro
Akademik Unvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ
2009 - 2014
2009 - 2014Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2018 - 2021
2018 - 2021Konservatuvar Müdürü
Anadolu Üniversitesi
2017 - 2020
2017 - 2020Bölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi
2017 - 2018
2017 - 2018Konservatuvar Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi
1999 - 2014
1999 - 2014Konservatuvar Müdür Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi
2009 - 2012
2009 - 2012Bölüm Başkanı
Anadolu Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Oyunculuk Yöntemleri I
TİY 604 Oyunculuk Yöntemleri II
TİY 890 Tez ve Sanatsal Çalışma B Grubu
USS 902 Uzmanlık Alan Dersi B Grubu
TİY 602 Sahneleme ve Yorum II A Grubu
OPR 890 Tez ve Sanatsal Çalışma A Grubu
USS 901 Uzmanlık Alan Dersi B Grubu
TİY 890 Tez ve Snatsal Çalışma B Grubu
OPR 6010 Dramaturji II
TİY 890 Tez ve Sanatsal Çalışma
TİY 613 Oyunculuk Tarihi
TİY 614 Sinemada Oyunculuk
TİY 893 B Tez ve Sanatsal Çalışma
USS 902 Uzmanlık Alan Dersi
USS 901 B Uzmanlık Alan Dersi
USS 902 B Uzmanlık Alan Dersi
TİY 892 B Tez ve Sanatsal Çalışma
Sanatta Yeterlik
Sanatta Yeterlik
Tez (Tez Önerisi)
Tez ve Sanatsal Çalışma
Oyunculuk Yöntemleri II
Uzmanlık Alan Dersi
Operada Sahneleme Teknikleri II
Seminer
Operada Sahneleme Teknikleri I
Dramaturji I
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
TEZ700 Tez
UZM700 Uzmanlık Alan Dersi
OPE508 Seminer
Oyun İnceleme II
Oyun İnceleme I
USS 702 Uzmanlık Alan Dersi A Grubu
OPE 790 Tez C Grubu
TİY 509 Tiyatroda Geleneksel Kaynaklar I
TİY 510 Tiyatroda Geleneksel Kaynaklar II
USS 701 Uzmanlık Alan Dersi A Grubu
OPE 790 Tez A Grubu
TİY 790 Tez A Grubu
USS 701 Uzmanlık Alan Dersi C Grubu
TİY 513 Seminer A Grubu
OPE 508 Seminer E Grubu
TİY 503 Oyunculuk I
TİY 504 Oyunculuk II
TYİ 503 Oyunculuk I
USS 701 A Uzmanlık Alan Dersi
USS 702 Uzmanlık Alan Dersi
TİY 513 Seminer
TİY 613 Oyunculuk Tarihi
OPE 791 A Tez
TİY 790 B Tez
OPE 793 A Tez I
USS 702 A Uzmanlık Alan Dersi
Lisans
Lisans
TİY405 Bireysel Proje I
TİY 407 Günümüz Tiyatrosunda Arayışlar
Oyunculuk III
Bireysel Proje II
Tiyatro Tarihi ve Teorisi II
TİY 133 Mimik-Rol
OPE 025 Sahne Bİlgisine Giriş I
TİY 414 Proje-Oyun II
TİY 134 Mimik-Rol II
TİY 413 Proje-Oyun I
OPE 026 Sahne Bİlgisine Giriş II
TİY 110 Mimik-Rol II
TİY 109 Mimik-Rol I
TİY 412 Oyunculuk IV
TİY 411 OYUNCULUK III
TİY 420 Proje Oyun IV
TİY 303 Dramaturji
TİY 420 Proje-Oyun IV
TİY 152 Tiyatro
ENT 416 A Sözel İletişim Teknikleri
OPE 009 Sahne Bilgisine Giriş
MOD 316 Etkili Konuşma ve Eleştirel Düşünme
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Stanislavski sistemi ve lecoq pedagojisinin karşılaştırılması ve oyunculuk sanatındaki önermeleri
İpekli E. (Danışman)
H.CANSU(Öğrenci)
2024
2024Sanatta Yeterlik
Metinden sahneye feminist tiyatro ekseninden örnek bir yazma, okuma ve sahneleme çalışması: Kadınlar konuşursa
İpekli E. (Danışman)
B.YEŞİLOĞLU(Öğrenci)
2024
2024Sanatta Yeterlik
Behiç Bey: Belgesel içerikli mekânsal tiyatro uygulaması
