Education
1994 - 1999
1994 - 1999Doctorate
Anadolu University, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Dr), Turkey
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateGerman
C1 Advanced
C1 AdvancedEnglish
Research Areas
Management
Marketing
Academic Positions
2017 - Continues
2017 - ContinuesProfessor
Anadolu University, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü
2009 - 2017
2009 - 2017Associate Professor
Anadolu University, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü
2001 - 2009
2001 - 2009Assistant Professor
Anadolu University, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İşletme Bölümü
Courses
Doctorate
Doctorate
İşletmeden İşletmeye Pazarlama Stratejileri
İşletmeler arası (B2B) Pazarlama stratejileri
Örgütsel Pazarlama Stratejileri
Supervised Theses
2024
2024Postgraduate
Yerli ve milli savunma araçlarında kullanılan marka ismi ve tüketici etnosentrizmi arasındaki ilişkinin marka imajına etkisi üzerine bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
B.BENLİ(Student)
2024
2024Postgraduate
Eğitimin metalaşmasının eğitim harcamalarına yönelik tüketim kültürüne etkisi
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
H.KIR(Student)
2023
2023Doctorate
The impact of consumer insight on social marketing campaigns: An application on antibullying campaign
Ersoy Arca N. F. (Advisor), ÖZTÜRK M. C. (Co-Advisor)
A.DIANA(Student)
2023
2023Doctorate
Oyunlaştırma ve sosyal webin B2B e-pazaryerlerinin performansını belirleyen kritik başarı faktörlerine etkisi: Deneysel bir çalışma
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
T.PERÇİN(Student)
2022
2022Postgraduate
The effect of marketing by using social media platforms on buying intention
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
H.MUNIR(Student)
2020
2020Postgraduate
Tasarım süreci ve kullanıcı içgörüsü ilişkisi: Tasarım profesyonelleri üzerine bir alan araştırması
NEZİHE FİGEN E. A. (Advisor)
M.ERTUĞRUL(Student)
2020
2020Doctorate
Sakin şehirlerde sürdürülebilir turizm üzerine bir ölçek geliştirme çalışması
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
İ.TANER(Student)
2019
2019Doctorate
Dijital kabile kültüründe satın alma davranışını etkileyen grup dinamiklerini anlamaya yönelik netnografik bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
E.PINAR(Student)
2019
2019Doctorate
Fikir ve ideoloji pazarlamasında müziğin rolü: Müziği icra edenler ve kendisi açısından değerlendirilmesi
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
G.CENGİZ(Student)
2019
2019Doctorate
Consumer reactions to manipulative act "Greenwashing" in the lodging industry
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
M.ABDULSALAM(Student)
2019
2019Postgraduate
Tüketicilerin perakendeci markalı temizlik ürünlerini tercih etme nedenleri: Eskişehir ilinde bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
E.HÜSEYNOV(Student)
2019
2019Postgraduate
Destinasyon pazarlamasında kent markasının yaratılması: Çimkent üzerine bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
A.ZHUNİSSOVA(Student)
2018
2018Postgraduate
Şikâyetlerin krallığı: Memnuniyet, sadakat ve şikâyet arasındaki ilişkinin ekşi sözlük'te yer alan postlar açısından netnografik analizi
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
Ö.BERKAY(Student)
2017
2017Postgraduate
Üniversite öğrencilerinin lokasyon bazlı servislere ve konum bildirimi uygulamalarına yönelik tutum ve davranışları: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencileri üzerine bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
F.BURCU(Student)
2017
2017Doctorate
Müşteri kayıplarını önlemede kullanılan hizmet telafi stratejilerine ilişkin sonuçların sosyal medya paylaşım eğilimi: Türkiye' de bankalar üzerine bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
B.ARZU(Student)
2016
2016Doctorate
Mobil bilgi servisleri adına yapılan SMS reklam/tanıtımlarının tüketici tutumuna etkisini belirleyen bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
R.REHA(Student)
2015
2015Doctorate
Endüstriyel pazarlarda ilişki kalitesinin öncülleri ve ardılları
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
C.YILMAZ(Student)
2015
2015Doctorate
Pazarlama ve tüketim toplumuna eleştirel bir bakış: Tüketim karşıtlığına ilişkin nitel bir model
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
E.BAŞCI(Student)
2014
2014Postgraduate
B2B pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımı: Keşifsel bir çalışma
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
T.PERÇİN(Student)
2013
2013Doctorate
Ürün tasarımının tüketicinin ürüne yönelik tutumları üzerine etkisi: A markası tüketicileri üzerine bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
P.BACAKSIZ(Student)
2012
2012Postgraduate
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
M.OKAN(Student)
2012
2012Postgraduate
İnternet üzerinden satın alma yapanların e-perakende sitelerine yönelik güven oluşturmalarında kullanıcı yorumlarının etkisi: Tüketici elektroniği ürünlerinde bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
