Eğitim Bilgileri
2015 - 2019
2015 - 2019Doktora
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2012 - 2016
2012 - 2016Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2014 - 2015
2014 - 2015Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Ebeveyn Koçluğu Desteğiyle Sunulan Talep Etme Model Olmayla Öğretimin Otizmli Çocukların Sosyal Becerilerine Etkileri
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2016
2016Yüksek Lisans
Küçük grup içinde akıllı tahtada aşamalı yardımlaöğretimin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarındijital oyun ve gözleyerek öğrenme becerileri üzerindekietkililiği
Anadolu Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi (Yl) (Tezsiz)
2015
2015Yüksek Lisans
Gelişimsel yetersizliği olan çocukların ebeveynlerinin sosyal destek ve öz yeterlik düzeyleri ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, ZİHİN ENGELLİLER ANABİLİM DALI
2012 - 2022
2012 - 2022Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, ENGELLİLER ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. The Effect of Bug-in-Ear eCoaching on Pre-Service Teachers’ Implementation of Functional Communication Training
Çattık M., Orum Çattık E., Yetkin A. İ.
BEHAVIORAL SCIENCES , cilt.15, sa.7, ss.1-25, 2025 (SSCI, Scopus)
2022
20222. Online Preschool Inclusive Education in Turkey During the Pandemic
YETKİN A. İ., ORUM ÇATTIK E., ÇATTIK M.
International Journal of Progressive Education
, cilt.18, sa.5, ss.169-182, 2022 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler İçin Teknoloji Temelli Müdahale Yöntemleri
ODLUYURT S., ÇATTIK M.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.6, ss.1851-1861, 2018 (TRDizin)
2018
20184. An Examination of the Relations among Social Support, Self-Efficacy, and Life Satisfaction in Parents of Children with Developmental Disabilities
ÇATTIK M., AKSOY V.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.195, ss.65-77, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
20175. Determining the Opinions of Preschool Teachers Regarding Inclusion
BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOGLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.401-420, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
20176. The effectiveness of the smart board-based small-group graduated guidance instruction on digital gaming and observational learning skills of children with autism spectrum disorder
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.16, sa.4, ss.84-102, 2017 (Scopus)
2017
20177. Determining the Opinions of Preschool Teachers Regarding Inclusion
BATU E. S., ODLUYURT S., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş., ALAGÖZOĞLU E.
Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education , sa.18, ss.1-20, 2017 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Avrupa'da Yaşayan Türk Kökenli Ailelerin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarının Tanı, Eğitim ve Destek Süreçleri
Çattık M.
35. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2025
20252. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Ergenlere Günlük Rutinleri Öğretmek: Akıllı Saat ve Öz-Düzenleme Stratejilerinin Entegrasyonu
Orum Çattık E., Çattık M.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNDE EVRENSEL TASARIM” ULUSLARARASI ENGELSİZ BİLİŞİM 2025 KONGRESİ, Manisa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20243. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Giyilebilir Teknolojiler
Çattık M., Orum Çattık E.
1. Disiplinlerarası Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
20214. Covid-19 Pandemi Sürecinde Sınıfında Kaynaştırma Uygulamasına Devam Eden Öğrenci Bulunan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Deneyimleri
ORUM ÇATTIK E., YETKİN A. İ., ÇATTIK M.
31. Ulusual Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2017
20175. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler İçin Teknoloji TemelliMüdahale Yöntemleri
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
27.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.141, (Özet Bildiri)
2017
20176. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitiminde Aile Merkezli Müdahalelerin Kullanıldığı Araştırmaların İncelenmesi
ÇATTIK E., ÇATTIK M., DİKEN İ. H.
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Özel Eğitim Alanında Yardımcı Teknolojilerin Kullanıldığı Araştırmaların İncelenmesi
ÇATTIK M., AKSOY V.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.230, (Özet Bildiri)
2016
20168. FARKLI TÜRDE VE ÇOKLU YETERSİZLİĞE SAHİPÜÇÜZ BEBEKLERİN GELİŞİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE YETERSİZLİK TÜRÜ TEMELİNDE KARŞILAŞTIRILMASI
DÜZKANTAR A., AKGÜN GİRAY D., ÇATTIK M., KIYAK Ü. E.
26.ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. Farklı türde ve çoklu yetersizliğe sahip üçüz bebeklerin gelişimlerinin değerlendirilmesi ve yetersizlik türü temelinde karşılaştırılması: Bir vaka çalışması.
DÜZKANTAR A., AKGÜN GİRAY D., ÇATTIK M., KIYAK Ü. E.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Okulöncesi Dönemdeki OSB olan Çocujklara Ipad Aracılığıyla Sosyal Etkileşim Becerilerinin Öğretiminde Videoyla Model Olmanın Etkililiği
ÇATTIK E., ÇATTIK M.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Gözleyerek Öğrenme
ÇATTIK M., ODLUYURT S.
7. Uluslararası Eğitimde Yeni Ufuklar (TASET) Konferansı, 13 - 15 Temmuz 2016
2016
201612. PROBLEMS AND SOLUTIONS SUGGESTED BY PRESCHOOL TEACHERS REGARDING INCLUSION
BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş., ÇATTIK M.
International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, 8 - 10 Temmuz 2016
2016
201613. What are Benefits of Inclusion for Children With and Without Special Needs
ODLUYURT S., BATU E. S., ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. WHAT ARE THE BENEFITS OF INCLUSION FOR CHILDREN WITH AND WITHOUT SPECIAL NEEDS
BATU E. S., ODLUYURT S., ÇATTIK M., ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş.
International Society on Early Intervention (ISEI) Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016
2016
201615. Examination of the Relationship Among Self Efficacy Social Support and Life Satisfaction Levels of Parents of Children With Developmental Disabilities
ÇATTIK M., AKSOY V.
International Society on Early Intervention Conference, Stockholm, İsveç, 8 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201516. The Effectiveness Of Video Modeling Procedures On Request An Item Behavior Children With Autism Spectrum Disorders
ÇATTIK M.
ICECET 2015 : 17th International Conference on Early Childhood Education and Technology, Paris, Fransa, 20 - 21 Temmuz 2015
2014
201417. Okulöncesinde Kaynaştırma Uygulamaları
BATU E. S., ODLUYURT S., ALAGÖZOĞLU E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201418. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Yürütülen PECS Uygulama Örneği
ÇATTIK M., KURNAZ E.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, cilt.1, ss.68, (Özet Bildiri)
2014
201419. From 1968 to present: Journal of Applied Behavior Analysis and Autism Spectrum Disorders
KURNAZ E., ÇATTIK M., Koldaş M., SANAL E., ŞAHİN Ş., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
ABAI CHİCAGO CONFERENCE, CHİCAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201420. From 1968 to present: Journal of apllied behavior analysis and autism spectrum disorders.
ÇATTIK M., KOLDAŞ M., KURNAZ E., SANAL E., ŞAHİN Ş., YÜCESOY ÖZKAN Ş.
Association for Applied Behavior Analysis 40th Annual Convention, 24 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201421. From 1968 to present: journal of applied behavior analysis and autism spectrum disorder
YÜCESOY ÖZKAN Ş., Sanal E., KURNAZ E., ÇATTIK M., Koldaş M., ŞAHİN Ş.
. 40 th ABAI Annual Convention’nda sunulan poster. IL, Chicago: ABD., 23 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201322. Bir 45 lik 1968 den Günümüze Journal of Applied Analysis ve Otizm
YÜCESOY ÖZKAN Ş., KURNAZ E., ÇATTIK M., ŞAHİN Ş., Koldaş M., Sanal E.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, cilt.1, ss.262, (Özet Bildiri)
2013
201323. Adaptation of the Small Steps Early Intervention Program for Blind Children
DÜZKANTAR A., ÇELİK S., BİLGİÇ E., ÜNAL F., ÇATTIK M., GÜRGÖR KILIÇ F. G.
International Society on Early Intervention Regional Conference, ST. PETERSBURG, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201324. International Society on Early Intervention, Regional Conference
DÜZKANTAR A., BİLGİÇ E., ÜNAL F., ÇATTIK M.
International Society on Early Intervention, Regional Conference, 1 - 03 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2011
201125. Adaptation of the small steps early ıntervention program for blind children
DÜZKANTAR A., ÇATTIK M., ÜNAL F., BİLGİÇ E., ÇELİK S., ÇELİK S., et al.
International Society on Early Intervention Regional Conference, Rusya, 01 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
ÇATTIK M., AKSOY V.
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN OKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARA ETKİNLİKLERLE ÖĞRETİM SUNMA, DİKEN İBRAHİM HALİL, KURNAZ ERKAN, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.21-50, 2024
2021
20212. Öğretim Yöntemleri
ORUM ÇATTIK E., ÇATTIK M.
Uygulamalı Davranış Analizi, Düzkantar, Ayten, Editör, Nobel, Ankara, ss.163-183, 2021
2021
20213. Beceri ve Kavram Öğretimi
ORUM ÇATTIK E., ÇATTIK M.
Uygulamalı Davranış Analizi, Düzkantar, Ayten, Editör, Nobel, Ankara, ss.143-162, 2021
2017
20174. Nörolojik Hastalığı Olan Bireyler
ÇATTIK M., AKSOY V.
Bakıma Gereksinimi Olan Engeli Bireyler-II, Diken, İbrahim Halil, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, ss.132-157, 2017
2015
20155. Uygulamalı Davranış Analizinde Veriye Dayalı Öğretim ve Önemi
ÇATTIK M., DEĞİRMENCİ H. D.
Kaynaştırma Eğitiminde Uygulamalı Davranış Analizi, Odluyurt, Serhat, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.167-205, 2015
2015
20156. UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİNDE VERİYE DAYALI ÖĞRETİM VE ÖNEMİ
DEĞİRMENCİ H. D., ÇATTIK M.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ, ODLUYURT SERHAT, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.133-165, 2015
Desteklenen Projeler
2015 - 2016
2015 - 2016KÜÇÜK GRUP İÇİNDE AKILLI TAHTADA AŞAMALI YARDIMLA ÖĞRETİMİN OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN DİJİTAL OYUN VE GÖZLEYEREK ÖĞRENME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLİLİĞİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S. (Yürütücü), ÇATTIK M.
2013 - 2016
2013 - 2016Okulöncesi dönem kaynaştırma uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlere dayalı hazırlanan bilgilendirme paketinin etkililiğinin değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ODLUYURT S., ÇATTIK M., BATU E. S. (Yürütücü), ALAGÖZOĞLU E., ŞAHİN Ş.