­

Dr. Öğr. Üyesi RIDVAN KOCAMAN


İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Pazarlama

Metrikler

Yayın

44

Atıf (WoS)

129

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

192

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

370

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

14

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

5

Proje

3

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2019 - 2021

2019 - 2021

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Hukuk Bölümü, Türkiye

2017 - 2021

2017 - 2021

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr) (İngilizce), Türkiye

2015 - 2017

2015 - 2017

Yüksek Lisans

Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye

2014 - 2015

2014 - 2015

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Pazarlama (Yl) (Tezli), Türkiye

2008 - 2013

2008 - 2013

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü (İibf), Türkiye

2011 - 2012

2011 - 2012

Lisans

Universitaet zu Köln, Almanya

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

A Qualitative Investigation of Charity Bazaars Within the Context of Neo-Institutional Theory

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (İngilizce)

2017

2017

Yüksek Lisans

Türkiye'deki GSM operatörleri tarafından yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetlerinin müşterilerin algıladıkları marka imajına ve onların operatör tercihlerine etkileri

Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Pazarlama

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü (İibf)

2014 - 2021

2014 - 2021

Araştırma Görevlisi

Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, İşletme Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Pazarlama Araştırması

Lisans

Lisans

Services Marketing

Retail Management

Consumer Behavior Sürdürülebilir Kalkınma

Pazarlama Araştırması

Pazarlama Yönetimi

Introduction to Business

Pazarlama İlkeleri

Proje Yönetimi

Müşteri İlişkileri Yönetimi

Reklamcılık

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Sivil Toplum Kuruluşu Skandallarına İlişkin Tarihsel Bir Analiz: Sebepler, Sonuçlar ve Çözümler

Kocaman R.

VII. İşletme Tarihi Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 15 Kasım 2024, (Yayınlanmadı)

2024

2024

Faktör Mü? Aktör mü? Faydalanıcıların Bağışı ve Bağış Sürecini Algılamalarına Yönelik Keşifsel Bir Araştırma

Kocaman R.

27. Pazarlama Kongresi, Erzurum, Türkiye, 30 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.611-621, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

EXPLORING THE BENEFITS OF VOLUNTEER ENGAGEMENT IN NONPROFITS: A VALUE CO-CREATION PERSPECTIVE

KOCAMAN R.

22th International Congress on Public and Nonprofit Marketing, Veszprém, Macaristan, 5 - 07 Temmuz 2023, ss.51-52, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

Does Being Religious or Not Matter? A Qualitative Investigation of Community Fundraising Events

KOCAMAN R., ÖZMEN M., ERDOĞAN B. Z.

The 13th Global Islamic Marketing Conference, Türkiye, 18 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

Yeni Kurumsal Kuram Bağlamında Hayır Çarşıları Üzerine Nitel Bir Araştırma

KOCAMAN R.

25. Pazarlama Kongresi, Ankara, Türkiye, 30 Haziran 2021, ss.19-21, (Özet Bildiri)

2021

2021

Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Algılanan Marka İmajı ve Satın Alma Tercihi

ÇELİK H., KOCAMAN R.

The 11th Global Islamic Marketing Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

THE EFFECTS OF BANKING SERVICES PROVIDED BY PTT ON CORPORATE IMAGE DIMENSIONS

ÇELİK H., KOCAMAN R.

Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 11 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

THE EFFECTS OF STRATEGIES IMPLEMENTED BY PTT KARGO ON ITS PERCEIVED BRAND IMAGE

ÇELİK H., KOCAMAN R.

Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 11 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Bir Marka Olarak ’Bolu’ Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Alan Çalışması

ÇELİK H., KOCAMAN R.

Bolu Yerel Kalkınma Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Corporate Social Responsibility Models: Similarities, Differences and Supplementary Roles

KOCAMAN R., ÇELİK H.

II. Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.609-617, (Özet Bildiri)

2017

2017

The Roles of Self-Monitoring, Fashion Involvement and Technology Readiness in an Individual's Propensity to Use Mobile Shopping

ÇELİK H., KOCAMAN R.

