­

Doç. Dr. ARZU ARIKAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

Eğitim Bilgileri

1998 - 2005

1998 - 2005

Bütünleşik Doktora

The Ohio State University, Amerika Birleşik Devletleri

1992 - 1997

1992 - 1997

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

ÇOCUKLARLA ARAŞTIRMALARDA METODOLOJİK KONULAR

SEMİNER (C)

ÇOCUKLARLA SOSYAL ARAŞTIRMALARDA METODOLOJİK KONULAR

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

TEZ (E)

SEMİNER (A)

UZMANLIK ALAN DERSİ (E)

SEMİNER (E)

SEMİNER

NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (L)

SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (G)

TEZ (D)

TEZ (B)

Lisans

Lisans

ARAŞTIRMA PROJESİ II (B)

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II (B)

ANNE BABA EĞİTİMİ (A-B)

AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI (A-B)

ARAŞTIRMA PROJESİ I (B)

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I (B)

TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (B)

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (A-B)

OKUL DENEYİMİ

MİKRO ÖĞRETİM

AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (31)

MİKRO ÖĞRETİM (E)

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (D-E)

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (L)

OKUL DENEYİMİ (E)

OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

ANNE-BABA EĞİTİMİ (A-B)

MİKRO ÖĞRETİM (A)

OKUL DENEYİMİ (A)

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (İ)

OKUL DENEYİMİ (B)

OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR (A-B)

ANNE BABA EĞİTİMİ (A-B-C)

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ (A-B)

ARAŞTIRMA PROJESİ I (A)

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ (A)

OKUL DENEYİMİ (C)

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I (A)

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (B)

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II (D)

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI (N)

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II (A)

OKUL DENEYİMİ III (B)

ÇOCUK RUH SAĞLIĞI (A-B)

ANNE BABA EĞİTİMİ

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (F-G)

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II (B)

OKUL DENEYİMİ III (C)

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI (C-C1-C2-C3-C4)

OKUL ÖNCESİ BİLGİSAYAR ÖĞRETİMİ

OKUL DENEYİMİ II (C-C1-C2-C3-C4-C5)

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II (A-B)

ÇOCUK RUH SAĞLIĞI VE UYUM BOZUKLUKLARI (A-B)

ANNE BABA EĞİTİMİ (B)

EĞİTİM FELSEFESİ (A-B)

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI (D-DI)

UYGULAMA III (D)

ÇOCUK RUH SAĞLIĞI VE UYUM BOZUKLUKLARI (B)

OKUL ÖNCESİ FEN ÖĞRETİMİ (A)

UYGULAMA II-(A)

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Etkileşimler: Öğretmen Soruları

ÇELİK KAHRAMAN S., ARIKAN A.

International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

Okul Öncesi Öğretmenleri için Robotik Kodlama Eğitimi

ŞAHİN H., ARIKAN A.

International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

Aile Katılımında Çocuk Merkezli Uygulamalar: Babalar ve Çocuklar Gerçekten Ne İsterler?

MOLUZ E., ARIKAN A.

7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi (IECEC-UOEK-2021), İzmir, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

Aileler Çocuklarının Dil Becerilerinin Desteklenmesinde Okulöncesi Eğitim Kurumlarından Ne Bekliyor?

HARMANDAR D., ARIKAN A.

I. Uluslararası Pedagojik Araştırmalar Kongresi, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

Türkiye'de okul öncesi kaynaştırma öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve etkili uygulama: Doğal öğretim projesi

DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÜNLÜ E., ARIKAN A., ÇELİK S., TOMRİS G., et al.

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Okul Öncesi Çocuklarında Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Farkındalık Geliştirilmesi Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri

ÇITAK YILDIZ M., ARIKAN A.

6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Okulöncesi Dönemde Ailelerin Dil Destek Çalışmalarına Yönelik Tercihleri

HARMANDAR D., ARIKAN A.

VI International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

Doğal öğretim projesi: Okul öncesi kaynaştırma sınıf öğretmenleri için doğal öğretim süreci

DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇUHADAR C., TOMRİS G., et al.

27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Doğal Öğretim Projesi: Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıf Öğretmenleri için Doğal Öğretim Süreci

DİKEN İ. H., DİKEN Ö., TOMRİS G., ÇELİK S., ÇUHADAR C., ARIKAN A., et al.

ULUSLARARASI KATILIMLI 27. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.51, (Özet Bildiri)

2017

2017

Okul Öncesi Eğitimde Dezavantajlı Ailelerin Deneyimleri: İlişkiler, Etkileşimler ve Beklentiler Ekseninde Aile Katılımı

ARIKAN A.

1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Proje Yaklaşımında Okul İkliminin Önemi: Dezavantajlı Çocuklarla Okul Öncesi Eğitimde Proje Uygulamalarına Yönelik Bir Değerlendirme

ARIKAN A.

7th International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Okul Öncesi Dönemde Dezavantajlı Çocukların Gözünden Okullu Olmak: Tutumlar, Duygular ve Etkileşimler

ARIKAN A.

7th International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Okulöncesi kaynaştırma sınıflarında öğretmenler için doğal öğretim süreci: Doğal öğretim projesi hazırlık aşaması

DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için DoğalÖğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

ÇAVUŞOĞLU T., DİKEN İ. H., DİKEN Ö., ÇUHADAR C., ARIKAN A., ÜNLÜ E., et al.

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Öğretmenler için Doğal Öğretim Süreci Doğal Öğretim Projesi Hazırlık Aşaması

DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., DİKEN Ö., ARIKAN A., ÜNLÜ E., ÇELİK S., et al.

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Okul Öncesi Dönemde Proje Yaklaşımı İçin Örnek Bir Uygulama: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi

ARIKAN A., KİMZAN İ.

4. Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Dezavantajlılık Bağlamında Proje Yaklaşımının Değerlendirilmesi Öğretmenler, Çocuklar ve Ailelerin Deneyimlerinden Kesitler

ARIKAN A.

II International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2012

2012

First step to success early intervention program preschool version implementation in Turkey and quantitative results

Diken İ. H., Arıkan A., Çolak A., Aksoy F., Çelik S., Tomris G.

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Quantitative Results

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

1st International Early Childhood Intervention Conference and EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

First Step to Success Early Intervention Program -Preschool Version: Implementation in Turkey and Qualitative Results

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

1st International Early Childhood Intervention Conference EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 13 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

Ecologies of resilience in early years for children living in poverty

ARIKAN A.

3. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Konferansı, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

Başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonu: Türkiye uygulaması

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

International Participation 1st National Interdisciplinary Congress on Early Intervention, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

Başarıya İlk Adım (BİA) Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonu: Türkiye Uygulaması.

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

I. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 01 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

First step to success early intervention program preschool version: Implementation in Turkey and quantitative results

DİKEN İ. H., ARIKAN A., ÇOLAK A., AKSOY F., ÇELİK S., TOMRİS G.

1st International Early Childhood Intervention Conference & EURLYAID Annual Conference, Braga, Portekiz, 08 Eylül 2012 - 11 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

Concrete to Abstract: Visualizing Paradigms in Qualitative Research Through Visual Arts

ARIKAN A.

11th Advances in Qualitative Methods Conference, Vancouver, Kanada, 7 - 10 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

Connecting families and teachers to develop local synergy and cultural competence: Exemplary practices toward quality in teacher education

ARIKAN A.

17. International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

Preschool science education in rural areas: An Ethnographic study of two village schools

TAŞ I., ARIKAN A.

17. International Conference on Learning, Hong Kong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

2007

2007

Elementary school teachers’ experiences of teaching in multi-ethnic classrooms

ARIKAN A.

