Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2004 - 2006
2004 - 2006Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye
2001 - 2006
2001 - 2006Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde teknoloji destekli etkileşimli ortam tasarımı ve etkililiği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
Otizmli çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde akran ve yetişkin modelin kullanıldığı video modelin etkililiği ve verimliliği
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2018 - 2021
2018 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
2012 - 2018
2012 - 2018Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2019 - 2022
2019 - 2022Bölüm Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Dönem Projesi
Seminer
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Yapay Zeka
Otizm Spektr.Boz.Tek.Des.Öğr.U
Otizm Spektrum Bozukluğunda Sosyal Beceri Öğretimi
Uzmanlık Alan Dersi (A)
Tez (C)
Dönem Projesi (H)
Uzmanlık Alan Dersi (H)
Seminer (B)
Tez (H)
Uzmanlık Alan Dersi (C)
Seminer (E)
Tez (F)
Uzmanlık Alan Dersi (F)
Lisans
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (B)
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem (A)
Özel Eğitim (B)
Lisans
Bireyselleştirilmiş Eğitim Prog.
Teknoloji destekli öğretim
Özel Eğt.Öğr.Tekn.ve Met.Tas.
Öğretmenlik Uygulaması II
Öğretmenlik Uygulaması II
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I (B)
Otizm Spektrum Bozuklugunda Teknoloji Destekli Ögretim
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (B)
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu (A-B-C)
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I
Zihin Yetersizliğinde Teknoloji Destekli Öğretim
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II (B)
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. II (B)
Öğretmenlik Uygulaması I (B)
Eğitsel-Davranışsal Ölçme ve Değerlendirme
Zihin Engelliler için Öğretim Tekno. ve Mater. Tasa. I (B)
Otizm Spektrum Bozukluğunda Teknoloji Destekli Öğretim (A-B)
Ögretmenlik Uygulaması II (B)
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem (A)
Topluma Hizmet Uygulamaları (L)
Zihin Yetersizliğinde Teknoloji Destekli Öğretim A-B
Öğrenme Güçlüğü İçin Öğrenme Stratejileri
Özel Eğitim (B)
İlköğretimde Kaynaştırma
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sohbet Becerisinin Öğretiminde Robot ve Öğretmen Tarafından Sunulan Replikli Öğretimin Karşılaştırılması: Karma Yöntem Araştırması
Sani Bozkurt S. (Danışman)
Z.ALPEREN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Erken çocukluk döneminde osb olan çocuğa sahip annelerin çocuk ihmal ve istismarına ilişkin görüşleri
Sani Bozkurt S. (Danışman)
E.KOÇ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Özel gereksinimli kardeşe sahip tipik gelişim gösteren çocukların aile temalı resimlerinde kardeşlik olgusuna ilişkin yansımaları
Sani Bozkurt S. (Danışman)
E.ELUMAR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Psikolojik danışmanların 0-3 yaş Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı alan çocuğa sahip ebeveynler ile psikolojik danışma süreci yeterliliklerine ilişkin görüşleri
Sani Bozkurt S. (Danışman)
H.KESMEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okulöncesi dönemde özel gereksinimli çocukların bireysel farklılıklarına ve sosyal kabulüne yönelik akran görüşleri
Sani Bozkurt S. (Danışman)
G.AKIN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (5)
Scopus (8)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (5)
2024
20241. Özel gereksinimli kardeşi olan tipik gelişen çocukların kardeşlik ilişkilerinin incelenmesi
ELUMAR EFE E., SANİ BOZKURT S.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20242. The Manifesto for Teaching and Learning in a Time of Generative AI: A Critical Collective Stance to Better Navigate the Future
Bozkurt A., Xıao J., Farrow R., Baı J. Y. H., Nerantzı C., Moore S., et al.
OPEN PRAXIS
, cilt.16, sa.4, ss.1-27, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20233. Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Tipik Gelişim Gösteren Çocuklarından Beklentileri
ELUMAR E., SANİ BOZKURT S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Speculative futures on ChatGPT and generative artificial intelligence (AI): A collective reflection from the educational landscape
Bozkurt A., Xıao J., Lambert S., Pazurek A., Crompton H., Koseoglu S., et al.
