Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Dr), Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2008
2002 - 2008Lisans
Atatürk Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Hane halklarının sürdürülebilir tüketim davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
Tüketici yenilikçiliği ve marka değeri algılarının marka yayma üzerindeki etkileri
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Pazarlama
Sayısal Yöntemler
İşletme Yönetimi
Yönetim Bilişim Sistemleri
Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ (İİBF)
2020 - 2024
2020 - 2024Doç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, PAZARLAMA BÖLÜMÜ
2018 - 2020
2018 - 2020Doç. Dr.
Bayburt Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Dr. Öğr. Üyesi
Bayburt Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2013 - 2017
2013 - 2017Araştırma Görevlisi
Bayburt Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2014 - 2014
2014 - 2014Araştırma Görevlisi
Washington State University, Carson College Of Business, Marketing
2012 - 2013
2012 - 2013Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2010 - 2012
2010 - 2012Araştırma Görevlisi
Bingöl Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektör Danışmanı
Anadolu Üniversitesi, REKTÖRLÜK
2021 - 2024
2021 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Anadolu Üniversitesi, İŞLETME FAKÜLTESİ, PAZARLAMA BÖLÜMÜ
2019 - 2020
2019 - 2020Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bayburt Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal medya kullanıcısı seçmenlerin siyasal pazarlamaya yönelik tutumlarının seçmen bağı ve davranışı üzerindeki etkileri: Seçmen tatmini ve sadakatinin aracılık rolü
ENES EMRE B. (Danışman)
M.TEMEL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. A Refined Fuzzy MARCOS Approach with Quasi-D-Overlap Functions for Intuitive, Consistent, and Flexible Sensor Selection in IoT-Based Healthcare Systems
Baydas M., Turgay S., Omeroglu M. K., Aydin A., Baydas G., Stevic Z., et al.
MATHEMATICS
, cilt.13, sa.15, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20252. Enhancing Decision Quality in Smart Manufacturing: Uncertainty-Aware Evaluation of Edge–Cloud Architectures with T-Spherical Hesitant Fuzzy Rough Sets
Turgay S., Başar E. E., Çalışan M., Geçkil M. F., Baydaş M., Stević Ž.
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTATIONAL METHODS AND EXPERIMENTAL MEASUREMENTS
, cilt.13, 2025 (Scopus)
2024
20243. Addressing the Global Logistics Performance Index Rankings with Methodological Insights and an Innovative Decision Support Framework
Stevic Z., Ersoy N., BAŞAR E. E., Baydas M.
APPLIED SCIENCES-BASEL
, cilt.14, sa.22, 2024 (SCI-Expanded, Scopus)
2024
20244. Advantages and Challenges of Biobased Plastics: A Qualitative Analysis of Stakeholders’ Perceptions
Başar E. E., Kes Erkul A.
FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi
, sa.23, ss.1-29, 2024 (TRDizin)
2024
20245. TÜRKİYE'DE PERAKENDE SEKTÖRÜNDE SATIŞ HACMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
Başar E. E., Tosun B.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, sa.98, ss.52-61, 2024 (TRDizin)
2024
20246. Factors Affecting the Attitude of Medical Doctors in Türkiye towards Using Artificial Intelligence Applications in Healthcare Services
Başar E. E., Kes Erkul A.
BEZMIALEM SCIENCE
, cilt.12, sa.3, ss.297-308, 2024 (ESCI)
2021
20217. Preface
BAŞAR E. E.
Paradigm Shifts within the Communication World
, cilt.53, ss.2645, 2021 (SCI-Expanded, Scopus)
2020
20208. How does the environmental knowledge of Turkish households affect their environmentally responsible food choices? The mediating effects of environmental concerns
Başar E. E., Başar Ş.
International Journal of Agriculture, Environment and Food Sciences
, cilt.4, sa.3, ss.348-355, 2020 (TRDizin)
2018
20189. Markalar Sanal Topluluklar Aracılığı ile Müşteri Bağı Oluşturabilirler Mi?
Başar E. E.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.22, sa.73, ss.199-210, 2018 (TRDizin)
2018
201810. Hangi Ürün Kategorisi Tüketicilerin Perakendeci Mağaza Tercihlerinde En Büyük Etkiye Sahip? Lider Ürün Yaklaşımı
Başar E. E.
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.335-349, 2018 (TRDizin)
2018
201811. Uluslararası Spor Organizasyonlarında Ulusal Markaların Sponsorluk Faaliyetlerinin İncelenmesi: Sponsora Yönelik Tutumun Aracılık Etkisi ve Etkinlikle İlgilenimin Moderatör Rolü
BAŞAR E. E.
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.32, sa.1, ss.157-176, 2018 (TRDizin)
2015
201512. Pazarlama Kaynaklarına En Uygun Rekabetçi Pazarlama Stratejisinin Belirlenmesi Kış Turizmi Otellerine Yönelik Bir Uygulama
YILMAZ M. K., BAŞAR E. E., PABUÇCU H.
EGE ACADEMIC REVIEW , cilt.15, sa.3, ss.409-419, 2015 (TRDizin)
2015
201513. The Effect of Self Construal on Statue and Role Relaxed Consumption
BAŞAR E. E., ERCİŞ A.
MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES
, cilt.6, sa.3 S2, ss.18-23, 2015 (Scopus)
2015
201514. An Investigation of Self Image Congruence Differences between Materialistic and Non-Materialistic Consumers
Başar E. E., Türk B., Ünal S.
BOGAZICI JOURNAL: REVIEW OF SOCIAL, ECONOMIC AND ADMINISTRATIVE STUDIES
, cilt.29, sa.2, ss.41-57, 2015 (Scopus, TRDizin)
2013
201315. The Effects of Consumer Innovativeness and Extended Technology Acceptance Model on Adoption E-Crm Services Which Applied to Banking Sector
BAŞAR E. E., YAPRAKLİ T. Ş.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.6, sa.6, ss.149-180, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Pazar Performansı Sağlamada Büyük Veri Kullanımı
BAŞAR E. E., YILDIZ T.
26. Pazarlama Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 23 Temmuz 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Could The Short term Impacts o f The Pandemic o n The Environment Turn Into Long term Sustainability Gains?
BAŞAR E. E.
II International Symposium of Applied Business Management and Economics Research es , Bayburt, Türkiye, 12 Mayıs 2022, cilt.1, ss.122-123, (Özet Bildiri)
2021
20213. International scientific collaborative activities: Barriers and opportunities
BAŞAR Ş., BAŞAR E. E.
International Congress of Future Medical Pioneers - ICOFMEP 2021, Türkiye, 08 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2018
20184. Kamu Teşviklerinden Yararlanan KOBİ’lerin Firma Performanslarının Teknoloji Transferi ve Pazarlama Yenilikçiliği Açısından İncelenmesi: TRA Bölgesi Uygulaması
ERCİŞ A., BAŞAR E. E., TÜRK B., KARA A.
23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Türk ve Amerikan Hane Halklarının Sürdürülebilir Tüketim Davranışlarının Karşılaştırılması (Bayburt ve Post Falls Örneği)
BAŞAR E. E., ÇUBUKCU M. İ., ERCİŞ A.
Uluslararası Uygulamalı İşletme.Yönetim ve Ekonomi Sempozyumu, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. The Role of Radical Innovation Implementations in Marketing Activities
BAŞAR E. E.
7. International Congress on Current Debates in Social Science, 19 - 21 Nisan 2018, ss.164, (Özet Bildiri)
2016
20167. The Measurement of Households’ Sustainable Consumption Behaviors
BAŞAR E. E.
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, ROMA, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016, ss.212, (Özet Bildiri)
2014
20148. Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri ile Otel İşletmelerinde Rekabetçi Pazarlama Stratejisi Seçimi
ERCİŞ A., YILMAZ M. K., BAŞAR E. E., PABUÇCU H.
19. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 18 - 22 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2013
20139. The Effects of Consumers Brand Equity Perceptions on Brand Extension Strategy
BAŞAR E. E., ERCİŞ A.
4th European Marketing Conference, Frankfurt am Main, Almanya, 15 - 16 Ağustos 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201310. Consumers’ Point of View on Brand Equity and Brand Extension Strategies according to the Level of Consumer Innovativeness
BAŞAR E. E., ERCİŞ A.
European Conference on Social and Behavioral Sciences, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201311. Kişisel Değerler ve Çevre Bilincinin Çevreci Ürünlerin Tercih Edilmesindeki Etkileri: Karşılaştırmalı Bir Araştırma
Çolakoğlu E., Türk B., Başar E. E., Gül O.
18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Reflections on Sustainable Consumption in the Time of the COVID-19 Pandemic
YILDIZ T., BAŞAR E. E.
Pandemics and Consumer Behavior, Sanje Gresi, Başar Enes Emre, Editör, Nova Science Publishers, New York, ss.135-150, 2022
2020
20202. Sosyal Medya Pazarlaması
BACAKSIZ P., BAŞAR E. E.
Dijital Reklamcılık, Derya Öcal, Hıdır Polat, Editör, NOBEL, ss.209-223, 2020
2019
20193. Sürdürülebilir Tüketimin Başarılmasında Bütünsel Bir Yaklaşım: Sistemsel Değişim
BAŞAR E. E.
Sürdürülebilirlik: Ekonomik ve Sosyal Eğilimler, Enes Emre Başar, Alirıza Ağ, Ünal Gülhan, Editör, İmaj Yayınevi, Ankara, ss.51-62, 2019
2018
20184. Hane Halklarının Sürdürülebilir Tüketim Davranışları
BAŞAR E. E.
İmaj Yayınevi, Ankara, 2018
2018
20185. Perakendecilik Sektöründe Başarılı Olmanın Formülü: Sürekli İnovasyon
BAŞAR E. E.
İnovasyon: Ekonomik ve Sosyal Eğilimler, BAŞAR ENES EMRE, DURMAZ ATAKAN, Editör, İmaj Yayınevi, Ankara, ss.145-157, 2018
2018
20186. The Social Marketing
BAŞAR E. E.
Seleceted Studies on Social Sciences, Ahmet Kırkkılıç, Enes Emre Başar, Yusuf Söylemez, Editör, Cambridge Scholar Publishing, ss.120-129, 2018
2018
20187. How to Capture the Virtual World’s Online Brand Loyalists
BAŞAR E. E.
The Virtual World and Marketing, Başar Enes Emre, Erciş Aysel, Ünal Sevtap, Editör, Cambridge Scholar Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.227-235, 2018
2016
20168. A Holistic Approach to Achieve SustainableConsumption: Systemic Change
BAŞAR E. E.
Studies on Sustainability Research, Enes Emre Başar, Turgut BAyramoğlu, Editör, LAP Publishing, ss.97-104, 2016
2016
20169. Küreselleşme’nin Kobi’lerin Uluslararasılaşmaları Üzerindeki Etkileri
BAŞAR E. E., ERCİŞ A.
Küreselleşme: Ekonomik ve Sosyal Eğilimler, Bayramoğlu Turgut, Başar Eens Emre, Editör, Savaş Yayınevi, Ankara, ss.117-130, 2016
2014
201410. Consumers’ Point of View on Brand Equity and Brand ExtensionStrategies According to the Level of Consumer Innovativeness
BAŞAR E. E., ERCİŞ A.
Interdisciplinary Perspectives on Social Sciences, Rată Georgeta, Arslan Hasan, RuncanPatricia-Luciana, Akdemir Ali, Editör, Cambridge Scholar Publishing, ss.19-28, 2014
Desteklenen Projeler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorTürk ve Amerikan Hane Halklarının Sürdürülebilir Tüketim Davranışlarının Ölçülmesi Bayburt ve Post Falls Şehirlerinin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAŞAR E. E.
2021 - 2021
2021 - 2021The Collaborative Research on Sustainability
Diğer Uluslararası Fon Programları
BAŞAR Ş. (Yürütücü), BAŞAR E. E.
2020 - 2021
2020 - 2021Paradigm Shifts within the Communication Realm
Diğer Uluslararası Fon Programları
BAŞAR E. E. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Tersine Beyin Göçünü Etkileyen Faktörler: Almanya Doğumlu Nitelikli Türk İşgücü Üzerine Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAŞAR E. E.
2016 - 2018
2016 - 2018EMA Quality Measure Hizmet Kalitesi Ölçümü Yazılımı Geliştirilmesi
BAŞAR E. E. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Yerel Kalkınma Bağlamında Bayburt Taşı Kümelenme Potansiyelinin Araştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAŞAR E. E.
2017 - 2017
2017 - 2017Hane Halkı Yoksulluk Araştırması: Bayburt Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAŞAR E. E.
2015 - 2017
2015 - 2017Sürdürülebilirlik Araştırmalarına Multidisipliner Bakış Açıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAŞAR E. E.
2015 - 2016
2015 - 2016Türkiye nin Ev Sahipliği Yaptığı Uluslararası Spor Organizasyonlarında Ulusal Markaların Sponsorluk Faaliyetlerinin Etkinliklerinin Araştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAŞAR E. E.