Metrikler
Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr), Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli), Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, Reklamcılık Ve Halkla İlişkiler Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Küresel reklamcılıkta adaptasyon türlerı̇: Adaptasyon reklam uygulamalarına yönelı̇k etkı̇ araştırması
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
Reklamda tanık kullanımı: Kullanıcı tanıklığı ve uzman tanıklığı reklamlarına yönelik tutumların karşılaştırılması
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Pazarlama
İşletme Yönetimi
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Kitle İletişimi ve Araçları
Halkla İlişkiler
Reklamcılık ve Tanıtım
İletişim Bilimleri
İletişim Sanatları
Medya ve İletişim Sistemleri
İletişim Tasarımı
İnteraktif Medya Tasarımı
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2018 - 2023
2018 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2009 - 2018
2009 - 2018Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProgram Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBirim Yöneticisi
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, Kurumsal İletişim Birimi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorErasmus Staj Koordinatörü
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2020 - 2025
2020 - 2025Koordinatör Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı
2010 - 2019
2010 - 2019Erasmus Staj Koordinatör Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
2013 - 2016
2013 - 2016Staj Komisyon Başkan Yardımcısı
Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2010
2008 - 2010Reklam ve Mizah Bölümleri Editörü,
One Dergi, Reklam ve Mizah Bölümleri Editörü,
2008 - 2008
2008 - 2008Jr. Marka Danışmanı
Şirket, Markam Pazarlama Yönetimi ve İletişim Danışmanlığı, Marka Danışmanlığı, Jr. Marka Danışmanı
Verdiği Dersler
Makaleler
Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)
2020
20201. Usage of Emoji in Advertising: The Effects of Emojis on the Memorability of Advertising Message
Akarsu H., Gülmez E., Öztürk M. C.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
, sa.36, ss.1-32, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
20192. Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi
GÜLMEZ E.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION
, cilt.6, ss.157-178, 2019 (TRDizin)
2017
20173. Marka Tercihinde Duyuların Rolü: Starbucks ve Kahve Dünyası Markalarının Duyusal Markalama Açısından Karşılaştırılması
GÜLMEZ E.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.58-84, 2017 (TRDizin)
2016
20164. Kullanıcı Tanıklığı ve Uzman Tanıklığı Reklamlarına Yönelik Tutumların Karşılaştırılması
GÜLMEZ E.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.12, ss.120-137, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20155. KAR AMACI GÜTMEYEN KURUMLARIN KURUMSAL İTİBARI: KIZILAY ÖRNEĞİ
UÇAR F., GÜLMEZ E., MUTLU Ö., ERBAŞ S., GEZ K.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.8, sa.4, ss.131-153, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. 2024 Paris Olimpiyat Oyunları’nda Resmi Sponsor Markaların Olimpiyat Temalı İçeriklerinin İncelenmesi
GÜLMEZ E.
the 20th International Symposium of Communication in the Millenium, Eskişehir, Türkiye, 06 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2022
20222. Amaç Yönelimli Pazarlama Uygulamaları: Patagonia Örneği
GÜLMEZ E.
5th Cultural Informatics, Communication & Media Studies Conference, Kayseri, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2020
20203. Bir Online Müzik Platformu Olarak Spotify ve Spotify’da Yayınlanan Reklamlara Yönelik Tüketici Tutumları
GÜLMEZ E.
3rd Cultural Informatics, CommunicationMedia Studies Conference, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2018
20184. Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklamlarının Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi
GÜLMEZ E.
International Symposium on Communication In The Digital Age, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Classification and Evaluation of Different Adaptation Ad Formats: A Doctoral Research Paper
GÜLMEZ E.
8th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development, Atina, Yunanistan, 17 - 20 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2015
20156. Dreaming of Neverland Past and Present of Advertising Creativity From the Perspectives of Turkish Advertising Creatives
ÇALLI İ. D., ŞENER G., GÜLMEZ E.
13th Communication In the Millenium, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.181-190, (Tam Metin Bildiri)
2010
20107. Publicity vs. Advertisement: The Comparison of Consumer Attitudes for Advertisements and Publicities in Newspapers for Technological Products
GÜLMEZ E.
Global Business Conference, Dubrovnik, Hırvatistan, 13 - 16 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
20108. Türkiye’de 4207 Sayılı Sigara Yasağı ile Ortaya Çıkan Smirting Kavramı ve Bu Kavramın Türk İlişki Anlayışına Yansıması
GÜLMEZ E., ODACIOĞLU M. P.
Sessizsiniz- 6. Ulusal İletişim Öğrencileri Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
20099. Which is the Best Type to Persuade? Testimonial Types as a Persuasion Tactic
GÜLMEZ E.
European Business Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 8 - 11 Haziran 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Transmedya ve Reklamcılık
GÜLMEZ E., ŞENER G.
Dijital Dönüşüm Çağında Yeni Nesil Reklamcılık ve Marka İletişimi, BOZKURT YASEMİN, Editör, NEU Press, Konya, ss.187-216, 2024
2024
20242. Sürdürülebilirlik, Marka İletişimi ve Reklamcılık
ŞENER G., GÜLMEZ E.
Dijital Dönüşüm Çağında Yeni Nesil Reklamcılık ve Marka İletişimi, BOZKURT YASEMİN, Editör, NEU Press, Konya, ss.295-328, 2024
2023
20233. Reklamda Strateji ve Yaratıcı Yapım Uygulamaları (Execution) İlişkisi
GÜLMEZ E., CANER A.
Reklamda Strateji, Aslan Emre Ş., Editör, NEU Press, Konya, ss.401-426, 2023
2023
20234. Branded Podcasts: The Return of Aural Content with Examples From Turkey
GÜLMEZ E.
Handbook of Research on the Future of Advertising and Brands in the New Entertainment Landscape, Blanca Miguélez-Juan, Gema Bonales-Daimiel, Editör, IGI Global, Hershey, ss.135-168, 2023
2022
20225. Süreç, Türler ve Tutum Açısından Reklamın Adaptasyonu
GÜLMEZ E.
Detay Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
20226. Purpose-Driven Marketing Wars: Dishwashing Detergent Brands' Purpose-Driven Marketing Campaigns in Turkey
GÜLMEZ E.
Cases on Digital Strategies and Management Issues in Modern Organizations, Santos, José Duarte, Editör, IGI Global, Hershey, ss.200-236, 2022
2022
20227. Bir Küresel Marka Olarak Disney+ Türkiye İletişim Kampanyaları: Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Örnek Olay İncelemesi
GÜLMEZ E.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Teori ve Araştırmalar-II, Çatalcalı Ceylan Ayşe, Batal Salih, Sülü Akgül Ceylan, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.227-256, 2022
2021
20219. Dijital Medyada Kişisel Yayın
GÜLMEZ E.
Dijital Medya ve Tüketici, Çınar Naim, Özbaş Anbarlı Züleyha, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.136-164, 2021
2021
202110. Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Sosyal Ağlar
AKINCI S., GÜLMEZ E.
Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez, Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.112-145, 2021
2021
202111. Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Podcast
GÜLMEZ E.
Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez, Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.146-177, 2021
2021
202112. Sosyal Medya Reklam Uygulamaları
GÜLMEZ E.
Dijital Çağda Reklam, Yıldız Serdar, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.92-129, 2021
2021
202113. Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Web Sitesi ve Bloglar
GÜLMEZ E.
Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez, Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.178-213, 2021
2021
202114. Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Video
APAYDIN C., GÜLMEZ E.
Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez, Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.72-110, 2021
2021
202115. Brand Purpose and Purpose-Driven Marketing: The New Digital
GÜLMEZ E.
Handbook of Research on IoT, Digital Transformation, and the Future of Global Marketing, El-Gohary Hatem, Edwards David, Ben Mimoun Mohamed Slim, Editör, IGI Global, Hershey, ss.330-361, 2021
2020
202016. Diğer Pazarlama İletişimi Unsur ve Uygulamaları
AĞLARGÖZ F., GÜLMEZ E.
Pazarlama İletişimi, Oyman Mine, Erdoğan Bayram Zafer, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.206-242, 2020
2019
201917. Reklam Araştırmalarında Web Analitik Kullanımı
GÜLMEZ E., AKARSU H.
İletişim Araştırmalarında Farklı Bakış Açıları, Şener Gülcan, Yıldız Serdar, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.121-151, 2019
2019
201918. Advertising Adaptation: Beyond Standardization and Translation of Ads
GÜLMEZ E.
Breaking Down Language and Cultural Barriers Through Contemporary Global Marketing Strategies, Khosrow-Pour, Mehdi, Editör, IGI Global, Hershey, ss.145-167, 2019
2017
201719. Afet Farkındalık Kampanyalarında Durum Analizi
GÜLMEZ E., ATEŞ S.
Acil Durum ve Afet Farkındalık Eğitimi, Usta İlker, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.26-60, 2017
2016
201620. Reklam Kampanyasının Etkinliğinin Analizi
YAZICI M., GÜLMEZ E.
Reklam Kampanya analizi, Müjgan Yazıcı, Editör, Anadolu üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.140-164, 2016
2016
201621. Reklam Kampanyasının Etkinliğinin Analizi
YAZICI M., GÜLMEZ E.
Reklam Kampanya Analizi, Yazıcı Müjgan, Çınar Naim, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.139-165, 2016
2016
201622. Efsane Reklamcılar ve Efsane Reklamları
ŞENER G., GÜLMEZ E.
Reklam Diyor Ki 1, ÇALLI İÇTEN DUYGU, SEÇİM MUSTAFA ÖZGÜR, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.211-272, 2016
2016
201623. Uygulama Planları
BALABAN SALI J., GÜLMEZ E.
Halkla İlişkiler Kampanya Analizi, Balaban Salı Jale, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.126-147, 2016
2016
201624. Tanıklı Reklam: Reklamda "Bir Bilen"i Göstermek
GÜLMEZ E.
Reklam Diyor Ki 1, ÇALLI İÇTEN DUYGU, SEÇİM MUSTAFA ÖZGÜR, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.119-157, 2016
2014
201425. Görsel Kimlik
GÜLMEZ E.
Markalaşma Yolunda KOBİ lerde Marka Yapılandırma ve Yönetimi, Uztuğ Ferruh, Editör, ATSO, Antalya, ss.163-176, 2014
2014
201426. Marka Adı Belirlenmesi
GÜLMEZ E.
Markalaşma Yolunda KOBİ lerde Marka Yapılandırma ve Yönetimi, Uztuğ Ferruh, Editör, ATSO, Antalya, ss.155-162, 2014
2014
201427. Marka Vizyonu
GÜLMEZ E.
Markalaşma Yolunda KOBİ lerde Marka Yapılandırma ve Yönetimi, Uztuğ Ferruh, Editör, ATSO, Antalya, ss.89-96, 2014
2013
201328. Reklam
UZTUĞ F., GÜLMEZ E.
Pazarlama İletişimi, Odabaşı Yavuz, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.28-47, 2013
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024Yayla Pazarlama İletişimi Kampanya Tasarımı
Şirket
Bayçu S., Yıldız S., Gülmez E.
2014 - 2017
2014 - 2017Küresel Reklamcılıkta Adaptasyon Türleri: Adaptasyon Reklam Uygulamalarına Yönelik Etki Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
GÜLMEZ E., UZTUĞ F. (Yürütücü)
Sanatsal Etkinlik