E.YILDIRIM(Student)
2012
2012Postgraduate
Uluslararası pazarlamada tüketici davranışlarını etkileyen kültürel etmenler ve bir tekstil şirketinin analizi
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
V.YÜNCÜ(Student)
2011
2011Postgraduate
Turizm hizmet sektöründe kalite rekabetinde üstünlük sağlamada iç müşteri tatmininin önemi, ölçüm yöntemleri ve Xanadu Resort Hotel uygulaması
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
F.ŞANLITÜRK(Student)
2010
2010Doctorate
Tedarik zincirinde yer alan işletmeler açısından pazar yönlülüğün önemi ve bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
E.BİLMEZ(Student)
2010
2010Postgraduate
Tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması ve üniversite öğrencilerinin tüketici elektroniği ürünlerini internetten satın alma faaliyetlerine yönelik bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
U.ÖZGÜR(Student)
2010
2010Postgraduate
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
T.DURMAZ(Student)
2007
2007Postgraduate
İlişkisel pazarlama çerçevesinde alıcı ve tedarikçi arasındaki ilişki kalitesi ve bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
H.KUTLUGÖZ(Student)
2007
2007Postgraduate
Mobil kanallar yoluyla pazarlama iletişimi süreci ve üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamaya ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
A.ALKAYA(Student)
2006
2006Postgraduate
Yaş meyve sebze ihracatında dağıtım kanalları ve bir uygulama
Ersoy Arca N. F. (Advisor)
B.TUNCER(Student)
Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
2006
2006Consumer satisfaction and loyalty derived from the perceived quality of individual banking services A field study in Eskiehir from Turkey
Ersoy Arca N. F., Çalık N.
JOURNAL OF FINANCIAL SERVICES MARKETING , vol.10, no.4, 2006 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
2022
2022A scale proposal for sustainable tourism in Cittaslows**
Akkoç İ. T., Ersoy Arca N. F.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies
, no.3, pp.1867-1886, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Dijital Kabile Kültüründe Satın Alma Davranışını Etkileyen Grup Dinamiklerini Anlamaya Yönelik Netnografik Bir Araştırma
Saygın P., Ersoy N. F.
İşletme Araştırmaları Dergisi
, vol.12, no.1, pp.281-303, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Bankalarda Uygulanan Hizmet Telafi Stratejilerinin Yarattığı Sonuçların Sosyal Medya Paylaşım Eğilimini Ölçen Bir Araştırma - A Research Measures The Results Tendency of Sharing in Social Media That Created by Service Recovery Strategies Implemented on Banks
eren b. a., ERSOY N. F.
İşletme Araştırmaları Dergisi , vol.3, no.9, pp.248-273, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Müşteri Kayıplarını Önlemede En Etkin Telafi Stratejilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Bankacılık Araştırması.
Eren B. A., Ersoy N. F.
İşletme Araştırmaları Dergisi , vol.1, no.1, pp.1-17, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Ürün Tasarımının Ttüketicinin Ürüne Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi: A Markası Tüketicileri Üzerine Bir Uygulama
BACAKSIZ P., ERSOY N. F.
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , vol.9, pp.120-139, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017ÜRÜN TASARIMININ TÜKETİCİNİN ÜRÜNE YÖNELİK TUTUMLARIÜZERİNE ETKİSİ: A MARKASI TÜKETİCİLERİ ÜZERİNE BİRUYGULAMA
BACAKSIZ P., ERSOY N. F.
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , vol.9, no.18, pp.120-139, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016The Use of Social Media in B2B Marketing Communications An Explatory Study on Turkish Companies
ERSOY N. F., BATUM T. P.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.18, no.2, pp.139-151, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016B2B İşletmeler Ne kadar Sorumlu B2B İşletmelerin Satın alma sürecindeki duyarlılıklarının Ölçümü
Batum T. P., Ersoy N. F.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , vol.8, no.24, pp.1173-1201, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016B2B PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: TÜRK İŞLETMELER ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ÇALIŞMA
Batum T. P., Ersoy N. F.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.18, no.2, pp.139-151, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Şehir Otellerinde Satın Alma İşlevi Eskişehir deki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
YOLAL M., ERSOY N. F.
İşletme Araştırmaları Dergisi , vol.8, no.4, pp.87-107, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016B2B İŞLETMELER NE KADAR SORUMLU B2B İŞLETMELERİN SATIN ALMA SÜRECİNDEKİ TOPLUMSAL DUYARLILIKLARININ ÖLÇÜMÜ
BATUM T. P., ERSOY N. F.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , vol.8, no.24, pp.1173-1201, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016B2b Endüstriyel Pazarlar için Anahtar Müşteri Yönetimine İlişkin Müşteri Yaşam Boyu Değerinin Hesaplanmasında Muhasebe ve Pazarlamanın Rolü
EKERGİL V., ERSOY N. F.
İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, vol.7, no.4, pp.159-180, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016B2B Endüstriyel Pazarlar İçin Anahtar Müşteri Yönetimine İlişkin Müşteri Yaşam Boyu Değerinin Hesaplanmasında Muhasebe ve Pazarlamanın Rolü
Ekergil V., Ersoy N. F.
İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, vol.7, no.4, pp.159, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016SmS Reklamları ve Mobil Bilgi Servislerine Yönelik Tüketici Tutumunu Belirleyen Bir Araştırma
Durucasu R., ERSOY N. F.
Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi , vol.8, no.2, pp.1-13, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016SMS reklamları ve Mobil Bilgi Servislerine Yönelik Tüketici Tutumunu Belirleyen Bir Araştırma
ERSOY N. F., DURUCASU R. R.
Aksaray Üniverisitesi İktisadi ve İdari Bİlimler Fakültesi Dergisi , vol.8, no.2, pp.1-13, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016CONSUMER RISK PERCEPTIONS ON THE PURCHASES OF SHOPPING GOODS A FIELD STUDY IN ANKARA TURKEY
Çalık N., Ersoy N. F.
International Journal of Social Sciences , vol.5, no.4, pp.19-43, 2016 (Scopus)
2015
2015Cosmetic consumption of metropolitan males in a developing country
ERSOY N. F., YOLAL M., BATMAZ B.
Studia Universitatis Babes-Bolyai, Negotia , vol.3, no.60, pp.5-22, 2015 (ESCI)
2013
2013Batum T P Ersoy N F 2013 How Responsible Is B2B CSR Sensitivity of B2B Companies in Buying Decision Process International Journal of Social Sciences II 3 13 25 2013
BATUM T. P., ERSOY ARCA N. F.
International Journal of Social Sciences , vol.3, no.3, pp.13-25, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Shopping Center Visits A Fad or a Real Change in Consumer Shopping Habits A Study from Eskisehir Turkey
ERSOY ARCA N. F., ÇALIK N.
The Business Review, Cambridge , vol.14, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Shopping Center Visits A Fad or a Real Change in Consumer Shopping Habits A Study from Eskisehir Turkey
ERSOY ARCA N. F., ÇALIK N.
The Business Review, Cambridge , vol.14, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2008
2008Online Shopping Behavior and Characteristics Of Consumers in Eskisehir Turkey Who What How Much and How Often
ERSOY ARCA N. F.
he Business Review, Cambridge , vol.10, no.2, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
2008
2008Technology Readiness for Innovative High Tech Products How Consumers Perceive and Adopt New Technologies
Demirci A. E., Ersoy N. F.
Business Review , vol.11, no.1, pp.302-309, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
2008
2008Consumer Brand Choice Behavior When Selecting a Specialty Good as a Gift An Extensive Field Study on Mobile Telephones In Eskişehir Turkey
ERSOY ARCA N. F.
he Business Review, Cambridge, , vol.10, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
2007
2007The Determinants of competitive Advantage and Sucsess Factors of firms within the global competition
küçükaslan ekmekçi a., ERSOY ARCA N. F.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , pp.1, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
2005
2005Marketing Problems Of SMEs Faced in International Markets and Their Effects on Competitive Power Of SME A Case of Turkey
ERSOY ARCA N. F., Tenekecioğlu B.
International Journal of Bussiness Management and Economics , vol.1, no.3, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
2003
2003Avrupa Birliği İle Entegrasyon Sürecinde KOBİ lerin rekabet güçlerinin arttırılması ve Eskişehirde Makine İmalatı ve Gıda sektöründe Yer alan KOBİ ler üzerinde uygulama
ERSOY ARCA N. F., Tenekecioğlu B.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , no.3, pp.1, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2022
2022Fikir ve İdeoloji Pazarlamasında Müziğin Araçsallığı: Sanat Olayı ve Genel İletişim Modeli Üzerinden Kavramsal Bir Değerlendirme
CENGİZ G., ERSOY ARCA N. F.
PPAD 26. Pazarlama Kongresi, Kırşehir, Turkey, 23 - 25 June 2022, pp.102-113, (Full Text)
2019
2019A FIELD STUDY ON THE PSYCHOLOGICAL AND THE SOCIAL NEEDS OF THE CONSUMERS WHIN PURCHASING SHOPPING GOODS AND SPECIALTY ITEMS
ERSOY N. F.
