Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (19)
1. Femme Fatale Kavramı ve Farklı Bir Femme Fatale Temsili Ortaya Koyan Bir Demet Menekşe Filmi
HECE: AYLIK EDEBIYAT DERGISI
, cilt.2, sa.48122, ss.122-129, 2024 (Hakemsiz Dergi)
3. YENİ MEDYANIN VE SOSYAL AĞLARIN YAŞAMIMIZA SOKTUĞU YENİ BİR YAŞAM PRATİĞİ SOFALISING
eKurgu
, cilt.25, sa.1, ss.17-27, 2017 (Hakemli Dergi)
4. Kurtuluş Son Durak Filminde Kadına Yönelik Şiddet Temsilleri ve Bir Dolayımlama Aracı Olarak Ev Kavramı
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.210-220, 2017 (Hakemli Dergi)
5. Metin Erksan ın Kuyu Filminin Mitolojiye Dayalı Bir Perspektiften Çözümlenmesi
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, sa.4, ss.129-134, 2016 (TRDizin)
6. KÜLTÜREL BİR ÜRÜN OLARAK TÜRKİYE DE SİNEMA FİLMLERİNDE OKUL ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TEMSİLLERİ
Global Media Journal TR Edition
, cilt.6, sa.11, ss.1-17, 2015 (Hakemli Dergi)
7. Does Love Forgive Everything? Sexual Assault as an Attact Which Is Normalized in Turkish Television Series
JOURNAL OF LITERATURE AND ART STUDIES
, cilt.3, sa.8, ss.469-481, 2013 (Hakemli Dergi)
9. Hastanın Umudu Nasıl Kabusa Dönüşür? Hekim İle Hasta Arasındaki Olası İletişim Hataları
SAYED, Sağlık Yönetimi ve Eğitimi Dergisi
, sa.19, ss.14-16, 2009 (Hakemsiz Dergi)
10. Taşra, Gelenek ve Toplumsal Cinsiyet: Dar Alanda Kısa Paslaşmalar
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.128-135, 2008 (Hakemli Dergi)
12. Gösteri Dünyasında Kadın Oyunculara Yönelik Cinsiyetçi Yaklaşım ve Bir Örnek Olay: Fat Actress
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi
, cilt.4, sa.3, ss.116-127, 2006 (Hakemli Dergi)
13. Otomobil Reklâmlarında Yerleşik Toplumsal Cinsiyet Kalıpları: Türkiye’de Yayınlanan Televizyon Reklâmları Üzerine Bir Çalışma
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.115-123, 2006 (Hakemli Dergi)
14. Çizgi Filmler Yeterince Masum mu?
İçimdeki Çocuk Dergisi
, sa.12, ss.58-61, 2005 (Hakemsiz Dergi)
15. Benim Yıldızım Daha Çok Parlar!
Pİ: Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi
, sa.2, ss.67-72, 2002 (Hakemsiz Dergi)
16. Dışgöç Olgusunun Türk Sinemasındaki Yansımaları Üzerine Bir Deneme
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Kurgu Dergisi
, sa.18, ss.65-77, 2001 (Hakemsiz Dergi)
17. Toplumu Yansıtan Bir Öğe Olarak Yıldız Olgusuna Genel Bir Bakış
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Kurgu Dergisi
, sa.17, ss.55-72, 2000 (Hakemsiz Dergi)
19. Aşk, Kadın, Evlilik-En İyi Arkadaşım Evleniyor ve Modern Kadını Özgürleştiriyor
25. Kare
, sa.22, ss.23-26, 1998 (Hakemsiz Dergi)
20. Kadın Dünyasının Kadınca Ezgisi-Yorgan Hikâyesi
25. Kare
, sa.19, ss.41-46, 1997 (Hakemsiz Dergi)
21. Sosyal/Kültürel Değişmede ve Yeniliklerin Benimsenmesinde Kitle İletişim Araçlarının Etkisi
Yeni Türkiye- Medya Özel Sayısı
, cilt.2, ss.1498-1502, 1996 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
9
1. The Bride Alike Her Mother-in-Law: Female Representations Which Re-Produced With New Television Formats
7th International Conference on Gender Studies, 10 Ekim 2019 - 12 Ocak 2020, (Özet Bildiri)
2. Gastronomi Kültürünün Pazarlanmasında Filmlerin Rolü Fransız ve İtalyan Mutfağına Yönelik Bir İnceleme
ULUSAL TURİZM KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2015, ss.1412-1427, (Tam Metin Bildiri)
3. Kültürel Bir Ürün Olarak Türkiye’de Sinema Filmlerinde Okul, Öğretmen ve Öğrenci Temsilleri
ITEC 2014-International Teacher Education Conference, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 5 - 07 Şubat 2015, (Yayınlanmadı)
4. Yeni Medyanın ve Sosyal Ağların Yaşamımıza Soktuğu Yeni Bir Yaşam Pratiği: Sofalising
International Conference on Communication, Media, Technology&Design, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 2 - 04 Mayıs 2013, (Yayınlanmadı)
5. Türk Sinemasında Bir Tema Olarak Suyun Kullanımı
3. Uluslararası Su Kongresi ve Sergisi, Bursa, Türkiye, 22 - 24 Mart 2013, ss.256-265, (Tam Metin Bildiri)
6. Macerayı Kim Yaşıyor? Çocuklara Yönelik Çizgi Filmlerde Toplumsal Cinsiyet Kalıpları
2. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi: İletişimin Çocuğa Etkisi, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2005, cilt.2, ss.1207-1220, (Tam Metin Bildiri)
