Eğitim Bilgileri
2019 - 2021
2019 - 2021Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Hukuk Bölümü, Türkiye
2017 - 2021
2017 - 2021Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İşletme (Dr) (İngilizce), Türkiye
2015 - 2017
2015 - 2017Yüksek Lisans
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye
2014 - 2015
2014 - 2015Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Yl) (Tezli), Türkiye
2008 - 2013
2008 - 2013Lisans
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ (İİBF), Türkiye
2011 - 2012
2011 - 2012Lisans
Universitaet zu Köln, Almanya
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
A Qualitative Investigation of Charity Bazaars Within the Context of Neo-Institutional Theory
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İşletme (İngilizce)
2017
2017Yüksek Lisans
Türkiye'deki GSM operatörleri tarafından yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetlerinin müşterilerin algıladıkları marka imajına ve onların operatör tercihlerine etkileri
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ (İİBF)
2014 - 2021
2014 - 2021Araştırma Görevlisi
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, İşletme Bölümü
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (4)
Scopus (8)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. Key Drivers Underpinning the Donation Behavior: A Systematic Literature Review and Agenda for Future Research Using the TCCM Framework
Benli B., Kocaman R.
International Journal of Consumer Studies , cilt.50, sa.1, ss.1-42, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Ethnocentrism and Consumer Animosity: A Systematic Literature Review and Future Research Agenda Using TCCM Framework
Kocaman R., Benli B., Kır Paksoy H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES , cilt.49, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Exploring the Donation Motivations Based on Political Ideology: Empirical Evidence from Türkiye
KOCAMAN R., Coşgun M., ZARPLI Ç.
Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing
, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20244. Donation Motivations of Muslims Living in Non-Islamic Countries: Empirical Evidence from France and Germany
Kocaman R.
Journal of Muslim Philanthropy & Civil Society
, cilt.8, sa.2, ss.144-165, 2024 (Scopus)
2024
20245. Bağış Toplamada Sosyal Medyanın Rolüne İlişkin Teorik Bir Tartışma
KOCAMAN R.
Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.4, ss.486-515, 2024 (TRDizin)
2024
20246. How to design bibliometric research: an overview and a framework proposal
Ozturk O., KOCAMAN R., Kanbach D. K.
REVIEW OF MANAGERIAL SCIENCE
, cilt.18, sa.11, ss.3333-3361, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20247. A Qualitative Research to Explore How Young Voters Perceive Politicians’ Use of Social Media
KOCAMAN R., COŞGUN M.
Alanya Akademik Bakış
, cilt.8, sa.3, ss.751-765, 2024 (TRDizin)
2024
20248. Genç Seçmenlerin Oy Kullanma Tercihlerinde ve Karar Süreçlerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma
KOCAMAN R.
Akademik Hassasiyetler
, cilt.11, sa.25, ss.393-420, 2024 (TRDizin)
2024
20249. Political Marketing and Voting Behavior: A Systematic Literature Review and Agenda for Future Research
Kocaman R., Cosgun M.
JOURNAL OF POLITICAL MARKETING
, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
202410. Ortaklaşa Değer Yaratımı Perspektifi ile Gönüllü Katılımın Dinamikleri Üzerine Kavramsal Bir Model Önerisi
KOCAMAN R.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.119-153, 2024 (TRDizin)
2024
202411. Alanlar Arasında Benzerlik mi Farklılık mı? Türkiye'deki Hayır Pazarları Örneği
KOCAMAN R., ERDOĞAN B. Z.
Yönetim ve Organizasyon Araştırmaları Dergisi (Online)
, cilt.9, sa.1, ss.1-40, 2024 (TRDizin)
2024
202412. A Systematic Literature Review: Are Students Customers, or not?
İŞLEK M. S., KOCAMAN R.
Abant Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.76-102, 2024 (TRDizin)
2024
202413. Does being religious or not matter? A qualitative investigation of community fundraising events
KOCAMAN R., ÖZMEN M., ERDOĞAN B. Z.
Journal of Enterprising Communities
, cilt.18, sa.2, ss.265-287, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
202414. Exploring the Underpinnings of Why Millennials Engage in Charitable Activities: Empirical Evidence from Türkiye
Kocaman R.
Journal of Philanthropy and Marketing , cilt.29, sa.1, 2024 (ESCI)
2022
202215. Kurumsal Kuram’da Örgütsel Alan Kavramı ve Örgütsel Alan Türlerine İlişkin Bir Literatür İncelemesi
KOCAMAN R., KOÇ U., ERDOĞAN B. Z.