21. Eurasia Business and Economics Society Conference, Budapest, Macaristan, 12 - 14 Ocak 2017, ss.1458-1476, (Özet Bildiri)

2016

2016

Assessing The Psychometric Properties Of Technology Readiness 1 0 And 2 0 Indexes Within Mobile Shopping Context

ÇELİK H., KOCAMAN R.

INTERNATIONAL CONGRESS OF MANAGEMENT ECONOMY AND POLICY, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2016, cilt.3, ss.2982-2999, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Assessing the Role of Social Influence in Customer's Acceptance and Use of Online Retailing Store

ÇELİK H., KOCAMAN R.

20. Eurasia Business and Economics Society Conference, VİYANA, Avusturya, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.370-389, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Betimleyici Normların Çevrimiçi Perakende Mağazalarının Müşteriler Tarafından Kabulü Üzerindeki Etkileri

ÇELİK H., KOCAMAN R.

15. Ulusal İşletmecilik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2016, ss.186, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

A Practical Guideline for Addressing Data Trustworthiness in Qualitative Research

KOCAMAN R.

Qualitative Research Methods for Dissertation Research, , Editör, IGI Global, Pensilvanya, ss.317-347, 2025

2025

2025

Perakendecilik Türleri

KOCAMAN R.

Perakendeciliğe Giriş, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.65-95, 2025

2025

2025

Sahiplik Açısından Perakendecilik Türleri

KOCAMAN R.

Perakendeciliğe Giriş, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.97-121, 2025

2025

2025

Perakendeciliğin Uluslararasılaşması

KOCAMAN R.

Perakendeciliğe Giriş, ÖZTÜRK SEVGİ AYŞE, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.175-204, 2025

2024

2024

A Practical Guideline for Addressing Data Trustworthiness in Qualitative Research

Kocaman R.

Qualitative Research Methods for Dissertation Research, Robin Throne, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.317-346, 2024

2023

2023

YENİ KURUMSAL KURAM PERSPEKTİFİNDEN ‘ÖRGÜTSEL ALAN’ VE ‘PAZAR’ İLİŞKİSİNE ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM

KOCAMAN R.

YÖNETİM VE ÖRGÜT ARAŞTIRMALARINDA MAKRO PERSPEKTİFLER, Akansel Yalçınkaya, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.59-72, 2023

2022

2022

Kar Amaçsız Örgütlerde Nöropazarlama

KOCAMAN R.

Nöropazarlama: Kavram ve Teori, Bayır Talha, Akel Gökhan, Editör, Nobel, ss.205-224, 2022

2021

2021

Yeni Kurumsal Kuram ve Pazarlama

ERDOĞAN B. Z., Kocaman R.

Bilim Olarak Pazarlama, Bayram Zafer Erdoğan, Editör, Beta, İstanbul, ss.305-323, 2021

2021

2021

Yeni Kurumsal Kuram ve Pazarlama

ERDOĞAN B. Z., KOCAMAN R.

BİLİM OLARAK PAZARLAMA, Erdoğan Bayram Zafer, Editör, BETA, İstanbul, ss.305-324, 2021

2021

2021

CRITICAL THEORY AND A CRITICAL APPROACH TO MARKETING

KOCAMAN R.

MUHASEBE-ORGANİZASYON-PAZARLAMA: Anlayış, Tartışma ve Gelişmeler, Karabulut Şahin, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.1-12, 2021

2017

2017

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY MODELS: SIMILARITIES, DIFFERENCES AND SUPPLEMENTARY ROLES

KOCAMAN R., ÇELİK H.

2017 Turkish World Socio-Economic Strategies, Alparsla UĞUR, Kenan TOZAK, Ayhan YATBAZ, Editör, LAP LAMBERT, Beau Bassin, ss.137-154, 2017

2016

2016

Avrupa Birliği Üye Ülkelerine İhracat Yapan Türk Firmalarının Karşılaştıkları Pazarlama Sorunları

ÇELİK H., KOCAMAN R.

21 Yüzyılda Türkiye AB İlişkileri, Murat Ercan - Ali Ayata, Editör, Nobel Yayınevi, İstanbul, ss.201-219, 2016

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi

Yabancı Dil Redaktörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2024

Aralık 2024

INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2024

Kasım 2024

Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

JOURNAL OF POLITICAL MARKETING

ESCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi

ESCI Kapsamındaki Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1