Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik “Başarıya İlk Adım Programı” Türkçe Versiyonu’nun Etkililiği
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.36, no.161, pp.145-158, 2011 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Çalışan Özel Eğitim Alan Mezunu Öğretmenlerinin Pandemi Deneyimleri: Bir Odak Grup Tartışması
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.37, no.1, pp.338-364, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Erken Çocukluk Döneminde Özel Gereksinime Yönelik Değerlendirme ve Tanılama Sürecine İlişkin Yürütülmüş Araştırmaların İncelenmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.42, no.2, pp.505-562, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentilerinin Belirlenmesi
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, vol.12, no.1, pp.125-150, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Öncesi Dönemdeki Gelişimsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Sosyal Beceri Düzeyleri Okula Uyumlarını Yordar mı?
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.37, no.2, pp.91-105, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Zihin Özürlü Bireylere Yiyecek Hazırlama Becerinin Öğretimiyle İlgili Alan Yazın Taraması
PRUEBAS
, vol.4, no.2, pp.1-12, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Erken çocukluk döneminde değerlendirme ve tanılama sürecine yönelik yapılmış araştırmaların incelenmesi
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinler Arası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Eskişehir, Turkey, 26 - 29 May 2022
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Çalışan Özel Eğitim Alan Mezunu Öğretmenlerinin Pandemi Deneyimleri: Bir Odak Grup Tartışması
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Turkey, 22 October 2021
Yetersizliği Olan Öğrencilerinİlkokula Başlama Sürecinde Okula Uyumuna Yönelik Ailelerinin ve Öğretmenlerinin Görüşleri
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 6 - 09 November 2019
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Öncesi Dönem Öğrencilerinin Yetersizlikten Etkilenme Düzeyleri, Sosyal Etkileşim Davranışları ve Okula Uyumları
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI2018), 29 March - 01 April 2018
Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentileri
International XVIII AMSE-AMCE-WAER Congress Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Turkey, 30 May - 02 June 2016
Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 May - 02 June 2016
Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Devam Ettikleri Ortama İlişkin İlk İzlenimleri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 May - 02 June 2016
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Beklentileri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 May - 02 June 2016
Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentileri
XVIII. International Congress of AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training for Tomorrow, 30 May - 02 June 2016
Ebeveynlerin OSB tanısı almış çocukları için sağlık hizmeti almada yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri
24. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Edirne, Turkey, 25 - 27 September 2014
Gelişimsel destek programı GEDEP
International Congress on Early Childhood Intervention, 3 - 06 April 2014
Gelişimsel destek programı (GEDEP)
International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2014), Antalya, Turkey, 3 - 06 April 2014
Bilgisayar destekli etkinlik çizelgeleri ile sunulan öğretim sürecinin otistik özellikler gösteren çocukların çizelge izleme ve rol oyun becerileri üzerindeki etkililiği
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 30 October - 01 November 2013
Görsel destek ile öğretilen eşzamanlı ipucuyla öğretimin annelerin otizmli çocuklarına beceri öğretmelerindeki etkililiği
23. Ulusal Özel Eğitim Konferansı, Bolu, Turkey, 30 October - 01 November 2013
Describing the diagnosis process of children with mental retardation
Shanghai International Conference on Social Science, 14 - 17 August 2012
PROJE BİA-AV: Okulöncesi Dönemde Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı Anaokulu Versiyonunun Uyarlanması ve Etkililiği: PİLOT ÇALIŞMA Bulguları
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 20 - 22 October 2011
Özel eğitimde Türkiye kaynaklı makale bibliyografyası
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris, Turkey, 22 - 24 October 2009
Antisosyal Davranışları Erken Önleme: Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programı
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris, Turkey, 22 - 24 October 2009
The effectiveness of the first step to success early intervention program in Turkey: Resuls of the pilot study.
The 32nd Teacher Educators for Children With Behavioral Disorders (TECBD), 17 - 19 November 2008, pp.59
First step to success early intervention program and its implementation in Turkey: Resuls of the pilot study
The 2nd International Conference on Special Education, 18 - 21 June 2008
Effectiveness of simultaneous prompting in small group: the opportunity of acquiring non-target skills through observational learning and ınstructive feedback
32. Annual Association for Behavior Analysis (ABA), 26 - 30 May 2006
Review of a journal: Teacher education quarterly
Third International Balkan Scientific Congress, 22 - 24 September 2005
Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara oyun temelli etkinlik belirleme eğitim semineri
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 4 - 06 November 2004
Dergi İnceleme Çalışması
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 12 - 14 November 2003
Özel eğitim alanındaki dergilerin son dört sayılarında yer alan makalelerin incelenmesi
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 12 - 14 November 2003
Resim değiş-tokuşuna dayalı iletişim sistemi (PECS): Türkçeleştirme ve uygulama çalışmaları
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 12 - 14 November 2003
Gelişimsel gerilik gösteren öğrencilere eşzamanlı ipucuyla öğretimin küçük grup düzenlemesiyle sunulmasının etkililiği
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Turkey, 4 - 06 November 2003
Books & Book Chapters
İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretimi ve Aile
in: Özel Eğitimde Aile Eğitimi, İlknur ÇİFCİ TEKİNARSLAN-Nuray ÖNCÜL, Editor, Eğiten Kitap, pp.363-395, 2024
Kaynaştırma ve İşbirliği
Vize Akademik, Ankara, 2023
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri 3: Uyarlanmış Yöntemler
in: Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Elif Sazak, Editor, Pegem Akademi, TEPEBAŞI, pp.147-187, 2022
Beceri Öğretiminde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri: Öğretmenler ve Aileler İçin Uygulamalar
Maya Akademi, Ankara, 2019
Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okuöncesi Çocuklar (0-6 Yaş) ve Özellikleri
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, 2017
Gelişimsel desteğe gereksinimi olan okul dönemi çocuklar (6-12 yaş) ve özellikleri (ebeveynler/bakıcılar için)
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2017
0-36 Aylık Gelişimi Risk Altındaki Çocuklar İçin Gelişimsel Destek Programı
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017
Özel Eğitime Giriş
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik, Gelişimsel Desteğe Gereksinimi Olan Okul Dönemi Çocuklar (6-12 Yaş) ve Özellikleri (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), Emine Sema Batu, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.2-21, 2017
Ergenlik Döneminde Okulda Günlük Yaşam Becerilerinin ve Rutinlerinin Kazandırılması
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik, Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek, Akdoğan, Ramazan, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.2-24, 2017
0-3 Yaş Çocuklarının Öz Bakım Becerilerinin Evde Desteklenmesi
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik 0-3 Yaş Çocuklara Evde Gelişimsel Destek (Ebeveynler/Bakıcılar İçin), Mehmet Yanardağ, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.156-180, 2017
Evde Günlük Yaşam ve Rutinlere Uyma
in: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik, Ergenlik Dönemi Bireylere Evde Gelişimsel Destek, Düzkantar, Ayten, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.2-21, 2017
0-3 yaş çocukların bilişsel gelişimlerinin kurumda desteklenmesi
in: Gelişimsel yetersizliği olan bireylere yönelik 0-3 yaş öğrencilere kurumda gelişimsel destek (eğitimciler/uzmanlar için), İBRAHİM HALİL DİKEN, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.58-86, 2017
Özel Gereksinimli Bireylere Sunulan Hizmetler
in: Özel Eğitim, Aksoy, Veysel, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.267-296, 2016
Özbakım Alanı
in: 0-36 Aylık Gelişimi Risk Altında Olan Çocuklar İçin Gelişimsel Destek PRogramı (GEDEP), İbrahim H. Diken, Editor, Anadolu Üniversitesi, pp.69-89, 2014
Özel Eğitim Sınıflandırmaları
in: Bireysel Farklılıklar, Ardıç, Avşar, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.89-132, 2014
Zihinsel Yetersiz Tanısı Alan Çocukların Tanılama Süreçlerinin Betimlenmesi
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2009
Özel Eğitimde Türkiye Kaynaklı Makale Bibliyografyası
Maya Akademi, 2009