Eğitim Bilgileri
1994 - 1999
1994 - 1999Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Dr), Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
İşletme
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü
2009 - 2017
2009 - 2017Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü
2001 - 2009
2001 - 2009Yrd. Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
İşletmeden İşletmeye Pazarlama Stratejileri
İşletmeler arası (B2B) Pazarlama stratejileri
Örgütsel Pazarlama Stratejileri
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Eğitimin metalaşmasının eğitim harcamalarına yönelik tüketim kültürüne etkisi
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
H.KIR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Yerli ve milli savunma araçlarında kullanılan marka ismi ve tüketici etnosentrizmi arasındaki ilişkinin marka imajına etkisi üzerine bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
B.BENLİ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Oyunlaştırma ve sosyal webin B2B e-pazaryerlerinin performansını belirleyen kritik başarı faktörlerine etkisi: Deneysel bir çalışma
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
T.PERÇİN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
The impact of consumer insight on social marketing campaigns: An application on antibullying campaign
Ersoy Arca N. F. (Danışman), ÖZTÜRK M. C. (Eş Danışman)
A.DIANA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
The effect of marketing by using social media platforms on buying intention
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
H.MUNIR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Tasarım süreci ve kullanıcı içgörüsü ilişkisi: Tasarım profesyonelleri üzerine bir alan araştırması
NEZİHE FİGEN E. A. (Danışman)
M.ERTUĞRUL(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Sakin şehirlerde sürdürülebilir turizm üzerine bir ölçek geliştirme çalışması
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
İ.TANER(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Fikir ve ideoloji pazarlamasında müziğin rolü: Müziği icra edenler ve kendisi açısından değerlendirilmesi
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
G.CENGİZ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Consumer reactions to manipulative act "Greenwashing" in the lodging industry
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
M.ABDULSALAM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Destinasyon pazarlamasında kent markasının yaratılması: Çimkent üzerine bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
A.ZHUNİSSOVA(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Dijital kabile kültüründe satın alma davranışını etkileyen grup dinamiklerini anlamaya yönelik netnografik bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
E.PINAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tüketicilerin perakendeci markalı temizlik ürünlerini tercih etme nedenleri: Eskişehir ilinde bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
E.HÜSEYNOV(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Şikâyetlerin krallığı: Memnuniyet, sadakat ve şikâyet arasındaki ilişkinin ekşi sözlük'te yer alan postlar açısından netnografik analizi
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
Ö.BERKAY(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Müşteri kayıplarını önlemede kullanılan hizmet telafi stratejilerine ilişkin sonuçların sosyal medya paylaşım eğilimi: Türkiye' de bankalar üzerine bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
B.ARZU(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin lokasyon bazlı servislere ve konum bildirimi uygulamalarına yönelik tutum ve davranışları: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencileri üzerine bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
F.BURCU(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Mobil bilgi servisleri adına yapılan SMS reklam/tanıtımlarının tüketici tutumuna etkisini belirleyen bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
R.REHA(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Endüstriyel pazarlarda ilişki kalitesinin öncülleri ve ardılları
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
C.YILMAZ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Pazarlama ve tüketim toplumuna eleştirel bir bakış: Tüketim karşıtlığına ilişkin nitel bir model
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
E.BAŞCI(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
B2B pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımı: Keşifsel bir çalışma
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
T.PERÇİN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Ürün tasarımının tüketicinin ürüne yönelik tutumları üzerine etkisi: A markası tüketicileri üzerine bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
P.BACAKSIZ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
M.OKAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Uluslararası pazarlamada tüketici davranışlarını etkileyen kültürel etmenler ve bir tekstil şirketinin analizi
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
V.YÜNCÜ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İnternet üzerinden satın alma yapanların e-perakende sitelerine yönelik güven oluşturmalarında kullanıcı yorumlarının etkisi: Tüketici elektroniği ürünlerinde bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
E.YILDIRIM(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Turizm hizmet sektöründe kalite rekabetinde üstünlük sağlamada iç müşteri tatmininin önemi, ölçüm yöntemleri ve Xanadu Resort Hotel uygulaması
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
F.ŞANLITÜRK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması ve üniversite öğrencilerinin tüketici elektroniği ürünlerini internetten satın alma faaliyetlerine yönelik bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
U.ÖZGÜR(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
T.DURMAZ(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Tedarik zincirinde yer alan işletmeler açısından pazar yönlülüğün önemi ve bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
E.BİLMEZ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlişkisel pazarlama çerçevesinde alıcı ve tedarikçi arasındaki ilişki kalitesi ve bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
H.KUTLUGÖZ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Mobil kanallar yoluyla pazarlama iletişimi süreci ve üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamaya ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
A.ALKAYA(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Yaş meyve sebze ihracatında dağıtım kanalları ve bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Danışman)
B.TUNCER(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (10)
2022
20221. A scale proposal for sustainable tourism in Cittaslows**
Akkoç İ. T., Ersoy Arca N. F.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies
, sa.3, ss.1867-1886, 2022 (TRDizin)
2020
20202. Dijital Kabile Kültüründe Satın Alma Davranışını Etkileyen Grup Dinamiklerini Anlamaya Yönelik Netnografik Bir Araştırma
Saygın P., Ersoy N. F.