İpekli E. (Danışman)
E.POYRAZ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Keşif Tiyatrosu ve bir uygulama çalışması: "Dağınıklık
İpekli E. (Danışman)
O.TÜRKMEN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Aristophanes'in Kuşlar Oyunundaki Gülme Ögelerinin İncelenmesi
İpekli E. (Danışman)
T.DELİORMAN(Öğrenci)
2023
2023Sanatta Yeterlik
Stanislavski sisteminde fiziksel eylemler yönteminin incelenmesi ve bir uygulama
İpekli E. (Danışman)
S.KARAAHMET(Öğrenci)
2023
2023Sanatta Yeterlik
Bertolt Brecht'in köşebaşı sahnesi örneğini model alan bir uygulama: Aslan Asker Şvayk
İpekli E. (Danışman)
Ö.CAN(Öğrenci)
2023
2023Sanatta Yeterlik
Don Giovanni Operası ve Üzerindeki Commedia dell'Arte Etkisi
İpekli E. (Danışman)
F.AKTAKKA(Öğrenci)
2022
2022Sanatta Yeterlik
1951-2020 yılları arasında Türkiye Tiyatrosundaki kimlik arayışının tiyatro mekanları üzerinden incelenmesi
İpekli E. (Danışman)
N.SABAN(Öğrenci)
2022
2022Sanatta Yeterlik
G. Rossini'nin Sevil Berberi operası üzerine reji çalışması
İpekli E. (Danışman)
A.DAĞISTANLI(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Carmen karakterinin Georges Bizet operası ve Prosper Mérımée romanı arasında gösterdiği benzerlik ve farklılıklar
İpekli E. (Danışman)
E.KARAKAYA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Mozart'ın Cosi Fan Tutte operasındaki Ferrando karakterinin teknik ve oyunculuk açısından incelenmesi
İpekli E. (Danışman)
A.DOĞAN(Öğrenci)
2022
2022Sanatta Yeterlik
Operada gerçekçilik ve George Bizet'nin Carmen operasındaki "Carmen" karakterinin incelenmesi
İpekli E. (Danışman)
D.AYTEKİN(Öğrenci)
2022
2022Sanatta Yeterlik
Peter Brook'un karma sahneleme anlayışı üzerine bir uygulama
İpekli E. (Danışman)
A.TURAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Melih Cevdet Anday'ın İçerdekiler oyununun Stanislavski sistemi ile incelenmesi
İpekli E. (Danışman)
S.CAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Luigi Pirandello'nun "Ağzı Çiçekli Adam" oyununun hikâye anlatıcılığı açısından incelenmesi
İpekli E. (Danışman)
F.PAZVANTOĞLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
W. A. Mozart'ın "Saraydan Kız Kaçırma" operasındaki Pedrillo karakterinin libretto ve müzikal bakımından incelenmesi
İpekli E. (Danışman)
F.KAYHAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Giacomo Puccini'nin Gianni Schicchi operasının incelenmesi
İpekli E. (Danışman)
M.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yeton Neziray'ın "Liza Uyuyor" oyunun incelenmesi
İpekli E. (Danışman)
L.KAJA(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Anton Çehov'un "Bir Evlenme Teklifi" oyununun meddah formuna uyarlanması
İpekli E. (Danışman)
S.KARAAHMET(Öğrenci)
2017
2017Sanatta Yeterlik
Johann Wolfgang Von Goethe'nin Faust adlı oyununun çağdaş bir meddah performansı olarak uygulanması ve sahnelenmesi
İpekli E. (Danışman)
U.ESEN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Enerji skor ilişkisinde oyuncunun çalışması
İpekli E. (Danışman)
E.UZŞEN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Feldenkrais Metodu ve farkındalığın oyuncunun performansına etkisi