The Annual Meeting of American Educational Research Association, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Nisan 2007

2007

2007

Retelling the story: Official tales of technology and Head Start teachers’ technophobia

ARIKAN A.

The Annual Meeting of American Educational Research Association, CHICAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

Technology: The necessary evil to build bridges toward equity in early childhood education.

ARIKAN A.

The Honoring the Child Honoring Equity Conference 6 (CEIEC), Melbourne, Avustralya, 16 - 18 Kasım 2006 Sürdürülebilir Kalkınma

2005

2005

The Social-Construction of Technology Policy as Process in Education: Policy in The Making and Policy in The Living

ARIKAN A., FERNIE D. E.

The Annual Meeting of American Educational Research Association, Montreal, Kanada, 11 - 15 Nisan 2005 Sürdürülebilir Kalkınma

2005

2005

Federal construction(s) of technology and the Digital Divide in the Preparing Tomorrow’s Teachers to Use Technology Initiative

ARIKAN A., KANTOR R., SCOTT J., MONSEUR J.

The Annual Meeting of American Educational Research Association, Montreal, Kanada, 11 - 15 Nisan 2005

2003

2003

Re-Approaching the Digital Divide at the Intersection of the Local Practices and the Official Discourses of the Preparing Tomorrow’s Teachers To Use Technology Initiative

ARIKAN A.

The Annual Meeting of the Mid-Western Educational Research Association, Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 02 Ekim 2003

Kitaplar

2022

2022

Çocuklarla Bilimsel Araştırmalara Farklılıklar Penceresinden Bakış

YILMAZ BURSA G., ÇELİK KAHRAMAN S., ARIKAN A.

Fark Edilmeyen Çocuklar, ARIKAN ARZU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.267-298, 2022

2022

2022

Fark Edilmeyen Çocukların Dünyalarına Farklılıklar Penceresinden Bakış

ARIKAN A.

Fark Edilmeyen Çocuklar, ARIKAN ARZU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2022

2019

2019

Aile Eğitimi

ARIKAN A., KILIÇ Ş., GÜMÜŞ SAKALLI S., AVCI N., KORAN N., KARATAŞ K., et al.

Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2019

2019

2019

Ailenin Tarihsel, Kuramsal ve Toplumsal Temelleri

ARIKAN A.

Aile Eğitimi, Arıkan Arzu, Dinç Berrin, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.3-31, 2019

2015

2015

Çocuklara Demokratik Bir Toplumda Yaşamanın Öğretilmesi: Sosyal-Duygusal Öğrenme ve Sosyal Bilgiler

ARIKAN A.

Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar - Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation, İnan Hatice Zeynep, İnan Taşkın, Editör, Nobel, Ankara, ss.446-475, 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

Kuram ve Uygulamanın Bütünleştirilmesi: Çocuklar için bir Fark Yaratmak

ARIKAN A.

Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar-Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation, İnan, Hatice Zeynep İnan, Taşkın, Editör, Nobel, ss.508-528, 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

Okulöncesi Eğitimde Aile Katılımı

ARIKAN A.

Özel Öğretim Yöntemleri II, ARIKAN, ARZU, Editör, Anadolu Ünversitesi, ss.215-244, 2013

2012

2012

HighScope Programı

ARIKAN A.

Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, Z. Fulya Temel, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.359-403, 2012

2011

2011

Değerler Eğitiminin Tanımı, Önemi ve Kapsamı

ARIKAN A.

Okulöncesi Dönemde Değerler Eğitimi, Arıkan, Arzu, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.1-28, 2011

2008

2008

İlköğretime Hazırlık Yeterliklerini Kazandırmaya Yönelik Etkinlikler

ARIKAN A.

İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları, Şefik Yaşar, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.23-44, 2008

Desteklenen Projeler

1999 - 2002

1999 - 2002

T.H.E. Consortium: Technology Helping Educators Consortium Project

Diğer Uluslararası Fon Programları



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5

h-indeksi (WOS): 2