Doç. Dr. EMRAH GÜLMEZ


İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), İLETİŞİM, SOSYAL BİLİMLER, İNTERDİSİPLİNER, İŞLETME


Avesis Araştırma Alanları: Pazarlama, İşletme Yönetimi, Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi, Kitle İletişimi ve Araçları, Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, Medya ve İletişim Sistemleri, İletişim Tasarımı, İnteraktif Medya Tasarımı

E-posta: emrahgulmez@anadolu.edu.tr
İş Telefonu: +90 222 335 0580 Dahili: 5772
Web: https://avesis.anadolu.edu.tr/emrahgulmez
Ofis: İletişim Bilimleri Fakültesi Eğitim Bloğu 2. Kat e230 nolu oda

Metrikler

Yayın

42

Yayın (WoS)

1

Atıf (Scholar)

102

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

2

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

3

Eğitim Bilgileri

2011 - 2017

2011 - 2017

Doktora

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr), Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli), Türkiye

2003 - 2008

2003 - 2008

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, Reklamcılık Ve Halkla İlişkiler Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Küresel reklamcılıkta adaptasyon türlerı̇: Adaptasyon reklam uygulamalarına yönelı̇k etkı̇ araştırması

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Dr)

2011

2011

Yüksek Lisans

Reklamda tanık kullanımı: Kullanıcı tanıklığı ve uzman tanıklığı reklamlarına yönelik tutumların karşılaştırılması

Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Pazarlama

İşletme Yönetimi

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi

Kitle İletişimi ve Araçları

Halkla İlişkiler

Reklamcılık ve Tanıtım

İletişim Bilimleri

İletişim Sanatları

Medya ve İletişim Sistemleri

İletişim Tasarımı

İnteraktif Medya Tasarımı

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2018 - 2023

2018 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2009 - 2018

2009 - 2018

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Program Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Birim Yöneticisi

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, Kurumsal İletişim Birimi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Erasmus Staj Koordinatörü

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2020 - 2025

2020 - 2025

Koordinatör Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı

2010 - 2019

2010 - 2019

Erasmus Staj Koordinatör Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

2013 - 2016

2013 - 2016

Staj Komisyon Başkan Yardımcısı

Anadolu Üniversitesi, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Akademi Dışı Deneyim

2008 - 2010

2008 - 2010

Reklam ve Mizah Bölümleri Editörü,

One Dergi, Reklam ve Mizah Bölümleri Editörü,

2008 - 2008

2008 - 2008

Jr. Marka Danışmanı

Şirket, Markam Pazarlama Yönetimi ve İletişim Danışmanlığı, Marka Danışmanlığı, Jr. Marka Danışmanı

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Uzmanlık Alan Dersi

Tez

Seminer

Dönem Projesi

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi

Lisans

Lisans

Bitirme Projesi I

Reklamda Yaratıcılık II

Marka İletişimi Yönetimi

Dijital Reklam Yazarlığı

Reklam Yazarlığı Uygulamaları

Reklam Kampanyası Tasarımı

Reklam Yazarlığı II

Makaleler

Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. 2024 Paris Olimpiyat Oyunları’nda Resmi Sponsor Markaların Olimpiyat Temalı İçeriklerinin İncelenmesi

GÜLMEZ E.

the 20th International Symposium of Communication in the Millenium, Eskişehir, Türkiye, 06 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Amaç Yönelimli Pazarlama Uygulamaları: Patagonia Örneği

GÜLMEZ E.

5th Cultural Informatics, Communication & Media Studies Conference, Kayseri, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Bir Online Müzik Platformu Olarak Spotify ve Spotify’da Yayınlanan Reklamlara Yönelik Tüketici Tutumları

GÜLMEZ E.

3rd Cultural Informatics, CommunicationMedia Studies Conference, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklamlarının Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi

GÜLMEZ E.

International Symposium on Communication In The Digital Age, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Classification and Evaluation of Different Adaptation Ad Formats: A Doctoral Research Paper

GÜLMEZ E.

8th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development, Atina, Yunanistan, 17 - 20 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

2015

2015

6. Dreaming of Neverland Past and Present of Advertising Creativity From the Perspectives of Turkish Advertising Creatives

ÇALLI İ. D., ŞENER G., GÜLMEZ E.

13th Communication In the Millenium, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.181-190, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

8. Türkiye’de 4207 Sayılı Sigara Yasağı ile Ortaya Çıkan Smirting Kavramı ve Bu Kavramın Türk İlişki Anlayışına Yansıması

GÜLMEZ E., ODACIOĞLU M. P.

Sessizsiniz- 6. Ulusal İletişim Öğrencileri Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2010, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

9. Which is the Best Type to Persuade? Testimonial Types as a Persuasion Tactic

GÜLMEZ E.

European Business Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 8 - 11 Haziran 2009, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Transmedya ve Reklamcılık

GÜLMEZ E., ŞENER G.

Dijital Dönüşüm Çağında Yeni Nesil Reklamcılık ve Marka İletişimi, BOZKURT YASEMİN, Editör, NEU Press, Konya, ss.187-216, 2024

2024

2024

2. Sürdürülebilirlik, Marka İletişimi ve Reklamcılık

ŞENER G., GÜLMEZ E.

Dijital Dönüşüm Çağında Yeni Nesil Reklamcılık ve Marka İletişimi, BOZKURT YASEMİN, Editör, NEU Press, Konya, ss.295-328, 2024

2023

2023

3. Reklamda Strateji ve Yaratıcı Yapım Uygulamaları (Execution) İlişkisi

GÜLMEZ E., CANER A.

Reklamda Strateji, Aslan Emre Ş., Editör, NEU Press, Konya, ss.401-426, 2023

2023

2023

4. Branded Podcasts: The Return of Aural Content with Examples From Turkey

GÜLMEZ E.

Handbook of Research on the Future of Advertising and Brands in the New Entertainment Landscape, Blanca Miguélez-Juan, Gema Bonales-Daimiel, Editör, IGI Global, Hershey, ss.135-168, 2023

2022

2022

6. Purpose-Driven Marketing Wars: Dishwashing Detergent Brands' Purpose-Driven Marketing Campaigns in Turkey

GÜLMEZ E.

Cases on Digital Strategies and Management Issues in Modern Organizations, Santos, José Duarte, Editör, IGI Global, Hershey, ss.200-236, 2022

2022

2022

7. Bir Küresel Marka Olarak Disney+ Türkiye İletişim Kampanyaları: Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Örnek Olay İncelemesi

GÜLMEZ E.

Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Teori ve Araştırmalar-II, Çatalcalı Ceylan Ayşe, Batal Salih, Sülü Akgül Ceylan, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.227-256, 2022

2021

2021

8. Dijital İçerik Pazarlaması

Gülmez E. (Editör)

Anadolu Yayınları, Eskişehir, 2021

2021

2021

9. Dijital Medyada Kişisel Yayın

GÜLMEZ E.

Dijital Medya ve Tüketici, Çınar Naim, Özbaş Anbarlı Züleyha, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.136-164, 2021

2021

2021

10. Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Sosyal Ağlar

AKINCI S., GÜLMEZ E.

Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez, Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.112-145, 2021

2021

2021

11. Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Podcast

GÜLMEZ E.

Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez, Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.146-177, 2021

2021

2021

12. Sosyal Medya Reklam Uygulamaları

GÜLMEZ E.

Dijital Çağda Reklam, Yıldız Serdar, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.92-129, 2021

2021

2021

13. Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Web Sitesi ve Bloglar

GÜLMEZ E.

Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez, Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.178-213, 2021

2021

2021

14. Dijital İçerik Pazarlaması Açısından Video

APAYDIN C., GÜLMEZ E.

Dijital İçerik Pazarlaması, Gülmez, Emrah, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.72-110, 2021

2021

2021

15. Brand Purpose and Purpose-Driven Marketing: The New Digital

GÜLMEZ E.

Handbook of Research on IoT, Digital Transformation, and the Future of Global Marketing, El-Gohary Hatem, Edwards David, Ben Mimoun Mohamed Slim, Editör, IGI Global, Hershey, ss.330-361, 2021

2020

2020

16. Diğer Pazarlama İletişimi Unsur ve Uygulamaları

AĞLARGÖZ F., GÜLMEZ E.

Pazarlama İletişimi, Oyman Mine, Erdoğan Bayram Zafer, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.206-242, 2020

2019

2019

17. Reklam Araştırmalarında Web Analitik Kullanımı

GÜLMEZ E., AKARSU H.

İletişim Araştırmalarında Farklı Bakış Açıları, Şener Gülcan, Yıldız Serdar, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.121-151, 2019

2019

2019

18. Advertising Adaptation: Beyond Standardization and Translation of Ads

GÜLMEZ E.

Breaking Down Language and Cultural Barriers Through Contemporary Global Marketing Strategies, Khosrow-Pour, Mehdi, Editör, IGI Global, Hershey, ss.145-167, 2019

2017

2017

19. Afet Farkındalık Kampanyalarında Durum Analizi

GÜLMEZ E., ATEŞ S.

Acil Durum ve Afet Farkındalık Eğitimi, Usta İlker, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.26-60, 2017

2016

2016

20. Reklam Kampanyasının Etkinliğinin Analizi

YAZICI M., GÜLMEZ E.

Reklam Kampanya analizi, Müjgan Yazıcı, Editör, Anadolu üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.140-164, 2016

2016

2016

21. Reklam Kampanyasının Etkinliğinin Analizi

YAZICI M., GÜLMEZ E.

Reklam Kampanya Analizi, Yazıcı Müjgan, Çınar Naim, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.139-165, 2016

2016

2016

22. Efsane Reklamcılar ve Efsane Reklamları

ŞENER G., GÜLMEZ E.

Reklam Diyor Ki 1, ÇALLI İÇTEN DUYGU, SEÇİM MUSTAFA ÖZGÜR, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.211-272, 2016

2016

2016

23. Uygulama Planları

BALABAN SALI J., GÜLMEZ E.

Halkla İlişkiler Kampanya Analizi, Balaban Salı Jale, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.126-147, 2016

2016

2016

24. Tanıklı Reklam: Reklamda "Bir Bilen"i Göstermek

GÜLMEZ E.

Reklam Diyor Ki 1, ÇALLI İÇTEN DUYGU, SEÇİM MUSTAFA ÖZGÜR, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.119-157, 2016

2014

2014

25. Görsel Kimlik

GÜLMEZ E.

Markalaşma Yolunda KOBİ lerde Marka Yapılandırma ve Yönetimi, Uztuğ Ferruh, Editör, ATSO, Antalya, ss.163-176, 2014

2014

2014

26. Marka Adı Belirlenmesi

GÜLMEZ E.

Markalaşma Yolunda KOBİ lerde Marka Yapılandırma ve Yönetimi, Uztuğ Ferruh, Editör, ATSO, Antalya, ss.155-162, 2014

2014

2014

27. Marka Vizyonu

GÜLMEZ E.

Markalaşma Yolunda KOBİ lerde Marka Yapılandırma ve Yönetimi, Uztuğ Ferruh, Editör, ATSO, Antalya, ss.89-96, 2014

2013

2013

28. Reklam

UZTUĞ F., GÜLMEZ E.

Pazarlama İletişimi, Odabaşı Yavuz, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.28-47, 2013

Desteklenen Projeler

2014 - 2017

2014 - 2017

Küresel Reklamcılıkta Adaptasyon Türleri: Adaptasyon Reklam Uygulamalarına Yönelik Etki Araştırması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

GÜLMEZ E., UZTUĞ F. (Yürütücü)