4th International Conference on Economics, Business Management and Social Sciences (ICEBSS 2019, 4 - 08 September 2019, (Full Text)
2018
2018ONSUMER ATTITUDES AND INVOLVEMENT TOWARDS HIGH-TECH PRODUCTS AS ANDROID AND MULTI-FUNCTIONAL CELL-PHONES: A FIELD STUDY CARRIED ON UNIVERSITY STUDENTS FROM ANKARA, TURKEY
ERSOY N. F.
International Business Education Social Sciences and Technology Conference in Lisbon, Lisbon, Portugal, 5 - 10 October 2018, (Full Text)
2016
2016Consumer Inovativeness and Information Seeking Behaviour as Opposed to Risk Perceptions on Purchases of Hi Tec
ERSOY N. F., ÇALIK N.
5th Economics &Finance Conference, 9 - 12 February 2016, (Summary Text)
2017
2017Marketing and Accounting Cooperation: Calculating Customer Lifetime Value
EKERGİL V., ERSOY N. F.
V. International Conference in Economics (EconWorld@2017Rome), 25 - 27 January 2017, (Summary Text)
2016
2016Konut Markaları Pazarlama İletişiminde Sosyal Medyayı Nasıl Kullanıyor Bir İçerik Analizi
ÖZTÜRK M., BATUM T. P., ERSOY N. F.
21. Uluslararası Pazarlama Kongresi, 6 - 08 October 2016, (Full Text)
2016
2016B2B İçin Sosyal Medyada Yeni Fırsat Instagram ve Türkiye deki Öncüler
BATUM T. P., ERSOY N. F.
21. Pazarlama Kongresi, 6 - 08 October 2016, (Full Text)
2016
2016B2B için Sosyal Medyada Yeni Fırsat Instagram ve Türkiye deki öncüller
BATUM T. P., ERSOY N. F.
21. Pazarlama Kongresi, 6 - 08 October 2016, (Full Text)
2006
2006THE EVALUATION OF MERKET PROFITABILITY RATE IN THE MANUFACTURING SECTOR: THE IMPACTS OF THESE RATES BASED ON ACCOUNTING INFORMATION TO CHOOSE TARGET MARKET
SEVİM A., ERSOY N. F.
AMERICAN SOCIETY OF BUSINESS AND BEHAVIORAL SCIENCES13th ANNUAL MEETING, LAS VEGAS, United States Of America, 23 - 25 February 2006, pp.498-505, (Full Text)
Books
2023
2023Sanal Topluluklar ve Pazarlama
SAYGIN E. P., ERSOY ARCA N. F.
in: Pazarlamanın Dijital Dönüşümü: Pazarlama 5.0, Fettahlıoğlu Hatice Seçil, Bilginer Özsaatcı Fatma Gül, Editor, Özgür Yayınları, Gaziantep, pp.299-322, 2023
2020
2020Pazarlama Ve Örgütsel Davranış
Ersoy Arca N. F.
in: Disiplinlerarası Boyutuyla Örgütsel Davranış, Prof. Dr. Çiğdem Kırel, Editor, Ekin Yayınevi, Bursa, pp.230-242, 2020
2020
2020Endüstriyel Pazarlar
Ersoy Arca N. F.
in: Pazarlamaya Giriş, Ayşe Sevgi Öztürk Feyza Ağlargöz, Editor, Anadolu Universitesi, Eskişehir, pp.1-10, 2020
2018
2018Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi
ULAŞ D., BARIŞ G., ÖZHAN DEDEOĞLU A., ERSOY N. F., ALTINBAŞAK F. İ., NURTANIŞ VELİOĞLU M., et al.
in: Pazarlama Yönetimi, İbrahim Kircova, Editor, Beta, New Jersey, pp.217-243, 2018
2016
2016Pazarlama Kavramı ve Turzm Pazarlaması İle İlişkisi
AKSÖZ E. O., BOYRAZ E., ERSOY N. F., ÖZEL Ç. H., ER İ.
in: Turizm Pazarlaması, Aksöz Emre Ozan, Editor, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, pp.1-23, 2016
2015
2015Endüstriyel B B Müşteri Davranışları ve Satın alma merkezi analizi
ERSOY N. F.
Detay Yayıncılık, Ankara, 2015
Funded Projects
2017 - 2020
2017 - 2020Potansiyel Kullanıcı Talepleri Doğrultusunda Zenginleştirilmiş ve Geliştirilmiş Bir B2B Portal Tasarımı ve Sınanması
Project Supported by Higher Education Institutions
ERSOY ARCA N. F. (Executive)
Awards
January 2010
January 2010Best Presenter Award
2010 The Global Management, Finance& Information Technology Research Conference
January 2008
January 2008