Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Öğrenen-İçerik Etkileşim Örüntülerinin Belirlenmesi

3rd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2023, Türkiye, 20 Haziran 2023

Learner Views on Learning Analytics Based Dashboards

International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.494-497

Investigation of Study Habits of Learners through Association Rules in Online Learning Environments

International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.509-510

From media literacy to new media literacy: A lens from open and distance learning

International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Mapping the Learner Profiles in Open and Distance Learning

OOFHEC2019: The Online, Open and Flexible Higher Education Conference 2019, 16 - 18 Ekim 2019

Examining the effects of LMS on academic performance using learning analytics

OOFHEC2019: The Online, Open and Flexible Higher Education Conference. EADTU Conference, Madrid, İspanya, 16 - 18 Ekim 2019

Exploring the Learning Behaviour Patterns of Open and Distance Students

The Online, Open and Flexible Higher Education Conference 2019, Madrid, İspanya, 16 - 18 Ekim 2019, ss.156-166

Using the Game-based Student Response Tool Kahoot! in an Online Class: Perspectives of Online Learners

Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2017, ss.303-307

Early Childhood Science Education Trends in Turkey: Where from? Where to?

14th International Conference on Teaching, Education and Learning, 23 - 24 Mayıs 2017

Open and Distance Learners’ Transactional Distance Perceptions in Synchronous Online Learning Environments

Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2017, 5 - 09 Mart 2017

Use of ARCS V Motivational Design Model in Online Distance Education

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.55-60

ARCS-V Motivational Design Approach Interaction and e3 learning Rethinking Motivation for Distance Education

Society for Information Technology Teacher Education International Conference 2016, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.413-418

Dialogic and Help Seeking Behaviors of Online Learners A case of an Online Course

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 - 25 Mart 2016, ss.245-247

Use of ARCS V Motivational Design Model in Online Distance Education

Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 21 - 25 Mart 2016

Lessons learned from a one laptop per child project Case of Kocaeli

SITE 2015, 26th Annual Conference of the Society for Information Technology and Teacher Education, Chesapeake, VA, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2015, ss.1201-1207

Açık ve Uzaktan Öğretimde Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımı

Akademik Bilişim Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015

Uzaktan Eğitim Yoluyla Avrupa Hapishanelerindeki Dil Engelini Ortadan Kaldırmak ELBEP

Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu: Teknoloji Tabanlı Öğretim, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2014

ANADOLU OKULÖNCESİ MATEMATİK (ANOMAT) BECERİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24-26 Nisan 2014, İstanbul / Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014

Anadolu Okulöncesi Matematik Ölçeğinin Geliştirilmesi Anomat

I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014

Kitap & Kitap Bölümleri

Açıköğretim Sisteminde Öğrenme Analitikleri Tabanlı Performans Değerlendirme Paneli Uygulaması

Açıköğretim ile 40 Yıl: Uygulamalar ve Araştırmalar, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.405-430, 2023

Foundations of Motivational Research and Design in Online Distance Learning

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Ucar,Hasan and Kumtepe,Alper Tolga, Editör, IGI Global, New York, ss.68-76, 2021

Examining Transactional Distance in Synchronous Online Learning Environments

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Ucar Hasan, Kumtepe Alper Tolga, Editör, IGI Global, ss.147-167, 2021

Foundations of Motivational Research and Design in Online Distance Learning

Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning, Uçar Hasan & Kumtepe Alper Tolga, Editör, IGI GLOBAL, ss.68-76, 2021

Investigating the New Media Literacy Skills of Open and Distance Learners

21st Century Skills and Education, Erdem, Cahit; Bağcı, Hakkı; Koçyiğit, Mehmet, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.112-137, 2019

Investigating New Media Literacy Skills of Open and Distance Learners

21st Century Skills and Education, Cahit Erdem, Hakkı Bağcı, Mehmet Koçyiğit, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.112-137, 2019

Culture and Motivation in Globalized Open and Distance Learning Spaces

Supporting Multiculturalism in Open and Distance Learning Spaces, Eif Toprak Evrim Genc kumtepe, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.146-165, 2018

Integrating Motivational Strategies Into Massive Open Online Courses (MOOCs): The Application and Administration of the Motivation Design Model.

Administrative Leadership in Open and Distance Learning Programs, K. Buyuk,S. Kocdar,A. Bozkurt, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.213-235, 2018

Çocukları Tanıma ve Değerlendimede Görüşme Yöntemi

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme, Doç.Dr. Alper Tolga KUMTEPE, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.90-114, 2016

Gözlem

Marka iletişiminde analiz ve araştırma II, Cengiz Hakan Aydın, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.56-75, 2013

Okulöncesi eğitimde gelişimsel uygulamalar ve bütünleştirilmiş program

Özel öğretim yöntemleri II, Arzu Arıkan, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.153-180, 2013

Görüşme

Marka iletişiminde analiz ve araştırma II, Cengiz Hakan Aydın, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.38-54, 2013

STEM in early childhood education: We talk the talk, but do we walk the walk?

Transforming K-12 classrooms with digital technology, Zongkai Yang, Harrison Hao Yang, Di Wu, Sanya Liu (Editor), Editör, IGI Global, ss.140-163, 2013

Gözleme dayalı teknikler

Çocukları tanıma teknikleri, Ceyhan, Aykut; Ören, Meral, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.53-77, 2011

One for many: Anadolu University’s distance education services

Challenges facing for marketing in distance and online learning environments An integrated approach, Demiray, Uğur Sever, Serdar, Editör, Anadolu University Press, ss.649-669, 2009

Nitel veri toplama

Marka iletişiminde analiz ve araştırma, Aydın, Cengiz Hakan, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.109-132, 2009

Okulöncesi eğitimde matematik

Okulöncesinde fen ve matematik eğitimi, Özdaş, Aynur, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.129-150, 2008

Okulöncesi matematik ve fen eğitiminde temel kavramlar ve etkinlik örnekleri II

Okulöncesinde fen ve matematik eğitimi, Özdaş, Aynur, Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.201-222, 2008

Metrikler

Yayın

87

Atıf (WoS)

60

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

86

H-İndeks (Scopus)

5

Proje

37

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları