Eğitim Bilgileri
1998 - 2005
1998 - 2005Bütünleşik Doktora
The Ohio State University, Amerika Birleşik Devletleri
1992 - 1997
1992 - 1997Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
ÇOCUKLARLA ARAŞTIRMALARDA METODOLOJİK KONULAR
SEMİNER (C)
ÇOCUKLARLA SOSYAL ARAŞTIRMALARDA METODOLOJİK KONULAR
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
TEZ (E)
SEMİNER (A)
UZMANLIK ALAN DERSİ (E)
SEMİNER (E)
SEMİNER
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (L)
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (G)
TEZ (D)
TEZ (B)
Lisans
Lisans
ARAŞTIRMA PROJESİ II (B)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II (B)
ANNE BABA EĞİTİMİ (A-B)
AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI (A-B)
ARAŞTIRMA PROJESİ I (B)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I (B)
TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (B)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (A-B)
OKUL DENEYİMİ
MİKRO ÖĞRETİM
AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (31)
MİKRO ÖĞRETİM (E)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (D-E)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (L)
OKUL DENEYİMİ (E)
OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
ANNE-BABA EĞİTİMİ (A-B)
MİKRO ÖĞRETİM (A)
OKUL DENEYİMİ (A)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (İ)
OKUL DENEYİMİ (B)
OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR (A-B)
ANNE BABA EĞİTİMİ (A-B-C)
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ (A-B)
ARAŞTIRMA PROJESİ I (A)
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ (A)
OKUL DENEYİMİ (C)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I (A)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (B)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II (D)
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (N)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II (A)
OKUL DENEYİMİ III (B)
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI (A-B)
ANNE BABA EĞİTİMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (F-G)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II (B)
OKUL DENEYİMİ III (C)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI (C-C1-C2-C3-C4)
OKUL ÖNCESİ BİLGİSAYAR ÖĞRETİMİ
OKUL DENEYİMİ II (C-C1-C2-C3-C4-C5)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II (A-B)
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI VE UYUM BOZUKLUKLARI (A-B)
ANNE BABA EĞİTİMİ (B)
EĞİTİM FELSEFESİ (A-B)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI (D-DI)
UYGULAMA III (D)
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI VE UYUM BOZUKLUKLARI (B)
OKUL ÖNCESİ FEN ÖĞRETİMİ (A)
UYGULAMA II-(A)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing Antisocial Behaviors
ÇELİK S., DİKEN İ. H., ÇOLAK A., ARIKAN A., AKSOY F., TOMRİS G.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.2, ss.511-535, 2016 (SSCI)
2016
2016Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing
ÇELİK S., DİKEN İ. H., ÇOLAK A., ARIKAN A., AKSOY F., TOMRİS G.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
, cilt.16, sa.2, ss.511-535, 2016 (SSCI)
2015
2015Views of teachers, parents, and counselors toward the preschool version of first step to success early intervention program (FSS-PSV) in preventing antisocial behaviors*
ÇOLAK A., TOMRİS G., DİKEN İ. H., ARIKAN A., AKSOY F., ÇELİK S.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.15, sa.3, ss.691-708, 2015 (SSCI)
2015
2015Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing
ÇOLAK A., TOMRİS G., DİKEN İ. H., ARIKAN A., AKSOY F., ÇELİK S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
, cilt.15, sa.3, ss.691-708, 2015 (SSCI)
2010
2010Concrete to Abstract: Visualizing Paradigms in Qualitative Research Through Visual Arts
ARIKAN A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF QUALITATIVE METHODS
, cilt.9, sa.4, ss.466, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Erken Çocukluk Dönemi Bağlamında Geleceğin Öğretmenlerinin Cinsiyetçi Tutumları
KİMZAN İ., ARIKAN A.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.18, sa.39, ss.277-307, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Farkındalık Geliştirmede Okul Öncesi Çocuk Kitaplarımız Nitelikli mi?
ARIKAN A., TOMRİS G., YILMAZ BURSA G., TUNA D. M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.19-44, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Erken Okuryazarlık Becerilerine Yönelik Dil Destek Çalışmalarında Ailelerin Tercihleri
HARMANDAR D., ARIKAN A.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.8, sa.4, ss.1183-1203, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Dezavantajlılık Bağlamında Proje Yaklaşımı: Öğretmenler, Çocuklar ve Ailelerin Deneyimleri
ARIKAN A.
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD STUDIES
, cilt.4, sa.1, ss.106-134, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Schooling Experiences of Disadvantaged Children in Preschool: Attitudes, Engagement and Interactions
ARIKAN A.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2020, sa.86, ss.1-24, 2020 (ESCI)
2019
2019Çocuklarda Sosyal Duyarlılığın Geliştirilmesi: ‘Sokak Hayvanlarının Yardımcıları’ Projesi
ARIKAN A., BAKIR Y., ÖZDEN M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.52, ss.463-490, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
KİMZAN İ., ARIKAN A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.670-686, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Supporting the professional development of early childhood teachers in head start: A case of acquiring technology proficiency Head start programi erken çocukluk dönemi öğretmenlerinin mesleki gelişimlerinin desteklenmesi: Teknoloji yeterliklerinin kazanimina bir örnek
ARIKAN A., Fernie D. E., Kantor R.
Elementary Education Online
, cilt.16, sa.4, ss.1829-1849, 2017 (Scopus)
2016
2016Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi
ARIKAN A., KİMZAN İ.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.15, sa.2, ss.498-528, 2016 (Scopus)
2009
2009Tracing Dominant Discourses of Childhood in Children’s Visual Images: A Qualitative Appraisal of News Media and Education
ARIKAN A.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION , cilt.1, sa.1, ss.164-179, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Etkileşimler: Öğretmen Soruları
ÇELİK KAHRAMAN S., ARIKAN A.
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Okul Öncesi Öğretmenleri için Robotik Kodlama Eğitimi
ŞAHİN H., ARIKAN A.
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
2021Aile Katılımında Çocuk Merkezli Uygulamalar: Babalar ve Çocuklar Gerçekten Ne İsterler?
MOLUZ E., ARIKAN A.
7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi (IECEC-UOEK-2021), İzmir, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2020
2020Aileler Çocuklarının Dil Becerilerinin Desteklenmesinde Okulöncesi Eğitim Kurumlarından Ne Bekliyor?
HARMANDAR D., ARIKAN A.
I. Uluslararası Pedagojik Araştırmalar Kongresi, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2019
2019Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., SANİ BOZKURT S., ÇELİK S., et al.
29.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., ÇELİK S., TOMRİS G., et al.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Farkındalık Geliştirmede Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Değerlendirilmesi
TOMRİS G., YILMAZ BURSA G., TUNA D. M., ARIKAN A.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Okul Öncesi Çocuklarında Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Farkındalık Geliştirilmesi Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri
ÇITAK YILDIZ M., ARIKAN A.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Okulöncesi Dönemde Ailelerin Dil Destek Çalışmalarına Yönelik Tercihleri
HARMANDAR D., ARIKAN A.
VI International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2017
2017Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇUHADAR C., TOMRİS G., et al.
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., TOMRİS G., ÇELİK S., ÇUHADAR C., ARIKAN A., et al.
ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.51, (Özet Bildiri)
2017
2017Okul Öncesi Eğitimde Dezavantajlı Ailelerin Deneyimleri: İlişkiler, Etkileşimler ve Beklentiler Ekseninde Aile Katılımı
ARIKAN A.
1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Proje Yaklaşımında Okul İkliminin Önemi: Dezavantajlı Çocuklarla Okul Öncesi Eğitimde Proje Uygulamalarına Yönelik Bir Değerlendirme
ARIKAN A.
7th International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Okul Öncesi Dönemde Dezavantajlı Çocukların Gözünden Okullu Olmak: Tutumlar, Duygular ve Etkileşimler
ARIKAN A.
7th International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması
DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
ÇAVUŞOĞLU T., DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., et al.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması
DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Okul Öncesi Dönemde Proje Yaklaşımı İçin Örnek Bir Uygulama: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi
ARIKAN A., KİMZAN İ.
4. Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Dezavantajlılık Bağlamında Proje Yaklaşımının Değerlendirilmesi Öğretmenler, Çocuklar ve Ailelerin Deneyimlerinden Kesitler
ARIKAN A.