İşletme Araştırmaları Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.281-303, 2020 (TRDizin)
2017
20173. Bankalarda Uygulanan Hizmet Telafi Stratejilerinin Yarattığı Sonuçların Sosyal Medya Paylaşım Eğilimini Ölçen Bir Araştırma - A Research Measures The Results Tendency of Sharing in Social Media That Created by Service Recovery Strategies Implemented on Banks
eren b. a., ERSOY N. F.
İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.9, ss.248-273, 2017 (TRDizin)
2017
20174. Müşteri Kayıplarını Önlemede En Etkin Telafi Stratejilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Bankacılık Araştırması.
Eren B. A., Ersoy N. F.
İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-17, 2017 (TRDizin)
2017
20175. Ürün Tasarımının Ttüketicinin Ürüne Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi: A Markası Tüketicileri Üzerine Bir Uygulama
BACAKSIZ P., ERSOY N. F.
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , cilt.9, ss.120-139, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. ÜRÜN TASARIMININ TÜKETİCİNİN ÜRÜNE YÖNELİK TUTUMLARIÜZERİNE ETKİSİ: A MARKASI TÜKETİCİLERİ ÜZERİNE BİRUYGULAMA
BACAKSIZ P., ERSOY N. F.
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , cilt.9, sa.18, ss.120-139, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20167. The Use of Social Media in B2B Marketing Communications An Explatory Study on Turkish Companies
ERSOY N. F., BATUM T. P.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.139-151, 2016 (TRDizin)
2016
20168. B2B İşletmeler Ne kadar Sorumlu B2B İşletmelerin Satın alma sürecindeki duyarlılıklarının Ölçümü
Batum T. P., Ersoy N. F.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , cilt.8, sa.24, ss.1173-1201, 2016 (TRDizin)
2016
20169. B2B PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: TÜRK İŞLETMELER ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ÇALIŞMA
Batum T. P., Ersoy N. F.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.139-151, 2016 (TRDizin)
2016
201610. Şehir Otellerinde Satın Alma İşlevi Eskişehir deki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
YOLAL M., ERSOY N. F.
İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.87-107, 2016 (TRDizin)
2016
201611. B2B İŞLETMELER NE KADAR SORUMLU B2B İŞLETMELERİN SATIN ALMA SÜRECİNDEKİ TOPLUMSAL DUYARLILIKLARININ ÖLÇÜMÜ
BATUM T. P., ERSOY N. F.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , cilt.8, sa.24, ss.1173-1201, 2016 (TRDizin)
2016
201612. B2B Endüstriyel Pazarlar İçin Anahtar Müşteri Yönetimine İlişkin Müşteri Yaşam Boyu Değerinin Hesaplanmasında Muhasebe ve Pazarlamanın Rolü
Ekergil V., Ersoy N. F.
İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.4, ss.159, 2016 (TRDizin)
2016
201613. SmS Reklamları ve Mobil Bilgi Servislerine Yönelik Tüketici Tutumunu Belirleyen Bir Araştırma
Durucasu R., ERSOY N. F.
Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.1-13, 2016 (TRDizin)
2016
201614. SMS reklamları ve Mobil Bilgi Servislerine Yönelik Tüketici Tutumunu Belirleyen Bir Araştırma
ERSOY N. F., DURUCASU R. R.
Aksaray Üniverisitesi İktisadi ve İdari Bİlimler Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.1-13, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201615. CONSUMER RISK PERCEPTIONS ON THE PURCHASES OF SHOPPING GOODS A FIELD STUDY IN ANKARA TURKEY
Çalık N., Ersoy N. F.
International Journal of Social Sciences , cilt.5, sa.4, ss.19-43, 2016 (Scopus)
2015
201516. Cosmetic consumption of metropolitan males in a developing country
ERSOY N. F., YOLAL M., BATMAZ B.
Studia Universitatis Babes-Bolyai, Negotia , cilt.3, sa.60, ss.5-22, 2015 (ESCI)
2013
201317. Batum T P Ersoy N F 2013 How Responsible Is B2B CSR Sensitivity of B2B Companies in Buying Decision Process International Journal of Social Sciences II 3 13 25 2013
BATUM T. P., ERSOY ARCA N. F.
International Journal of Social Sciences , cilt.3, sa.3, ss.13-25, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201018. Shopping Center Visits A Fad or a Real Change in Consumer Shopping Habits A Study from Eskisehir Turkey
ERSOY ARCA N. F., ÇALIK N.
The Business Review, Cambridge , cilt.14, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201019. Shopping Center Visits A Fad or a Real Change in Consumer Shopping Habits A Study from Eskisehir Turkey
ERSOY ARCA N. F., ÇALIK N.
The Business Review, Cambridge , cilt.14, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200820. Consumer Brand Choice Behavior When Selecting a Specialty Good as a Gift An Extensive Field Study on Mobile Telephones In Eskişehir Turkey
ERSOY ARCA N. F.
he Business Review, Cambridge, , cilt.10, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200821. Online Shopping Behavior and Characteristics Of Consumers in Eskisehir Turkey Who What How Much and How Often
ERSOY ARCA N. F.
he Business Review, Cambridge , cilt.10, sa.2, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200822. Technology Readiness for Innovative High Tech Products How Consumers Perceive and Adopt New Technologies
Demirci A. E., Ersoy N. F.
Business Review , cilt.11, sa.1, ss.302-309, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200723. The Determinants of competitive Advantage and Sucsess Factors of firms within the global competition
küçükaslan ekmekçi a., ERSOY ARCA N. F.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , ss.1, 2007 (TRDizin)
2006
200624. Consumer satisfaction and loyalty derived from the perceived quality of individual banking services A field study in Eskiehir from Turkey
Ersoy Arca N. F., Çalık N.
JOURNAL OF FINANCIAL SERVICES MARKETING , cilt.10, sa.4, 2006 (SCI-Expanded)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Fikir ve İdeoloji Pazarlamasında Müziğin Araçsallığı: Sanat Olayı ve Genel İletişim Modeli Üzerinden Kavramsal Bir Değerlendirme
CENGİZ G., ERSOY ARCA N. F.
PPAD 26. Pazarlama Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2022, ss.102-113, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. A FIELD STUDY ON THE PSYCHOLOGICAL AND THE SOCIAL NEEDS OF THE CONSUMERS WHIN PURCHASING SHOPPING GOODS AND SPECIALTY ITEMS
ERSOY N. F.
4th International Conference on Economics, Business Management and Social Sciences (ICEBSS 2019, 4 - 08 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. ONSUMER ATTITUDES AND INVOLVEMENT TOWARDS HIGH-TECH PRODUCTS AS ANDROID AND MULTI-FUNCTIONAL CELL-PHONES: A FIELD STUDY CARRIED ON UNIVERSITY STUDENTS FROM ANKARA, TURKEY
ERSOY N. F.
International Business Education Social Sciences and Technology Conference in Lisbon, Lisbon, Portekiz, 5 - 10 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2016
20164. Consumer Inovativeness and Information Seeking Behaviour as Opposed to Risk Perceptions on Purchases of Hi Tec
ERSOY N. F., ÇALIK N.