7. Toplumsal Cinsiyette Katı Erkeklik Ölçütleri ya da Alacakaranlığa Davetiye
KAOS GL Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2003, ss.120-124, (Tam Metin Bildiri)
8. Müzik Videolarında Tasarlanmış İletiler: Giyim-Kuşam Kodları ve Mekân Tasarımları
PMAD I. Kongresi, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Mart 2002, ss.10-23, (Tam Metin Bildiri)
9. Yıldız ve Medya Birlikteliği: Manipülatif Bir Olgu Olarak Yıldızın Kimlik Oluşturmadaki İşlevi: Tarkan Örneği
Anadolu Üniversitesi Uluslararası İletişim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2001, sa.43, ss.235-247, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
20
1. Film Okuryazarlığı/Film Okuryazarlığında Stratejiler: Filmin Kodlarını Çözmek ve Film Okuryazarı Olmak
Medya Okuryazarlığı Türler, İzleyici ve Çözümleme, ERDOĞAN İLKER, Editör, Kalkedon, İstanbul, ss.103-119, 2024
2. ”İnce Şeylerin Peşinde Bir Yönetmen: Pelin Esmer”
Kadının Kamerasından-2000 Sonrası Türkiye’xxde Kadın Yönetmenler, Sevcan Sönmez,Hale Satıcı, Editör, Doruk, İstanbul, ss.63-74, 2020
3. ”Geleneklerin Televizyon Formatına Dönüştürülmesi: ’Gelin Evi’ ve Kutsanan Evlilik Kurumu”
Türkiye’de Televizyon Formatları-Eleştirel Çalışmalar, İlker Erdoğan, Editör, Doruk, Ankara, ss.109-128, 2019
4. İki Kişilik Dans İletişimde Toplumsal Cinsiyete Dayalı Farklılıklar
Literatürk, Konya, 2016
5. Gastronomiyi Konu Alan Filmler
Yiyecek İçecek Endüstrisinde Trendler I Kavramlar Yaklaşımlar Başarı Hikayeleri, Doç. Dr. Osman Nuri ÖZDOĞAN, Editör, Detay Yayıncılık, İstanbul, ss.215-235, 2016
6. Gastronomi Konulu Filmler
YİYECEK İÇECEK ENDÜSTRİSİNDE TRENDLER II Kavramlar Yaklaşımlar Başarı Hikayeleri Cilt 2, Doç. Dr. Osman N. Özdoğan, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.215-235, 2016
7. Tuvalden Peliküle: Reha Erdem Sinemasında Ressam Balthus'un İzleri
Yeni Kadrajlar Türkiye de Sinema, Serter,Sırrı Serhat, Editör, DE Kİ, Ankara, ss.159-174, 2016
8. “Kim Kiminle Yola Koyuluyor? Çocuklara Yönelik Animasyonlarda Toplumsal Cinsiyet Kalıpları”
Sobe- Çocuklara Dair Yetişkinler İçin Medya Okumaları, E. Gizem Uğurlu, Editör, Pandora, İstanbul, ss.33-59, 2014
9. "Yaşayan Filmlerin Unutulmaz Yönetmeni"
Yavuz Turgul Sinemasını Keşfetmek, Ala Sivas, Editör, Kırmızı Kedi, İstanbul, ss.13-33, 2011
10. "İpotek Altındaki Bedenler: Hegemonik Erkekliğin Uzak Durduğu Bir Alan Olarak Dansa Dair Bir Çalışma"
Medyada Hegemonik Erkek(lik) ve Temsil, İlker Erdoğan, Editör, Kaldeon, İstanbul, ss.213-230, 2011
11. Hazine Sandığı Aralandı: Türkan Şoray ve Atıf Yılmaz'ın Kesişen Yolları
Biyografya 8-Türkan Şoray, Ayşegül Yaraman,Ali Ergur, Editör, Baglam Yayınları, İstanbul, ss.141-156, 2009
12. Akıntıya Karşı Yüzülebilir mi? Sinema Endüstrisinde Küreselleşme ve Sinema Dergisindeki İzleri
Medya Eleştirileri 2008-Küreselleştirme Makinesi: Medya, Can Bilgili,Nesrin Tan Akbulut, Editör, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.155-172, 2008
13. İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2007
14. Kızlar Nereye Gidiyor? GO GIRL Dergisi'nde İdealleştirilen Genç Kız İmgesi
Medya Eleştirileri 2007-Gerçeğin Dışındakiler, Can Bilgili,Nesrin Tan Akbulut, Editör, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.207-232, 2007
15. Hayata Anlam Katma Çabasında Bir Yönetmen: Ferzan Özpetek
Biyografya 6- Türk Sinemasında Yönetmenler, Ayşegül Yaraman,Ali Ergur, Editör, Baglam Yayınları, İstanbul, ss.202-213, 2006
16. Türkiye'nin Kuyruklu Yıldızı: Zeki Müren
Biyografya 3-Zeki Müren, Ayşegül Yaraman,Ali Ergur, Editör, Baglam Yayınları, İstanbul, ss.13-42, 2002
17. Tarkan-Yıldız Olgusu
Çivi Yazıları, İstanbul, 2001
18. Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet Kalıpları ve Popüler Bir Örnek Olarak Duruşma Filmindeki İzdüşümleri
Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler II, Deniz Derman, Editör, Baglam Yayınları, İstanbul, ss.133-145, 2001
19. Kesişmelerin Filmi: Casino
Onat Kutlar'a Armağan-Sinema Yazıları, Seçil Büker, Editör, Doruk Yayınları, Ankara, ss.179-186, 1997
20. Karol Adında Bir Erkek
Onat Kutlar'a Armağan-Sinema Yazıları, Seçil Büker, Editör, Doruk Yayınları, Ankara, ss.205-213, 1997