II International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2012
2012PROJE BİA-AV: Okul öncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uygulanması ve etkililiği: Nicel bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012PROJE BİA-AV: Okul öncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uygulanması ve etkililiği: Nitel bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012PROJE BİA AV Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Erken Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği Nicel Bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012PROJE BİA-AV: Okul öncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uygulanması ve etkililiği: Nicel bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012PROJE BİA-AV: Okul öncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uygulanması ve etkililiği: Nitel bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012PROJE BİA AV Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Erken Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği Nitel Bulgular
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and quantitative results
Diken İ. H., Arıkan A., Çolak A., Aksoy F., Çelik S., Tomris G.
1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Quantitative Results
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
1st International Early Childhood Intervention Conference and EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Ecologies of resilience in early years for children living in poverty
ARIKAN A.
3. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Konferansı, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonu BİA AV Türkiye Uygulaması
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Erken Müdahale Kongresi, UDEMKO, 1 - 05 Şubat 2012
2012
2012Başarıya İlk Adım (BİA) Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonu: Türkiye Uygulaması.
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
I. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 01 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2011
2011Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları
DİKEN İ. H., AKSOY F., ARIKAN A., ÇOLAK A., ÇELİK S., CAVKAYTAR E., et al.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011Proje BİA-AV: Okulöncesi dönemde antisosyal davranışları erken önlemeye yönelik başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonunun uyarlanması ve etkililiği: Pilot çalışma bulguları.
DİKEN İ. H., AKSOY F., ARIKAN A., ÇOLAK A., ÇELİK S., TOMRİS G., et al.
21.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği: PİLOT ÇALIŞMA Bulguları
DİKEN İ. H., AKSOY F., ARIKAN A., ÇOLAK A., ÇELİK S., CAVKAYTAR E., et al.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2012
2012First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results
DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.
1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
2010Concrete to Abstract: Visualizing Paradigms in Qualitative Research Through Visual Arts
ARIKAN A.
11th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, Kanada, 7 - 10 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010Connecting families and teachers to develop local synergy and cultural competence: Exemplary practices toward quality in teacher education
ARIKAN A.
17. International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010Preschool science education in rural areas: An Ethnographic study of two village schools
TAŞ I., ARIKAN A.
17. International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
2007
2007Elementary school teachers’ experiences of teaching in multi-ethnic classrooms
ARIKAN A.
The Annual Meeting of American Educational Research Association, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Nisan 2007
2007
2007Retelling the story: Official tales of technology and Head Start teachers’ technophobia
ARIKAN A.
The Annual Meeting of American Educational Research Association, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Technology: The necessary evil to build bridges toward equity in early childhood education.
ARIKAN A.
The Honoring the Child Honoring Equity Conference 6 (CEIEC), Melbourne, Avustralya, 16 - 18 Kasım 2006
2005
2005The Social-Construction of Technology Policy as Process in Education: Policy in The Making and Policy in The Living
ARIKAN A., FERNIE D. E.
The Annual Meeting of American Educational Research Association, Montreal, Kanada, 11 - 15 Nisan 2005
2005
2005Federal construction(s) of technology and the Digital Divide in the Preparing Tomorrow’s Teachers to Use Technology Initiative
ARIKAN A., KANTOR R., SCOTT J., MONSEUR J.
The Annual Meeting of American Educational Research Association, Montreal, Kanada, 11 - 15 Nisan 2005
2003
2003Re-Approaching the Digital Divide at the Intersection of the Local Practices and the Official Discourses of the Preparing Tomorrow’s Teachers To Use Technology Initiative
ARIKAN A.
The Annual Meeting of the Mid-Western Educational Research Association, Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 02 Ekim 2003
Kitaplar
2022
2022Çocuklarla Bilimsel Araştırmalara Farklılıklar Penceresinden Bakış
YILMAZ BURSA G., ÇELİK KAHRAMAN S., ARIKAN A.
Fark Edilmeyen Çocuklar, ARIKAN ARZU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.267-298, 2022
2022
2022Fark Edilmeyen Çocukların Dünyalarına Farklılıklar Penceresinden Bakış
ARIKAN A.