İpekli E. (Danışman)
N.YERLİ(Öğrenci)
2017
2017Sanatta Yeterlik
Yasmina Reza'nın "Katliam Tanrısı" adlı oyununun sahnelenmesi
İpekli E. (Danışman)
S.DEMİRKOL(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Wlodzimierz Staniewski tiyatroda köklere dönüş
İpekli E. (Danışman)
A.TURAN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Aristoteles'ten Freytag'a klasik drama yapısı
İpekli E. (Danışman)
U.ESEN(Öğrenci)
2011
2011Sanatta Yeterlik
Brecht'in Arturo ui'si Bertolt Brecht'in epik tiyatro araçlarının günümüzde kullanımına yönelik bir sahneleme denemesi
İpekli E. (Danışman)
Ü.AYDOĞDU(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Michael Chekhov'un Konstantin Stanislavski'nin oyunculuk yöntemine yaklaşımı
İpekli E. (Danışman)
S.YEŞİL(Öğrenci)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Tiyatro ile Kent Belleğine Bir Yolculuk: Son İstasyon Eskişehir
POYRAZ E., İPEKLİ E.
10. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (ICAR), Türkiye, 6 - 07 Şubat 2023, ss.143
2019
2019Oyunculuk Eğitiminde Eğitmenin Rolü
İPEKLİ E.
1. Ulusal Sahne Sanatları Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Çalıştayı, İstanbul, Türkiye, 27 Ağustos 2019
2020
2020Tiyatro Eğitimi Veren Okulların Akreditasyon Sorunları Ve Çözümleri Çalıştayı - Açılış Konuşması
İPEKLİ E.
Tiyatro Eğitimi Veren Okulların Akreditasyon Sorunları Ve Çözümleri Çalıştayı Maltepe Üniversitesi, Türkiye, 17 - 18 Ocak 2020
2015
2015Öyküden Sahneye Haldun Taner in Neden Sonra Adlı Öyküsünün Sahnelenme Deneyimi
İPEKLİ E.
2. Uluslararası Disiplinlerarası Tiyatro Buluşması - 100. Doğum Yılında Haldun Taner Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2015
2012
2012Voice of Shakespeare in Acting
İPEKLİ E.
International Shakespeare Conference, Tiflis, Gürcistan, 10 - 12 Ekim 2012
2012
2012The Use of Karagöz Shadow Theatre As a Way of Theaching Traditional Turkish Theatre in Perfoming Arts Training
İPEKLİ E.
3rd Annual International Conference on Visual and Performing Arts, 10 - 12 Haziran 2012
2008
2008”Meddah as a Storyteller”
İPEKLİ E.
Third International Conference on the Arts in Society, Birmingham, İngiltere, 25 - 28 Temmuz 2008
Kitaplar
2011
2011Tiyatro
İpekli E.
Güzel Sanatlar, Hakan Savaş, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.218-238, 2011
2008
2008Bir Tiyatro Yönetmeni: Ergin Orbey
İpekli E.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2008
Desteklenen Projeler
2017 - 2018
2017 - 2018Sosyal Bilimler Sözlüğü Oluşturmaya Yönelik Materyal Hazırlama
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
Şen O., İpekli E., Büyük K., Saykılı A., Uğur S., Keskin U. (Yürütücü), et al.
2013 - 2015
2013 - 2015İşiten ve İşitmeyen Bireylerin Birlikte Sergiledikleri Güngör Dilmen in Midasın Kulakları Adlı Tiyatro Oyununu İzleyenlerin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TUNA D. M., ULUYOL M., İPEKLİ E. (Yürütücü), CAVKAYTAR A.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2024
Kasım 2024