ASIAN JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.53-130, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Social Robots for Joint Attention Development in Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review
Sani Bozkurt S., Bozkuş Genç G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY DEVELOPMENT AND EDUCATION
, cilt.70, sa.5, ss.625-643, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20226. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkinBeklentilerinin Belirlenmesi
Öncül N., Acar Ç., Çolak A., Yücesoy Özkan Ş., Aksoy F., Dalgın Eyiip Ö., et al.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.125-150, 2022 (TRDizin)
2022
20227. How parents of children with autism spectrum disorder experience the COVID-19 pandemic: Perspectives and insights on the new normal
BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.124, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20228. COVID-19 Salgınında Türkiye’deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı
Sani Bozkurt S., Bozkuş Genç G., Vuran S., Yıldız G., Çelik S., Diken İ. H., et al.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.133-164, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
20219. A comparative examination of social perception, network structure, important nodes, and discourses regarding ASD awareness over online networks: A social network and content analysis
SANİ BOZKURT S.
Journal of Educational Technology & Online Learning , cilt.4, sa.2, ss.293-309, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Yeni nesil ve oyunlaştırma: Öğretmen adaylarının oyunlaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri
SANİ BOZKURT S.
MILLI EGITIM
, cilt.50, sa.230, ss.535-556, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
202111. Okul öncesi dönem tipik gelişim gösteren çocukların özel gereksinimli çocukların bireysel farklılıklarına ve sosyal kabulüne yönelik görüşleri
AKIN G., SANİ BOZKURT S.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.1, ss.226-249, 2021 (TRDizin)
2021
202112. Reflections of COVID-19 Pandemic on Autism Spectrum Disorder: A Descriptive Case Study
SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., YILDIZ G.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, sa.25, ss.28-50, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202013. Otizm spektrum bozukluğu ve yapay zeka uygulamaları
SAĞDIÇ Z. A., SANİ BOZKURT S.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd , cilt.6, sa.3, ss.92-111, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Book Review: Recent advances in assistive technologies to support children with developmental disorders
SANİ BOZKURT S.
Journal of Educational Technology and Online Learning , cilt.1, sa.2, ss.33-37, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Identifying network structure, influencers and social mood in digital spheres: A sentiment and content analysis of down syndrome awareness
SANİ BOZKURT S.
World Journal on Educational Technology: Current Issues
, cilt.10, sa.1, ss.10-19, 2018 (Scopus)
2017
201716. İşbirliği İle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması
VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.18, sa.2, ss.165-184, 2017 (TRDizin)
2017
201717. Özel eğitimde dijital destek: yardımcı teknolojiler
SANİ BOZKURT S.
Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd) , cilt.3, sa.2, ss.37-60, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Design and use of interactive social stories for children with autism spectrum disorder (ASD)
SANİ BOZKURT S., VURAN S., AKBULUT Y.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.1, ss.1-25, 2017 (Scopus, TRDizin)
2017
201719. Case Study: Collaborative Individualized Education Program Development Process
VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.2, ss.165-184, 2017 (ESCI, TRDizin)
2015
201520. Effectiveness and efficiency of peer and adult models used in video modeling in teaching pretend play skills to children with autism spectrum disorder
SANİ BOZKURT S., Ozen A.
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities
, cilt.50, sa.1, ss.71-83, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201421. An Analysis of the Use of Social Stories in Teaching Social Skills to Children with Autism Spectrum Disorders
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.5, ss.1875-1892, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. TRENDS and TOPICS IN AUTISM RESEARCH: A Narrative Review
BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S., GÜRSES İ., ÖZER S.
17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, İspanya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Special Education Teacher Candidates' Artificial Intelligence Literacy and Use Competencies Scale: Validity and Reliability Study
GÜRSES İ., Aksoy S., ÖZER S., ÖZTÜRK H., SANİ BOZKURT S., KAYA N. B.
17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, İspanya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Investigation of Special Education Pre-Service Teachers' Opinions and Experiences Regarding Artificial Intelligence Technology
ÖZTÜRK H., Aksoy S., ÖZER S., GÜRSES İ., SANİ BOZKURT S.
17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca, İspanya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
2024
20244. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Teknolojilerine İlişkin Metaforik Algıları
ÖZER S., SANİ BOZKURT S.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (UOEK2024), Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Teknolojisine İlişkin Görüş ve Deneyimlerinin İncelenmesi
ÖZER S., ÖZTÜRK H., GÜRSES İ., Aksoy S., SANİ BOZKURT S.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20246. Otizm Spektrum Bozukluğunda Yapay Zekâ Kullanımı: Sistematik Alanyazın Taraması
Irmak Y., Akyumuk E., Çetin G., Sani Bozkurt S.
4. Uluslararası Eğitim Teknolojileri ve Çevrimiçi Öğrenme Konferansı – ICETOL 2024, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, ss.618-629, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Güvenlik Becerilerinin Öğretilmesi İçin Bir Sanal Gerçeklik Uygulamasının Geliştirilmesi
BAL A., DEMİR Ö., ÖZDEMİR O., SANİ BOZKURT S.
16. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2023), Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Eğitiminde Robot ile Yapılan Araştırmaların İncelenmesi
SAĞDIÇ Z. A., SANİ BOZKURT S.
2. Otizm Araştırmaları Sempozyumu – 2nd Autism Research Symposium, Konya, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20229. Project naturalistic Instruction: Exploding and transferring evidence-based strategies for early childhood inclusion professionals (Doğal öğretim projesi: Erken çocukluk alanında çalışan profesyonelleri için kanıt temelli stratejilerin transfer edilmesi ve yaygınlaştırılması)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., KALAYCI C., ÇELİK S., YETKİN A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2022), Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Doğal Öğretim Projesi: Erken Çocukluk Alanında Çalışan Profesyonelleri için Kanıt Temelli Stratejilerin Transfer Edilmesi ve Yaygınlaştırılması)
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., GÜNDEN U. O., KALAYCI C., ÇELİK S., YETKİN A. İ., et al.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
202111. OSB Olan Çocuğa Sahip Ebeveynler Covid-19 Pandemi Sürecini Nasıl Yaşadılar: Yeni Normale İlişkin Bakış Açıları ve Deneyimleri
BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
Uluslararası Otizm Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 07 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202112. Özel gereksinimli kardeşe sahip tipik gelişim gösteren çocukların aile temalı resimlerinde kardeşlik olgusuna ilişkin yansımaları
ELUMAR E., SANİ BOZKURT S.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (UÖEK2021), İzmir, Türkiye, 23 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Erken çocukluk dönemindeki OSB olan çocuklarla görsel desteklerin kullanılmasına yönelik Türkiye’deki lisansüstü tezlerin gözden geçirilmesi
KOÇ E., SANİ BOZKURT S.
International EJER 2021 Congress, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202114. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde eğitim ortamlarında sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımı: Sistematik alanyazın taraması
YİĞİT D., SANİ BOZKURT S.
International EJER 2021 Congress, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202115. Türkiye’de otizm spektrum bozukluğu olan bireylerle yapılan bilgisayar destekli uygulamaların gözden geçirilmesi
AYDEMİR C., SANİ BOZKURT S.
International EJER 2021 Congress, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202116. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde kendini izleme stratejisinin kullanımı: alanyazın taraması
TAVŞAN F., SANİ BOZKURT S.
International Congress on Education, Türkiye, 03 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2020
202017. Özel eğitim bölümü öğretmen adaylarının evrensel tasarıma ilişkin metaforik algıları
SANİ BOZKURT S.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202018. Özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynlerin normal gelişim gösteren çocuklarından beklentileri
ELUMAR E., SANİ BOZKURT S.
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, ss.131, (Özet Bildiri)
2020
202019. NEW TREND ON ASD: CAN SOCIAL ROBOT BE A USEFUL TOOL IN JOINT ATTENTION FOR ASD?
SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G.