ANKARA UNIVERSITESI. SIYASAL BILGILER FAKULTESI DERGISI
, cilt.77, sa.1, ss.227-250, 2022 (TRDizin)
2021
202116. Charity in Islamic Societies
Kocaman R.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.231-238, 2021 (TRDizin)
2020
202017. Kadın Yoksulluğuyla Mücadelede Mikro Kredi: Bilecik Örneği
ÇİFTÇİ N., HAŞİT G., ARI M., GÖNÜLLÜOĞLU S., KOCAMAN R.
Sakarya İktisat Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.122-141, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Roles of Self Monitoring, Fashion Involvement and Technology Readiness in an Individual s Propensity to Use Mobile Shopping
ÇELİK H., KOCAMAN R.
Journal of Systems and Information Technology
, cilt.19, sa.3/4, ss.166-182, 2017 (Scopus)
2016
201619. The Impacts of Descriptive Norms on the Acceptance of Online Retail Stores
ÇELİK H., KOCAMAN R.
Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal , cilt.1, sa.1, ss.543-562, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sivil Toplum Kuruluşu Skandallarına İlişkin Tarihsel Bir Analiz: Sebepler, Sonuçlar ve Çözümler
Kocaman R.
VII. İşletme Tarihi Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 15 Kasım 2024, (Yayınlanmadı)
2024
20242. Faktör Mü? Aktör mü? Faydalanıcıların Bağışı ve Bağış Sürecini Algılamalarına Yönelik Keşifsel Bir Araştırma
Kocaman R.
27. Pazarlama Kongresi, Erzurum, Türkiye, 30 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.611-621, (Özet Bildiri)
2023
20233. EXPLORING THE BENEFITS OF VOLUNTEER ENGAGEMENT IN NONPROFITS: A VALUE CO-CREATION PERSPECTIVE
KOCAMAN R.
22th International Congress on Public and Nonprofit Marketing, Veszprém, Macaristan, 5 - 07 Temmuz 2023, ss.51-52, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Does Being Religious or Not Matter? A Qualitative Investigation of Community Fundraising Events
KOCAMAN R., ÖZMEN M., ERDOĞAN B. Z.
The 13th Global Islamic Marketing Conference, Türkiye, 18 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Yeni Kurumsal Kuram Bağlamında Hayır Çarşıları Üzerine Nitel Bir Araştırma
KOCAMAN R.
25. Pazarlama Kongresi, Ankara, Türkiye, 30 Haziran 2021, ss.19-21, (Özet Bildiri)
2021
20216. Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Algılanan Marka İmajı ve Satın Alma Tercihi
ÇELİK H., KOCAMAN R.
The 11th Global Islamic Marketing Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. THE EFFECTS OF BANKING SERVICES PROVIDED BY PTT ON CORPORATE IMAGE DIMENSIONS
ÇELİK H., KOCAMAN R.
Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 11 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. THE EFFECTS OF STRATEGIES IMPLEMENTED BY PTT KARGO ON ITS PERCEIVED BRAND IMAGE
ÇELİK H., KOCAMAN R.
Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 11 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Bir Marka Olarak ’Bolu’ Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Alan Çalışması
ÇELİK H., KOCAMAN R.
Bolu Yerel Kalkınma Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. Corporate Social Responsibility Models: Similarities, Differences and Supplementary Roles
KOCAMAN R., ÇELİK H.
II. Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.609-617, (Özet Bildiri)
2017
201711. The Roles of Self-Monitoring, Fashion Involvement and Technology Readiness in an Individual's Propensity to Use Mobile Shopping
ÇELİK H., KOCAMAN R.
21. Eurasia Business and Economics Society Conference, Budapest, Macaristan, 12 - 14 Ocak 2017, ss.1458-1476, (Özet Bildiri)
2016
201612. Assessing The Psychometric Properties Of Technology Readiness 1 0 And 2 0 Indexes Within Mobile Shopping Context
ÇELİK H., KOCAMAN R.
INTERNATIONAL CONGRESS OF MANAGEMENT ECONOMY AND POLICY, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2016, cilt.3, ss.2982-2999, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Tarihsel Süreç İçerisinde Sosyal Sorumluluk Kavramının Gelişimi ve İşletmeler Tarafından Gerçekleştirilen Kurumsal Soyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Alanlarına Göre İncelenmesi
KOCAMAN R., ÇELİK H.
Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, Bilecik, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.1246-1255, (Tam Metin Bildiri)
2016
201614. Assessing the Role of Social Influence in Customer's Acceptance and Use of Online Retailing Store
ÇELİK H., KOCAMAN R.
20. Eurasia Business and Economics Society Conference, VİYANA, Avusturya, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.370-389, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Betimleyici Normların Çevrimiçi Perakende Mağazalarının Müşteriler Tarafından Kabulü Üzerindeki Etkileri
ÇELİK H., KOCAMAN R.
15. Ulusal İşletmecilik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2016, ss.186, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. A Practical Guideline for Addressing Data Trustworthiness in Qualitative Research
KOCAMAN R.
Qualitative Research Methods for Dissertation Research, , Editör, IGI Global, Pensilvanya, ss.317-347, 2025
2025
20252. Perakendecilik Türleri
KOCAMAN R.
Perakendeciliğe Giriş, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.65-95, 2025
2025
20253. Sahiplik Açısından Perakendecilik Türleri
KOCAMAN R.
Perakendeciliğe Giriş, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.97-121, 2025
2025
20254. Perakendeciliğin Uluslararasılaşması
KOCAMAN R.
Perakendeciliğe Giriş, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.175-204, 2025
2024
20245. A Practical Guideline for Addressing Data Trustworthiness in Qualitative Research
Kocaman R.
Qualitative Research Methods for Dissertation Research, Robin Throne, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.317-346, 2024
2023
20236. DEĞER OLUŞTURMA VE PAYLAŞIM SÜRECİ OLARAK PAZARLAMA
ERDOĞAN B. Z., İŞLEK M. S., KOCAMAN R.
İstanbul Ticaret Odası, İstanbul, 2023
2023
20237. YENİ KURUMSAL KURAM PERSPEKTİFİNDEN ‘ÖRGÜTSEL ALAN’ VE ‘PAZAR’ İLİŞKİSİNE ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM
KOCAMAN R.
YÖNETİM VE ÖRGÜT ARAŞTIRMALARINDA MAKRO PERSPEKTİFLER, Akansel Yalçınkaya, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.59-72, 2023
2022
20228. Kar Amaçsız Örgütlerde Nöropazarlama
KOCAMAN R.
Nöropazarlama: Kavram ve Teori, Bayır Talha, Akel Gökhan, Editör, Nobel, ss.205-224, 2022
2021
20219. Yeni Kurumsal Kuram ve Pazarlama
ERDOĞAN B. Z., Kocaman R.
Bilim Olarak Pazarlama, Bayram Zafer Erdoğan, Editör, Beta, İstanbul, ss.305-323, 2021
2021
202110. Yeni Kurumsal Kuram ve Pazarlama
ERDOĞAN B. Z., KOCAMAN R.
BİLİM OLARAK PAZARLAMA, Erdoğan Bayram Zafer, Editör, BETA, İstanbul, ss.305-324, 2021
2021
202111. CRITICAL THEORY AND A CRITICAL APPROACH TO MARKETING
KOCAMAN R.
MUHASEBE-ORGANİZASYON-PAZARLAMA: Anlayış, Tartışma ve Gelişmeler, Karabulut Şahin, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.1-12, 2021
2017
201712. CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY MODELS: SIMILARITIES, DIFFERENCES AND SUPPLEMENTARY ROLES
KOCAMAN R., ÇELİK H.
2017 Turkish World Socio-Economic Strategies, Alparsla UĞUR, Kenan TOZAK, Ayhan YATBAZ, Editör, LAP LAMBERT, Beau Bassin, ss.137-154, 2017
2016
201613. Avrupa Birliği Üye Ülkelerine İhracat Yapan Türk Firmalarının Karşılaştıkları Pazarlama Sorunları
ÇELİK H., KOCAMAN R.
21 Yüzyılda Türkiye AB İlişkileri, Murat Ercan - Ali Ayata, Editör, Nobel Yayınevi, İstanbul, ss.201-219, 2016
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024Sosyal ve Kültürel Alanda Türkiye’de Araştırma Potansiyeli ve Karşılaşılan Sorunlar ile Çözüm Önerileri Araştırması Projesi
TÜBA Projesi
Kocaman R.
2019 - 2019
2019 - 2019BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ SİYASET BİLİMİ VE KAMUYÖNETİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN SİYASAL KATILIM EĞİLİMLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KOCAMAN R.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorPazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi
Yabancı Dil Redaktörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2024
Aralık 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2024
Kasım 2024Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024JOURNAL OF POLITICAL MARKETING
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2023
Mart 2023Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi