Eğitim Bilgileri
2015 - 2019
2015 - 2019Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye
2007 - 2012
2007 - 2012Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (5)
Scopus (3)
TRDizin (9)
2025
20251. Prevalence and Psychometric Implications of Careless Responses in an Online Student Survey
Erdem-Kara B., AKBULUT Y.
JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
, cilt.43, sa.5, ss.467-487, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Exploring Test Taking Disengagement in the Context of PISA 2022: Evidence from Process Data
ERDEM KARA B.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION , cilt.17, sa.2, 2025 (Scopus)
2024
20243. Identifying the Careless Responders: A Cross-Country Comparison on PISA 2018 Dataset
Erdem Kara B.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.32, sa.3, ss.396-407, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Robustness of Computer Adaptive Tests to the Presence of Item Preknowledge: A Simulation Study
Kara H., Doğan N., Erdem Kara B.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.15, sa.2, 2024 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
20225. The Effect of Aberrant Responses on Ability Estimation in Computer Adaptive Tests
GÖREN S., KARA H., ERDEM KARA B., KELECİOĞLU H.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.13, sa.3, ss.256-268, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20226. Yönlendirme Yöntemlerinin Çok Aşamalı Testler Üzerindeki Etkisi
ERDEM KARA B.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.2022, sa.19, 2022 (TRDizin)
2022
20227. The Effect of ratio of items indicating differential item functioning on computer adaptive and multi-stage tests
ERDEM KARA B., DOĞAN N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.9, sa.3, ss.682-696, 2022 (ESCI, TRDizin)
2019
20198. Measuring Nature of Science Views of Middle School Students
YALAKİ Y., DOĞAN N., İREZ O. S., DOĞAN N., ÇAKMAKCI G., ERDEM B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.3, ss.461-475, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
20199. Eğitim Kaynaklarının Kullanım Etkinliği Üzerine Bir Uluslararası Karşılaştırma
ERDEM B., TAT O.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.15, ss.152-169, 2019 (TRDizin)
2019
201910. PISA 2003 ve 2012 matematik okuryazarlığı puanlarının ölçüt geçerliği: beklenti tabloları ve uyum analizi
KILIÇ A. F., ERDEM B., DOĞAN N.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, ss.23-50, 2019 (TRDizin)
2019
201911. Computer Adaptive Testing Simulations in R
ERDEM KARA B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.5, ss.44-56, 2019 (ESCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Öz bildirim verilerinde dikkatsiz yanıtlama davranışının incelenmesi: Farklı belirleme yöntemlerinin performanslarının karşılaştırılması
ŞAHİN M. D., ERDEM KARA B.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. Investigation of Careless Responding on Self-Report Measures
ERDEM KARA B.
European Conference on Educational Research, Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. Madde Seçiminde Kullanılabilecek Farklı Yöntemlerle Oluşturulan Testlerin Özelliklerinin İncelenmesi
DOĞAN N., ERDEM KARA B., DOĞAN Ö.
8. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Ölçeklerde Dikkatsiz Yanıtlama Davranışının Verinin Yapısına Etkisi
ERDEM KARA B.
International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, ss.987-988, (Özet Bildiri)
2018
20185. PISA 2003 ve 2012 matematik okuryazarlığı puanlarının ölçüt geçerliği: Beklenti tabloları ve uyum analizi
ERDEM B., KILIÇ A. F., DOĞAN N.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, ss.151-153, (Özet Bildiri)
2018
20186. A COMPARISON OF MIXED EFFECTS LOGISTIC REGRESSION AND LOGISTIC REGRESSION
TAT O., ERDEM B., DOĞAN N.
6TH INTERNATIONAL CONGRESS ON MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Relationship between Motivational Constructs and Students’ Mathematics Achievement: A case of TIMSS 2015
KAPLAN CAN G., ERDEM B.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. COMPARISON OF THE CLASSIFICATION PERFORMANCE OF COMPUTER ADAPTIVE TESTING AND MULTI-STAGE COMPUTER ADAPTIVE TESTING
ERDEM B., TAT O., DOĞAN N.
6. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Eğitim kaynaklarının kullanım etkinliği üzerine uluslararası bir karşılaştırma
ERDEM KARA B., TAT O.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Öğrencilerin İşbirlikçi Problem Çözme Eğilimi Modelinin Ölçme Değişmezliğinin Cinsiyete Göre İncelenmesi
ERDEM B., KOYUNCU İ.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1677-1679, (Özet Bildiri)
2017
201711. Bilgisayar Uyarlamalı Sınıflama Testlerinde Madde Seçim Yöntemleri ve Sonlandırma Kriterlerinin Sınıflama Tutarlığı ve Test Uzunluğu Üzerindeki Etkisi
ERDEM B., TAT O., KELECİOĞLU H.
IV. International EurasianEducational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201612. Çoktan Seçmeli Testlerde Seçenek Ağırlıklandırma Yöntemlerinin Testin Faktör Yapısına Etkisinin İncelenmesi
ERDEM B., ERTUNA L., DOĞAN N.
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
Kitaplar
2025
20251. Güvenirlik Modülü
ERDEM KARA B.
JASP ile İstatiksel Analiz Uygulamalı Bir Rehber, ACAR GÜVENDİR MELTEM, KILIÇ ABDULLAH FARUK, Editör, Pegem, ss.199-220, 2025
2021
20212. Test Geliştirme ve Madde Analizi
ERDEM KARA B.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Şahin Murat Doğan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.353-383, 2021
2020
20203. Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme
ŞAHİN M. D., GÜR R., ERDEM B., AKBULUT Y.
Pandemi Döneminde Eğitim: İyileştirelim İyileşelim, Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.353-383, 2020
2020
20204. Tekrarlı Ölçüm Analizleri
ERDEM KARA B.
Herkes İçin Çok Değişkenli İstatistik (Genişletilmiş 2. Baskı), GÜZELLER Cem Oktay, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.161-183, 2020
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027NÖROGELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN ÇEVRİM İÇİ CİNSEL İSTİSMAR RİSKLERİNİN VEEBEVEYNLERİNİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yıldız G. (Yürütücü), Şahin M. D., Erdem Kara B., Şahin Ş., Kalaycı C., Kalaycı G. Ö., et al.
2024 - 2025
2024 - 2025Beklenmedik Yanıtlama Davranışlarının Çok Aşamalı Testlerin Performansı Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Erdem Kara B. (Yürütücü)
2023 - 2025
2023 - 2025KEKEMELİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KONUŞMA DURUMUNU DEĞERLENDİRME FORMUNUN (DUYGUSAL TEPKİ VE KONUŞMANIN KESİNTİYE UĞRAMASI) TÜRKÇEYE KAZANDIRILMASI
TÜBİTAK Projesi , 1005 - Ulusal Yeni Fikirler ve Ürünler Araştırma Destek Programı
Selvi Balo S. (Yürütücü), Balo E., Erdem Kara B., Özdemir R. S.
2024 - 2024
2024 - 2024R ile Çok Değişkenli İstatistik Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Erdem Kara B. (Yürütücü), Şahin M. D., Kılıç A. F., Ertuna L., Gürel S., Demir Ayçiçek S., et al.