14th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 2 - 04 Mart 2020, ss.2090-2097, (Tam Metin Bildiri)
2020
202020. THE AWARENESS OF COACHING IN INCLUSIVE EDUCATION
BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
14th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 2 - 04 Mart 2020, ss.2060-2066, (Tam Metin Bildiri)
2019
201921. Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., ÇELİK S., TOMRİS G., et al.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201922. Okul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların bireysel farklılıklarına ve sosyal kabulüne yönelik akran görüşleri
AKIN G., SANİ BOZKURT S.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201923. Otizm spektrum bozukluğu ve beslenme
BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
VIth International Eurasian Educational Research Congress-EJER, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2237-2250, (Tam Metin Bildiri)
2018
201824. Özel eğitim öğretmen adaylarının oyunlaştırmaya ilişkin görüşleri
SANİ BOZKURT S.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
201725. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., TOMRİS G., ÇELİK S., ÇUHADAR C., ARIKAN A., et al.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.51, (Özet Bildiri)
2017
201726. Çevrimiçi ortamlarda otizm farkındalığına yönelik sosyal algı, ağ yapısı, önemli düğümler ve söylemlerin karşılaştırılmalı incelenmesi: İçerik ve sosyal ağ analizi
SANİ BOZKURT S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. Akran ağı grupları: Kaynaştırma ortamlarında otizm spektrum bozukluğu olan ergenlerin sosyal etkileşim becerilerinin desteklenmesi
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., et al.
27. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2016
201629. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli ve etkileşimli olmayan sosyal öykülerin karşılaştırılması
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. Zihin engelliler öğretmenliği programı öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları” dersine ve gözlem yaptıkları kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri
ÇOLAK A., SANİ BOZKURT S., GÜRGÖR F. G.
26.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde etkileşimli çoklu ortam tasarım ve kullanımı
SANİ BOZKURT S., VURAN S., AKBULUT Y.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.44, (Özet Bildiri)
2016
201632. Preparing Future s Teachers For Devoloping Ieps İn Turkey
VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
IX. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, 3 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., AKSOY F., ÇOLAK A., ACAR Ç., ÖNCÜL N., SANİ BOZKURT S., et al.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri
YÜCESOY ÖZKAN Ş., AKSOY F., ÇOLAK A., ACAR Ç., ÖNCÜL N., SANİ BOZKURT S., et al.
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201536. Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler İçin Doğal Öğretim Süreci
DİKEN İ. H., ARIKAN A., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., TOMRİS G., TUNA D. M., et al.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. Özel eğitimde materyal geliştirme ve önemi
BOZKUŞ GENÇ G., ÇELİK S., SANİ BOZKURT S.
5. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201538. DESIGN CRITERIA FOR INTERACTIVE E-BOOKS AND INTERACTIVE CONTENT BASED TEACHING APPS FOR LEARNERS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
BOZKURT A., SANİ BOZKURT S., ÇALIŞKAN H., GÜLER E., DİNÇER G. D., Sezgin S.
8th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Sevilla, İspanya, 16 - 20 Kasım 2015, ss.3214-3221, (Tam Metin Bildiri)
2014
201439. OSB olan çocukların ailelerinin özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleriyle ilgili görüş ve önerileri
ACAR Ç., SANİ BOZKURT S., ACAR G.
Interantional Conference for Autism-INCA, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201440. Özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan alan dışı öğretmenlerin özel eğitim uygulamalarıyla ilgili gereksinim ve beklentileri
ACAR G., ACAR Ç., SANİ BOZKURT S.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201441. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip aileler için online aile bilgi destek ve eğitim programı e ABDEP
CAVKAYTAR A., BOZKUŞ GENÇ G., TOMRİS G., SANİ BOZKURT S., ÇELİK S.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201442. Ailelerle el ele aile eğitim programına katılan ailelerin öz yeterlik algılarının belirlenmesi
CAVKAYTAR A., SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., ÇELİK S., TOMRİS G.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201443. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerle gerçekleştirilen Ailelerle El Ele aile eğitim programına ilişkin görüşleri
CAVKAYTAR A., SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., ÇELİK S., TOMRİS G.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201444. The effectiveness and efficiency of video modeling where peer and adult model used in teaching role playing skills to children with autism
SANİ BOZKURT S., ÖZEN A.
YAI-International Conference on Intelletual and Developmental Disabilities, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Nisan - 01 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201445. Erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda milieu öğretimine ilişkin araştırmaların gözden geçirilmesi
SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., TOMRİS G., DİKEN İ. H.
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201446. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların erken müdahale sürecinde nitelikli baba katılımı
ÇELİK S., SANİ BOZKURT S., TOMRİS G., DİKEN İ. H.
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201347. Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme süreci
VURAN S., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201348. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara bağımsız tepki verme becerisinin öğretiminde etkinlik çizelgeleri ile öğretimin kullanılması: Kapsamlı ve sistematik bir meta analiz çalışması
SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., DİKEN İ. H.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
201249. Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykülerin kullanılmasına ilişkin araştırmaların analizi
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201250. Otizmli çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde akran ve yetişkin modelin kullanıldığı video modelin etkililiği ve verimliliği
SANİ BOZKURT S., ÖZEN A.
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201251. An analysis of studies with social stories in teaching social skills to children with autism
SANİ BOZKURT S., VURAN S.
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 15 Eylül 2012
Kitaplar
2024
20241. GenAI, Robots, and Inclusive Special Education: Autism Spectrum Disorder in the Age of Generative AI
Elumar E., Sağdiç Z. A., Sani Bozkurt S.
Transforming Education With Generative AI: Prompt Engineering and Synthetic Content Creation, Sharma Ramesh,Bozkurt Aras, Editör, IGI Global, New York, ss.309-326, 2024
2024
20242. Trends of Artificial Intelligence in Special Education and Their Relation to the Sustainable Development Goals: Where Are We Now and Where Are We Heading
TLILI A., ALTINAY F., HUANG R., BOZKURT A., SHEHATA B., ALTINAY Z., et al.
Radical Solutions for Artificial Intelligence and Digital Transformation in Education, BURGOS DANIEL, Editör, Springer, ss.1-22, 2024
2022
20223. Teknoloji
SANİ BOZKURT S., SAĞDIÇ Z. A.
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitim El Kitabı, Bakkaloğlu, Hatice; Çelik, Seçil; Tomris, Gözde, Editör, Vize Akademik, ss.641-666, 2022
2021
20214. Kurallar ve rutinler aracılğıyla problem davranışların önlenmesi
SANİ BOZKURT S.
Sınıf için olumlu davranışsal destekler, Sezgin Vuran, Kürşat Öğülmüş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.74-87, 2021
2021
20215. Empowering teachers who work in inclusive practices: E-coaching
UYSAL Ç., SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., GÜRGÜR H.
Handbook of research on emerging pedagogies for the future of education: Trauma-informed, care, and pandemic pedagogy, ARAS BOZKURT, Editör, IGI Global, ss.386-400, 2021
2021
20216. Otizm Spektrum Bozukluğu
SANİ BOZKURT S.
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Beceri Öğretimi, ÇİMEN ACAR, SUNAGÜLSANİ BOZKURT, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-20, 2021
2020
20207. Pandemi döneminde özel gereksinimli çocuklar: Evde baş başa kaldık ne yapacağız?
ATLAR H., UYSAL Ç., ÇAVUŞOĞLU T., BOZKUŞ GENÇ G., SANİ BOZKURT S., GÜRGÜR H.
Pandemi döneminde eğitim İyileştirelim iyileşelim, D. Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, ss.191-212, 2020
2020
20208. Otizm spektrum bozukluğunda dil ve iletişim özellikleri
SANİ BOZKURT S.
Otizm spektrum bozukluğu: İletişim ve dil, Ö. Diken, Editör, Pegem Akademi, ss.115-136, 2020
2020
20209. İpuçları
SANİ BOZKURT S.
Otizmde etkili uygulamalar, E. Ünlü, Editör, Vize Yayıncılık, ss.59-83, 2020
2019
201910. Universal design principles and technology-supported learning in the digital era: Assistive technologies in inclusive learning
SANİ BOZKURT S.
Ubiquitous inclusive learning in a digital era, Ebba Ossiannilsson, Editör, IGI Global, ss.107-127, 2019
2017
201711. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sosyal duygusal becerilerin öğretiminde teknoloji kullanımı
SANİ BOZKURT S.
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve teknoloji destekli öğretim, Özge Eliçin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.17-44, 2017
2016
201612. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik nitelikli yetişkin davranışları
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201613. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik çevresel düzenlemeler
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201614. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim strateji ve teknikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201615. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanımı ve özellikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201616. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
2016
201617. Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında teknoloji kullanımı
SANİ BOZKURT S.
Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim, Özge Eliçin, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.23-39, 2016
2014
201418. Zihinsel engelli çocukların özellikleri
SANİ BOZKURT S.
Aile eğitim rehberi Zihinsel engelli çocuklar, ATİLLA CAVKAYTAR, Editör, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, ss.29-41, 2014
2012
201219. Ailelerle iletişim ve işbirliğini geliştirelim
SANİ BOZKURT S.
Özel eğitimde uygulamalı aile eğitimi, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Yayıncılık/Ankara, ss.68-86, 2012
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Veri madenciliği ve bibliyometrik analizler yoluyla araştırma örüntü ve eğilimlerinin belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Bozkurt A. (Yürütücü), Sani Bozkurt S.
2022 - 2024
2022 - 2024Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sohbet Becerisinin Öğretiminde Robot ve Öğretmen Tarafından Sunulan Replikli Öğretimin Karşılaştırılması: Karma Yöntem Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Sani Bozkurt S. (Yürütücü), Sağdıç Z. A.
2022 - 2024
2022 - 2024Project Naturalistic Instruction: Exploding And Transferring Evidence-Based Strategies For Early Childhood Inclusion Professionals (Erasmus + Programı Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları (KA220-VET); Project no: 202021-1-TR01-KA220-VET-000034720)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Diken Ö., Kalaycı C., Kaymak A., Sani Bozkurt S., Çavuşoğlu T., Ünlü E., et al.
2021 - 2023
2021 - 2023Home, but not alone: Empowering preschool teachers and parents for digital education
Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi
Sani Bozkurt S., Karadeniz A., Erdoğdu E., İbileme A. İ., Uçar H., Çimşir E., et al.
2021 - 2023
2021 - 2023
Sustainability in Education / Eğitimde Sürdürülebilirlik
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Bozkurt A. (Yürütücü), Sani Bozkurt S., Uçar H., Elibol S., Elibol H.
2021 - 2023
2021 - 2023Specially Digitalised (Special Learning Disability)
Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi
Bozkurt A. (Yürütücü), Şenocak D., Bozkuş Genç G., Sani Bozkurt S., Öztürk H., Şahin V., et al.
2021 - 2023
2021 - 2023Contemporary Teaching and Learning Techniques for Distance Education
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Koçdar S., Bozkurt A. (Yürütücü), Şenocak D., Uçar H., Sani Bozkurt S., Çimşir E., et al.
2021 - 2023
2021 - 2023Developing Teacher Competencies in the Field of Digital Teaching Techniques
Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi
Uçar H., Bozkurt A., Koçdar S., Karadeniz A., Erdoğdu E., Sani Bozkurt S., et al.
2020 - 2021
2020 - 2021Güce Güç Katmak: Bütünleştirme Uygulamalarındaki Okul Öncesi Öğretmenlerini Güçlendirme Sürecinin İncelenmesi
KOL Ç. (Yürütücü), SANİ BOZKURT S., FIRAT M.
2018 - 2019
2018 - 2019Okul öncesi dönem kaynaştırma ortamlarında bulunan normal gelişim gösteren çocukların bireysel farklılıklar ve sosyal kabule yönelik görüşlerinin incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SANİ BOZKURT S. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Çevrimiçi Ortamlarda Otizm Spektrum Bozukluğuna Karşı Farkındalığın İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Sani Bozkurt S. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018Çevrimiçi Ortamlarda Özel Eğitime Yönelik Farkındalığının Belirlenmesi: Sosyal Ağ Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Sani Bozkurt S. (Yürütücü)
2014 - 2016
2014 - 2016Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Teknoloji Destekli Etkileşimli Ortam Tasarımı ve Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SANİ BOZKURT S.
2013 - 2015
2013 - 2015Kosova'da Özel Eğitime Yönelik Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Sürecinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çolak A., Öncül N., Bozkuş Genç G., Çelik S., Sani Bozkurt S., Kaya Ö.
Ödüller
Ocak 2023
Ocak 20232023 Yılı Uluslararası Projeler Alanında Yürütülen Projeler
Anadolu Üniversitesi
Ocak 2022
Ocak 20222022 Yılı Uluslararası Projeler Alanında Yürütülen Projeler
Anadolu Üniversitesi