5th Economics &Finance Conference, 9 - 12 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2017
20175. Marketing and Accounting Cooperation: Calculating Customer Lifetime Value
EKERGİL V., ERSOY N. F.
V. International Conference in Economics (EconWorld@2017Rome), 25 - 27 Ocak 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Konut Markaları Pazarlama İletişiminde Sosyal Medyayı Nasıl Kullanıyor Bir İçerik Analizi
ÖZTÜRK M., BATUM T. P., ERSOY N. F.
21. Uluslararası Pazarlama Kongresi, 6 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. B2B İçin Sosyal Medyada Yeni Fırsat Instagram ve Türkiye deki Öncüler
BATUM T. P., ERSOY N. F.
21. Pazarlama Kongresi, 6 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20168. B2B için Sosyal Medyada Yeni Fırsat Instagram ve Türkiye deki öncüller
BATUM T. P., ERSOY N. F.
21. Pazarlama Kongresi, 6 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2006
20069. THE EVALUATION OF MERKET PROFITABILITY RATE IN THE MANUFACTURING SECTOR: THE IMPACTS OF THESE RATES BASED ON ACCOUNTING INFORMATION TO CHOOSE TARGET MARKET
SEVİM A., ERSOY N. F.
AMERICAN SOCIETY OF BUSINESS AND BEHAVIORAL SCIENCES13th ANNUAL MEETING, LAS VEGAS, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Şubat 2006, ss.498-505, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Sanal Topluluklar ve Pazarlama
SAYGIN E. P., ERSOY ARCA N. F.
Pazarlamanın Dijital Dönüşümü: Pazarlama 5.0, Fettahlıoğlu Hatice Seçil, Bilginer Özsaatcı Fatma Gül, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.299-322, 2023
2021
20212. SAKİN ŞEHİRLERDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZMİN SAĞLANMASI
AKKOÇ İ. T., ERSOY N. F.
Detay, 2021
2020
20203. Pazarlama Ve Örgütsel Davranış
Ersoy Arca N. F.
Disiplinlerarası Boyutuyla Örgütsel Davranış, Prof. Dr. Çiğdem Kırel, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.230-242, 2020
2020
20204. Endüstriyel Pazarlar
Ersoy Arca N. F.
Pazarlamaya Giriş, Ayşe Sevgi Öztürk Feyza Ağlargöz, Editör, Anadolu Universitesi, Eskişehir, ss.1-10, 2020
2018
20185. Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi
ULAŞ D., BARIŞ G., ÖZHAN DEDEOĞLU A., ERSOY N. F., ALTINBAŞAK F. İ., NURTANIŞ VELİOĞLU M., et al.
Pazarlama Yönetimi, İbrahim Kircova, Editör, Beta, New Jersey, ss.217-243, 2018
2016
20166. Pazarlama Kavramı ve Turzm Pazarlaması İle İlişkisi
AKSÖZ E. O., BOYRAZ E., ERSOY N. F., ÖZEL Ç. H., ER İ.
Turizm Pazarlaması, Aksöz Emre Ozan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.1-23, 2016
2015
20157. Endüstriyel B B Müşteri Davranışları ve Satın alma merkezi analizi
ERSOY N. F.
Detay Yayıncılık, Ankara, 2015
Desteklenen Projeler
2017 - 2020
2017 - 2020Potansiyel Kullanıcı Talepleri Doğrultusunda Zenginleştirilmiş ve Geliştirilmiş Bir B2B Portal Tasarımı ve Sınanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ERSOY ARCA N. F. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorJOURNAL OF MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES FACULTY
Yayın Kurul Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorMEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE
Yayın Kurul Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBucak İşletme Fakültesi Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorINTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRONIC MARKETING AND RETAILING
Editörler Kurulu Üyesi
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam Ediyorİnternational Journal Of Industrial Marketing
Editörler Kurulu Üyesi
Ödüller
Ocak 2010
Ocak 2010Best Presenter Award
2010 The Global Management, Finance& Information Technology Research Conference
Ocak 2008
Ocak 2008Best Presenter, Best Paper
008 The Global Business And Finance Research Conference
Davetli Konuşmalar
Ekim 2025
Ekim 2025