Metrikler
Biyografi
Eskişehir’de
doğdu. Piyano eğitimine 2002 yılında kabul edildiği Anadolu Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı’nda Prof. Serla Balkarlı ile başladı. 2013 yılında “Bölüm ve
Fakülte Birincisi” olarak mezun oldu. Bu süreç içinde Prof. Dr. Ozan Tunca, Doç.
Melih Kara ve Öğr. Grv. Murat Sümer ile oda müziği, Prof. Burak Basmacıoğlu ile
klavsen ve sürekli bas çalışmalarını yürüttü. Ayrıca Prof. Andrzei Tatarski,
Prof. Alicja Kledzik, Prof. Roberta Bambace, Piotr Zukowski ve Gabriele
Leporatti gibi uluslararası piyanistlerin ustalık sınıflarında aktif olarak
performans gösterdi.
2010 yılında
eğitimi için Budapeşte Franz Liszt Akademi’ye giderek öğretim üyeleri Prof.
Laszlo Baranyay ve Prof. Kalman Drafi ile piyano, Akos Pasztor ile oda müziği
ve Prof. Klara Körmendi ile 20.yy piyano müziği üzerine çalıştı. Oda müziği ve
solo olmak üzere konserlerde yer aldı. 2013 yılında şef Cemi’i Can Deliorman
yönetimindeki Anadolu Üniversitesi Gençlik Senfoni Orkestrası ile F. Poulenc
İki Piyano Konçertosu’nu, 2014 yılında şef Gürer Aykal yönetimindeki Eskişehir
Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası ile M. Ravel Piyano Konçertosu’nu seslendirdi.
2009 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın düzenlediği “3.
Ulusal Genç Yetenekler Piyano Yarışması”nda “Mansiyon” ödülüne layık görüldü.
2013-2015
yılları arasında Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda, 2013-2017
yılları arasında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda yarı zamanlı
olarak dersler verdi. 2015 yılında Prof. Serla Balkarlı danışmanlığında yüksek
lisans derecesini, 2021 yılında Prof. Oytun Eren danışmanlığında sanatta
yeterlik derecesini tamamladı. 2017 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı Müzik Bölümü’ne atanarak tam zamanlı olarak başladığı görevini,
2023 yılından beri Dr. Öğretim Üyesi olarak sürdürmektedir.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2015 - 2021
2015 - 2021Sanatta Yeterlik
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Piyano Sanat Dalı (Sy), Türkiye
2013 - 2017
2013 - 2017Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Piyano Sanat Dalı (Piyano) (Yl) (Tezli), Türkiye
2009 - 2017
2009 - 2017Lisans
Anadolu Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİK BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Sanatta Yeterlik
Ludwig Van Beethoven Piyano Sonatı Op. 111'in yapısal analizi
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik
2015
2015Yüksek Lisans
Nasyonalizmin Béla Bartók un müziğine etkisi
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Piyano Sanat Dalı (Piyano) (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Müzik
Piyano ve Arp
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
MÜZ229(B) Korrepetisyon B
MÜZ229(J) Korrepetisyon III
MÜZ 237 Korrepetisyon III
MÜZ229(B) Korrepetisyon III
Korrepetisyon III
MÜZ123(E) Korrepetisyon I
MÜZ22( J) Korrepetisyon III
MÜZ230(E) Korrepetisyon IV
MÜZ323(L) Korrepetisyon V
MÜZ229(A) Korrepetisyon III
MÜZ809(E) Yardımcı Piyano
MÜZ230(A) Korrepetisyon IV
MÜZ323 Korrepetisyon V
MÜZ229(E) Korrepetisyon III
MÜZ230(D) Korrepetisyon IV
Korrepetisyon III
MZK222(L) Yardımcı Piyano IV
MÜZ229(B) Korrepetisyon II
MÜZ123(E) Korrepetisyon I
MÜZ124(G) Korrepetisyon II
MÜZ123(A) Korrepetisyon I
MÜZ427(A) Korrepetisyon VII
MÜZ229(B) Korrepetisyon III
MÜZ124(A) Korrepetisyon II
MZK222(M) Yardımcı Piyano IV
MÜZ 440 Korrepetisyon
MÜZ230(C) Korrepetisyon IV
Korrepetisyon I
MÜZ123(F) Korrepetisyon I
MÜZ229(B) Korrepetisyon III
MÜZ428(B) Korrepetisyon VIII
Korrepetisyon IV
MÜZ418(B) Korrepetisyon VII
MÜZ323(D) Korrepetisyon V
MÜZ124(A) Korrepetisyon II
MÜZ229(D) Korrepetisyon III
TMÜ112(O) Yardımcı Piyano II
MÜZ123(A) Korrepetisyon I
MÜZ230(F) Korrepetisyon IV
MÜZ230(A) Korrepetisyon IV
MÜZ428(F) Korrepetisyon VII
TMÜ213(D) Yardımcı Piyano III
Korrepetisyon IV
TMÜ213(L) Yardımcı Piyano III
MÜZ427(C) Korrepetisyon VII
TMÜ111(A) Yardımcı Piyano I
MÜZ229(C) Korrepetisyon III
MÜZ230(C) Korrepetisyon IV
TMÜ111(B) Yardımcı Piyano I
MÜZ417(B) Korrepetisyon VII
MÜZ318(B) Korrepetisyon VI
TMÜ111(C) Yardımcı Piyano I
TMÜ112(A) Yardımcı Piyano II
MÜZ324(A) Korrepetisyon VI
MÜZ317(C) Korrepetisyon V
MÜZ324(A) Korrepetisyon IV
MÜZ230(B) Korrepetisyon IV
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Frédéric Chopin’in Teknik ve Yorumculuk Boyutlarıyla Piyano Repertuvarındaki Yeri
PEKDEMİR PEKER R.
Premium e-Journal of Social Sciences (Pejoss) , cilt.9, sa.50, ss.56-67, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
2024SANATTA DİSİPLİNLERARASI ETKİLEŞİMLER: ARNOLD SCHOENBERG VE WASSILY KANDINSKY
Pekdemir Peker R.
Yegah Musicology Journal
, cilt.7, sa.4, ss.781-806, 2024 (Scopus)
2024
2024An analysis of Béla Bartók’s comparisons on the similarities between Turkish and Hungarian music through three works
Pekdemir Peker R., Balkarlı S.
Online Journal of Music Science
, cilt.9, sa.2, ss.586-604, 2024 (Scopus)
2024
2024Zamanın Ötesinde Bir Besteci: Ludwig van Beethoven’in Evrensel Müzik Anlayışı ve Piyano Sonatları
Pekdemir Peker R.
Konservatoryum
, cilt.11, sa.2, ss.516-527, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
2021ROBERT SCHUMANN'IN MÜZİĞİNDEKİ SEMBOLLER VE OP. 2 PAPİLLONS'A GİZLENMİŞ ANLAMLAR
Pekdemir Peker R.
International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR)
, cilt.8, sa.67, ss.565-575, 2021 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
2025The Development Of The Suite Form And The Transformation Of Dance Types Into Artistic Forms Of Expression
PEKDEMİR PEKER R.
10. International Palandöken Scientific Studies Congress 15-16 February 2025 Erzurum, Erzurum, Türkiye, 15 - 16 Şubat 2025, ss.887-894
2024
2024The Importance Of Franz Liszt’s Transcendental Etudes In Terms Of Piano Technique
Pekdemir Peker R.
1. INTERNATIONAL AVRASYA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Baku, Azerbaycan, 22 - 24 Kasım 2024, ss.324-332
2024
2024Sanatta Empresyonizm ve Sembolizm: Mallarmé, Manet, Debussy
Pekdemir Peker R.
21th International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2024, ss.45-46
Kitaplar
2024
2024BÖLÜM IX. CLAUDE DEBUSSY’NİN MÜZİK DİLİ VE CLOCHES À TRAVERS LES FEUİLLES (YAPRAKLAR ARASINDAKİ ÇANLAR) ÜZERİNE BİR İNCELEME
Pekdemir Peker R.
Müzikte Güncel Çalışmalar-2024, AKDENİZ HÜSEYİN BÜLENT,AKDENİZ AYŞE ÖZLEM, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.145-160, 2024
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Kasım 2023
Kasım 20234. Uluslararası Piyano Günleri Eskişehir
Sanatsal Faaliyet Organizasyonu
Pekdemir Peker R.
Eskişehir, Türkiye
Sanatsal Etkinlik
Kasım 2021
Kasım 2021"Baroktan Günümüze" Obua Piyano Resitali"
Pekdemir Peker R., Bayramoğulları B.
Mart 2018
Mart 2018Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası ”Dünya Kadınlar Günü Konseri”
PEKDEMİR PEKER R.
Aralık 2017
Aralık 2017Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası 60.Yıl Özel Konseri
PEKDEMİR PEKER R.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
22 Kasım 2024 - 24 Kasım 2024
22 Kasım 2024 - 24 Kasım 20241. INTERNATIONAL AVRASYA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS
Katılımcı
Baku-Azerbaycan
12 Ekim 2024 - 13 Ekim 2024
12 Ekim 2024 - 13 Ekim 2024