Fark Edilmeyen Çocuklar, ARIKAN ARZU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2022
2019
2019Aile Eğitimi
ARIKAN A., KILIÇ Ş., GÜMÜŞ SAKALLI S., AVCI N., KORAN N., KARATAŞ K., et al.
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2019
2019
2019Ailenin Tarihsel, Kuramsal ve Toplumsal Temelleri
ARIKAN A.
Aile Eğitimi, Arıkan Arzu, Dinç Berrin, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.3-31, 2019
2016
2016Okul Öncesi Ögretmenlerine Yönelik Nitelikli Yetişkin Davranışları
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Strateji ve Teknikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Gelişimsel Yetersizlik Türlerinin Tanım ve Özellikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Doğal Öğretim Süreci Seti
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitabevi, Ankara, 2016
2016
2016Okul öncesi öğretmenlerine yönelik gelişimsel yetersizlik türlerinin tanım ve özellikleri
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Çevresel Düzenlemeler
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2016
2016Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Sürecine Giriş
DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.
Eğiten Kitap, 2016
2015
2015Çocuklara Demokratik Bir Toplumda Yaşamanın Öğretilmesi: Sosyal-Duygusal Öğrenme ve Sosyal Bilgiler
ARIKAN A.
Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar - Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation, İnan Hatice Zeynep, İnan Taşkın, Editör, Nobel, Ankara, ss.446-475, 2015
2015
2015Kuram ve Uygulamanın Bütünleştirilmesi: Çocuklar için bir Fark Yaratmak
ARIKAN A.
Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar-Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation, İnan, Hatice Zeynep İnan, Taşkın, Editör, Nobel, ss.508-528, 2015
2013
2013Özel Öğretim Yöntemleri II
GENÇ KUMTEPE E., ŞAHİN F., YAŞAR M., ERDOĞAN S., İNAN H. Z., KUMTEPE A. T., et al.
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2013
2013
2013Okulöncesi Eğitimde Aile Katılımı
ARIKAN A.
Özel Öğretim Yöntemleri II, ARIKAN, ARZU, Editör, Anadolu Ünversitesi, ss.215-244, 2013
2012
2012HighScope Programı
ARIKAN A.
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, Z. Fulya Temel, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.359-403, 2012
2011
2011Okulöncesi Dönemde Değerler Eğitimi
ARIKAN A., ERSOY A. F., ÇENGELCİ KÖSE T., DİNÇ B., İNAN H. Z., ŞEN M., et al.
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2011
2011
2011Değerler Eğitiminin Tanımı, Önemi ve Kapsamı
ARIKAN A.
Okulöncesi Dönemde Değerler Eğitimi, Arıkan, Arzu, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.1-28, 2011
2008
2008İlköğretime Hazırlık Yeterliklerini Kazandırmaya Yönelik Etkinlikler
ARIKAN A.
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları, Şefik Yaşar, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.23-44, 2008
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022Okul öncesi eğitimde baba katılımı: Baba-çocuk ortaklığına yönelik deneyimlerin durum çalışması ile betimlenmesi (PROJE NO: 2004E016)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ARIKAN A.
2018 - 2019
2018 - 2019Eylem Araştırması ile Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Pedagojik Dokümantasyon Eğitimi ve Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
ARIKAN A.
2014 - 2017
2014 - 2017DOĞAL ÖĞRETİM PROJESİ: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci (Proje no: 114K164)
DİKEN Ö., DİKEN İ. H. (Yürütücü), ARIKAN A.
2014 - 2017
2014 - 2017Dezavantajlılık Bağlamında Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımının Değerlendirilmesi Çocuklar Aileler ve Eğitimci Deneyimlerini Dönüşümcü Bakış Açısından Betimleyen Bir Nitel Araştırma (Proje No: 1406E307)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ARIKAN A. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Cinsiyetçilik ve Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumları (Proje No: 1506E526)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KİMZAN İ., ARIKAN A. (Yürütücü)
2011 - 2013
2011 - 2013PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Erken Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği (Proje no: 1006E126)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DİKEN İ. H. (Yürütücü), ARIKAN A.
2012 - 2012
2012 - 2012Talented Children and Talented Teachers: Competencies, Resilience and Culture
ARIKAN A.
1999 - 2002
1999 - 2002